Mulle tundub, et me peaksime küsimuse nüüd natuke ümber sõnastama. Tundub, et tulevikus plaanide järgi jalaväe arv kasvab. Euroopast ei pruugi enam odavaid armeeveokeid saada, praegused masinad vajavad 10, 20 või 30 aasta pärast asendusi. Armee peab muutuma kiiremaks, kuid arvatavasti on vaja tõsta tulejõudu ning tule all ellujäämist.
Kui me nüüd seisame kunagi tõdemuse ees, et on vaja panna üks suvaline üksus ratastele, siis kas saaks hakkama valdavalt B-kategooria klassi jääva tsiviilis levinud maasturi kasutamisega? Eeldame, et suurte ponnistustega saavutame me seks ajaks võime ehitada autode kaste kinnisteks ja sinna vajalikke seadmeid sisse panna
Näide: Hüpoteetiline tuleviku KL lahingkompanii
Kõik jalaväerühma relvad mahuvad Hiluxi tüüpi masina peale. Samuti ka telgid, tööriistad ja muu. Jao peale oleks ehk kolm masinat nõnda, et elutähtis varustus ja mehed mahuks vajadusel ka kahele. Peaks ära mahtuma.
MP rühm. Kõik tänapäeval levinud miinipildujad mahutab ju ka kuidagimoodi kasti ära. Kui ka toru jääb liiga pikaks, saab ju luuki vajadusel modifitseerida.
TT-normaalsel maastikul saab maastur toru järel vedada. Paksus lumes läheb korralik veok kaugemale. Kas TT ja ÕT rakette kasti kannatab ehitada, seda ma ei tea. G-mesadel küll Milaneid leidub, aga kas mingid raketigaasid ohutsooni ei vaja?
Meditsiin-G-mersu kujul on juba evakuatsiooni masina näide olemas.
Toitlustus-natuke insenertehnilist mõtlemist ja köök, mis teeb sooja sööki 200 mehele, mahub ühte kasti ja kui ruumi puudu jääb, lähevad toiduvalmistamislauad ja muu tarvilik teise masinasse.
Juhtimine-ei oska küll öelda kuidas üksuste juhtimine tänapäeval käib, rääkimata sellest, mis saab tulevikus. Aga kui ühest kinnisest kastist jääb vähemaks, saab ju teise samalaadse auto kõrvale ajada ja kastid kasvõi ühendada?
Materjalide täiendamine alates laskemoonast ja kütusest kuni toiduni. Kindlasti saavad sõidetud ka Hiluxid, aga suurem veok on ilmselt ökonoomsem.
Ehitustöödes ja tee lahtihoidmisel osalevad üksuse koosseisu olevad vastavaks tööks valmis seatud MT-LB-d.
Minu arvamus on see, et mingi taoline üksus saaks hakkama, kui neil on kasutada peamiselt ainult maasturid. Küsitavaid kohti on aga mitmeid:
*Kas neid maastureid on võimalik kasutada mitte lubatud koormust ületades, ehk siis pikalt ja jätkusuutlikult?
*Kas uute maasturite ost on tulevikus odavam ja parem variant, kui maastukukõlblike veoautode hankimine?
*Kas need masinad annaks meile otseses sõjategevuses mingeid eeliseid või puudusi võrreldes veokitega?
Selge see, et kahureid nendega ei vea, aga rääkides sellest "hübriidsõjast"...
Huvitav oleks teada, millega me 30 aasta pärast ringi vurame.
Sõltumata sellest mis masinad tulevikus kasutada on, peaks neil minu arvates olema üks või kaks olulist täiendust.
1)Ma ei tea kui lihtne või raske seda teha on, aga kui soojuskaamerad ka tulevikus kasutusel on, tuleb neid masinaid nende eest kaitsta. Kas sellega saab hakkama "mootori peal olev termokile" või on vaja miskit muud, seda ma ei tea.
2)Üksus peaks mobiilsuse tõstmiseks ööbima masinatel. See eeldab muidugi seda, et masinad on korralikult maskeeritud kõige võimaliku eest. Jaotelk ja puiduküttega ahi võiks muidugi olemas olla. Kui aga auto ehitamisel on ööbimisfunktsiooni silmas peetud, saab seda teha soojemaks, hingavamaks ja ilmastikukindlamaks, kui seda on jaotelk.
Sorry, tuli palju juttu, aga need mõtted on vaikselt kogunenud.