51. leht 101-st
Re: Lennuõnnetused
Postitatud: 04 Nov, 2022 1:06
Postitas davidsoniharald
Võtaks kommenteerida seda juhtumit, kuna olen antud lennuki tüübi peal töötanud pea 10 aastat. Ma olen 100% kindel, et süüdi ei ole tehniline rike, vaid piloodid panid lennu ajal käsipiduri peale ja maandusid käsipiduriga. Miks? Midagi nad seal ära käkkisid ja üritasid piloodikabiini helisalvesti sisu kustutada. Selle jaoks on vaja kolme täidetud tingimust: käsipidur rakendatud, kustutamisnupp ("Erase") ja lennuk maa peal. Piloodid tavaliselt nii teravad ei ole ja arvavad, et ainult käsipidurist ja kustutamisnupust piisab.
Tegevus piloodikabiinis: Oi blää, nüüd läks küll veidi rappa, selle eest võib kinga saada. Ah sitta, kustutame selle jutu ära. Näe kässar peale ja erase nuppu! Zaijebiss! Maandume! A sa kässari võtsid maha? Ei? Oibläää...........
Selline käsipiduriga maandumine ei ole mitte esimene, ega teine, ega kolmas jne edasi kord.
https://aerossurance.com/safety-managem ... eed-brake/
Vahel juhtub ka piloodikabiinis asju, mida ülejäänud maailma ei peaks teadma:
https://youtu.be/7kgGUIxMHyc Aga no kuna orklandis naispiloote ei eksisteeri siis...
Re: Lennuõnnetused
Postitatud: 04 Nov, 2022 9:40
Postitas Kapten Trumm
Kuidas seal rattad seisma pidurdatakse, enne kui nad keresse tõmmatakse? Sama käsipiduriga? Automaatselt või käsitsi?
Re: Lennuõnnetused
Postitatud: 04 Nov, 2022 10:01
Postitas davidsoniharald
Kapten Trumm kirjutas: ↑04 Nov, 2022 9:40
Kuidas seal rattad seisma pidurdatakse, enne kui nad keresse tõmmatakse? Sama käsipiduriga? Automaatselt või käsitsi?
Teliku sissetõmbamisel rakendatakse automaatselt tavapidurit(normal braking), mis töötab rohelise hüdraulika süsteemi pealt, kuueks sekundiks. Käsipidur töötab kollase hüdraulika süsteemi või hüdroaku pealt (alternative braking). Sellisest rikkest, mis pidurid õhus rakendaks ennem maandumist, mina kuulnud ei ole. Pardasalvesti sisu annaks vastuse sellele mis täpselt toimus aga vaevalt, et orkid seda kuskile lugeda annavad ja nende enda tehnilises võimekuses seda teha ma natuke kahtlen. Valges maailmas on kõik sellised õnnetuste uurimise raportid avalikud, mitte nii avalikus muidugi mitte.
Re: Lennuõnnetused
Postitatud: 04 Nov, 2022 11:39
Postitas Kapten Trumm
Nõuka hävitajatel oli mingi analoogne automaatne süsteem, selle tõrkumine (nagu vene asi ikka) võis tähendada, et maandumisel oli näiteks parem tagumine ratas oli pidurdatud olekus, maandumiskiirusel 300+ kmh tähendas see lõhkist rehvi ja enamasti rajalt väljasõitu pluss võimalik tulekahju, kui see magneesiumist velg raja nühkimisest piisavalt kuumaks läks. Olevat täitsa tehniline põhjus, vene hüdraulika ja pneumaatika väike töökindlus+ tehnikute lohakus.
Enne maandumist õhus pole pidureid vaja, seal on just vaja, et õhuvool paneks rattad võimalikult kiiresti pöörlema, et maandumine oleks rehvidele vähem vägivaldsem. See arusaam oli mõlemal pool raudset eesriiet samasugune.

Re: Lennuõnnetused
Postitatud: 05 Nov, 2022 21:33
Postitas kaupo51
Tegu oli tehnilise vea või piloodi eksimusega või siis mõlemad kokku. Aga selle spetsialisti jutt teleuudistes oli pädev. Iga päevaga suureneb risk sellisteks õnnetusteks, sest lennukeid ei hooldata nii nagu peab. Ka piloote, kes oleks õppinud ja koolitatud võib hakata nappima. Ehk nii mõnigi on oma elu sõjas jätnud. Ma usun, et selliseid uudiseid tuleb veel lähemate kuude jooksul.
Re: Lennuõnnetused
Postitatud: 07 Nov, 2022 11:08
Postitas Kapten Trumm
Sinnami ma tahtsin jõudagi. Kui originaalosi enam kätte ei saa, aga lennud tahavad lendamist, algab tegevus "äkki sobivad Tu-154 omad ka".
Ja sealt (järele katsetamata lahendustest) on lennunduses avariini üks pisike kukesamm.
Re: Lennuõnnetused
Postitatud: 10 Nov, 2022 21:38
Postitas _dumbuser_
Pole veel õnnetus ja võibolla ei olegi mingi nö päris õnnetus aga Ateena - New York lend jõudis Sardiinia kohale, tegi seal mõned ringid ja siis läks tagasi. Flightradari andmetel peaks umbes veerand tunni pärast maanduma.
EDIT: Flightradaris on hetkel 18 000+ jälgijat.
Re: Lennuõnnetused
Postitatud: 10 Nov, 2022 22:26
Postitas Kriku
Re: Lennuõnnetused
Postitatud: 12 Nov, 2022 22:36
Postitas ruger
B-17 "Lendav kindlus" sattus lennuõnnetusse
B-17 involved in mid-air collision during airshow at Dallas Executive Airport in Dallas, Texas. Other aircraft type not yet known.
https://twitter.com/IntelDoge/status/15 ... 1657789441
VIDEOD ka
https://twitter.com/IntelDoge/status/15 ... 2985783299
https://twitter.com/IntelDoge/status/15 ... 6063365122
Lõuna-Korea F-4E hävitaja kukkus alla-mootoririkke tõttu. Lendurid katapulteerusid.
Republic of Korea Air Force F-4E fighter crashed due to engine failure
https://twitter.com/alert5/status/1591513474613379072
Re: Lennuõnnetused
Postitatud: 13 Nov, 2022 7:16
Postitas Manurhin
Dallase õnnetuse teine osapool oli Bell P-63 Kingcobra.
https://maailm.postimees.ee/7647107/dal ... d-lennukid
Re: Lennuõnnetused
Postitatud: 06 Dets, 2022 22:18
Postitas ruger
Horvaatias kukkus treeninglennul alla MiG-21. Lendurid katapulteerusid ja jäid terveks.
https://www.delfi.ee/artikkel/120110046 ... a-havitaja
Moskoovia lennukid lendavad Päikesele vastu
Postitatud: 13 Jaan, 2023 12:03
Postitas _dumbuser_
Ufaas on mingi lennukijama. Lähemad aparaadid tiirutavad niisama seakandis. Üks proovib maha tulla.
Re: Lennuõnnetused
Postitatud: 15 Jaan, 2023 9:53
Postitas pwn13
Nepaalis kukkus atr-72 alla. Paistab et jäi õhus seisma
https://twitter.com/nexta_tv/status/1614522773484838912
(parandasin lingi)
Re: Lennuõnnetused
Postitatud: 16 Jaan, 2023 10:21
Postitas A.T
Samal ajal tegi üks reisija facebook live ja filmis õnnetuse üles.
https://www.youtube.com/watch?v=HHG_JDh ... =MOJOSTORY
Re: Lennuõnnetused
Postitatud: 17 Jaan, 2023 12:58
Postitas AMvA
Huvitav, kas tekkis jälle propelleri autofeather funktsiooniga probleem või reageerisid piloodid jälle valesti sellele?