Lihtsalt faktiline märkus- rong on autost kordi kiirem. Ja suur osa autotranspordist eeldab täna samuti ümberlaadimist terminalides. Tallinnast haage Berliini on rongiga 15-20 tundi, autoga kolm päeva teelolekut....ega kiiruse osas autotranspordiga (sest ümberlaadimised)...
Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Sul on tagataskus nii 2 miljardit? Olukorras kus 10 miljonit õpetajate rahuldamiseks oli riigieelarvele üle mõistuse summa sest vaja samaväära miljonite eest uurida et miks ikkagi inimesed pole eluga rahul (üldistades, aga tän on see teema meedias üleval).ermot kirjutas: ↑04 Apr, 2024 7:49Rail Baltic on rohkem ikka kaitseotstarbeline projekt, mida keegi eriti tunnistada ei taha. Kiirelt sõjavägi ja sõjamasinad sisse koos laskemoonaga, Läänemeri on teine kanal. Sellega nõus, et Venemaa raudteevõrgu osana on Eesti raudteed siiani toiminud. 30 aastat iseseisvust ja me pole veel läinud üle Euroopa rööpmelaiusele. Huvitav, miks? Sakslastel võttis II MS ajal see projekt aega kaks nädalat- väidetavalt. Oleme ausad, meie majandusedu on toimunud paljuski odava Vene toorme ja korruptiivse raha sissevoolul. Nüüd on sellega lihtsalt kööga ja uute põhja-lõunasuunaliste võimaluste aken ootab ärakasutamist.Sekeldaja kirjutas: ↑04 Apr, 2024 4:36 Fail Baltical oleks kauba- ja reisijateveo mahuga kaetuse mõte ehk ainult juhul, kui see oleks kavandatud algsest või praegusest veel suurusjärgu võrra julgemalt - uus trass Pärnust otse läbi Eesti ja üle Narva Peterburi peale. 8 miljonit geneetilist rongisõidulembi garanteerinuks täis reisirongid, osa muidu Ust-Luuga kaudu liikuma pidanud kaubast täis kaubarongid.
Ent mõistagi on see veel suurem utoopia kui praegu lööktöö korras rajatav hobuse unenägu, mida meie lapsed sõbralikult vaikides kinni taguma hakkavad.
Keegi ei märka Soome vajadusi siinjuures. Jah, saab Euroopasse ümber Botnia lahe kaupa vedada või laevaga kohale parvetada, aga miks mitte Eesti kaudu? Kõvasti otsem ja ka kiirem, arvan mina oma rumala väikese peaga. Mitte ilmaasjata ei tulnud ka Tallinna-Helsingi vahelise tunneli loomise initsiatiiv Soome poolt, rahastuse leidmisega läks raskeks. Kõvasti kallim ja ambitsioonikam ettevõtmine, kui raudtee ehitus.
Raudtee ümbertegemine ei tähenda et toome X neegrit kes kõpskõps, kangutavad lahti vanad naelad, nihutavad tiba rööbast ja siis kolkskolks löövad uue paika.
Tegelikult on vaja ümber ehitada kõik sõlmkohad, ja see pole lihtsalt nihutamine, see algaks projekteerimisest millist ressurssi meil pole... lähim võimekas odav ressurss on 300 km idas, aeglasem, kompententne ja überkallis on 100 km põhjas. Vaja on ümber ehitada kogu veermik - mis Eesti tööstusele on ka kiirkorras võimetu - tõenäoliselt vaatame taas Poola, Tsehhi, Hispaania suunas. Ja loomulikult kogu see protsess algab sellest et tuleb teha riigihange - millele eelneb ministeeriumites ja komisjonides "sisukas" arutelu ja .... ja sinna me sureme.
Muide, RB hoolimata sellest et me paduhigis projekteerime ja ehitame sureb ka, sest raudtee eeldab ikkagi seda et rööbas kulgeb Ülemistest Läti piirini... kuid praegu esile kutsutud hanked näitavad et trassil on augud mida pole alguses käsitletud, hispaanlaste jama ümber projekteerimine on projekti nõuete tõttu ülimahukas ja uute muudatuste tegemine tähandab mõne projekteemisetapi nullist alustamist.
Näide otse elust: Eile sai EI öeldud ühe tunneli tööprojekti hankele (tunnel peaks olema sügiseks valmis, tööprojekt on see mille järgi ehitaja ehitab), kuid nagu selgus, seda tunnelit pole varem trassile kavandatudki... pole eelprojekti rääkimata põhiprojektist... ja kui näiteks sellise pisikese projekti norm hind on vahemikus 15-25k siis vaadates tingimusi, 1 või 2 nulli lisamine lõppu ei anna garantiid et 2 kuuga tehakse ära kõigi eurobürokraatia tingimustele vastav lahendus sest raha ei pane seda lahendust kokku, panevad insenerid. Ja neid meil täiega napib. Ja piiritaguseid kui võtta - nende nägemus on teine ja lahenduste tõlgendamiseks puudub kompetents nii RB kui TRANS kui ehitajatel enestel.
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
raudtee on tore. aga kahjuks ka paindumatu.
kuidas selle tibIade krimmi sillaga oligi?
laksu sai maanteesild ja kõrvalsillal süttis rong.
või pandi rongile eraldi laks kirja?
no vahet pole, igatahes ei toimi seal rongiliiklus siiani.
sõjaliseks logistikaks on rb hea siiski pigem ainult rahulikul ajal.
üsna sama hea on ka tavaline raudtee.
palavamas olukorras on tibIal lihtne vähemalt päevadeks liiklus seisata.
maanteeliikluse seiskamine on palju keerulisem, kuna trasse on rohkem.
no ja merd võid pommitada palju tahad, ikka kannab laevu.
nato sisemeri pealegi. sihtmärgid liikuvad ja mõned neist kannavad
õhutõrjet endaga kaasas. umbes sellised dessantlaevad, mida tibIa kasutab
krimmi silla asendusena, ei vaja sadamatki.
panevad oma lasti kasvõi pärnu rannas maha.
no elu on muidugi näidanud, et ukraina siirdab neid tibIade dessantlaevu
usinalt allveelaevastikku ka, aga meie olukorras on tõenäoliselt
veepealne logistika kõige sõjakindlam.
võrdlevat kalkulatsiooni ma pole näinud, aga usutavasti saaks rb-le kuluva rahaga
olemasoleva raudtee ka eurolaiusele üle viidud ja rongid sõidaks
otse berliini pisut aeglasemalt.
kuidas selle tibIade krimmi sillaga oligi?
laksu sai maanteesild ja kõrvalsillal süttis rong.
või pandi rongile eraldi laks kirja?
no vahet pole, igatahes ei toimi seal rongiliiklus siiani.
sõjaliseks logistikaks on rb hea siiski pigem ainult rahulikul ajal.
üsna sama hea on ka tavaline raudtee.
palavamas olukorras on tibIal lihtne vähemalt päevadeks liiklus seisata.
maanteeliikluse seiskamine on palju keerulisem, kuna trasse on rohkem.
no ja merd võid pommitada palju tahad, ikka kannab laevu.
nato sisemeri pealegi. sihtmärgid liikuvad ja mõned neist kannavad
õhutõrjet endaga kaasas. umbes sellised dessantlaevad, mida tibIa kasutab
krimmi silla asendusena, ei vaja sadamatki.
panevad oma lasti kasvõi pärnu rannas maha.
no elu on muidugi näidanud, et ukraina siirdab neid tibIade dessantlaevu
usinalt allveelaevastikku ka, aga meie olukorras on tõenäoliselt
veepealne logistika kõige sõjakindlam.
võrdlevat kalkulatsiooni ma pole näinud, aga usutavasti saaks rb-le kuluva rahaga
olemasoleva raudtee ka eurolaiusele üle viidud ja rongid sõidaks
otse berliini pisut aeglasemalt.
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Peale tolliinspektoriks olemist jätkus mu karjäär rahvusvahelise ekspedeerijana. Autotranspordiga viidi kaup veoterminali siis kui koormas oli mitmete klientide kaup - a la kullerveod. Kui oli täis- või poolkoorem siis viidi ikka ukselt uksele sama autoga, mingi ladustamine, ümberlaadimine ja uue veo tellimine oleks asja jaburaks muutnud. 90% vedusid olid (on?) võtmes, a la - üks täiskoorem Balteco mullivanne Varssavisse, tagasikoormaks poolkoorem mahlakontentraati Talinna ja poolkoorem lihakonserve Riiga. Riias võeti veel poolkoorem miskit naistepesu lisaks ja toodi Tallinna. Kusjuures, Balteco maksis tegelikult kogu edasi-tagasi reisi kinni, tagasikoormad on logistikafirmale põhimõtteliselt puhaskasum.Lemet kirjutas: ↑05 Apr, 2024 7:03Lihtsalt faktiline märkus- rong on autost kordi kiirem. Ja suur osa autotranspordist eeldab täna samuti ümberlaadimist terminalides. Tallinnast haage Berliini on rongiga 15-20 tundi, autoga kolm päeva teelolekut....ega kiiruse osas autotranspordiga (sest ümberlaadimised)...
Ja see kõik aeti korda ühe rekaga. Terminalide kaudu oleks vaja läinud 5 vedu, pluss laadimised ja laokulud.
Rongiga võis juba tollal kaupa lõuna poole saata aga polnud mõtet. Arvatavasti saab ka praegu. Rongis veetakse tavakaupu konteineritega, mis on põhimõtteliselt üks rekakoorem ning sellist mugavust nagu autotranspordil, et ukselt-uksele ei saa mingi valemiga kasutada. Kui tõesti oli vaja konteiner kuhugi Euroopasse saata siis sama konteiner meretranspordile, Läänemere piires liiguvad laevad kiirelt. Ei usu, et RB kaubaveod oluliselt kiiremad on. Nimelt ei tohi kaubavedu takistada kiirrongide liiklust. St enamik aega kulub ajaliste aukude ootamisele. Kui reisirongiliiklus RB-l väga tihe on siis võibolla toimubki kaubavedu ainult öösiti ja päris kindlasti mitte 160km/h.
Edit: Tol ajal Venemaaga kaubarongid liikusid aga Peterburgi Moskvasse eelistati ikka rekaga vedada. Rongiga veeti kas kuhugi pärapõrgusse või siis mahukaupa. Aga Kalevi kommivabrik, miskit olemkaupade tootjad jms kasutasid ikka autotransporti. Ja nagu ma idavedude skandaalist aru saan siis on autoveod siiani Venemaaga eelistatumad, mis siis, et saaks ka rongiga.
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Arvata on rekaga ikka operatiivsemalt sai kaup kohale, küll praegu ju need järjekorrad piiril meeletud.... Et raudteele keskendudes, tulevad võibolla seal jälle muud maksud juurde ja see mainitet lahendus arvata ei ole linnaarhidektide ja bürokraatiaga kokku "lepitud" , et oleks operatiivne nagu euroopas. Isegi praegu suht sama hind ju bussi ja rongisõit reisijate veol, pärast porgandite ostu ju pilet kallim. Enne seda riia vagunitega oli üsna konkuretsi eelisega hind.
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Rekaliiklus maksustatakse lähiaastail surnuks, ehk sead pannakse lendama, ehk teisisõnu rongiga kaupade vedu saab ühtäkki pealesunnituks.
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
ERR täna:
https://www.err.ee/1609348697/ule-15-mi ... aha-otsima
"Viimase aasta jooksul on Rail Baltic läbinud põhjaliku dieedi, millest annab kõige selgemalt märku projektiga seotud inimeste jutt, et üks rööpapaar on niisama hea kui kaks rööpapaari."
Jne.
https://www.err.ee/1609348697/ule-15-mi ... aha-otsima
"Viimase aasta jooksul on Rail Baltic läbinud põhjaliku dieedi, millest annab kõige selgemalt märku projektiga seotud inimeste jutt, et üks rööpapaar on niisama hea kui kaks rööpapaari."
Jne.
Kremli troll.
-
Madis Reivik
- Liige
- Postitusi: 4761
- Liitunud: 20 Dets, 2019 13:30
- Kontakt:
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Aga sillad jms ehitame ikka valmis !
Terve mõistus võiks seniks kuni RB valmib (järgmine 100 aastat) teha Tallinn-Pärnu trammi, peatused Jüris, Liival jne jne. Ilma naljata. Vastavalt trassi valmimisele.
Terve mõistus võiks seniks kuni RB valmib (järgmine 100 aastat) teha Tallinn-Pärnu trammi, peatused Jüris, Liival jne jne. Ilma naljata. Vastavalt trassi valmimisele.
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
ühe rööpapaariga tramm. no umbes see sellest tulebki. võib-olla venitavad riiga välja ka.
aga pappi on.
aga pappi on.
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
ERR i Vikerraadios on küsitlus RB teemal , hetkel 71% leiab et seda objekti pole vaja .
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
täpsustus siis et 71% vikerraadio kuulajatest kes viitsisid spetsiaalselt minna ja avaldada sellisena oma arvamust.
ehk vikerraadio publik ei ole ju läbilõige rahvast.
ja küsitlus kus peab ise minema arvamust avaldama teevad sellises küsimuses ju loomulikult rohkem need kes on vastu mitte poolt.
ehk vikerraadio publik ei ole ju läbilõige rahvast.
ja küsitlus kus peab ise minema arvamust avaldama teevad sellises küsimuses ju loomulikult rohkem need kes on vastu mitte poolt.
- ugandiklubi
- Liige
- Postitusi: 1156
- Liitunud: 10 Juun, 2004 15:02
- Asukoht: Tartu või Sinimäe
- Kontakt:
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Ilmselt võib isegi rohkem olla vastu ,kui 71% . Tavaliselt vastavad need kes poolt on -
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
kas on kuskil juttu olnud, kui suur väljaminek oleks-tuleks kui asi seisma pandaks?
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Minul näiteks on täiesti ükskõik. Kas ma siis olen erapooletu, pigem mitteMeelisV kirjutas: ↑22 Mai, 2024 12:56 täpsustus siis et 71% vikerraadio kuulajatest kes viitsisid spetsiaalselt minna ja avaldada sellisena oma arvamust.
ehk vikerraadio publik ei ole ju läbilõige rahvast.
ja küsitlus kus peab ise minema arvamust avaldama teevad sellises küsimuses ju loomulikult rohkem need kes on vastu mitte poolt.
Kristo 53980192
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Kas endal ei hakka kupli all keerama? Tõsiselt!ugandiklubi kirjutas: ↑22 Mai, 2024 13:12 Ilmselt võib isegi rohkem olla vastu ,kui 71% . Tavaliselt vastavad need kes poolt on -
Sõnastan sinu posti teisiti -
Enamuses vastavad RB poolt olevad inimesed, kes on RB vastu!
Paljude raamatute lugemine teeb inimese palju lugenud isikuks, kuid ei pruugi teha teda targaks...
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline