Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas
Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas
- Soome riigiprokuratuur esitas 11. augustil 2025 kriminaalsüüdistuse Eagle S laeva kapteni ja meeskonna vastu, keda kahtlustatakse Soome-Eesti Estlink 2 elektrikaabli ja nelja telekommunikatsioonikaabli kahjustamises Soome lahes 2024. aasta detsembris.
https://www.politico.eu/article/finland ... leet-ship/
https://www.politico.eu/article/finland ... leet-ship/
Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas
Järgmine juhtum tulemas??? Est-Link 2 kohal orkide varilaevastiku laevuke toimetamas...

https://x.com/WindwardAI/status/1970472006505349295
A sanctioned dark fleet tanker is drifting suspiciously over a NATO undersea electricity cable in the Baltic.
Ship of the Day: Devika/Qasr (IMO 9402471)
Since the morning of September 22, Devika (IMO 9402461) a sanctioned, Russia-trading tanker was observed drifting three times over a 24-hour period at slow speed over the Est-link 2 undersea electricity cable linking Finland and Estonia.
Such movements are highly unusual, and this well-known, anonymously owned dark fleet aframax tanker has been flouting international maritime rules since May when it reflagged to Malawi. Devika continues to broadcast the African nation as its flag via AIS.
Malawi is a fraudulent register, which renders Devika’s insurance and class, if it has any, invalid.
So-called greyzone aggression including sabotage of undersea cables is high on the maritime security agenda amongst NATO countries in the Baltic where tensions are sky-high.
The sailing pattern comes amid recent Russian drone incursions into Poland, Russian fighter jets invading Estonia’s airspace and airport closures for Oslo and Copenhagen today after drone sightings that the EU said fit the pattern of Russia behavior.
In such a feverish atmosphere, Devika’s sailing path and behavior is sure to draw attention from regional coast guards and navies which are closely tracking sanctions-circumventing dark fleet tankers as they sail to and from Russian Baltic ports to load cargoes.
In such a feverish atmosphere, Devika’s sailing path and behavior is sure to draw attention from regional coast guards and navies which are closely tracking sanctions-circumventing dark fleet tankers as they sail to and from Russian Baltic ports to load cargoes.
Devikia is in ballast after sailing back to the region from delivering a cargo at Vadinar, signalling its next destination as Primorsk. Like many dark fleet tankers, much about the 2009-built vessel remains a mystery. The UK sanctioned the ship in November, followed by the EU in May.
Windward shows Devika has engaged in ship-to-ship transfers with other sanctioned tankers, and has been solely deployed in shipping Russian crude to China and India since its sale to a special purpose vehicle in Seychelles in November 2023.
Registered ownership changed again in June, to another Seychelles SPV, after the EU sanctions.
According to the EU’s Equasis database, Devika changed name to Qasr and flag to Oman in July. However Windward analysis of its AIS broadcasts shows this is not what the ship is transmitting.
Devika continues to transmit an MMSI number from Malawi and has not changed its name, adding to confusion about its status and behavior.
https://x.com/WindwardAI/status/1970472006505349295
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas
Ma ei tea mida lisatud pilt peaks ilmestama, aga Estlink-2 -ga see küll seotud ei ole..

Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas
WindwardAI paistab mingi kõntsa tootev tehistühm olevat. Täissodi. Mida see kaart peaks näitama, jääb täiesti arusaamatuks.
Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas
Eks ta ole ... Kreml võib hõisata
Helsingi ringkonnakohus ei ole Eagle S laeva puudutavas kohtuasjas otsust teinud.
Ringkonnakohus otsustas, et tal puudub selles asjas jurisdiktsioon. Soome riik peab tasuma kostjate ligi 200 000 euro suurused kohtukulud.
Ringkonnakohus lükkas süüdistused tagasi, kuna leiab, et Soome kriminaalõigust ei saa selles asjas kohaldada.
Kohtu hinnangul toimus süüdistuses kirjeldatud käitumine rahvusvahelistes vetes, kuid Soome nn majandusvööndis.
Prokuröri sõnul peaks tegudele kohalduma Soome kriminaalõigus, kuna tegude tunnustele vastavad tagajärjed ilmnesid Soomes.
Ringkonnakohus leidis, et tegu ei põhjustanud sabotaaži ega raskendatud sabotaaži tunnustele vastavaid tagajärgi Soome energiavarustusele või telekommunikatsioonile.
Selle asemel tekitas tegu alternatiivse karistusnõude tunnuse, st raskendatud kahju, järgi äärmiselt suurt majanduslikku kahju.
Ringkonnakohus leidis, et ankur kukkus alla selle kinnitusmehhanismi rikke tõttu. Kostjate väidetav hooletus oli seotud nende laeval täidetavate ülesannetega, mistõttu ringkonnakohtu hinnangul oli tegemist mereõnnetusega Ühinenud Rahvaste Organisatsiooni mereõiguse konventsiooni tähenduses.
Sel põhjusel kuulus kriminaalpädevus laeva lipuriigi või süüdistatava kodakondsusriigi kohtutele.
Süüdistatavad on Gruusia ja India kodanikud. Nad olid oma süüd eitanud. Gruusia kapteni sõnul oli tegemist õnnetusega.
https://www.is.fi/kotimaa/art-200001153 ... t=promobox
Helsingi ringkonnakohus ei ole Eagle S laeva puudutavas kohtuasjas otsust teinud.
Ringkonnakohus otsustas, et tal puudub selles asjas jurisdiktsioon. Soome riik peab tasuma kostjate ligi 200 000 euro suurused kohtukulud.
Ringkonnakohus lükkas süüdistused tagasi, kuna leiab, et Soome kriminaalõigust ei saa selles asjas kohaldada.
Kohtu hinnangul toimus süüdistuses kirjeldatud käitumine rahvusvahelistes vetes, kuid Soome nn majandusvööndis.
Prokuröri sõnul peaks tegudele kohalduma Soome kriminaalõigus, kuna tegude tunnustele vastavad tagajärjed ilmnesid Soomes.
Ringkonnakohus leidis, et tegu ei põhjustanud sabotaaži ega raskendatud sabotaaži tunnustele vastavaid tagajärgi Soome energiavarustusele või telekommunikatsioonile.

Selle asemel tekitas tegu alternatiivse karistusnõude tunnuse, st raskendatud kahju, järgi äärmiselt suurt majanduslikku kahju.
Ringkonnakohus leidis, et ankur kukkus alla selle kinnitusmehhanismi rikke tõttu. Kostjate väidetav hooletus oli seotud nende laeval täidetavate ülesannetega, mistõttu ringkonnakohtu hinnangul oli tegemist mereõnnetusega Ühinenud Rahvaste Organisatsiooni mereõiguse konventsiooni tähenduses.
Sel põhjusel kuulus kriminaalpädevus laeva lipuriigi või süüdistatava kodakondsusriigi kohtutele.
Süüdistatavad on Gruusia ja India kodanikud. Nad olid oma süüd eitanud. Gruusia kapteni sõnul oli tegemist õnnetusega.
https://www.is.fi/kotimaa/art-200001153 ... t=promobox
- Chupacabra
- Liige
- Postitusi: 3910
- Liitunud: 25 Juun, 2014 15:25
- Kontakt:
Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas
Õigusriigid jäävad hübriidsõjas teiseks.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 44045
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas
Seoses mingi toetuste jutuga on hakatud taas rääkima meretuuleparkidest.
No tule taevas appi?
Käib sinna eelarvesse ka võitlusvõimelise mereväe loomine?
Tänases seisus ei suudaks me iialgi meretuuleparkide veealuse kaabelduse julgeolekut tagada. Seda ei suuda ei Norra, Taani ega GB, kel on palju meretuult.
Ei maksa ise oma pead sinna silmusesse toppida. Tuleb ikka hoolega järele mõelda, kuidas täita analüüsi ankeedil lahter "julgeolek".
No tule taevas appi?
Käib sinna eelarvesse ka võitlusvõimelise mereväe loomine?
Tänases seisus ei suudaks me iialgi meretuuleparkide veealuse kaabelduse julgeolekut tagada. Seda ei suuda ei Norra, Taani ega GB, kel on palju meretuult.
Ei maksa ise oma pead sinna silmusesse toppida. Tuleb ikka hoolega järele mõelda, kuidas täita analüüsi ankeedil lahter "julgeolek".
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 44045
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas
See nn Gerassimovi doktriin ongi mõeldud sedasi, et ilma õigusriigi põhimõtteid eiramata pole võimalik efektiivselt selle vastu võidelda. Ehk vaba maa ja õigusriigi eelised pöörduvad sinu vastu.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas
Ei ole õige. Ega siis Soome karistusõiguse rakendatavuse piirang õigusriigi põhimõttest tulene.
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline