Ei suutnud vastu panna ja lisan omad sendid ka;
Kõigepealt link, mis juba olnud siin;
https://www.err.ee/1140375/kurm-pealtna ... veelaevaga
Mulle jäi silma selline lõik;
See kõlab küll naljakalt, aga see auk sobib hästi sinna Estonia põhja. See seletab kõik need küsimused, mis 26 aastat on üleval olnud. Esiteks seletab ta selle, kuidas pääses vesi autoteki alla. Teiseks seletab ta selle, miks ei läinud Estonia mõne minutiga ümber. Kui suur kogus vett pääseb autotekile või muul põhjusel reisilaev kaotab püstivuse, siis ta läheb mõne minutiga ümber, vajub kreeni, aknad jäävad vee alla, purunevad laeva nii-öelda pealisehitis, mis on suurem, muutub raskemaks, vajub alla ja põhi, kus on õhk, tõuseb veepinnale ja kuna see õhk ei pääse sealt välja, siis jääb laev tundideks või isegi päevadeks veepinnale ulpima. Estoniaga ei juhtunud midagi sellist. Estonia ei läinud mõne minutiga ümber, vaid seisis püsti pool tundi. Ja kui ta siis lõpuks ümber läks, oli ta kümne minutiga põhjas.
Mind hämmastas.
...ja põhi, kus on õhk, tõuseb veepinnale ja kuna see õhk ei pääse sealt välja, siis jääb laev tundideks või isegi päevadeks veepinnale ulpima...
Kas teab keegi mõnda sellist juhust kus ümberpöördunud suur rauast laev on jäänud veepeale ulpima tundideks või isegi päevadeks? Sellisel juhul peaks olema lootust 1905 aastal toimunud Tsushima merelahingus uputatud vene soomuslaevade veepealt leidmiseks. Nii mitmedki keerasid enne uppumist kiilud üles. Ainult, et pealtnägijate kirjelduse kohaselt püsisid niimaoodi mõned minutid ja siis vajusid põhja. Allveelaeva teooria ei kannata üldse mingisusgust kriitikat. Pole loogiline, et allveelaeva tõsine vigastus suudeti niivõrd täielikult varjata, mitte ühtegi piuksu! Samal ajal kui Estonia uppumise asjaoludest tuleb erisuguste teooriate kinnitamiseks intervjuusid selle sündmusega seotud või väidetavalt seotud inimestega nagu vändrast saelaudu. Seda hoolimata, et tõeliste asjaolude varjamiseks väidetavalt on kõrvaldatud isegi pääsenud olulisi tunnistajaid.
Õnneks on mõistlikumat juttu ka;
https://www.err.ee/1140595/ttu-inseneri ... e-teoorias
Nagu siin mitmed akf-d on märkinud on infot vähe.
"Selle ava täpne asukoht on natuke ebaselge. Kui videost jääb esimene mulje, et ta (auk – toim.) on Estline kirja lõpus, siis video vaatamisel tekkis, et E tähest eespool. See on selle teksti alumises ääres ja kusagil alumise E juures. /.../ See on enam-vähem see piirkond, kus see auk on. Samas kõik need punased täpid märgivad sellest piirkonnast pääsenud. Kui siin oleks auk, kust voolas sisse 6000 tonni vett, siis on raske arvata, et siit oleks keegi jõudnud pääseda," rääkis Tabri.
Augu päritolust
Tabri sõnul on tema esimene oletus, et auk tekkis, kui laev vajus vee põhja. "Laev kaalub 12 000 tonni. Selle augu tekkimiseks on vaja ligikaudu 500 tonni. Ilmselgelt, kui põhi on ebatasane, siis sellest piisab, et auk tekitada," märkis Tabri.
Minu arvates pole ühegi laeva konstruktsioon nii jäigaks konstrueeritud, et laeva ükskõik millise asendis konstruktsioon läbi ei painduks. Laeva uppumisel ja ebatasasel merepõhjal lamamisel tekkinud pinged on laeva keret niipalju väänanud. et neid kortse ja avasid on tõenäoliselt mujalgi. Igal juhul oleks mõistlik avada uus uurimine koos vrakile sukeldumistega ja sonariuuringutega. Fikseerimaks laeva olukorda ja asendit ning miks mitte ka püüda välja selgitada, kes olid laeva uppumise hetkel kaptenisillal. Kui see üldse võimalikuks osutub. Kaptenisild võib olla osaliselt lõmastunud ja setteid täis,
(Üli)koolitamata,aga lugeda kirjutada mõistan.