52. leht 61-st
Re: Lennukidetail tuvastada
Postitatud: 01 Juul, 2014 20:40
Postitas bx19
Tänud Mamba. See tünn oli ka huvipakkuv, aga ei osanud seda militaariga seotuks pidada, seega ei hakanud siia panema. Oli meie jaoks küll mõistatuslik, aga ise arvasin midagi argisemat. Näiteks traali ujuk vms. Mingit militaarsele viitavaid kirjeid ei olnud. Kiskusime tolle lahti, poolenisti on petrooli täis. Iseenesest täiesti terve ja heas korras. Pidi teine veel olema kusagil kuuri all.
Tiivad viidi vanarauda. Poi on alles.

- 2014-06-01 12.34.48.jpg (58.08 KiB) Vaadatud 6014 korda

- 2014-06-01 12.34.14.jpg (75.61 KiB) Vaadatud 6014 korda

- 2014-06-01 12.36.10.jpg (136.61 KiB) Vaadatud 6014 korda
Re: Lennukidetail tuvastada
Postitatud: 01 Juul, 2014 22:03
Postitas wyrd
To bx19. Lugesin Su tänast postitust sealse kandi juttudest/legendidest. Näitasin ka seda teemat ühele inimesele kes on seal kandis sündinud ja üles kasvanud. Ta on ka neid asju kuulnud. Kusjuures Vaiste raba tanki legendi on ta kuulnud päris piisavalt. Äkki ongi midagi sees. Aga saksa sõduri kohta teadis ta öelda, et see oli olnud saksa lendur kes on sinna maha maetud. Hiljem olid selle sakslase sugulased kohal käinud ja ta hauale kivi pannud.
Re: Lennukidetail tuvastada
Postitatud: 01 Juul, 2014 22:43
Postitas bx19
Tänud Wyrd, üritan lihtsalt mingit pilti enda jaoks kokku panna. Lihtsalt huvitav.
Huvitav, kas selle lennuki jäänuste ja tolle lenduri vahele võib paralleeli tõmmata? Äkki saab keegi järgi vaadata, kel vastavatele dokumentidele ligipääs ja oskus sealt infot otsida.
Tükk lennukit
Postitatud: 09 Juul, 2014 20:51
Postitas gnadenlose
Talumehel plekidoonoriks olnud, seest tiblakarva roheline, väljast hall. Lõuna-Järvamaalt, ca 10km kaugemal olla pääle sõda miski vankade katselennuk alla prantsatanud.
Re: Tükk lennukit
Postitatud: 09 Juul, 2014 20:53
Postitas gnadenlose
Kirju peal ei märganud, mõistatuseks vist jääbki.
Küsimus lennukiosade identifitseerimise kohta
Postitatud: 17 Juul, 2014 23:16
Postitas kalleb
Re: Küsimus lennukiosade identifitseerimise kohta
Postitatud: 19 Juul, 2014 22:23
Postitas EOD
Aga kirjad ju peal.
Mustad on suruõhuballoonid. Kas mootori käivituseks või hingamiseks lennuki dehermetiseerumise korral, ei julge kinnitada. Tõenäoliselt viimaseks.
Sinistes on hapnik hingamiseks. Seda segatakse õhuga sõltuvalt rõhkkõrgusest. Alates 10 km antakse puhast hapnikku.
Punased on kustutussüsteemi omad. Kokpitis süsihappegaasi ei tohi kasutada, aga mootori põlemise korral küll.
Kandilised karbid on lennuparameetrite salvestid ehk nn. "mustad kastid". Praktikas nende vananenud mudelitega enam midagi teha pole. Tehnikahuvilisel võib küll huvitav olla vaadata, "mis on karul kõhus".

Re: Küsimus lennukiosade identifitseerimise kohta
Postitatud: 19 Juul, 2014 22:54
Postitas Lemet
Meose muuseumil võb järsku huvi olla...?
Re: Küsimus lennukiosade identifitseerimise kohta
Postitatud: 20 Juul, 2014 17:06
Postitas kalleb
Punased on kustutussüsteemi omad. Kokpitis süsihappegaasi ei tohi kasutada, aga mootori põlemise korral küll.
Kandilised karbid on lennuparameetrite salvestid ehk nn. "mustad kastid". Praktikas nende vananenud mudelitega enam midagi teha pole. Tehnikahuvilisel võib küll huvitav olla vaadata, "mis on karul kõhus".

[/quote]
huvitav miks osad tulekustutid on pallikujulised , mis eelist see ballooni kuju asemel annab, peal on märge et 250 atti sisse lasta CO2
tundub et mustad kastid väga vana variant polegi , nüüd vist kõvakettaga salvesti ma usun
sellel konkreetselt ilmselt sees magnetlint
http://www.aviaavtomatika.ru/production/catalogue/016/
Re: Küsimus lennukiosade identifitseerimise kohta
Postitatud: 23 Juul, 2014 17:28
Postitas EOD
Ümarad balloonid kannatavad sama massi juures vist suuremat rõhku. Ainult spekulatsioon küll, kuid lennunduses on need küllaltki levinud.
"Mustade kastidega" on lugu lihtne, olgu need uued või vanad. Sertifitseeritud õhusõidukite komponentidel peab EASA-ga liitunud riikides olema
Authorised Release Certificate EASA Form 1. Venemaa toodangul seda ilmselt pole, järelikult kasutada ei tohi. Iseehitaja põhimõtteliselt saaks kasutada, kuid temale on pardasalvestit vaja sama palju kui jänesele stopp-tuld saba alla.
Järelikult kuula Lemetit ja paku Meosele või vaata, kas sealt kastidest värvilist metalli saab.

Re: Küsimus lennukiosade identifitseerimise kohta
Postitatud: 23 Juul, 2014 23:08
Postitas kalleb
pole hullu , küll ma need kuhugi ära sokutan

Lennuki lisakütuse paak?
Postitatud: 04 Sept, 2014 16:08
Postitas rgd5
Kas keegi teab mis lennukimudeli lisakütuse paagiga tegemist võib olla?
Re: Lennuki lisakütuse paak?
Postitatud: 07 Sept, 2014 11:07
Postitas Kapten Trumm
MiG-15 püloonita tüüpi tiivalused lisapaagid (vähe levinud).
Selle lameda poolega käisid vastu tiiba ja see viltune joon paagi esiosas on paralleelne tiiva esiservaga.
Re: Lennuki lisakütuse paak?
Postitatud: 15 Sept, 2014 20:36
Postitas rgd5
Suured tänud abi eest.
K: Saksa lennuki detail?
Postitatud: 03 Nov, 2014 16:04
Postitas Aspelund
Hei!
Oskab ehk keegi identifitseerida järgnevatel fotodel oleva Saksa lennuki detaili? Pärit eestlase "hoian igaks juhuks alles" kolakastist.
Sellele, et tegu on just Saksamaalt pärit lennumasina detailiga, viitab kolm asja: saksakeelsed tekstid, kiri "Sieb nach 100 flugstunden", samuti tempel "12.mai 194..."
Tuleb kellelegi äkki tuttav ette?
Rohkem fotosid:
http://nagi.ee/photos/Aspelund/sets/391429/
A.