Militaartehnilised kurioosumid...

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Vasta
Karuke
Liige
Postitusi: 1445
Liitunud: 12 Veebr, 2006 19:49
Asukoht: Stockholm
Kontakt:

Postitus Postitas Karuke »

vk1 kirjutas:
T-62 kirjutas:Pildi järgi tundub, et meeter on õigem, jalg on enam-vähem 30cm ja x8 :roll:
ega see masin siis 1,5m pikkune olnud.
Universal Carrier - see alusvanker, on 3.6m. pikk. No ei näe ma sealt seda 8 meetrist kõrgust
Paraku küll...
See peab olema viga algtekstis.
Silma järgi , no mitte rohkem kui 4,5-5 meetrit :scratch:
Mitte millal vaid miks?
KÕIK KARUKESTEST
Karuke
Liige
Postitusi: 1445
Liitunud: 12 Veebr, 2006 19:49
Asukoht: Stockholm
Kontakt:

Postitus Postitas Karuke »

Militaarajaloo huvilised on kindlasti kuulnud legendi, kuis Mehmet II, Türgi Sultani väed vallutamaks Konstantinoopolit, põrmustasid hiigelkahuriga selle linna purustamatuna tundunud müürid…?
Kuigi ühtki joonistust ega üksikasjalikumat kirjeldust sellest relvast säilinud ei ole tundub sündmus siiski olevat ajalooline fakt.
Kirjeldatud lasud sooritati alates 11. aprillist kuni 29. maini1453. aastal, kahe eriti suurekaliibrilise bombardi abil .
Ühe sihtmärgiks sai imperaatori loss ja teise pommid pidid purustama seitsmenda künka Püha Romanuse värava müürid.
Ehkki kahurite tehtud tööd iseloomustavad kroonikud kui suuri purustusi - siis tegelikkuses see siiski vaevalt nii oli.
Vaatamata hiigelsuurele, mõningatel hinnangutel rohkem kui meetrisele kaliibrile, ei tekitanud need relvad kuue nädala pikkuse pommitamise järel siiski oodatavaid ja otsustavaid purustusi.
Võibolla siis tonnine kivikuul rohkem veeres müürilõhkujana vastu sihtmärki, kui et lendas klassikalise suurtükikuuli moodi?
29. mail 1453 purustas õnnestunud lask osa müüri Romanuse värava kõrval, kuid Konstantinoopoli kaitsjad suutsid selle müüriosa kiiresti uuesti kindlustada ja türklastel linna ikkagi tungida ei õnnestunud.
Bütsantsi pealinn küll langes samal päeval – kuid mitte tänu sellele tuleriistale.


Pilt


Küll aga lõhkes lasu sooritamisel kahur ise. :mrgreen:
Muuseas praod olevat selle rauda tekkinud juba teisel laskmise päeval.
Ja päevas olla sooritatud 7 lasku.
Nimetatud “torud” valmistati ungarlasest leiutaja Urbani (või ka Orbani) eestvõtmisel , kes nagu ontlik kristlane kunagi pakkus oma superrelva projekti esiotsa hoopis Bütsantsi keiser Konstantinusele.
Viimane aga keeldus ja nii nagu ajaloos tihti on juhtunud sai leiutajamehe loominguline põlemine võitu kristlikust vennaarmust.
Ungarlane pakkus oma leidust nüüd hoopis Türgi Sultanile.
Ja viimasel mõlkus juba meeles koht kus seda relva kasutada…


Õnneks on aga meie päevini säilinud selle hiiglasliku sõjariista arvatakse, et konstruktsioonilt lähedane sugulane.
1462 aastal türgi meistri Munir Ali poolt valatud nn “Dardanellide kahur”
Selle riista kaliiber on 63 sentimeetrit ka kaal 18,6 tonni.
Mis eriti huvitav – selle kahuri kahest osast koosneva raua pooled ühendati pärast laadimist omavahel keerme abil. :write:
Täpselt nagu tänapäeva pastapliiats.
Ja “keeramise” hõlbustamiseks on raua mõlemad pooled otstest vöötatud tappidega milledest otomani suurtükiväelased leidsid tugipunkti selle töö tegemiseks.
Ja suurükiväelasi ning muud teenindavat personali oli selle kahuri teenindamiseks vaja tervelt 400.
Ja lisaks veel 60 härga. :shock:
Tuntud nimekuju “The Dardanelles Gun” ei ole juhuslikult inglisekeelne.
Nimelt 1807. aastal kui britid Venemaa liitlastena sõjas Napoleoni vastu üritasid vallutada Dardanellidel asuvaid türgi kindlustusi - avasid türklased sellest 300 aastat vanast rariteedist Briti ekspeditsioonikorpuse võitlejate pihta tule.
Tagajärg: 28 hukkunud briti sõdurit.
19. sajandi kespaigaks aga poliitikaavarustes tuuled muutusid - eilsetest vaenlastest said liitlased ja vastupidi.
Ja nii kinkiski Türgi Sultan sellesama Dardanelles Gun-i 1866.a leppimise märgiks Inglise kuninganna Viktooriale.
Esmalt Londoni Toweris eksponeeritud kingitust näeb tänapäeval Portsmouthis asuvas Fort Nelsonis :roll:


http://www.muslimheritage.com/topics/de ... icleID=369

Pilt
Pilt
Pilt
Viimati muutis Karuke, 29 Jaan, 2010 9:39, muudetud 1 kord kokku.
Mitte millal vaid miks?
KÕIK KARUKESTEST
Karuke
Liige
Postitusi: 1445
Liitunud: 12 Veebr, 2006 19:49
Asukoht: Stockholm
Kontakt:

Postitus Postitas Karuke »

Muuseas üks huvitav asjaolu.
Siin all on viited kahele pildile - esimesel on seesama "Dardanellide Kahur" ja teisel hoopis tuntum Moskva "Tsaar Suurtükk".


http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... Nelson.JPG




http://static.zooomr.com/images/4446581 ... b85e_o.jpg


Vaataja paneb muidugi kohe tähele, et kummagi sõjariista otsad on palistatud sarnase "hammasvööga".
Türgi suurtükil omavad need tapid päris kindlasti praktilist otstarvet selle relva laadimisel ja ilmselt ka trantsportimisel.
Moskva suurtükil näeme neidsamu tappe, ainult et kasutuskõlbmatul stiliseeritud kujul.
Esimene mõte mis nüüd pähe tuleb, et kuulus vene meister Андре́й Чо́хов pidi omama mingit teadmist sellest kuidas üks "suur Kahur" peab välja nägema?
Ei ole teada, et Andrei oleks kunagi Türgi sultani valdusi külastanud.
Ka oli "Dardanellide kahur" valatud rohkem kui sajand enne "Tsar Puškat"
Ja siiski on huvitav kuidas tol "pimedal" ajal teadmine ja kogemus ületasid aega, suuri vahemaid ja kultuurierinevusi
Mitte millal vaid miks?
KÕIK KARUKESTEST
Sporrenberg
Liige
Postitusi: 334
Liitunud: 21 Juun, 2007 9:05
Kontakt:

Postitus Postitas Sporrenberg »

Kõigepealt suur tänu Sulle Karuke väga väärt ja hariva lingi eest (muslimheritage).
Saatsin selle koheselt edasi ühele oma sõbrale, eestimaa mehele kes praegu tööl konsultandina Türgi kaitse min.:is, las hiilgab ajalooliste teadmistega kui minister jälle piipu pakub kauni Bosporose kaldal...
Väga huvitavad suurestükkid
Sellel ammusel ajal käisid sama tsunfti mehed üle riigiti hoolega läbi, hoolimata keelest, nahavärvist ja usust. Piiri ja tolliformaalsused olid märgatavalt lihtsamad ning viisaformaalsused arvatavalt samuti. Tipp meistrimehi arvatavalt valvati kiivalt, aga selle-õpipoisse üritati üles osta ja konkureerivasse firmasse "Pierre ja Konstantin" tööle möllida.
Tööjõu, kapitali ja teenuste liikumine üritati võimalikult vabana hoida.
Nii näiteks Hollandi mereröövlid "outsourcisid" omi laevu kogu meeskonnaga Marocco sultanile ja röövisid siis briti-shoti-iirimaa rannikut, vedades aafrikasse orjusesse 40 aastaga arvatavalt üle miljoni inimese...
Vähemalt History Ch. nii väidab.
Karuke
Liige
Postitusi: 1445
Liitunud: 12 Veebr, 2006 19:49
Asukoht: Stockholm
Kontakt:

Postitus Postitas Karuke »

Sporrenberg kirjutas: Sellel ammusel ajal käisid sama tsunfti mehed üle riigiti hoolega läbi, hoolimata keelest, nahavärvist ja usust. Piiri ja tolliformaalsused olid märgatavalt lihtsamad ning viisaformaalsused arvatavalt samuti. Tipp meistrimehi arvatavalt valvati kiivalt, aga selle-õpipoisse üritati üles osta ja konkureerivasse firmasse "Pierre ja Konstantin" tööle möllida.
Arvata on.
Näiteks Leonardo da Vinci.
Nii kujutas tema hiigelkahuriga mässamist :D
(Ja jälle needsamad hammasvööd :roll: )

Pilt
Mitte millal vaid miks?
KÕIK KARUKESTEST
Kasutaja avatar
metsanurk
Liige
Postitusi: 129
Liitunud: 26 Jaan, 2007 19:11
Kontakt:

Postitus Postitas metsanurk »

Kas nüüd kurioosum, aga näeb välja nagu veidra paarituse tulemus.
GAZ-66 tuuning: Шаман

Pilt
canislupus
Liige
Postitusi: 1044
Liitunud: 14 Veebr, 2005 13:23
Kontakt:

Postitus Postitas canislupus »

Tegelikult lahe et selline asi nii kaua tundmatuses seisis.
http://en.wikipedia.org/wiki/Weather_Station_Kurt
xawa
Liige
Postitusi: 380
Liitunud: 30 Okt, 2007 0:42
Kontakt:

Postitus Postitas xawa »

Hiinlaste poolt taas üles soojendatud idee luua taevane lennuväli:

Pilt

http://wuxinghongqi.blogspot.com/2009/0 ... space.html

sarnane idee aastast 1934

Pilt


http://blog.modernmechanix.com/2007/08/ ... ing-field/
Kasutaja avatar
Soobel
Liige
Postitusi: 2297
Liitunud: 30 Dets, 2004 12:19
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Soobel »

Päikesetsepeliinil oleks jumet küll, kui enamik ballooni pinnast katta päikesepaneelidega ja leida sellised akud, millega ta öösel lennata saaks. Iseasi on muidugi tootmise-hooldamise-hoidmise kulud vs olematu kütusekulu - kas tasub ära.
Aga kudamoodi tsepeliini tänapäeval sõjapidamises kasutada annaks - no ei oska midagi välja mõelda. Ainult kaugel tagalas vaenulikest lennumasinatest ohutus kauguses. Ja mida temaga sealgi peale hakata...
Vaid Siil mu kõrval lebas siin. Ta suri ammu.
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 10290
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Postitus Postitas Kilo Tango »

Vaat seda tahaks näha, kuidas nad õhulaeva nii kiiresti liikuma saavad, et hävitajat õhus tankida saaks.

Teine teema on see, et tänapäeval pole veel leiutatud õhulaeva kattematerjali, mille seest gaasiline heelium või vesinik ajapikku minema ei jalutaks. Seega jäävad sellised imemasinad, mis päevade kaupa õhus püsivad ja seejuures veel arvestatavat lasti kannavad, unistuseks
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4908
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Postitus Postitas Some »

Pisut OT, sest kaadervärk pole päris militaarne aga - siin paaris teemas on räägitud Eestis kui võimatu on Eestis midagi originaalset leiutada ja toota. Allpool toodud monstrum on välja mõeldud minu lihase venna poolt, joonised tegi vana kooli mehena millimeeterpaberil ja detailid laskis välja treida endises kolhoosi töökojas. Valmis nikerdas korrusmaja keldriboksis. Kusjuures mootori tööpõhimõte jääb mulle pisut müstiliseks, sest kepsud on kolvi külge jäigalt kinnitatud ja kogu mootori juures liiguvad ainult kolvid ja keskmine osa... Venna idee oli teha võimalikult väheste liikuvate detailidega mootor. Kõige uskumatum selle riistapuu juures on see et ta läks reaalselt tööle! Härrased, lubage tutvustada - 16-silindriline muruniitja:
http://fotoalbum.ee/photos/muru/3092097/

PS silndrite arvu on lihtne mitmekordistada, mootor on imeõhuke sümmeetriline täht ja neid võib ühe võlli otsa mitu aretada... Analogov v mire ne imejetsa! Kui, siis Vilde loomingus ühe kuulsa leiduri poolt :P
asjaajaja
Liige
Postitusi: 836
Liitunud: 07 Dets, 2004 16:03
Asukoht: Kuressaare
Kontakt:

Postitus Postitas asjaajaja »

Kui suur sellise mootori töömaht siis on ja miks neid silindreid nii palju peab olema? Kas väiksema silindrite arvuga (oleks ju tunduvalt odavam valmistada) ei vea välja? Ja kas kahe paagitäitmise vahel jõuab ikka muru ka pügada?
Aga muidu väga huvitav aparaat.
Kõik, mis toimub praegu, on minuti pärast juba ajalugu
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4908
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Postitus Postitas Some »

Ega eesmärk polnudki muru niita vaid tõestada et idee toimib. Töötav mudel nii-öelda. Töömaht ei ole suur, silindrid on väga väikesed ja paigutatud neljakaupa vastakuti, niimoodi oli kõige lihtsam käsitööna kaadervärki tasakaalustada.
Kasutaja avatar
Luuraja
Liige
Postitusi: 351
Liitunud: 15 Apr, 2005 11:12
Asukoht: Paide
Kontakt:

Postitus Postitas Luuraja »

Some kirjutas:Pisut OT, sest kaadervärk pole päris militaarne aga - siin paaris teemas on räägitud Eestis kui võimatu on Eestis midagi originaalset leiutada ja toota. Allpool toodud monstrum on välja mõeldud minu lihase venna poolt, joonised tegi vana kooli mehena millimeeterpaberil ja detailid laskis välja treida endises kolhoosi töökojas. Valmis nikerdas korrusmaja keldriboksis. Kusjuures mootori tööpõhimõte jääb mulle pisut müstiliseks, sest kepsud on kolvi külge jäigalt kinnitatud ja kogu mootori juures liiguvad ainult kolvid ja keskmine osa... Venna idee oli teha võimalikult väheste liikuvate detailidega mootor. Kõige uskumatum selle riistapuu juures on see et ta läks reaalselt tööle! Härrased, lubage tutvustada - 16-silindriline muruniitja:
http://fotoalbum.ee/photos/muru/3092097/
Vägev värk! Ega tööpõhimõttel millegi sarnasega pistmist pole - http://www.youtube.com/watch?v=PSGbf0AWXlA?
Balandini mootori kohta käiv artikkel on mulle meelde jäänud mingist 60-ndate lõpu, 70-ndate alguse "Horisondist".
Tõde on selle poolel, kes vähem valetab.
Слава Україні!
Героям слава!
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4908
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Postitus Postitas Some »

Oli küll midagi sarnast, vähemalt need fikseeritud kolvid on sarnased. kusjuures Baladini mootorist polnud ta midagi kuulnud. Ta ei teadnud et üldse fikseeritud kolbidega mootreid ilmas leidub. Samas see keskmine osa oli tal minu meelest kuidagi teisiti lahendatud, see neljane pesa silindreid ju ühe kepsu otsas ei saa istuda. Aga eks küsin järele kui järgmine kord näen. Need pildid tegi ta omal ajal selleks et asi sümboolse hinna eest müüki panna, uudishimu sai rahuldatud ja enam asi teda ei huvitanud. Lisaks jooksis mootor lõpuks ikkagi mingil põhjusel kokku vist, nii et enam see töökorras ei ole. Minu teada on see tal endiselt alles, nii et kui keegi sedasorti kurioosume kogub, võin kokku viia.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist