510. leht 704-st
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 30 Dets, 2024 10:41
Postitas Kapten Trumm
olevtoom kirjutas: ↑23 Dets, 2024 11:37
Muhu (sõltumatu) tagavedrustus oli sihuke, et mida kõrgemale auto tõusis (mida madalamale ratas kere suhtes vajus), seda väiksemaks muutus rööbe. See tähendas, et pärast hüppekat (või lihtsalt suuremat kühmu teel) oli pööramine ...mmm... huvitav.
Seebikarbil (966/968) oli tagumiste õõtshoobade pöördetelg autoga risti ja seda jama ei esinenud. Kaalujaotusest tingitud ülejuhitavus muidugi jäi.
Alajuhitavust mina ei märganud, aga, noh, ega ma nii kõva autojuht ka ei ole.
Mitte rööbe, vaid tagarataste põikikalle muutus rämedalt (tagaotsa tõstmisel läksid rattad alt "kokku"). Ekstreemoludes - tõstes tagaotsa üles ja lastes alla, võis auto jääda rehviservadele kandma ning rattad ei vajunudki enam normaalasendisse.
Ega see seebikarbi "handling" nüüd ka midagi kiiduväärset polnud, inseneride kaitseks võib muidugi öelda, et vaevalt kurviomadused 100 kmh seal eesmärgiks olid. NSVL sõiduautode peamine kriteerium on olnud (v.a Ladad) vedrustuse suur energiamahukus, mis tagab talutava sõidu kehval teel, mis aga on vastuolus sõiduomadustega piiroludes.
Muhu tagavedrustuse pilt
Uute vedrudega võisidki rattad olla umbes nii nagu fotol

Re: Autotehnikateema
Postitatud: 30 Dets, 2024 12:05
Postitas Marvin
Kapten Trumm kirjutas: ↑30 Dets, 2024 10:41
Mitte rööbe, vaid tagarataste põikikalle muutus rämedalt (tagaotsa tõstmisel läksid rattad alt "kokku"). Ekstreemoludes - tõstes tagaotsa üles ja lastes alla, võis auto jääda rehviservadele kandma ning rattad ei vajunudki enam normaalasendisse.
Ma saan täitsa aru, et viimase tõe instantsil on keeruline tunnistada, et sellise kinemaatika juures muutuvad nii rattakalle kui rööbe - aga no nii on

.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 30 Dets, 2024 12:12
Postitas Kapten Trumm
Tegelikult sellise kalde korral on rattarööbe ülevalt ja alt mõõdetute keskmine

Re: Autotehnikateema
Postitatud: 31 Dets, 2024 2:18
Postitas sass2401
Paluks veel targemana näivat väidet!
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 31 Dets, 2024 4:22
Postitas Rebane11
Mõnda kriipis kõvasti see, et Toyotade marke vähe tean. Zigullidest jagan ka nii ja naa. Vähe, sest huvi puudub. Neli ratast ja käima läheb. Toyota Landcruiser parkis isegi eile mu kõrval, tõsi, kasti polnud ja läti number oli. Aga nodi salongi mahub palju.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 31 Dets, 2024 9:41
Postitas AMvA
Rebane11 kirjutas: ↑31 Dets, 2024 4:22
Mõnda kriipis kõvasti see, et Toyotade marke vähe tean. Zigullidest jagan ka nii ja naa. Vähe, sest huvi puudub. Neli ratast ja käima läheb. Toyota Landcruiser parkis isegi eile mu kõrval, tõsi, kasti polnud ja läti number oli. Aga nodi salongi mahub palju.
???
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 31 Dets, 2024 10:12
Postitas Kapten Trumm
Uut Toyota Land Cruiserit ei pidavat enam saama tehasest tellida "kaubikuna" ehk siis N1G-na.
Eelmist olevat saanud, nahksisu ja kliimaseade ja N1

Re: Autotehnikateema
Postitatud: 31 Dets, 2024 12:36
Postitas Kapten Trumm
Õues on lamellivaenulik ilm, päeva jooksul oli 2 avariiohtlikku olukorda, mõlemal keeras lamellidel eessõitja end põigiti. Esimenel juhul peatee mahapöördel, teisel juhul ringtee ületamisel. Mina erilist libedust ei tajunud, üsna uued Pirelli naelad lõikasid küll, niiet sain auto piisava varuga seisma. Pärast parklates vaatasin, mõlemal driftijal olid tõesti lamellid, seejuures üsna uued all.
Umbes null kraadi, kõvaks tallatud lumi.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 31 Dets, 2024 19:52
Postitas Some
Nõmmel oli täna ka väikestel tänavatel kinnisõidetud lumi. Täitsa sõidetav lamellidega, ei libisenud kuidagi.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 31 Dets, 2024 20:47
Postitas mart2
Kapten Trumm kirjutas: ↑31 Dets, 2024 12:36
Õues on lamellivaenulik ilm, ...
Umbes null kraadi, kõvaks tallatud lumi.
See ei ole mitte lamellivaenulik ilm, vaid õigeid sõiduvõtteid vajav ilm ning "oskaja" saab ka naelaga auto risti teele.
Naela selge eelis on ainult vesise kattega lausjääl, muidu
rahulikult sõitjal erilist vahet pole.
Kui akf-l on probleeme lamellidega, siis peaks rohkem harjutama...
Puhtalt isiklik kogemus.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 31 Dets, 2024 21:21
Postitas maksipoiss
Kapten Trumm kirjutas: ↑31 Dets, 2024 10:12
Uut Toyota Land Cruiserit ei pidavat enam saama tehasest tellida "kaubikuna" ehk siis N1G-na.
Eelmist olevat saanud, nahksisu ja kliimaseade ja N1
Juba paar aastat saab osta länkari mootoriga Hiluxi, nahksisu ja kliimaseade ja N1

Re: Autotehnikateema
Postitatud: 31 Dets, 2024 21:28
Postitas Lemet
Sest lamellindusest vrs naelandus ja IMHO kaunikesti arrogantsest soovitusest sõitma õppida- kus peab lamell, seal peab ka nael. Kus lamell enam ei pea või lumes kinni istub, seal peab nael ikkagi ja ronib ka lamellist märksa edukamalt välja.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 31 Dets, 2024 21:31
Postitas maksipoiss
Lemet kirjutas: ↑31 Dets, 2024 21:28
Sest lamellindusest vrs naelandus ja IMHO kaunikesti arrogantsest soovitusest sõitma õppida- kus peab lamell, seal peab ka nael.
Päris puhtal asfaltil vist tegi lamell pidamiselt naeltele ära testides

Re: Autotehnikateema
Postitatud: 01 Jaan, 2025 1:52
Postitas Rebane11
Mina selle paari suusailma pärast, mis Eesti talve jooksul on ei näe küll põhjust pool aastat naeltega klõbistada. Veidi ettevaatlikum sõidumaneer ja saab ikka kohale.
Head uut aastat kõigile!
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 01 Jaan, 2025 9:45
Postitas Lemet
Rebane11 kirjutas: ↑01 Jaan, 2025 1:52
Mina selle paari suusailma pärast, mis Eesti talve jooksul on ei näe küll põhjust pool aastat naeltega klõbistada. Veidi ettevaatlikum sõidumaneer ja saab ikka kohale.
Head uut aastat kõigile!
See on ju juba hoopis teine teema. Mugavus, "avos", optimaalsus, etc, aga mitte lamell vrs nael sisuline külg. Sõiduohutuses ja teelpüsivuses teeb ikkagi nael lamellile talvetingimustes siiski ju ära. Mõistagi IMHO, 46 rooli taga veedetud aasta kogemusel. Ja nagu öeldud, on paljud mu lamelliusku tuttavatest, kel vaja talvel üle Eesti liikuda, tasapisi taas naeltele üle läinud. On's selle põhjuseks lisandunud elukogemus (praktika olla tõe kriteerium) või viimased paar talve, mis tõesti ka talve vurhvi on olnud- mine võta kinni, aga millegipärast nii on. Ja kui siin mingi aeg tagasi, kui sellise lume maha viskas, et Tallinn-Tartu teel elektroonika kiiruse suvise 120 pealt 80le piiras ja teehooldusest haisugi polnud, tundsid end julgemalt nimelt naeltel kulgejad, lamelliga kodanikud libistasid 60ga ja leidsid end tibagi rohkem lubades risti teel. Paar sellist madallendurit, kes minust 80+ kiiruse mööduda üritasid, tegid tireli, üks kadus lihtsalt teelt minema.