Jaanus2 kirjutas:Selle Peetri kiptšaki komandokeele kohta - see on tatari keel ja Peetril ja tema eellastel oli hulga tatarlastest või peamiselt tatarlastest koosnevaid väeosi.
Kiptšaki keel on tegelikult türgi keel. Tatarlased aga hävitati (tapeti kôik peale väikeste laste) Tsinghis-khaani poolt juba enne tema vallutusretkede algust. Nimetus tatarlased lihtsalt kandus teiste rahvaste folklooris muudkui edasi hoopis muudele rahvastele.
Muide, Kaasani khaaniriik oli samasugune ksenokraatiline moodustis nagu moskoovia. 1438. aastal asutas selle khaan Ulug-Muhammed, kes sai Kuldhordi siseheitlustes räsida ning asutas uue Moskvataolise ulussi Kaasani. Kuldhord polnud mitte territooriumid, vaid inimesed. Iga tsinghisiid omas ôigust panna alus uuele ulussile, kui tal vaid järgijaid oli. Ulug-Muhammedil järgijaid oli ning temale järgnenud jôud olid kuni 30.000 meest.
Kaasan aga oli samasugune soomeugri maa nagu moskooviagi. Pôliselanikeks (umbes 500.000 inimest) olid soomeugrilastest marid, mordvalased ja udmurdid ning türklastest tsuvaššid, kes omakorda jagunesid moslemiteks ja paganateks.
Kui Juhan Julm Kaasani teistest ulussidest Kuldhordi kodusôjas isoleeris ning 150.000 mehe suuruse "vene" väega (kolmandik neist olid teiste khaanide "tatarlased") vallutas, tapeti 30.000 kaitsjat Kaasanis, veel 10.000 "basurmanni" kogu territooriumi ülevôtmisel ning 15.000 naist-last vôeti vangi. Ellujäänud bashkiirid ja usbekid pôgenesid tagasi kodumaale. Seega oli kogu ksenokraatiline eliit likvideeritud ning igasugune vastupanu lôppes. Kohalikul rahval polnud sellest sooja ega külma, üks ksenokraatiline eliit asendus lihtsalt teisega, moskoovia omaga. Kohalikke tsuvašše aga hakkasid moskoviidid nimetama tatarlasteks. Need kehitasid selle peale ainult ôlgu - no hea küll, oleme siis tatarlased.
Kriku kirjutas:Kui vene keelel oleks "sama suur ühisosa" nii slaavi keelte, tatari kui saksa keelega, siis kindlasti oleks keeleteadlased seda varem märganud ja viidet leida poleks raske. Isiklik keeleoskus ei puutu asjasse. Praegusel kujul tuleb seda väidet pidada lobaks.
Ahah. Vabandan, ei saanud kohe aru, millist viidet Kriku soovis. Môte lendas Ivan Julma ôukonnadokumentidele kusagil muuseumides, millistest mul aimugi pole. Seda enam, et nagu igale "vene" tsaarile kohane, kogus Ivan Julm kokku ja hävitas kôik kättesaadavad dokumendid moskoovia ajaloost.
Alles hiljuti sobis Kriku soovitud viiteks lihtsalt viki-artikkel vene keelest. Aga kuna ukrainlased on moskoviite nende tehiskeelega ilmselt tugevasti pitsitama hakanud ning moskoviidid on aru saanud, et on sunnitud millalgi oma keele tehispäritolu tunnistama, siis on see artikkel vaid kuu aega tagasi täiesti falsifitseeritult ümber kirjutatud traditsioonilises moskoviitlikus laadis, kôikjale liigset "s"-i lisades ning viiteid saksa-tatari päritolule kustutades.
Mis aga puutub "
sama suur ühisosa" erilisse rôhutamisse, siis sel juhul tuleb see lause ka korrektselt lôpetada - "vôrreldes burjaadi keelega". Nii tatari(türgi) kui saksa sônu on vene keeles slaavi sônadele sarnaselt samamoodi tuntavalt rohkem kui burjaadi sônu. Ja Kriku rôhus just slaavlaste burjaatidest suuremale môjule-ühisosale vene keeles. See nagu vihjaks, et burjaadid omavad vene keelele mingit môju vôi ühisosa, millist?
Vene keel aga tehiskeelelena koosnebki vaid eri päritolu ehk seosetutest sônadest, mille kasutamiseks Lomonossov ja Dal kribasid reeglid. Slaavi keeltes on sônavara rikkalik, ühtne ja seostatud, aga vene keeles on üks sôna siit, teine sealt. Näiteks on venelastel küll slaavi praporshik, aga pole praporit, selle asemel on saksa flag. Venelastel on ring vanabulgaaria krug, aga ratas pole sugugi krugleso vaid ukraina koleso. jne.
Ukrainlastele meeldib näidata üht ja sama raamatut samalt kirjastuselt ukraina ja vene keeles, vene oma on tunduvalt paksem, kuna vastavate oma sônade puudumisel tuleb iga asja kirjeldada mitme sônaga.
Kriku kirjutas:Ka "hetkel käiv protsess" ei puutu asjasse. See, mis vene või prantsuse rahvustest kunagi saab, ei ütle mitte midagi nende praeguse olemasolu kohta.
Saan aru, sa tahad nähtusi vaadelda ilma mineviku ja tulevikuta, ilma vektorita. Nagu Schrödingeri kassi - ta kas on seal vôi teda ei ole. Noh, sel juhul midagi seal on. Aga me ei saa väita midagi selle kohta, et mis asi see on. Kindlasti ei saa me väita, et seal on rahvus, sest rahvus on vektor.