6. leht 22-st

Re: ЗиЛ tänapäeval

Postitatud: 05 Nov, 2014 15:32
Postitas mx77
Kapten Trumm kirjutas:Esisillaveoga autol on vajalik püsikiirusliigendite olemasolu veosillas sõltumata mootori asetusest. Vene keeles shruz - sharnir ravnõh uglovõhh skorostei.
Põhjusel, et esirattaid on vajalik päris suure nurga all pöörata.
Sõiduauto suuruses püsikiirusliigendid võeti NSVL-s kasutusele juba ammu enne Samara, 2141 või Tauria tulekut, nimelt LuAZ-idel esisillas.
Mittepüsikiirusliigendeid (kardaanliigendeid) saab kasutada ainult tagasillas, kuna nende veojõu ülekandmise nurk on rataste pööramiseks liiga väike).
Näide kasutusest on nt sapakas.
Tõstaks siis veidi Trummionu teadmiste taset ja esiteks rebiks ta sellest venearmastusest välja. Maailmas väga levinud keeles, inglise keeles, on selle liigendi nimetus CVJ (constant velocity joint).
Ja teiseks nende kardaaniristide osas sa eksid, probleem ei ole nurgas, vaid selles, et nurga all oleva kardaanirist ei kanna enam pöördliikumist üle lineaarselt vaid väljundvõlli joonkiirus hakkab sisendvõlli suhtes ühe pöörde vältel muutuma. Tagaveolise auto vedava kardaani puhul on see lahendatud sellega, et kardaaniristid on omavahel 90 kraadise nurga all ja nad kompenseerivad teineteist.
Pilt

Re: ЗиЛ tänapäeval

Postitatud: 05 Nov, 2014 16:05
Postitas Kapten Trumm
Maailmas väga levinud keeles, inglise keeles, on selle liigendi nimetus CVJ (constant velocity joint).
Ja trollikene, mis see "constant velocity joint" siis eesti keelde tõlkides küll tähendaks...... :roll:

Re: ЗиЛ tänapäeval

Postitatud: 05 Nov, 2014 16:17
Postitas mx77
Kapten Trumm kirjutas:
Maailmas väga levinud keeles, inglise keeles, on selle liigendi nimetus CVJ (constant velocity joint).
Ja trollikene, mis see "constant velocity joint" siis eesti keelde tõlkides küll tähendaks...... :roll:
püsikiirusliigend loomulikult, ma lihtsalt ei saanud aru, milleks sul seda venekeelset asja sinna toppida oli vaja? arvad et jättis asjalikuma mulje sust? olesid siis juba pannud vähe enamates keeltes kaasfoorumlaste silmaringi laiendamiseks.

Re: ЗиЛ tänapäeval

Postitatud: 05 Nov, 2014 16:25
Postitas Kapten Trumm
Enamik fakte nende vene autode kohta, mida sa puusalt tulistasid, on leitavad justnimelt venekeelse otsinguga.
Sinusuguse tühisuse pärast ei viitsiks ma isegi vene keeles neid öelda.

Re: ЗиЛ tänapäeval

Postitatud: 05 Nov, 2014 16:29
Postitas mx77
Kapten Trumm kirjutas:Enamik fakte nende vene autode kohta, mida sa puusalt tulistasid, on leitavad justnimelt venekeelse otsinguga.
Sinusuguse tühisuse pärast ei viitsiks ma isegi vene keeles neid öelda.
huvitav on see, et enamus fakte, mida herr "mittetühisus" Trumm siin vene autode kohta palgest laseb, on kah nii öelda "faktid"

Khm, khm, huvitav, et Eestimaa kõige kõvem tehnikaspets ei teadnudki seda, miks universaalliigendit ei saa esiveolisel kasutada :D

Re: ЗиЛ tänapäeval

Postitatud: 05 Nov, 2014 21:10
Postitas Manurhin
Wots kirjutas:T-25 mootorit peab väga tugevalt ümber tegema, et saavutada 30-40hp lisaks puudub vesijahutus ilma milleta pole võimalik kabiini kütta.
T-25-l on kabiiniküte standardvarustuses juba millalgi '80 aastatest. Toimib hüdroõli pealt, mis tsirkuleerides soojaks läheb. Tõsi küll, ega sealt peale käivitamist just väga ruttu sooja õhku tulema ei hakka ja kabiini ka eriliseks saunaks ei küta, aga parem siiski kui mitte midagi.

Re: ЗиЛ tänapäeval

Postitatud: 05 Nov, 2014 21:30
Postitas Tegelane5
Kapten Trumm kirjutas:Ei ole see põikimootor teemaks, 2106 või 412 mootor pole Samara mootorist eriti palju pikemad.
Näiteks Volvodel on kapoti all ka kuuesilindriline ridamootor põigiti pandud.
2141 kapoti all on ruumi niiet tapab, vägisi tekib mulje, et plaaniti hoopis suuremaid mootoreid.
VBolla oleks 2141 mootori ruumi 01-07 kone mahtunud ka risti aga 08 puhul oli kindlalt vaja uut lühemat mootorit. Kunagi sai võrreldud 1200 cm kopika kone kaanetihendit ja 2,0 Fiat Chroma oma-Chroma 2,0 oli tunduvalt lühem-Ziguljonoki silindrite tsentrid on üksteisest ikka vääga kaugel. Risti mootor oli igati mõistlik 2141 puhul, palju lihtsam oli vanu mootoreid ja lahendusi kasutada.

Re: ЗиЛ tänapäeval

Postitatud: 05 Nov, 2014 22:01
Postitas chocolate
Ärge nüüd siin isiklikuks ka minge, hävitab igasuguse huvi seda teemat edaspidi lugeda. :wall:
Teise inimese seisukohti ei saa niisama lihtsalt muuta, see on paratamatu.

Selleteemaline vaidlus on nii ajalooline ja siiamaani ei ole kuhugi jõutud.

Re: ЗиЛ tänapäeval

Postitatud: 05 Nov, 2014 22:30
Postitas Lemet
chocolate kirjutas:Ärge nüüd siin isiklikuks ka minge, hävitab igasuguse huvi seda teemat edaspidi lugeda. :wall:
Teise inimese seisukohti ei saa niisama lihtsalt muuta, see on paratamatu.

Selleteemaline vaidlus on nii ajalooline ja siiamaani ei ole kuhugi jõutud.
+ 10

Re: ЗиЛ tänapäeval

Postitatud: 06 Nov, 2014 9:25
Postitas Kapten Trumm
VBolla oleks 2141 mootori ruumi 01-07 kone mahtunud ka risti aga 08 puhul oli kindlalt vaja uut lühemat mootorit. Kunagi sai võrreldud 1200 cm kopika kone kaanetihendit ja 2,0 Fiat Chroma oma-Chroma 2,0 oli tunduvalt lühem-Ziguljonoki silindrite tsentrid on üksteisest ikka vääga kaugel. Risti mootor oli igati mõistlik 2141 puhul, palju lihtsam oli vanu mootoreid ja lahendusi kasutada.
Arvan, et pidasid silmas ikka "pikuti mootor oli igagi mõistlik". :dont_know: ?
Ära tasub märkida, et nt mosse mootoriga 2141 (21412) sidurikojas olid kohe tootmise alguses sees kohad hooratta asendi magnetandurite jaoks.
Jääb mulje, et plaanid olid kõvasti vägevamad kui see, millega valmis saadi. Samuti on mosse mootoriga käigukastis viienda käigu ülekandearv selline, mis sobiks pigem kaheliitrise töömahuga mootorile. Arvan, et plaan võis olla sissepritsega Uzam tehase mootor töömahuga 1,8-2 liitrit, mis jäi realiseerimata.
Papp lõppes otsa :D

Re: ЗиЛ tänapäeval

Postitatud: 06 Nov, 2014 9:46
Postitas Lemet
Tehases endas sõitsid ringi ka diislitega masinad. Paraku ei mäleta enam, kelle mootoreid nad kasutasid...

Re: ЗиЛ tänapäeval

Postitatud: 06 Nov, 2014 10:00
Postitas Kapten Trumm
Diislid olid sisseostetud (vist Peugeot).
Huvipakkuv on see andurikohtade teema seepärast, et mosse mootorile tehtud sidurikoda vaevalt et lääne mootorile sobib. St on tehtud ikkagi mosse mootori tarbeks.
Sidurikoda on seal muust käigukastist eraldi ja tehakse vastavalt mootorile.

Re: ЗиЛ tänapäeval

Postitatud: 06 Nov, 2014 10:28
Postitas Tegelane5
Ju siis taheti müüa selle konega välisturule, seal aga oli 80 lõpus katt nõutav--seega tuli mingi pritse sinna leida. Ja 1500 se mootori puhul, niisuure auto korral oli täispritse vältimatu.
Kusjuures 2,0 2141 tehti ka valmis 90ndatel aga sellel oli juba Rehunaldi mootor.

Re: ЗиЛ tänapäeval

Postitatud: 06 Nov, 2014 10:38
Postitas Kapten Trumm
2141 mootorivalikust ja laiemalt uue põlve mosse mootoritest:
http://alekohistory.narod.ru/m2141eng.htm

Vähesed võibolla teavad, et lisaks Samarale, Oka-le (mis oli Samara tehnika), 2141 ja Tauriale oli veel üks "uue põlvkonna" rahvalik sõiduauto.
Tõsi, see oli tehnoloogiliselt kõige mahajäänum ja teda eristas eelmisest põlvest uute lahendustena vaid küünalvedrustus ees, lattrool ja viiekäiguline käigukast.
See oli ka ainus nõuka uus väikeauto, mis oli tagasillaveoga. Selle käkerduse nimi on Iz-2126 "Orbit". See on Eestis kõige vähem levinud nn uue põlvkonna nõuka sõiduautodest.

Re: ЗиЛ tänapäeval

Postitatud: 06 Nov, 2014 12:09
Postitas Kapten Trumm
Ju siis taheti müüa selle konega välisturule, seal aga oli 80 lõpus katt nõutav--seega tuli mingi pritse sinna leida. Ja 1500 se mootori puhul, niisuure auto korral oli täispritse vältimatu.
Kusjuures 2,0 2141 tehti ka valmis 90ndatel aga sellel oli juba Rehunaldi mootor.
Minuarust mängis Azlk-i maha 2 asja
-kvaliteet ei olnud päris Samara tasemel (nt kere korrosioonikindlus)
-Azlk-l puudus tolleks hetkeks oma mootoritehas (mis Togliattis oli olemas) ja seetõttu mindi alt sellega, et mootor ei saanudki valmis.
NSVL-l oli selline veider tööstusplaneering, et mootoreid võidi teha eraldi mootoritehases, näiteks Azlk ja Gaz mootorid tulid hoopis teisest tehasest, mis võis alluda teisele ministeeriumile.
Lisaks oli Togliatti tehas NSVL autotööstuse traditsiooniline valuutalehm ja sellepärast anti sinna lahkemalt kõva valuutat tehnoloogia, knohow ja komponentide ostmiseks/leiutamiseks.

Oma üldkontseptsioonilt oli minuarust 2141 natuke toekam asi kui Samara, olles nn pool numbrit suurem auto, mahub sinna ka 4 täiskasvanut kenasti sisse, Samara tagaiste sobib üldiselt lastele ja ega auto mahutavus pole ka teab mis suur pereautoks.