6. leht 10-st

Postitatud: 25 Jaan, 2011 9:04
Postitas bufab
sul on torni vasak taarakast mõlkis. mõlk saab ju tekkida millegi raskega kokkupuutudes. Aga kuidas siis "100" nii ilus peale sellist hõõrdumist on?

Postitatud: 25 Jaan, 2011 9:33
Postitas von manstein
Ei jah, väga korrektselt teostatud vaheetapp.
Kõik edasine sõltub autori nägemusest ja kunstnikuvõimetest.

Pisidetailid on juba praegu väga ilmekad, eriti puitosad. Vapustavalt ehtsad.

Kuna Vaoinas on pedant detailsust taga ajama, oleks paslik küsida, kuidas reaalsel masinal ka hobuseraud kinnitatud oli? Pakuks välja, et pisikse sirtsaka keevisõmbluse abil.

Postitatud: 25 Jaan, 2011 9:59
Postitas vaoinas
kas mäletan õigesti, et Sa olid see õnnetu masohhist, kes värvib pintsliga ?
Ei, hetkel on siiski mul Urmase valmistet Klismograaf abiks.

sul on torni vasak taarakast mõlkis. mõlk saab ju tekkida millegi raskega kokkupuutudes. Aga kuidas siis "100" nii ilus peale sellist hõõrdumist on?
Meenutan, et tegu on vaheetapiga. Kulutama pole veel hakanud.

kuidas reaalsel masinal ka hobuseraud kinnitatud oli? Pakuks välja, et pisikse sirtsaka keevisõmbluse abil.
Olen selle peale palju mõelnud. Välismaises kirjanduses kinnitatakse, kui ühest suust, et see oli kinni keevitatud (welded). Samas on Gorki pargis sellest üsna suuri plaane võetud, kus mingeid värvikahjustusi, või tumedamaks põlenud rante ümber hobuseraua ei esine.

See on mind pannud juurdlema, et kuna tegu oli ühe esimese Tiigriga, mis tehaseväravast välja sõitis, siis on võimalik, et hobuseraud kinnitati sinna juba tehases enne värvi alla minemist - noh, et mitte ainult konkreetse isendi, vaid terve tankiperekonna hea õnne märgiks. Eks näis, kuidas ma selle detaili lahendan.

Kristjan

Postitatud: 25 Jaan, 2011 16:06
Postitas Bodyguard
Väga ahvatlev näeb välja, õnneks ei pea vist enam lõpptulemust kaua ootama ka...
Mis värvi tankihallina kasutasid?

Postitatud: 26 Jaan, 2011 11:30
Postitas Vladislav B
Väga hea!!!

Postitatud: 29 Jaan, 2011 17:56
Postitas vaoinas
Terv
Mis värvi tankihallina kasutasid?
Värviks on Modelmasteri Panzer grau. algul sellise tooniga, nagu purgist tuleb ja hiljem pealmised osad tugevasti valgega heledamaks segatud.


Kuna Tiigri enda toonimine saab tagasilööke, siis sisustasin järjekordse lakikihi kuivamise aega roomikute viimistlemisega. Viimaste mudelite friulid on mind üsna ära hellitanud ja seetõttu on plastikroomikutega mässamine harjumatult tülikas. Kuidagi sain siiski hakkama - välimise poolega olen üsna rahul, roomiku siseküljega veidi vähem. Samas jääb sisekülg valdavalt rataste taha, seetõttu pole vist suuremaks muretsemiseks põhjust.

Pilt


Ja siin on varuroomik ka pildile saanud:

Pilt


Loodetavasti saan ma mingiks hetkeks tankist ka jagu ja siis peaks asjad jälle hoogsamalt hakkama edasi minema.


Kristjan

Postitatud: 29 Jaan, 2011 18:31
Postitas FW Anton
Kas on kolmapäevaks loota massinat natuuras ka näha?

Postitatud: 30 Jaan, 2011 20:25
Postitas vaoinas
Saadan pildi hetkeseisust:

Pilt


Kindlasti tahab uudishimulik lugeja nüüd teada, mis juhtus.

Et kõik ausalt ära rääkida, tuleb alustada lahustist, millega ma seekord tavapärase lakibensiini asemel lakki lahustasin. Nimelt, sedakorda proovisin Testorsi kiireltkuivava laki juurde spetsiaalset testorsi lahustit. Lakikiht aga jäi sellega sedavõrd nõrk, et õlivärvi-lakibensiini pesu sulatas mitu päeva kuivanud laki pea koheselt üles. Peale esimest pesukorda arvasin, et probleem on lahendatav uuesti üle lakkides - seekord tavapärast lakibensiini-laki kooslust kasutades - tulemus jäi samaks. Täna hommikul õlivärvi-täpimeetodil kulutamine lõppes Tiigri jaoks laki- ja värvikihi rikkumisega.

Asusin asja päästma ja kogu värvi tiigrilt eemaldama. Tavapäraselt pidurivedelikku viskamisega asja päästa ei saanud - See oleks värvi maha võtnud ka seestpoolt Tiigrit, kust aga enam värvida ei ole võimalik (kinniste luukidega Tiiger aga ei tule mingil juhul päevakorda). Sestap leotasin teda ohtra lakibensiiniga. Tulemuseks oli see, et värvi ei olnud võimalik täielikult eemaldada (loe: pindadelt, kust värv maha võetud, jäi ikkagi arvestatav pasakord peale), Sees olev värvikiht hakkas sellegipoolest sinna pääsenud lahusti mõjul eemalduma ja lõpuks hakkas lahusti teatud määral ka plasti rikkuma. Lisaks veel purunenud luugihinged ja pisidetailid.

Et aga show peab edasi minema ja päev mässamist veenis, et sitast saia siiski ei saa, siis otsustasin pöörduda tagasi lähteruutu ja tellisin mõned minutid tagasi luckymodelist uue karbi Tiigrit. Vanalt Tiigrilt tõstan metallosad uuele üle - lisaks veel mõned detailid, nagu suitsugranaadid, mootoriluuk, tööriistad jm. nipet-näpet. Rataste käes ei pea samuti vaevlema, sest nendega on mul praegu kõik hästi. peale selle on võimalus parandada uue Tiigri juures detaile, mis praegu niikuinii pinnuks silmas olid (liialt logisevad luugihinged - avatuna pisut viltu jääv laaduriluuk jmt.

Lõpuks saab uus Tiiger parem, kui praegune oleks tulnud:)

Kristjan

Postitatud: 30 Jaan, 2011 21:24
Postitas andrusan
Kuramuse kahju.
Ma tean, mida sa tunned...:wall:
Mul oli Modelmasteri laki ja hilisema pesuga kogu aeg sama jama. Seepärast hakkasingi vahaga katsetama ja tundub, et sellega asi lihtsam.
Esiteks ei reageeris ta nii hullusti tärpentiniga ja teine hea asi on see, et kui midagi lähep p...e, siis nühid piiritusega vahakihi maha ja teed uuesti.

Postitatud: 30 Jaan, 2011 21:29
Postitas Hertsog
OH ISSAND!

aga minu soovitus - viska need modelasteri lakid nahui. kasuta vallejo akrüüllakke. lahjenduvad vee/viinaga. kuivavad 10 minutiga. kannatavad kõikvõimalikke tärpentini- ja muid manipulatsioone. isegi kui värvin emailidega, lakkimisel kasutan alati vallejosid - ei kurda...

kurb et tiigriga nii läks. see oli suur töö ja kõva tegemine. a mis ei tapa, teeb tugevaks...

Postitatud: 30 Jaan, 2011 22:24
Postitas oleeg
Avaldan kaastunnet!
Sellise välisilme ja pisivigastustega sobiks ta ideaalselt dioraami nimetusega "Tiiger I Punaarmee trofeede näitusel" - kuhu ta jõudis tõenäoliselt mitte sugugi paremas konsistentsis... Võid ju mõelda selle peale, pilte näituselt leidub netis küllaga.

terv
o

Postitatud: 30 Jaan, 2011 23:37
Postitas Joss Metsast
Modelmasteri lakk on minu arust kogu aeg s.... olnud, lakkimiseks on mustmiljon paremat ja pesukestvamat võimalust. Kasvõi humbroli paljukirutud lakk, mis olenevat partiist kuivab teinekord päevi (ja mõni ei kuivagi)
Kahju et sul nii läks, aga harjutamine pidavat meistriks tegema nii et ei oska kujutadagi mis imeloom see uus ja parandatud variant veel tuleb :)

Postitatud: 31 Jaan, 2011 0:39
Postitas von manstein
Sügav kaastunne ka von mansteinilt.

Kui ka edaspidi on plaan MM emailidega värvida, siis soovitaks lahustina nitrot. Idee on pärit fossiililt ja on täiesti toimiv. Ka lakk, olgu siis Humbroli või MM oma, kuivab nitrolahusti abil maksimum tunniga ja jääb stabiilseks.

Kuna teine Tiiger on tulemas, toetaks samuti oleegi kahe masina ideed.

Postitatud: 31 Jaan, 2011 1:09
Postitas Joss Metsast
Tegelikult piiksatan korra et ka nitro pole mm emailide puhul imevahend.... tärpentiinilahusega tehtud pesu keedab ta ikka pea igast asendist lahti. Aitab ainult lakkimine möne teise vahendiga, kasvõi põrandavaha. Korrutan seda juba nagu mantrat :)

Postitatud: 31 Jaan, 2011 7:03
Postitas scout22b
Kahju tõesti, väga ilus mudel on.