6. leht 38-st

Postitatud: 01 Jaan, 2009 23:09
Postitas araterI
Pirr kirjutas:Huvitav kas sellise SUV kasti 81 mm või isegi 120 mm miinipildujat ka kannataks panna kapitaalsemalt, et annad tuld otse SUV kastist :roll:
Ainult juhul kui SUV varustada tugedega, sest veermiku lõhuks ära ja mp hüppaks nagu kits. Lühidalt - asjatu ettevõtmine. Isegi Hummeri mp lahendus on kastist mahakallutatav ja vastu maad toetatav variant. Siin oli kunagi sellest juttu seoses singapurlaste edevusega paigutada 120mm-ne pildilolevast SUV-ist kergekaalulisema bagi peale.

Postitatud: 01 Jaan, 2009 23:56
Postitas Madis22
SUV-i kasti vast miinipildujat ei paneks. Samas väiksema veoauto kasti küll. Kuskilt on meelde jäänud, et Rhodeesias kasutati miinipildujaid otse unimogi kastist. Tagasilöögi absorbeerimiseks ja miinipilduja plaadile/jalgadele toeks oli kasti põhja valatud pisut üle tonni betooni. Kui ma väga ei eksi, välistati sellega kasti tugijalgadega varustamise vajadus.

Postitatud: 02 Jaan, 2009 1:32
Postitas aero+
vastik on nüüd see ninatark olla, aga SUV-de näol on tegemist Sports Utility Vehicle. Meie mõistes need kastita olevused, Land Cruiserid, Pajerod jne.

Postitatud: 02 Jaan, 2009 17:17
Postitas sven
Kert122 postitatud pilt on hea näide tsiviilressursside kasutamisest.
Ega neid unimoge ja man-e kõigile nagunii ei jätku ja mingi osa pommitatakse kindlasti ka puruks. Jälle nappus ressursist.
Pealegi sobib mõnikord selline väiksem asi mõne ülesande jaoks palju paremini (peale jeepi on veel ka ATV-d, krossitsiklid, käruga põllumajandustraktor, raudhobu aga miks mitte ka veohobune)

Seda Hiluxit kasutati tormil 08 eelkõige laskemoona järelveoks ja haavatute äraveoks ( harvem luureks). Raamita rootsi kotid külgedel on täis laetud salvesid ja ksp linte. Kast koormati TT miinidega, CG konteineritega ja AT-4 ga. KSP katusel on ainult rännaku ajal turvaks, mitte lahingu pidamiseks. Tagas ühte rühma.

Praktiseerides selgus, et eeliseks oli kiirus teedel, kiirus peale ja maha koormamisel ja suur manööverdamis võime.
Puuduseks: mitte nii hea läbimisvõime kui unimogil (kui korralik traktori kumm kalasaba mustriga alla panna + ketid varustusse, siis on vast läbivus võrdne ).

Eksperimendi eemaltvaatajad pidasid seda katsetust millegipärast edvistamiseks ja juba majorite tasandil pilati "rämbudeks" aga kui lühikese riista probleemidest üle olla, siis on tegu hea näitega tsiviilressursside ärakasutamise katsetusest.

Postitatud: 02 Jaan, 2009 23:56
Postitas kert122
peeti edvistamiseks, kusjuures isegi üks malevapealik irvitas.
ohvitserid(loe: tihti endised ajateenijad-aspirandid) kes peaksid tegelikult igakülgselt toetama, hoopis töötavad vastu kõigele mida liikmed üritavad aretada.
ja kõige jubedam ongi see, et kui mehed üritavad elu paremaks teha, ja selle kallal irvitatakse.
ja irvitatakse ilmselt sellepärast et talupojast, keda on kasvatatud nii, et kaitseliitu peetakse auasjaks ja normaalseks, läheb oma traktori ja kombainivõtmetega appi , peetakse madalalaubaliseks ja mitte vajalikuks, ja siis irvtataksegi.
muidugi, eesti talupojal ei ole rauast närve ja mõnele võib see irvitamine jätkuda veriste igemetega kolonnist mahajäämisega.

Postitatud: 03 Jaan, 2009 0:06
Postitas kert122
onemanband kirjutas:
kert122 kirjutas:selle aasta kevadtormil kasutati ka tsiviilsõidukit kaitseliidu ridades.
sai kõikide ülesannetega ilusti hakkama.
ksp on kinnitatud rauatöökojas tehtud alusele, aega võttis 6h.
auto maskeerimiseks läks aega 30h, ehk 6 mehega 5 tundi.
kui riik näiteks teeks nipi ja säästaks näiteks maasturite ostjaid käibmaksust klausliga et sõjaolukorras võib riik need ära võtta vms.
Juba ongi nimekiri tehtud, et teatud luksusmaasturid korjatakse sõja ajal omanikult ära. :P
aga mitte mingil juhul ei tehta käibemaksusoodustusi et õhutaks inimesi hankima selliseid? lihtsalt keegi tegi nimekirja?
ja kui jamaks läheb siis riik kes niigi n:::b maksumaksjaid igal võimalusel, korjab maasturid käest ära :shock:
tipp-topp, praegu oleks õige aeg tõsta käibemaksu suurtele maasturitele et saaks veel pappi juurde riigikassasse, mis siis valijatega kohtudes maha kohvitada, aga ma pakun et riik ei saa neid masinaid kätte, väljavihastatud omanikud lihtsalt lükkavad nad ontikalt alla :lol: :lol:
aa ma arvan et ässad saavad esindustest konfiskeerida mingeid escalade ja taolisi, ka hea metsa all ringi kõvatada!!!

Postitatud: 03 Jaan, 2009 0:30
Postitas viiking
:lol: 8) :shock:

Postitatud: 03 Jaan, 2009 16:45
Postitas Larry
Kui siin läks juba arutamiseks, et millist relva miski auto kanda suudaks, siis meie "suurtükiväe ekspert" :wink: hummel on kirjutanud :
81 mm mp kandemasinana peab normaalselt vastu 4x4 takt veoauto; 120 mm mp kandemasinana peaks vastu pidama 6x6 takt veoauto; 8x8 takt veoauto peaks vastu pidama 155 mm suurtükitorni AGM kandemasinana. Viimasele on vaja laskmiseks väiksemaid tugikäppasid. Groznõi lahingu ajal panid tsetseenid oma miinipildujad autodele KAMAZ. Miinipilduja on hea jalaväerelv ja lihtne. Siiski jalaväepataljoni tase on talle piiriks.
Kuna KL esialgu maadleb 81 mm MP võimekusega (ja mitte eriti edukalt), siis Unimogi kasti kannataks panna küll, iseasi, kas Unimoge jätkub. Sellisega suudaks ka arvestatava koguse miine kaasas vedada.

Postitatud: 03 Jaan, 2009 18:00
Postitas Madis22
Vaatasin huvi pärast ARKi aastaraamatut. Sealt paistis välja, et eestis registreeritakse igal aastal ca 6 tuhat uut veoautot. Üldse on meil registris ca 80 tuhat veoautot. Ei tohiks olla lootusetult raske kehtestada kriteeriumid, miile järgi nende samade registriandmete järgi vajadusel rekvireerida piisaval hulgal veokeid. Samade kriteeriumite järgi koostada nö conversion kit'id (lahtine kast turvakaartega, vints, maskeerimisvärv jms) millega vajadusel masinad kiirelt kohandada kaitseväe nõudmistele vastavaks. Palju meil veokeid üldse vaja on? 4-5 tuhat?

Postitatud: 03 Jaan, 2009 23:02
Postitas Lemet
eestis registreeritakse igal aastal ca 6 tuhat uut veoautot.

Enamus nendest registreeritavatest on sadulad või siis furgoonid. Mõlemad sõjapidamiseks ja maastikule suht sobimatud. Kallajad oleks vast sobivamad, aga palju neid registris on? :roll: Tendiga portesid (või ka tendita) pole pea kohanudki, peale juba niigi militaarvärvides olevate.

Postitatud: 04 Jaan, 2009 1:25
Postitas Janka
Meenutagem fakti, et nõukaajal oli (vähemalt pidi olema ja nõuti) igas veoautos lipik, millel kirjas, kuhu käsu peale koguneda, kui põmmutamiseks peaks minema.

Nati aega tagasi sai Soomest üks sidemeeste käes olnud ja eurobürokraatiale jalgu jäänud Gaz-66 siia tiritud ja seda ei saanud mujal arvele, kui Saue ARK-is. Oksjon toimus umbes samal ajal, kui meil siin Maia ümber kõva kiskumine käis. Number anti kah vastav - tähtedeks MIL.
Edasi mõelge ise :roll:

Postitatud: 14 Jaan, 2009 23:25
Postitas John
Korra selle geneka teema juurde tagasi tulles siis paistab et isegi ameeriklaste Abramsid saavad oma mootorite külge eraldi geneka:

http://www.defenseindustrydaily.com/M1s ... ter-05246/

Ehk oleks aeg meie arenguabi sidevolvodele jms ka väike upgrade teha. :?



Mis puutub õhku täis ülemustesse siis ei maksa unustada, et paljudel neist on mingid lapsepõlvetraumad seoses Kaitseliiduga. Ei hakka siin nimesid nimetama aga olen kuulnud kahe niiditärniga tegelaste suust, kuidas sõna "kaitseliitlane" kasutatakse teise solvamiseks. :roll: Seega võib arvata, et ega nende improviseerimise üle naernud majorite arvamus erapooletu ei ole.

Postitatud: 18 Jaan, 2009 10:54
Postitas sven
Eestis on loodud isegi üks spetsiaalne õppeasutus kus, ilmselt valikainena, õpetatakse KL-i kallal inisemist. Paistab, et selle aine arvelt on vähendatud küll taktikaloengute arvu aga vaim on alati võimsam kui vägi.
Mis asutusega tegu on ma ei ütle aga vihjeks annan niipalju, et see on arvatavasti ainus kõrgem sõjaline õppeasutus maailmas, kus ei õpetata Clausewitzi.

120 mm miinipilduja maasturil

Postitatud: 11 Mär, 2009 21:51
Postitas setu
Pilt

Postitatud: 11 Mär, 2009 21:53
Postitas wolfgang
:D