Palgad

Vasta
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43808
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Meie "mudelitu" personalimudel on jõudnud toota sadade kaupa naljalipnikke, kes kohati ülikummalistel erialadel saadud baka-kraade letti lüües on karjakaupa "ladestunud" kõrgematesse staapidesse fiktiivsete "staabiohvitseridena".
Kui neid kogutakse põhjendusega, et neist saavad SA väosade staapide operatiivhiiglased, siis, keskmine koht ütleb, et ennem saab "hiiglane" mõnest KL-s praktikat saanud aktiivsemast "naljalipnikust" kui sellistest "staabikaptenitest". Ma arvan, et pataljoni staabist allapoole peaksid kõik reservistid olema. Et neid pole võtta, on meie enda 20 aasta tegemata/sitasti tehtud töö.

See on muidugi minu isiklik arvamus. Nagu ka see, et minuarust meie sõjalise produkti jaoks võiks olla palgasaajate arv poole väiksem, jaksaks juba veeblile poolteist korda rohkem eurosid pihku pista ja pole nii palju vaja karta, et järgmise ehitusbuumiga kõik Soome kipsi panema lähevad, sest lihtsalt selle rahaga ei elata perekonda ära. Ja jääks iga aasta ka paarsada miljonit krooni üle, millega võiks reservi koolitada oksendamiseni.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kipper
Liige
Postitusi: 69
Liitunud: 21 Okt, 2009 12:11
Kontakt:

Postitus Postitas Kipper »

hillart kirjutas:
Teisest ooperist - kui suur peaks olema sõduri, allohvitseri, ohvitseri palgatõus, et kaadrivoolavus oleks mingil jätkusuutlikul tasemel?
Noh, nii primitiivselt ei peaks kah probleemile lähenema. Tõsi on, et KaMin tasemel just sinna suunas liigutakse, aga tegelikult?
Tegelikult on kaadrivoolavusel ikka hoopis-hoopis mitmekülgsemad põhjused ja PALK - see on vaid üks neist (ja minu arust põrmugi mitte peamine).

Ehk siis - kui suur peaks olema see palgatõus, et kõiki muid komponente kõrvale jättes, piisaks (kompenseerimaks KÕIGI TEISTE valdkondade vajakajäämisi) kaadrivoolavuse peatamiseks?
Arvan, et ikka väga kõva %, kuid see % oleks kindlasti oluliselt väiksem, kui probleemile süsteemselt läheneda. Aga kahjuks ei paistu kellegil otsustajatest selleks tahtmist olevat. Vähemalt senised tendentsid lasevad seda just selliselt oletada.
Ma tegelikult just mõtlesingi, mis see müstiline piir oleks alates millest see igapäevane jamamine oleks ok.
Lemet
Liige
Postitusi: 20799
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Postitus Postitas Lemet »

PM nimetu vastulöök ettepanekule vähendada ametnike arvu...

http://www.postimees.ee/466462/juhtkiri ... i-sodurid/
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kipper
Liige
Postitusi: 69
Liitunud: 21 Okt, 2009 12:11
Kontakt:

Postitus Postitas Kipper »

Laar tahab hirmsasti ajalukku minna.

Mul on veider mälupilt MASU algusest kui valitsus otsustas kärperalliga peale hakata, siis tuli Laar Stenboncki majast välja nagu olümpiavõitja - Eesti lipp mantlina seljas. Mu esimene reaktsioon oli - näe tahab ajaloo raamatu jaoks murdelise hetke illustreerimiseks enda pilti sisse sokutada.

Hiljuti võttis mees veel sõna selle kohta kuidas hirmsasti tahaks haldusreformi ära teha.

Võib-olla olen ma paranoiline aga Laari sõnavõtud meedias ja mingite kamina etturite likvideerimine tundub nagu eelmänguna kaitseväes üldnumbri vähendamiseks. Võimalik, et seda kavatsust pole aga Laaril ambitsiooni midagi edevat ära teha paistab küll olevat.
A4
Liige
Postitusi: 1889
Liitunud: 13 Juun, 2005 23:55
Kontakt:

Postitus Postitas A4 »

hummel kirjutas: Meil kuluks samuti ära Bundeswehriga põhimõttelt sarnane Sanierungsfall, aga meie riigis pole kahjuks päevapoliitikas üldsõjanduses piisavalt pädevaid persoone, kes suudaks seda algatada.
Kapten Trumm kirjutas: Kas minu silmad näevad seda aega, kus peale kosmeetiliste muudatuste ütleb kamina kantsler või minister selle välja, et meie sõjaline personaalia on ammuilma ülejõukäivaks muutunud, eelkõige tulenevalt tegevuse laialipillatusest ja ülepaisutatud staabimajandusest?
Aga kes keelab kaitseväel endal selliste saneerimisettepanekute ja staabimajanduse reformiga lagedale tulla? Äkki on nii, et ministrid ja kantslerid on sellest probleemist juba ammu aru saanud? Aga olukorras, kus kaitsevägi (või õigemini KVJ) pidas ennast eraldiseisvaks põhiseaduslikuks institutsiooniks, keda ei tohi tõmmata „päevapoliitikasse“, kus tsiviilpool ei tohi sekkuda „operatiivjuhtimisse“ (ja selle termini alla topiti ka palju asju, millel pole operatiivjuhtimisega midagi pistmist), kus KV RA- ja SA-struktuuri on pea täielikult KV enda kujundada ning kus personalimajandust on alati peetud KVJ üheks peamiseks juhtimisvahendiks, siis ongi meil tegelikult olukord, kus ministeeriumil KV-sisestesse asjadesse eriti asja pole ning loota tuleb sellele, et KV juhtkond suudab ise õigel ajal probleeme tuvastada ja neid efektiivselt lahendada.

Mina loen hummeli ja Trummi repliikidest välja seda, et oma sisimas te nagu ei usu, et relvajõud (vahet pole, kas Eesti, USA või Soome) oleksid tegelikult eriti võimelised end ise sisemiselt reformima, kui kõrgemalt poolt väga teravalt peale ei käratata. 2009. ja 2010. aasta kärped on selle teooria ilmekateks näideteks. Kogu KM-i valitsemisalas kärbiti asutuste palgafonde protsentuaalselt võrdselt, aga kui ministeeriumis ja KRA-s viidi kärbe läbi nii palkade vähendamise kui ka iga kümnenda töötaja koondamise läbi, siis KV-s oli palgakärbe seda sügavam, et koondamisi sisuliselt ei tehtud. Põhimõtteliselt magati maha suurepärane võimalus viia mingisugunegi struktuurireform, kärpides liiga suureks paisuvat juhtimissüsteemi ning vallandades ebakompetentseid töötajaid ning säilitades selle arvelt allesjääjatele talutav sissetulek. Selles valguses äkki ei olegi väga halb, et riigikaitse juhtimises suureneb selle ministeeriumi roll, kes masu ajal oli suuteline lisaks lihtsalt kosmeetilisele palgakärpele läbi viima ka natukene sisulisema „surnud liha“ eemaldamise.

Kui tulla tagasi kaadrikaitseväelaste tänaste palkade juurde, siis olen nõus, et kärped olid masu ajal päris tugevad (eriti võrreldes paljude teiste riigiasutustega) ning see palk ei ole enam teab mis konkurentsivõimeline. Samas on minu arvates natukene petlik keskenduda vaid ametlikule, valitsuse poolt kehetstatud palga-astmete suurusele ja auastmetasudele. Kaitseväelase töö iseloomust tulenevalt tuleks sinna juurde lisada ka mitmed „nähtamatud“ boonused, mis ei avaldu igakuisel palgalehel ja personalikulude eelarvel, kuid mis kokkuvõttes ikkagi maksumaksja poolt rahaliselt kinni makstakse. 20 aastat teenivale kaitseväelasele on tagatud eripension, mis on kahtlemata tunduvalt kõrgem ja kindlam tsivilisti „rahvapensionist“ või „pensionisambast“. Igal kolmas kaitseväelane elab kaitseväe korteris, mille eest ta maksab vaid kommunaale ja sümboolset üüri; kõigile kortereid ei jagu, aga kõigil pole neid ka vaja ning siiski on võimalus see korter saada, kui piisavalt kaua „järjekorras“ oodata. Riik tagab kaitseväelasele riided nii igapäevaseks töötegemiseks kui ka pidulikuks juhuks, samas kui tsivilist peab iga aasta panema terve kuupalga hakkama ülikondade, särkide, lipsude ja kingade peale. Teenistuskohustuste täitmisel viga saamise korral on riigi poolt pakutavad tagatised ja meditsiiniteenused paremad, kui ükskõik millisel teisel jõuametkonnal (tsiviilsektorist rääkimatagi). Jah, kortereid kõigile ei jagu, hambaravi eest peab ikka ise maksma ning riigi poolt antav vormiriietus on elementaarne osa kaitseväelase tööst, kuid ikkagi on kokkuvõttes tegemist asjadega, mis mille peale kaitseväelane ei pea ise oma kesist palka kulutama ning mis samas ikkagi riigi poolt teistel eelarveridadel kinni makstakse. Ma ei taha kindlasti öelda, et kaitseväelased elavad tänu nendele asjadele nagu kuninga kassid, kuid antud juhul ei piirdu kaitseväe kulud personalile ja kaitseväelase kaudne sissetulek pelgalt palga ja auastmetasuga.

Samuti tuleks igasuguste reameeste, äsja KVÜÕA-st tulnud nooremleitnantite ja Lahingukoolist tulnud nooremveeblite kesistest palkadest rääkides meeles pidada seda, et meie tänane kaitseväeteenistuse süsteem soosib (vähemalt teoreetiliselt) pika-ajalist teenistust. St. mida kauem teenid ja uusi auastmeid kogud, seda suuremaks muutub sissetulek, tulevane pension ja ettenähtud ruutmeetrite arv selles tasuta korteris. Samuti väheneb meie suuri staabikosseise silmas pidades teenitud aastatega paradoksaalsel kombel vastutusemäär ja füüsiline koormus – üks asi on 800-eurose palgaga rühmaülemana rikkuda niiskes metsas oma tervist ja vastutada oma peaga 40 alluva elu ja tervise eest. Teine asi on vastutada 1400-eurose palgaga kuskil soojas staabis mingi teisejärgulise töövaldkonna eest, kus vastutust ja tulemuslikkust on palju keerulisem mõõta ja hinnata. Seejuures on sissetulek küll suht kesine, kuid samas kindel ja garanteeritud, sest ma ei ole kuulnud, et kaitseväest oleks (erinevalt nt. erasektorist) eriti kedagi vallandatud või koondatud ebakompetentuse ja saamatuse eest (kui just otseselt kriminaalkuritegu toime ei pane) – pigem lükatakse selline inimene kuskile provintsi mingile ametikohale, kus ta ei saa oma saamatusega eriti suurt kahju tekitada. Aga palka jm hüvesid tarbib selline inimene ikka edasi kuni lõpuks piirvanuse täitudes eripensionit nautima saadetakse.

Aga see kõik ei ole mõeldud mitte niivõrd konkreetselt Eesti kaitseväe kriitikana, vaid pigem iseloomustab see olemuslikult ja paratamatult enamusi maailma sõjaväelisi süsteeme ja hierarhiaid.

Selle pikajalise teenistussüsteemi üks peamiseid hädasid seisneb selles, et oma olemuselt ei soosi see eriti nende inimeste sisenemist kaitseväe süsteemi, kes patriotismist või seiklushimust tulenevalt tahaksid küll anda oma panuse riigikaitsesse, kuid ei soovi seda teha 20 aastat, vaid pigem nt. 5-7 aastat, et seejärel töökohta ja eriala vahetada. Erinevalt 50 või 100 aasta tagusest ajast muutub tööjõuturg üha enam selliseks, kus on normaalne aktiivse tööea jooksul kaks või kolm korda haridust ja eriala vahetada. Ei näe põhjust, miks kaitsevägi ei võiks selle trendiga vähemalt osaliselt kaasa minna, kaasates väljastpoolt süsteemi inimesi, kes on motiveeritud, võimelised mõtlema kastiväliselt ning pole ainult huvitatud iga hinna eest eripensionini väljajõudmisest. Seega tuleks võibolla kogu seda süsteemi reformida selliselt, et rohkem keskenduda (allohvitseride ja nooremohvitseride osas) nendele lühema teenistusajaga inimestele, makstes neile seejuures tunduvalt kõrgemat palka, kuid säästes samas tulevaste eripensionite pealt, mida need mehed oma lühema teenistusaja tõttu niikuinii kunagi saama ei hakka?

Lisaks kõigele sellele tuleks hakata aru saama sellest, et inimesed lahkuvad kaitseväest tihti väga paljudel muudel põhjustel, kui kehv palk; või õigemini, erasektoris pakutav mõnevõrra suurem palk saab tihti viimaseks piisaks. Mujal maailmas on juba ammu aru saadud, et palganumber pole ainuke asi, mis mõjutab töötaja motivatsiooni ja lojaalsust töö-andjale. Ilmselgelt ei suuda riigiametnike palk mitte kunagi hakata efektiivselt konkureerima erasektoris pakutavaga ning seetõttu tuleks hakata tähelepanu pöörama selliste asjadele (mis erinevalt eripensionist, palgatõusust, tasuta korterist jms ei maksa rahaliselt suurt midagi) nagu toimiv ja pidev sisekommunikatsioon, juhtkonnas toimuvate otsuste arusaadav selgitamine mitte ainult üksuste ülematele, vaid kogu koosseisule, õhkkond kaitseväe sees üldiselt ja üksustes, heade töötajate mitterahaline tunnustamine ja soosimine, toimiv personalirotatsiooni ja karjääriplaneerimise süsteem, selge perspektiivi andmine kõigile selle kohta, millised on nende valikuvõimalused nt 3-4 aasta pärast, heade teenistujate edutamine ja kehvade kõrvaldamine jpm. Ei ole kahjuks veel eriti kohanud kaitseväelase, kes ütleksid, et nende eelpool mainitud asjadega oleks meil seis kaitseväes väga hea. Ja KV-st lahkujad nimetavad lahkumise peamiste põhjustena just nende vigurite puudumist, mitte niivõrd palka. Kuni neid asju korda ei tehta, võib kaitseväelaste palku suurendada lõpmatult, kuid kaadrivoolavusele see erilist mõju ei avalda. Või avaldab ainult nii palju, et lõpuks jäävadki järele vaid need, kes on kõigest raha peal väljas.
Kasutaja avatar
hummel
Liige
Postitusi: 2079
Liitunud: 18 Apr, 2004 12:55
Kontakt:

Postitus Postitas hummel »

Eelkirjutajaga tahaks suures osas küll nõusse jääda sedakorda!

Paar asja on täpsustada, aga nendest hiljem, kui aega saab.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43808
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Kuigi A4 kirjatükis on omajagu tõtt, kargab mulle silma kohe see muinasjutule iseloomulik hea ja kurja vastandamine: kaitsevõime eest väsimatult võitlev hea ja õiglane kamin (kes tänu teatud seadusemuudatustele saab ometi kätte selle ihaldatud võimutäiuse ja tänu sellele hakkab asi kiiresti edenema) ning stagnantidest ja eilse sõja polkovnikutest koosnev peastaap KV juhatajaga eesotsas, kes põhiseaduslike õiguste ja kurat teab mille taha osavasti pugedes edendab vaid eluvõimetuid fantaasiaid ning kokkuvõttes kahjustab sellega Eesti julgeolekut.

Selline asja esitlus on ehe jama - ja selline mõtteviis on meil noorametnike peades kahjuks üsna levinud. MEIE teame universaalseid ja toimivaid lahendusi, ainult peastaap ja KV juhataja töötavad vastu....saaks selles vastutöötamisest lahti, siis oleks asjad korras.

Esiteks on see jama seepärast, et teadupärast on tangoks on ikka vaja kahte ja kui vaadata seda piskut kamina tegevusest, mis ajalehte on jõudnud, on lapselegi selge, et probleem ei ole ainult piduritest mundikandjates. Heaks näiteks on ka siin ühes teemas mereväe tööajaarvestuse jms sisemise korralduse probleemides peastaabi "paberisse uppunud" bürokraatiakolonelide süüdistamine, kes tuleks kohe likvideerida (mis ajast peastaap mereväe tööajatabeleid teeb ja ületunde arvestab - puhas miinilaevade divisjoni ja mereväe staabi siseasi).

Teiseks on jama esitleda relvajõude kui mingid monoliitset tervikut (antud juhul stagnatsiooni ja bürokraatia kandjat). Ka seal on mitmeid "parteisid" - mida on siit foorumist ka näha.

Et siis kokkuvõttes tuleks minuarust igasugu protsesse ka läbi ülaltoodu vaadata. Ehk siis pole tegemist mingi must-valge olukorraga, kus seadusemuudatuste abil asub valge pool siis musta valgeks värvima. On üldlevinud demagoogia põhjendada bürokraatlikku võimutäiuse suurendamist efektiivsuse tõstmise või muu sellisega.

Kordame veelkord üle - KV strateegiliste eesmärkide ja plaanidega tegeleb meil siiski kamin ja kuigi tegelikult paljud paberid kujutavad endast kompromissi osapoolte ja rahakoti vahel, ei saa unustada seda, et KV juhataja kirjutab ise alla vaid üheaastastele plaanidele ja sedagi kaitseministriga (loe siis ministeeriumiga) kooskõlastades. Kõik muu, mis on pikema perspektiiviga, kirjutab alla juba kaitseminister või valitsus - sealhulgas ka sellised strateegilised otsused, kas ehitame uued kasarmud laialipaisatud baasidesse või ühte kohta, kas kavandame 4000 või 1500 kaadrikaitseväelase ametikohta aastaks 2XXX. Need võimalused on ka seni olemas olnud, ilma mingite PS muudatusteta, kuid kuskilt ei paista nende tõsist rakendamist. Lõppkokkuvõttes on ka alati asunud kaminas see pastapliiats, millega kas saab või ei saa allkirja iga-aastane eelarve.*

*-diskeimer. Ma ei vaidlusta üldse viimaseid seadusemuudatusi, vaid mind paneb muigama nendele pidev viitamene....et nüüd, võeti need seadused vastu....et nüüd lõpuks murdub eilse päeva kindralite vastupanu...ja lõpuks hakkab asi tööle...
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Lemet
Liige
Postitusi: 20799
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Postitus Postitas Lemet »

Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43808
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Kui see 10% järgmine vähendamine toimub nagu eelmine kord - sisulise töö ärategijate arvelt, siis head nahka ei saa. Tulemuseks saavadki olema haldusjuhtimise äsja lõpetanud neiukesed juhtivkohtadel ning viimastegi sisulise töö tegijate äraminek parematele jahimaadele. Sest ega 1,5 kordse keskmise palgaga korralikke töötegijaid püüda ei saa.

Samas tuleb tunnistada, et välisesindajatest (sõjalistest atasheedest) sai mõni aeg tagasi ebasoovitavate isikute asumisele saatmine või muidu koht neile, kellel tuli oma õiget kohta oodata.

Kuigi kõnelejad ei ole tabanud probleemi sügavust (vähemalt etteastes seda ei näita) on aru saadud ivast - vähem inimesi ja rohkem palka inimesele (tühja-tähja ära jättes) ongi ainus pääsetee.

Samas kui 40+ tuhande kroonise palgaga asekantslerile allub kolmel juhul kolm ning ühel juhul 4 osakonda (3-4 alluvat), siis selles valguses on see lausa priiskamine. Kaminas on 8 osakonda ja kui vaadata rooma juhtimispõhimõtteid, siis kantsler + pädev abi (mitte sekretär vaid lihtsamate adminküsimuste lahendaja), tuleks osakonnajuhatajad allutada kantslerile ning asekantslerite kohad likvideerida -hoobilt vabaneks ressurss, mis vastab vähemalt 12 spetsialisti-sisulise töötegija palgale.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
A4
Liige
Postitusi: 1889
Liitunud: 13 Juun, 2005 23:55
Kontakt:

Postitus Postitas A4 »

Kapten Trumm kirjutas:Kui see 10% järgmine vähendamine toimub nagu eelmine kord - sisulise töö ärategijate arvelt, siis head nahka ei saa. Tulemuseks saavadki olema haldusjuhtimise äsja lõpetanud neiukesed juhtivkohtadel ning viimastegi sisulise töö tegijate äraminek parematele jahimaadele. Sest ega 1,5 kordse keskmise palgaga korralikke töötegijaid püüda ei saa.

Samas tuleb tunnistada, et välisesindajatest (sõjalistest atasheedest) sai mõni aeg tagasi ebasoovitavate isikute asumisele saatmine või muidu koht neile, kellel tuli oma õiget kohta oodata.

Kuigi kõnelejad ei ole tabanud probleemi sügavust (vähemalt etteastes seda ei näita) on aru saadud ivast - vähem inimesi ja rohkem palka inimesele (tühja-tähja ära jättes) ongi ainus pääsetee.

Samas kui 40+ tuhande kroonise palgaga asekantslerile allub kolmel juhul kolm ning ühel juhul 4 osakonda (3-4 alluvat), siis selles valguses on see lausa priiskamine. Kaminas on 8 osakonda ja kui vaadata rooma juhtimispõhimõtteid, siis kantsler + pädev abi (mitte sekretär vaid lihtsamate adminküsimuste lahendaja), tuleks osakonnajuhatajad allutada kantslerile ning asekantslerite kohad likvideerida -hoobilt vabaneks ressurss, mis vastab vähemalt 12 spetsialisti-sisulise töötegija palgale.
Ilmselt on need naised, kes sulle nädalavahetuseti saunas põnevaid lugusid vestavad, jälle midagi sassi ajanud.

Ei tea küll, et masuaegsete koondamistega oleks KM-ist eelkõige vallandatud „sisulise töö tegijaid“ ja „tõelisi spetsialiste“. Ilmselt on segamini aetud kaks erinevat, kuid suhteliselt samale perioodile sattunud asja – üleliigsete töötajate koondamine ning struktuurireform, millega kaotati büroojuhatajate tasand. Esimese puhul saadeti viisakalt „erru“ eelkõige need inimesed, kes lähenesid vaikselt juba pensionieale, kes ei olnud enam kõige aktiivsemad ja pealehakkajad, kes olid mingil hetkel kaotanud soovi ennast täiendada ja karjääri-redelil edasipürgida – inimesed, kes olid igati toredad kolleegid, kuid kellede lahkumisest ei kaota keegi. Iseenesest oli selliste inimeste grupi tekkimine omane nii Eesti majandusbuumi-aegsele riigi- kui erasektorile – kui eelarved ja personalikulud iga-aastaselt niikuinii kasvavad, siis on lihtsam „teenelisi“ palgal edasi hoida, kui teha läbi valuline ja ebapopulaarne protsess nendest vabanemiseks. Kusjuures samasugust tendentsi võis märgata ka paljude buumi-aegsete erafirmade puhul.

Teisel puhul kaotati ära üks tarbetuks muutunud juhtimistasand – osakondadesisesed bürood, kus niikuinii ei töötanud tavaliselt enam rohkem kui paar-kolm inimest. Büroodejuhatajad (enamikus need tõsise töö tegijad) liikusid meie anakronistliku ametinimetuste süsteemi järgi ühe astme võrra allapoole büroojuhatajast nõunikuks, kusjuures nende töö sisu ja palk jäid muutumatuks. Kuna juriidiliselt tuli see asi läbi viia büroojuhataja ametikohtade koondamise kaudu, siis kasutas paar büroojuhatajat tõepoolest võimalust võtta suhteliselt kopsakas koondamishüvitis ning minna erasektorisse tasuvama töö peale. Aga mingist massilisest ajude lahkumisest ei saa siin küll rääkida, kuna sellise tee valis võibolla paar-kolm büroojuhatajat 30-st.

Mis puudutab ministeeriumi tänast struktuuri (http://www.kmin.ee/et/struktuur), siis ei ole seal mitte 8, vaid 18 osakonda, mis tegelevad ikka üsna erinevate asjadega. 18 osakonnast alluvad kantslerile otseselt ja kaudselt 17 ning ma ei kujuta küll ette, kuidas kantsler (ükskõik kui võimekas ta ka poleks) saaks hakkama ilma ühe, asekantslerite vahelülita. Igasuguse juhtimise rusikareegliks on ju, et ühelgi ülemusel ei tohiks ideaalis olla rohkem kui 3-4 otsest alluvat. Võimekas juht võib hakkama saada ehk 5-6-ga, kuid kindlasti mitte 17-ga. Isegi kui asekantsleritele alluvad osakonnad „sulatada“ kokku neljaks hiiglaslikuks osakonnaks, muutuksid need osakonnajuhatajad ikkagi inimesteks, kellele tuleks suure vastutuskoorma ja alluvate arvu tõttu maksta sama palju kui asekantsleritele.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43808
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Jah, ma eksisin arvuga.

Samas, vanasti, kui osakondade personal avalik kodukal oli, olid mitmed "osakonnad" 4-5 inimesest koosnevad.

Igal juhul on struktuur väga pidulik ta täna. Tänu personali andmete ja hariduse ärapeitmisele on muidugi tegelikkus vähe hägustatud.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
hummel
Liige
Postitusi: 2079
Liitunud: 18 Apr, 2004 12:55
Kontakt:

Postitus Postitas hummel »

A4 kirjutisest.
Aga kes keelab kaitseväel endal selliste saneerimisettepanekute ja staabimajanduse reformiga lagedale tulla? Äkki on nii, et ministrid ja kantslerid on sellest probleemist juba ammu aru saanud?
Kui üks sõjavägi juba hakkab kord jõudsalt "rasvumise" suunas kalduma, on raske organismil endal end "dieedile" või "sporti tegema" sundida. Väga suur pingutus ja mida aeg edasi, seda rohkem on vaja tahtejõudu.
Mina loen hummeli ja Trummi repliikidest välja seda, et oma sisimas te nagu ei usu, et relvajõud (vahet pole, kas Eesti, USA või Soome) oleksid tegelikult eriti võimelised end ise sisemiselt reformima, kui kõrgemalt poolt väga teravalt peale ei käratata.
Minumeelest kahjuks tänapäeval nii kipub olemagi. Soome kohta ei oska öelda, kuid Bundeswehris poleks saneerimist suudetud kuidagi seestpoolt algatada. Armeereformi üritati ka Venemaal alates Tšetšeenia sõjast, kuid märgatavate tegudeni on jõutud alles 10 a hiljem ja läbi suurte peadelennutamiste.
Kõik on juba harjunud sellise vildaka, kuid mugava sõjaväelise hierarhiaga, kus kabinetis istujate arv järjest kasvab ja põllulpõrkajate oma väheneb (st tegevallüksuste arv väheneb paberil olevate kasuks, staabikooseisude oma peab säilima). Kui vaja aga personalikulude ja ametikohtade säästuks reformima hakata, arvake ära, kust esimesena koomale tahetakse tõmmata?

Aga sry, hetkel läks äkki kiireks ja hiljem kirjutan edasi... :)
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43808
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Küsimus on lihtsalt selles, et reformi ja selle tagajärjel vabanevat ressurssi ei kasutaks teatud jõud ära oma teoreetiliste fantaasiate elluviimiseks ega lihtsalt võimu tugevdamiseks.

See, mis aastaid käis kamina ja peastaabi vahel, polnud ju võitlus parema riigikaitse eest, vaid labane võimuvõitlus, kes on kõvem mees ja kes mitte.

Kui on kindel, et reformi tagajärjel vabanevat 400 miljonist eekist läheb 200 allesjääva kaadri palkade lisaks ning ülejäänud 200 täiendava relvastuse-varustuse-moona ja RÕkide heaks, siis siitpoolt tingimusteta heakskiit. 8)

Kokkuvõttes on ju küse selles, kuidas saada olemasoleva rahaga rohkem powerit, mida liigne rasv ei anna.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
planet64
Liige
Postitusi: 128
Liitunud: 22 Sept, 2008 19:23
Kontakt:

Postitus Postitas planet64 »

A4 kirjutas: Esimese puhul saadeti viisakalt „erru“ eelkõige need inimesed, kes lähenesid vaikselt juba pensionieale, kes ei olnud enam kõige aktiivsemad ja pealehakkajad, kes olid mingil hetkel kaotanud soovi ennast täiendada ja karjääri-redelil edasipürgida – inimesed, kes olid igati toredad kolleegid, kuid kellede lahkumisest ei kaota keegi. Iseenesest oli selliste inimeste grupi tekkimine omane nii Eesti majandusbuumi-aegsele riigi- kui erasektorile – kui eelarved ja personalikulud iga-aastaselt niikuinii kasvavad, siis on lihtsam „teenelisi“ palgal edasi hoida, kui teha läbi valuline ja ebapopulaarne protsess nendest vabanemiseks. Kusjuures samasugust tendentsi võis märgata ka paljude buumi-aegsete erafirmade puhul.
Siit võib nüüd jääda mulje, et A4 järgi peaksid kõik töötajad olema aktiivsed, pealehakkajad ja karjääriredelil edasipürgijad. Ja mida edasi pensioni poole seda vihasemalt peaks redelivõitlust pidama, muidu saad naeratuse saatel sule sappa. Kurb küll kui kaitseministeeriumis kaadrivalik selliselt käib, ei jäägi siis kaitsevõime tugevdamisega aega tegeleda. Nõus A4-ga , et samalaadseid probleeme on ka teisetel suurfirmadel, sest personalitööd lihtsalt ei osata teha. Aktiivsed redelivõitlejad tuleb suunata sinna, kus nad võimalikult vähe kahju teeksid, sest üks aktiivne loll ülemus võib ikka kõvasti tööd segada. Töö tegemine probleemide lahendamise näol peaks käima ikka planeeritult, mitte konkurentsi ja kisklemisega, sest konkurentsiks meil lihtsalt ei jätku resurssi. Ülalmainitud probleemid on laias laastus põhjustatud viletsast juhtimisest ja nõrkadest juhtidest. Tööd teha oskab iga loll, juhtida vaid vähesed.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43808
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Kui võrrelda suuremate skandaalide arvu kaminas ja KV-s viimastel aastatel, siis kummale pool neid rohkem on? Ega siin küsimust polegi, kamin juhib siin veenva edumaaga ja viimased "kusekotilood" ei näita, et asi oleks kuidagi üle minemas. Nagu üks kasutaja juba märkis, ütleb terve mõistus, et tsiviilkontrolli (kes ei saa iseenda kontrollimisegagi hakkama) tuleks tsentraliseerida läbi riigikontrolli. :lol:
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline