6. leht 20-st
Postitatud: 11 Mai, 2009 19:43
Postitas Arnold
Mõlema tähekombinatsioon, ER, peaks viitama siiski Eesti päritolule. Eesti + näiteks maakond. Kuna R- ga maakonda tolal polnud (või oli?) võiks R- viidata mõnele asutusele.
ER on esimese vene okupatsiooni aegne numbrimärk.
Numbrimärkidest saab lugeda ja vaadata siit
http://www.eag.unicweb.ee/ew.html
kuid ...arvan, et seda numbrimärki tulev vaadelda KOOS teema algul näidatud märgiga.
Kusjuures juba teema alguses on ära öeldud, mis asi see ER number on

Postitatud: 11 Mai, 2009 21:56
Postitas Faust
Siin paar kena ER numbrit näha. Mine tea, äkki mõni taoline "remondimees" kangutaski selle märgi omalajal ära.
1941. aastal rekvireeritud veo- ja sõiduautode ning mootorrataste vrakid Paides u. 1942-44.
http://www.eag.unicweb.ee/EW/vrakid_pai ... b_re-w.jpg
Postitatud: 12 Mai, 2009 6:42
Postitas Abramis
Kas punaarmee baaside masinad Eestis kandsid ER numbrimärke või sõitsid ringi Nõuk. Liidu märgistusega?
Postitatud: 12 Mai, 2009 7:55
Postitas ppp
Kui sõda algas, siis kindlasti rekvireeriti tsiviilmasinaid ametlikult ja ka mitteametlikult ja ega enam numbreid vahetama hakatud. Vb ka juba enne sõda natsionaliseeritud masinad töölis-talupoegade armee kasutuses, hävitajatel kindalasti endiseid tsiviilmasinaid liikumiseks oli.
Arvan, et armeemasinatel ikka oma numbrid aga millised, ei tea.
Postitatud: 12 Mai, 2009 9:33
Postitas Arnold
Kui sõda algas, siis kindlasti rekvireeriti tsiviilmasinaid ametlikult ja ka mitteametlikult ja ega enam numbreid vahetama hakatud.
Milleks numbreid veelkord oleks pidanud vahetama? Kõik transpordiettevõtted olid nagunii natsionaliseeritud juba 1940 ja kui mõni "buržui" veel omaski isiklikku sõiduautot, siis oli see samahästi kui kindel pilet (muude varanduslike ja isikuomaduste kogumis) sõiduks hoopis teistlaadsete transpordivahenditega 41-se juunis Siberi tapalaagritesse. Mõned loetud nädalad hiljem tuli "paradiisi" maaletoojatel ise nahk turule tuua ja nii need rekvireeritud bussid ja autod oma otsa leidsid koos mahanotitud hävituspataljonlaste, miilitsate ja täitevkomiteede tegelastega - selle kohta on piisavalt autentset lugemist
http://ester.nlib.ee/record=b1059939~S1*est
Postitatud: 12 Mai, 2009 23:14
Postitas nemps
Postitatud: 12 Mai, 2009 23:31
Postitas Feeliks_Jalgraud
No selle mootori oleksite te varem või hiljem ise ka leidnud.
"Lõugas" juba mitu meetrit eemalt juu

Postitatud: 13 Mai, 2009 11:04
Postitas nemps
Panin mootori pildid automotosse ja sealne arvamus on, et tegu on T20 Komsomoletsi mootoriga.

Postitatud: 13 Mai, 2009 13:20
Postitas ennww
Kas mootori all oleval pildil need "pidurisüsteemi osad" pole äkki külgülekanded? Või külgfriktsioonid?
Postitatud: 13 Mai, 2009 13:22
Postitas nemps
Jah T20 külgsidurid.
Postitatud: 13 Mai, 2009 20:20
Postitas rains
Postitatud: 13 Mai, 2009 20:24
Postitas rains
Feeliks_Jalgraud kirjutas:No selle mootori oleksite te varem või hiljem ise ka leidnud.
"Lõugas" juba mitu meetrit eemalt juu

Ei tea midagi,ju see nii ikka pidi minema.Hea oli kampas teist sikutada ja tassida.

Nüüd veel kere ka vaja ,luugid ja mootor olemas.
Postitatud: 13 Mai, 2009 20:39
Postitas Arnold
Minule tuletab see T-20 meelde midagi Brežnevi aegsest sovhoosist ja kividekorjamisest. On siis teie leitud mootor varasem? Ehk täpsustaksite!
Postitatud: 13 Mai, 2009 20:47
Postitas rains
Neljandal lehel on selle masina pilte ja joonised,kasutati sõja ajal moona,meeste ja haubitsate veoks.
Postitatud: 13 Mai, 2009 20:48
Postitas Feeliks_Jalgraud
Selline traktori baasil punn on
