6. leht 7-st
Postitatud: 30 Dets, 2010 13:44
Postitas mx77
mida sa sellest hummerist ikka välja vahid kui niimoodi sõita saab:
http://www.youtube.com/watch?v=sAm0PpuT ... re=related
aga vot hirmsasti tahaks näha, kuidas 66 või 469 seda järgi teeb
http://www.youtube.com/watch?v=sBj4BdpF ... re=related
Postitatud: 30 Dets, 2010 13:55
Postitas Motronicus
Kuni apogeeni on kõik ilus, trajektoori teist poolt võib vast nimetada terminiga "hard landing".

Postitatud: 30 Dets, 2010 14:00
Postitas Lemet
Ega ei imestagi, et selliste segaste liikumist IED-dega piirata üritatakse.
Postitatud: 30 Dets, 2010 14:05
Postitas Kjen1
denis23 kirjutas:
Jah, Volvo TL22 ja 31 on väga head maastikuautod. Stude ja GMC on olnud Uralite ja ZIL-131/157 eelkäiad, ehk siis tuleb suure lugupidamisega neisse suhelda, kuid jutt, et need on isegi ZIL-157ga võrdsed paneb muigama. Kindlasti mitte!
Kogu minu lugupidamise juures, Denis23, aga palun ära muiga. See pildil olnud auto (v.a 1957) on minu oma, samuti on mul Zil 157 (v.a 1967) ja ma võin päris kindlalt öelda, et Volvo läbivus on parem, Volvol on palju rohkem jõudu ja Volvo võtab sealjuures peaaegu poole vähem kütust.
Maanteel 70-ga sõites on mõlemad ühtviisi hirmsad ja kurdistavad.
Roolivõimu ei ole kummalgi, aga Zil rool on raskem.
Gaz 66 ideoloogiliselt sarnane rootslane on näiteks Scania TGB30. Hakati 70-ndatel valmistama. Ehk siis 66 eakaaslane.
11l diiselmootor
automaatkast!
Lukustatavad sillad
Furgoon on köetav mootori jahutusvedelikuga
Juhitavus maanteel nagu sõiduautol, 90 võtab välja.
Aga tavaseades läbivuselt jääb off-roadiks kohandatud 66-le (kastita, pmj-d kaarrehvid) alla, kuna vajub lihtsalt maasse.
Postitatud: 30 Dets, 2010 14:30
Postitas Kjen1
Ja Land Rover Defenderit ei maksa ka tegelikult UAZ-ga võrrelda.
Defenderit hakat tootma 1983 (nime alla LR 110) ja tegemist on
spiraalvedrudel ja 80-ndate lõpust alates on nad varustatud üldjuhul turbodiiselmootoriga.
Peale algusaastate mudelite eriti spartaliku salongi (mõned sama ajastu lahjemad mootorid on küll tegelikult sama õnnetud kui UAZ-i mootor) ja mõningaste sarnasustega kere disainis ei ole midagi UAZ-kuga midagi võrrelda.
UAZ-iga võrdlemiseks on LR Series IIA või III mudelid, mis olid lehtvedrudel ja väiksemate ratastega kui defender.
Suvel sattusin Mongooliasse ja Kasahstani, seal olid UAZ-e umbes sada korda rohkem kui kõiki nähtud Land Roverite mudeleid kokku. UAZ-de põhiprobleem paistis olevat see, et mäkke minnes ei saanud karburaator kütust kätte ja selleks tuli auto aeg-ajalt mäega risti keerata, et kütust juurde koguneks

Postitatud: 30 Dets, 2010 16:04
Postitas Kapten Trumm
denis23 kirjutas: Praktika on see, et kui teil kaitseliidul on enamus autodest (vaevu)liikuvad rondid, millel ei suudeta ka elementaarset hooldust/remonti tagada (selline mulje mul paraku, trummikene, jäi peale mõnda maleva külastamist ja peale mõnda autot uurimist), siis ei ole mõtet seda tootjat poriga loopida.
Jah, deniska, peamise kasutaja armees on need autod väga heas korras
N. armees käinud mehed, rääkige nüüd, kui korras tegelikult olid ja kui palju tuli seal kapoti all jännata. Mõni tänaseks 30ndates olev mees ehk mäletab seda Pihkva dessanti surematut Tallinna retke kah, kus iga kolmas masin tee ääres seisis, kapott püsti.
Küsimus: mitu Pasit või Unimogi jääb riketega tee peale, kui Scoutspataljon käib 2 korda aastas Adazis või Iklas? Niipalju kui ma kuulnud olen, pidi see lausa suursündmus olema, mida hiljem meenutada.
Postitatud: 30 Dets, 2010 16:14
Postitas denis23
Kjen1 kirjutas:denis23 kirjutas:
Jah, Volvo TL22 ja 31 on väga head maastikuautod. Stude ja GMC on olnud Uralite ja ZIL-131/157 eelkäiad, ehk siis tuleb suure lugupidamisega neisse suhelda, kuid jutt, et need on isegi ZIL-157ga võrdsed paneb muigama. Kindlasti mitte!
Kogu minu lugupidamise juures, Denis23, aga palun ära muiga. See pildil olnud auto (v.a 1957) on minu oma, samuti on mul Zil 157 (v.a 1967) ja ma võin päris kindlalt öelda, et Volvo läbivus on parem, Volvol on palju rohkem jõudu ja Volvo võtab sealjuures peaaegu poole vähem kütust.
Maanteel 70-ga sõites on mõlemad ühtviisi hirmsad ja kurdistavad.
Roolivõimu ei ole kummalgi, aga Zil rool on raskem.
Gaz 66 ideoloogiliselt sarnane rootslane on näiteks Scania TGB30. Hakati 70-ndatel valmistama. Ehk siis 66 eakaaslane.
11l diiselmootor
automaatkast!
Lukustatavad sillad
Furgoon on köetav mootori jahutusvedelikuga
Juhitavus maanteel nagu sõiduautol, 90 võtab välja.
Aga tavaseades läbivuselt jääb off-roadiks kohandatud 66-le (kastita, pmj-d kaarrehvid) alla, kuna vajub lihtsalt maasse.
Oot oot, mind paneb muigama väide et GMC/Stude on maastikul paremad kui URAL/ZIL. See et TGB11/12 või TL22/31, Valp, Pinzgauer jne on väga head autod, sellega ma olen nõus. Aga need ei ole NATO masinad.
ZIL 157 on auto millel on juhi võimete piir maastikul tuleb reeglina enne kui auto võimete piir, sellega ma ei ole selle eriline fänn (sama on ka Dodge WC52 mis mul on)
Postitatud: 30 Dets, 2010 16:31
Postitas denis23
[quote="Kapten Trumm"]
Jah, deniska, peamise kasutaja armees on need autod väga heas korras
quote]
ja ja, seda on nende unimogide seisukorrast, mida haamer.net oksjoni vahendusel müüakse üsna ilmekalt näha
miks siis teie ei ole gaz-66 eelsoojendit kasutanud, kui see on väga heas sõidukorras ning kõrgelt motiveeritud personaaliga.
mis puutub "lipsu otsas sõitmist", siis iklast või adazist ma ei tea midagi, aga männiku-järve või männiku-maarja tn. liinil see on üsna tavaline nähtus

Postitatud: 30 Dets, 2010 16:31
Postitas metsaline
Pulli sai siis, kui pataljon öösel kell 3 po trevoge ülesse aeti... Autopargist sai kätte vaid need masinad, mis igapäev sõidus olid, ja ka need, mis sleppi sai võetud... Ülejäänud seisid surnult... Ei, põld vene tehnika viga... Asi oli selles, et Kaukaasias läks kõik külameestele kaubaks viinamarjasaaduste eest...
Postitatud: 30 Dets, 2010 16:32
Postitas Lemet
Oot oot, mind paneb muigama väide et GMC/Stude on maastikul paremad kui URAL/ZIL
Peale muigamise muud argumenti ka on??? Palju on vedavaid rattaid Studel ja palju Uralil?? 10 vrs 6 on ikkagi päris määrav. Urali maastikuläbivus jääb 100 % 157 omale alla ning kuna 157 on ikkagi Stude pealt maha viksitud(tegelikult küll Zis-151, millest sai peale isakese surma Zil) ning nagu venelased isegi tunnistavad,
Трехосный ЗИС-151, к великому огорчению его создателей, оказался много хуже "Студебеккера"
http://www.gruzovikpress.ru/article/his ... -12_40_37/
siis ega suurt peale muigamise suurt üle jäägi.
Postitatud: 30 Dets, 2010 19:47
Postitas denis23
Lemet kirjutas:Oot oot, mind paneb muigama väide et GMC/Stude on maastikul paremad kui URAL/ZIL
Peale muigamise muud argumenti ka on??? Palju on vedavaid rattaid Studel ja palju Uralil?? 10 vrs 6 on ikkagi päris määrav. Urali maastikuläbivus jääb 100 % 157 omale alla ning kuna 157 on ikkagi Stude pealt maha viksitud(tegelikult küll Zis-151, millest sai peale isakese surma Zil) ning nagu venelased isegi tunnistavad,
Трехосный ЗИС-151, к великому огорчению его создателей, оказался много хуже "Студебеккера"
http://www.gruzovikpress.ru/article/his ... -12_40_37/
siis ega suurt peale muigamise suurt üle jäägi.
inimene ära lahmi ning vii endaga kursi. näiteks miks 6 ratta on parem kui 10, mis on 157 ja 151 erinevus, mis autost sai ZIL-151 maha viksitud, milline on Studebacker US6 originaalkummi mustri
cameltoe omadused.
Samuti jutt sellest, et ZIL-157 on maastikul parem kui Ural on väga tark jutt mida räägivad inimesed kes pole kunagi ZILiga sõitnud maastikul. Peale seda kui sul esimesel 10 minutil rool lööb sõrmed ZIL-157 puruks lööb eelistus tavaliselt kaldub tehnilise progressi poole.
Postitatud: 30 Dets, 2010 20:43
Postitas EOD
ZiS-151 läbivus oli ZiL-157 omast kindlasti viletsam väiksemate rataste tõttu, pealegi pidid keskmise silla rattad mudas või lumes endale uut rööbast kaevama. 157 omad jooksid kõik samas jäljes.
Vene maastureid viletsaks küll pidada ei saa. Oma praktikast:
ZiL-157K. Väga hea läbivusega. Võimeline sõitma mööda tankitrassi ja kündma mitte ainult sildadega, vaid ka kaitserauaga pori (kuudiga masin). Mootor (ameerika 1924. aasta mootori modifikatsioon) arendab suurt momenti juba väikestel pööretel. Kihlveo peale sai sidurit kasutamata kohalt võetud ning kõik käigud raginata üles ja alla vahetatud. Rehvide tsentraalpumpamine pooltel masinatel ei töötanud, kuid mansettide vahetamise järel sai see ka kõigil korda. Roolivõimendi puudumise tõttu muidugi nõrgukesele juhile ei sobi.
GAZ-63. See oli küll paras õnnetus. Kuudiga masin oli nii kipakas, et inimesi vedada ei lubatud. Mootor ka hädine.
GAZ-66. Hea läbivusega, kuid kastis sõitmine meenutas jänese seljas ratsutamist. Istmik oli pärast ikka väga ära taotud.
ZiL-131 ja Ural-375. Läbivuselt jäid ZiL-157-le alla. Urali pidurid vajasid tundlikku jalga, et mitte peaga klaasi lennata. Samas märjaks saanult "kadusid ära".
GAZ/UAZ 69 ja UAZ 469B. Hea läbivusega. Nõrgaks kohaks olid sildade reduktorid. UAZ-469 rattareduktoriga sildadel küll seda häda polnud.
LuAZ-969. Zapiku mootor maasturil oli muidugi näljanumber. Samas masin ülihea läbivusega ja võimalik käsitsi välja tõsta kui siiski kinni jäi.
Humvee (sain kastikat proovida). Väga robustne. Kõik tolm, mida rattad üles keerutasid, tundus sisse tulevat. Rool ja pidurid ülevõimendatud, nagu jänki autodel ikka. Samas maastikul väga stabiilne. Hea relvaplatvorm ja hooga läheb ikka vedelast ja paksust läbi.
Defender. Pedaalid pole otse ees, vaid veidi külje peal, mistõttu ebamugav sõiduasend. Diisel nii õkonoomseks aetud, et kohapeal töötava mootoriga kütet praktiliselt pole. Ja tehases oli ühel eksemplaril osatud kardaani nuudid valesti kokku panna, mistõttu logistas kogu jõuülekande ära.
Postitatud: 30 Dets, 2010 21:26
Postitas denis23
Minu elu ilmselt kõige parem stock-versioonis maastur on Suzuki Samurai, isegi 1.2 bensumootoriga.
Postitatud: 30 Dets, 2010 21:53
Postitas T-62
Midagi sulle denis23:
http://auto.fishki.net/comment.php?id=15729
Head kõvad MTZ-i sillad, mõlemad otsad juhitavad, kliirens lõputu ja nüüd tähelepanu spetsiaalne stange, mis lükkab kõik laiali, nii vee kui kivid.
Postitatud: 30 Dets, 2010 21:58
Postitas Tiam
denis23, kuna sa tundud seda maastiku asja suhteliselt hästi jagama siis küsiks siin ühe teemavälise küsimuse (kogus see teema on siin juba läinud veidi OTks).
Mis sa arvad sellest uuest ja lääne omadega võrreldes suht odavatest Tatra T815-7 seeria sõjaväe veokitest. Mina olen nii T813 kui ka T815 alati pidanud parimateks off-road veokiteks, mida Idablokk külma sõja ajal toota suutis. Tegemist on ka vist ainsa veokitootjaga Idast, kes on suutnud suurel määral oma toodangut viimase 20a jooksul eksportida.
(Küsima on ajendatud just see Kapten Trummi rahvasoomuki idee, mille alusvankriks T815-7 4x4 või 6x6 oleks vist parimaid valikuid).