Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Kasutaja avatar
Manurhin
Liige
Postitusi: 5555
Liitunud: 09 Jaan, 2007 0:05
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.

Postitus Postitas Manurhin »

jackpuuk kirjutas: Sa pole ainukene :lol:.
Küll on tänapäevased käivituseetrid natuke "maharahustatud", lisatud pisut määrdeaineid ja pole nii äkilised kui apteegi eeter.
Eetri paha omadus on õlikile mahapesemine silindriseintelt ja detonatsiooni tekitamine (ehk siis plahvatuslik põlemine silindris). Seega võib üledoseerimisel ühe käivitusega mootori ära lõhkuda!
No mina omal ajal lasin enda tehnikale kõva külmaga käivituseetrit ikka mõnuga otse karbussi lõõridesse. Mingi eeter oli, kust pritsis kenasti peene nirena, sealt sai otse lõõri lastud. Mis joa ära pihustas, seda sai topsikusse lastud ja sealt karpasse mõnus sorts valatud. Siis kähku õhupuhasti kaas peale, kinnikruvimisele ei hakanud aega raiskama, õhuklapp kinni ja starterit. Nii Mosse, Lada kui ka Opel käivitusid alati ja ükski mootor laiali ei lennanud. Aga vaatamata isuäratavale lõhnale need eetrid mingit õlilisandit tõepoolest sisaldavad (ptfui! Väkk! :mrgreen: ).
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
jackpuuk
Liige
Postitusi: 2243
Liitunud: 28 Aug, 2007 2:06
Kontakt:

Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.

Postitus Postitas jackpuuk »

Hydrazine kirjutas:Kui juba keemiaks läks, siis ma mäletan siiani, kuidas käis Kaaliumi ja Naatriumi käitlemine, poolmetallid lõika noaga ja hoiti õlipurkides, niikui õhku said siis õksüdeerusid välkkiirelt, see oli midagi nii põnevat, et siaani meeles.
Naatriumiga lasksin kunagi tiladega kuuekohalise kätepesunõu seina pealt maha :lol:. Tegelikult kah häbenen kohati kooliaegseid tempe :oops:, aga toona see polnud veel probleemiks. Muukisin füüsika-keemia õpetajate ruumi lahti (tavaline ajast ja arust lukk, mida sai isegi kirjaklambriga lahti), kogu mant oli seifi ülemisel riiulil, aga võtmed alumises suures ruumis. Mis te arvate, milline vaatepilt on kui naatriumi tükk lutsukivi moodi järvele visata? Tegelikult on kah äge 8).
sitt päev, kellele kurdad
Kasutaja avatar
Manurhin
Liige
Postitusi: 5555
Liitunud: 09 Jaan, 2007 0:05
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.

Postitus Postitas Manurhin »

jackpuuk kirjutas:Mis te arvate, milline vaatepilt on kui naatriumi tükk lutsukivi moodi järvele visata?
Selline: https://www.youtube.com/watch?v=NTFBXJ3Zd_4
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
jackpuuk
Liige
Postitusi: 2243
Liitunud: 28 Aug, 2007 2:06
Kontakt:

Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.

Postitus Postitas jackpuuk »

Manurhin kirjutas: No mina omal ajal lasin enda tehnikale kõva külmaga käivituseetrit ikka mõnuga otse karbussi lõõridesse. Mingi eeter oli, kust pritsis kenasti peene nirena, sealt sai otse lõõri lastud. Mis joa ära pihustas, seda sai topsikusse lastud ja sealt karpasse mõnus sorts valatud. Siis kähku õhupuhasti kaas peale, kinnikruvimisele ei hakanud aega raiskama, õhuklapp kinni ja starterit. Nii Mosse, Lada kui ka Opel käivitusid alati ja ükski mootor laiali ei lennanud. Aga vaatamata isuäratavale lõhnale need eetrid mingit õlilisandit tõepoolest sisaldavad (ptfui! Väkk! :mrgreen: ).
Inimorganismile need seespidiseks tarbimiseks pole sobilikud jah (olen oma silmaga näinud, kuidas seda prooviti) :lol:. Ka seda olen oma silmaga näinud, kuidas va käivitusabi lasti läbi õhufiltri eelsoojendusküünaldega dislale. Suhvakas sisselaskest ja filtrist jäi järgi :twisted:.
sitt päev, kellele kurdad
jackpuuk
Liige
Postitusi: 2243
Liitunud: 28 Aug, 2007 2:06
Kontakt:

Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.

Postitus Postitas jackpuuk »

Manurhin kirjutas:
jackpuuk kirjutas:Mis te arvate, milline vaatepilt on kui naatriumi tükk lutsukivi moodi järvele visata?
Selline: https://www.youtube.com/watch?v=NTFBXJ3Zd_4
Ei teinud pauku (kas polnud piisavalt puhas aine?), kargles mööda järvepinda ringi, suitses ja pildus väikesid "välke", vaatepilt oli jah, no vinge. Aga kooli peldikust pühkis nimetet kätepesu anuma küll seinalt pauguga maha.
sitt päev, kellele kurdad
Lemet
Liige
Postitusi: 20799
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.

Postitus Postitas Lemet »

Et naatriumist täit lusti saada, tuleks see esmalt ajalehte pakkida ja alles siis vette visata. Kuniks vesi naatriumini jõuab, on see juba piisavalt sügaval...
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Lemet
Liige
Postitusi: 20799
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.

Postitus Postitas Lemet »

Aga eetriga käivitamisest- väntvõlli murrab vändakaelast üpris lihtsalt ära...Avial näiteks jooksis otse neljanda silindri peale, kui õhukanalisse lasid, pisut üledoseerimist ja motoristidel oli jälle tööd...
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.

Postitus Postitas EOD »

Eetri juures on kõige ohtlikum, et kauasel säilitamisel võivad pudelis tekkida peroksiidid - ülitundlik lõhkeaine. Kui kaua seisnud eetripudeli korgi juures on märgata kristalle, ei tasu seda pudelit torkida, vaid helistada 112. Aga näiteks Hitleri kättemaksu - Multicari - käivitamisel oli üks standardprotseduur: õhupuhasti kaas maha - ise rooli - vasaku käega lahtisest uksest eetrit õhupuhastisse ja parema käega starterit. Läks küll. Eelsoojendusküünlad põlesid kiiresti läbi ja uusi saada polnud.
Küsimuses olnud mootoril oli siis tahma ladestumine väljalaskesse. Plahvatus viis selle klappide vahele. "Pehmem" variant minu pakutust.
Aga solkbensiinist. Pliivaba bensiin peab vastama standardile EN 228. Kusjuures selle standardi teadasaamiseks peab selle OSTMA! http://www.evs.ee/eelvaade/evs-en-228-na-2013-et.pdf
Autorikaitse (!) on tähtsam kui iga tarbija õigus teada, mida talle müüakse!
Midagi on siiski võimalik leida: http://www.analiit.ee/index.php?option= ... 48&lang=et
Üks komponent selles kemikaalide segus, mida bensiini nime all müüakse, on alkoholid. Sealhulgas metanool ehk "puupiiritus". Korrodeerivad, mürgised ja vett siduvad, samuti mõnedele plastidele ja kummile halvasti mõjuvad ained. Näiteks kui lennukimootorile on antud autobensiini kasutamise sertifikaat, siis tingimus on, et alkoholisisaldus selles bensiinis ei oleks üle 1%.
Kontrollida saab bensiini alkoholisisaldust lihtsalt. Mõõdunõu täidetakse märgini veega. Siis lisatakse samapalju bensiini. Loksutatakse ja lastakse seista. Kui vee tase on tõusnud, sisaldas kütus alkoholi (või juba alkoholi ja vee segu).
Eestis müüdavast bensiinist on seniste kogemuste põhjal Leedus toodetu valmistatud Vene fossiilsest toorainest ja alkoholi ei sisalda. Soomest toodus aga on kuni 10% alkoholi. Muidugi võib olukord muutuda, seega tasub kütust kontrollida. Tolueen (toluool), naftaleen (naftaliin) ja veel mõned "toredad" ained võivad samuti bensiinis sisalduda. Neid saab aga määrata vaid laboris. Hea nina puhul ka lõhna järgi. :lol:
diesel
Liige
Postitusi: 923
Liitunud: 20 Jaan, 2011 20:47
Kontakt:

Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.

Postitus Postitas diesel »

ja käivitamisabina võiks pruukida sedasama puupiiritust (kui just lendama ei lähe).
näituseks brake cleaner sisaldab suurel hulgal metanooli. süttib hästi ja põleb pehmelt, mitte ei plahvata. säästab mootorit ülekoormuse eest.
jackpuuk
Liige
Postitusi: 2243
Liitunud: 28 Aug, 2007 2:06
Kontakt:

Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.

Postitus Postitas jackpuuk »

diesel kirjutas:ja käivitamisabina võiks pruukida sedasama puupiiritust (kui just lendama ei lähe).
näituseks brake cleaner sisaldab suurel hulgal metanooli. süttib hästi ja põleb pehmelt, mitte ei plahvata. säästab mootorit ülekoormuse eest.
Käivitusabina kasutatakse WD-40, piisavalt lenduv ja ka määrimisomadused olemas. Etanool ja metanool on suht kallid (ehkki mul on paagis tavaliselt umbes 15% etanooli ja süüde lõpuni varajaseks keeratud :lol:) Mõlema häda on kütusesüsteemi korrodeerimine, sest süsteem pole nende jaoks mõeldud. Aga edasi käib, no jah :wink:. Kuna jupipõuda hetkel ette ei näe, siis võin seda endale lubada :twisted:.
sitt päev, kellele kurdad
jackpuuk
Liige
Postitusi: 2243
Liitunud: 28 Aug, 2007 2:06
Kontakt:

Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.

Postitus Postitas jackpuuk »

Uskumatu, et selline lambiteema hakkab 100 000-le vaatamisele liginema, ju siis on tehnika krdima militaristidele südamelähedane. Vist on kivikirves suht palju muutunud.
Aga nüüd tekkis uus küsimus.

Enamikel on lapsed, palju nemad oskaksid näiteks sellisel teemal kaasa rääkida? Palju te vanamehepässid olete sellist (ülivajalikku) infot oma järeltulijatele edasi andnud? Minul poja näiteks teab, kuhu mingid mahlad käivad, mitte, et ta nüüd kohe mootorit pulgendama hakkaks, 8 aastase käest oleks seda vast pisu palju nõutud. Aga Teie tegemised?
sitt päev, kellele kurdad
Lemet
Liige
Postitusi: 20799
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.

Postitus Postitas Lemet »

Kummivahetamisega saavad nii tüdrukud kui poiss hakkama, pirnivahetusega kah, kui just Moduse või muu sedasorti kulguriga tegu pole, millel pirnivahetuseks stange maha võtta tuleb (ilmselt saaksid kõik kolm ka sellega hakkama, kui eluküsimus oleks, tööriistad ja nende kasutus on kõigil enam-vähem käppas), haisu järgi teevad bensiinil ja diislil kah vahet, rohkemaks vast vajadust polegi. Teatavasti on uuemal ajal autojuhi põhiline ja ainus tööriist ikka telefon :wink:
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
jackpuuk
Liige
Postitusi: 2243
Liitunud: 28 Aug, 2007 2:06
Kontakt:

Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.

Postitus Postitas jackpuuk »

Lemet kirjutas:Kummivahetamisega saavad nii tüdrukud kui poiss hakkama, pirnivahetusega kah, kui just Moduse või muu sedasorti kulguriga tegu pole, millel pirnivahetuseks stange maha võtta tuleb (ilmselt saaksid kõik kolm ka sellega hakkama, kui eluküsimus oleks, tööriistad ja nende kasutus on kõigil enam-vähem käppas), haisu järgi teevad bensiinil ja diislil kah vahet, rohkemaks vast vajadust polegi. Teatavasti on uuemal ajal autojuhi põhiline ja ainus tööriist ikka telefon :wink:
Nagu näha, siis peale minu hoiab vähemalt 1 kamraad oskusi au sees. Mobla ja läpakas on iga päevaga vajalikumad küll (võtad läpaka ligi ja pärast vaatad vajalikud vahed ning pingutusmomendid).
sitt päev, kellele kurdad
Kasutaja avatar
Hydrazine
Liige
Postitusi: 1182
Liitunud: 17 Mär, 2008 11:12
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.

Postitus Postitas Hydrazine »

Lastega on keeruline, see kollitapmise kultuur arvutites levib imeliselt.

Aga veel keemiast, ostsin kunagi grilli jaoks süütevedelikku, lugedes koostist, mis oli imelühike, ALIFAATSED SÜSIVESIKUD... ja punkt
Selle koha peal läks mul küll juhe kokku, et miskuramuse keemiat ma nüüd sain, et kas selgemini ei saaks pudelile kirjutada, mis seal sees on. Alifaatsetest ühenditest mäletan, et neil puudus ringjas struktuur ja neid on ikka väga palju.
Tegelane5
Liige
Postitusi: 883
Liitunud: 07 Veebr, 2009 12:28
Kontakt:

Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.

Postitus Postitas Tegelane5 »

Manurhin kirjutas:
jackpuuk kirjutas: Sa pole ainukene :lol:.
Küll on tänapäevased käivituseetrid natuke "maharahustatud", lisatud pisut määrdeaineid ja pole nii äkilised kui apteegi eeter.
Eetri paha omadus on õlikile mahapesemine silindriseintelt ja detonatsiooni tekitamine (ehk siis plahvatuslik põlemine silindris). Seega võib üledoseerimisel ühe käivitusega mootori ära lõhkuda!
No mina omal ajal lasin enda tehnikale kõva külmaga käivituseetrit ikka mõnuga otse karbussi lõõridesse. Mingi eeter oli, kust pritsis kenasti peene nirena, sealt sai otse lõõri lastud. Mis joa ära pihustas, seda sai topsikusse lastud ja sealt karpasse mõnus sorts valatud. Siis kähku õhupuhasti kaas peale, kinnikruvimisele ei hakanud aega raiskama, õhuklapp kinni ja starterit. Nii Mosse, Lada kui ka Opel käivitusid alati ja ükski mootor laiali ei lennanud. Aga vaatamata isuäratavale lõhnale need eetrid mingit õlilisandit tõepoolest sisaldavad (ptfui! Väkk! :mrgreen: ).
K-jetronik ja selle edasiarendustel on käivitamise jaoks eraldi lisapihusti. See peaks u sama välja tegema kui monopritsel või karpsil laseks käivitus eetrit otse kollektorisse. Niikaua kui starterit anda.
[i]“It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends on his not understanding it.” [/i]
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist