6. leht 9-st
Postitatud: 30 Mai, 2007 20:27
Postitas toomas tyrk
http://www.kalmistud.ee
Metsakalmistu kv5 4020 Puusepp Endel 23.01.1996
Minge ja kontrollige

Postitatud: 31 Mai, 2007 18:06
Postitas gans
Sattusin täna sinna kanti, kv5 on pooltühi ja seal teda küll pole. Selle eest on seal kõrval juttu Tammelehtedega Rüütliristist

Re: E. Puusepa Pe-8
Postitatud: 21 Aug, 2012 23:25
Postitas metsapoole
Militaarsportlikust huvist sai üles otsitud Puuseppa Pe-8(Tb-7) ja algajale nagu ma olen avastamis
kuhjaga.Näiteks"metsasarv" v-keps kahele kolvile.....
Kahjuks mootori m40f pilti google maailmast ei leidnud aga m40 on vist sarnane.
Re: E. Puusepa Pe-8
Postitatud: 22 Aug, 2012 8:20
Postitas Kapten Trumm
vau, milline tükine insenerikunsti.....
ja veel töötav vene turbomootor, mis kestis Berliinini ja tagas... (mitte küll kõigil)

Re: E. Puusepa Pe-8
Postitatud: 22 Aug, 2012 12:37
Postitas Soobel
Ja praegu sõidab GoGrupi superrong kahe sarnase mootori jõul Piiteri vahet. Hommikul depoost tulles korraldab Pärnu mnt viadukti kandis gaasirünnaku ühes suitsukattega, pärast reisi toimub öine reanimatsioon depoos, kui see ei õnnestu, keeratakse tagavara mootorvagunit läbi Kopli kolmnurga ringi jne. Elevust kui palju.
Re: E. Puusepa Pe-8
Postitatud: 22 Aug, 2012 12:44
Postitas Kapten Trumm
Pildil näib olevat veel järjestikune turbosüsteem, kus esimene puhub tagumisele (et viimane kokkuvõttes suuremat trukki annaks).
Mootor näib olevat kahetaktiline (plokikaane väike kõrgus).
Re: E. Puusepa Pe-8
Postitatud: 22 Aug, 2012 14:28
Postitas mx77
Kapten Trumm kirjutas:Pildil näib olevat veel järjestikune turbosüsteem, kus esimene puhub tagumisele (et viimane kokkuvõttes suuremat trukki annaks).
Mootor näib olevat kahetaktiline (plokikaane väike kõrgus).
Nii keeruliseks pole ka vaja asja mõelda

.
Kui hoolega vaadta, siis parempoolse turbo juures on kolmik ja vasakpoolsele turbo juurest tuleb sisselaskollektor parepoolse turbo tagant.
Kahetaktiline ei tohiks ta olla, selleks on väljalaskekollektorid liiga kõrgel. 2 taktilistel on need asjad ikka nii madalal kui saab, muidu jääbe effektiivne töötakt lühikeseks. Tõukurvarrastega mootori pea ei olegi kõrge.
Re: E. Puusepa Pe-8
Postitatud: 22 Aug, 2012 14:39
Postitas Lemet
АЧ-30, mida Pe-8 kasutati, oli neljataktiline diisel.
http://files.school-collection.edu.ru/d ... B-opis.htm
Re: E. Puusepa Pe-8
Postitatud: 22 Aug, 2012 17:12
Postitas Kapten Trumm
Pea on sellistel mootoritel ikka madal mitte tõukurvarraste, vaid otse klappe käitavate (4 tk per silinder) kahe nukkvõlli tõttu.

Re: E. Puusepa Pe-8
Postitatud: 22 Aug, 2012 18:05
Postitas mx77
Kapten Trumm kirjutas:Pea on sellistel mootoritel ikka madal mitte tõukurvarraste, vaid otse klappe käitavate (4 tk per silinder) kahe nukkvõlli tõttu.

Ise ka usud mida kirjutad? See mida sa kirjeldad on kõige kõrgema ehitusega silindripea üldse, mida leida võib.

võrdluseks

või veel parem võrdlus

Re: E. Puusepa Pe-8
Postitatud: 22 Aug, 2012 20:07
Postitas Soobel
Vähemalt DR1A mootori M756B silindripea eriti kõrgusega ei hiilga. Õieti on sel käkil monoblokid, kus silinder ja pea ühes tükis. Nukkvõllid jah üleval ja ajamihammasrattad väiksed, jõud neile tuli vist üles risti väntvõlli võllikesega koonushammasrataste kaudu.

Re: E. Puusepa Pe-8
Postitatud: 22 Aug, 2012 20:23
Postitas EOD
mx77 kirjutas:
Kahetaktiline ei tohiks ta olla, selleks on väljalaskekollektorid liiga kõrgel. 2 taktilistel on need asjad ikka nii madalal kui saab, muidu jääbe effektiivne töötakt lühikeseks. Tõukurvarrastega mootori pea ei olegi kõrge.
GMC kahetaktilisel diislil (kahetaktilistel MAZ ja KrAZ autodel ning generaatoritel kasutatud mootorid JaAZ-204 ning -206 olid selle koopiad) on kaks väljalaskeklappi ning väljalaskekollektor plokikaane küljes..

Re: E. Puusepa Pe-8
Postitatud: 22 Aug, 2012 20:30
Postitas mx77
ok, õigus jahh, disla ju ei vaja segu tekitamist.
aga siis peab läbipuhkeks ikka ülaadimine kohustuslik olema?
Re: E. Puusepa Pe-8
Postitatud: 23 Aug, 2012 8:12
Postitas Kapten Trumm
Kahetaktilised dislad ongi üldiselt ülelaadimisega, vene veoautodel (vanad MAZ-id näiteks) kasutati selleks mehhaanilist labakompressorit (kus pumpav element on 2 8-kujulist laba).
Kui on läbipuhe ülelaadimise abil, siis mõistagi on väljalaskeklapid kohustuslikud.
Ise ka usud mida kirjutad? See mida sa kirjeldad on kõige kõrgema ehitusega silindripea üldse, mida leida võib.
Võta need tõukurid sealt vahelt ära ja vaata palju madalamaks muutub.
Re: E. Puusepa Pe-8
Postitatud: 23 Aug, 2012 12:41
Postitas EOD
Kapten Trumm kirjutas:Kui on läbipuhe ülelaadimise abil, siis mõistagi on väljalaskeklapid kohustuslikud.
Ei pruugi olla. Näiteks DKW Sonderklasse/Schwebeklasse mootoril oli laadimine kolbkompressoriga, kuid klappe pole.
