52. leht 666-st

Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.

Postitatud: 20 Dets, 2014 21:16
Postitas Lemet
Et naatriumist täit lusti saada, tuleks see esmalt ajalehte pakkida ja alles siis vette visata. Kuniks vesi naatriumini jõuab, on see juba piisavalt sügaval...

Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.

Postitatud: 20 Dets, 2014 21:20
Postitas Lemet
Aga eetriga käivitamisest- väntvõlli murrab vändakaelast üpris lihtsalt ära...Avial näiteks jooksis otse neljanda silindri peale, kui õhukanalisse lasid, pisut üledoseerimist ja motoristidel oli jälle tööd...

Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.

Postitatud: 20 Dets, 2014 22:23
Postitas EOD
Eetri juures on kõige ohtlikum, et kauasel säilitamisel võivad pudelis tekkida peroksiidid - ülitundlik lõhkeaine. Kui kaua seisnud eetripudeli korgi juures on märgata kristalle, ei tasu seda pudelit torkida, vaid helistada 112. Aga näiteks Hitleri kättemaksu - Multicari - käivitamisel oli üks standardprotseduur: õhupuhasti kaas maha - ise rooli - vasaku käega lahtisest uksest eetrit õhupuhastisse ja parema käega starterit. Läks küll. Eelsoojendusküünlad põlesid kiiresti läbi ja uusi saada polnud.
Küsimuses olnud mootoril oli siis tahma ladestumine väljalaskesse. Plahvatus viis selle klappide vahele. "Pehmem" variant minu pakutust.
Aga solkbensiinist. Pliivaba bensiin peab vastama standardile EN 228. Kusjuures selle standardi teadasaamiseks peab selle OSTMA! http://www.evs.ee/eelvaade/evs-en-228-na-2013-et.pdf
Autorikaitse (!) on tähtsam kui iga tarbija õigus teada, mida talle müüakse!
Midagi on siiski võimalik leida: http://www.analiit.ee/index.php?option= ... 48&lang=et
Üks komponent selles kemikaalide segus, mida bensiini nime all müüakse, on alkoholid. Sealhulgas metanool ehk "puupiiritus". Korrodeerivad, mürgised ja vett siduvad, samuti mõnedele plastidele ja kummile halvasti mõjuvad ained. Näiteks kui lennukimootorile on antud autobensiini kasutamise sertifikaat, siis tingimus on, et alkoholisisaldus selles bensiinis ei oleks üle 1%.
Kontrollida saab bensiini alkoholisisaldust lihtsalt. Mõõdunõu täidetakse märgini veega. Siis lisatakse samapalju bensiini. Loksutatakse ja lastakse seista. Kui vee tase on tõusnud, sisaldas kütus alkoholi (või juba alkoholi ja vee segu).
Eestis müüdavast bensiinist on seniste kogemuste põhjal Leedus toodetu valmistatud Vene fossiilsest toorainest ja alkoholi ei sisalda. Soomest toodus aga on kuni 10% alkoholi. Muidugi võib olukord muutuda, seega tasub kütust kontrollida. Tolueen (toluool), naftaleen (naftaliin) ja veel mõned "toredad" ained võivad samuti bensiinis sisalduda. Neid saab aga määrata vaid laboris. Hea nina puhul ka lõhna järgi. :lol:

Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.

Postitatud: 20 Dets, 2014 22:35
Postitas diesel
ja käivitamisabina võiks pruukida sedasama puupiiritust (kui just lendama ei lähe).
näituseks brake cleaner sisaldab suurel hulgal metanooli. süttib hästi ja põleb pehmelt, mitte ei plahvata. säästab mootorit ülekoormuse eest.

Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.

Postitatud: 20 Dets, 2014 22:49
Postitas jackpuuk
diesel kirjutas:ja käivitamisabina võiks pruukida sedasama puupiiritust (kui just lendama ei lähe).
näituseks brake cleaner sisaldab suurel hulgal metanooli. süttib hästi ja põleb pehmelt, mitte ei plahvata. säästab mootorit ülekoormuse eest.
Käivitusabina kasutatakse WD-40, piisavalt lenduv ja ka määrimisomadused olemas. Etanool ja metanool on suht kallid (ehkki mul on paagis tavaliselt umbes 15% etanooli ja süüde lõpuni varajaseks keeratud :lol:) Mõlema häda on kütusesüsteemi korrodeerimine, sest süsteem pole nende jaoks mõeldud. Aga edasi käib, no jah :wink:. Kuna jupipõuda hetkel ette ei näe, siis võin seda endale lubada :twisted:.

Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.

Postitatud: 20 Dets, 2014 23:09
Postitas jackpuuk
Uskumatu, et selline lambiteema hakkab 100 000-le vaatamisele liginema, ju siis on tehnika krdima militaristidele südamelähedane. Vist on kivikirves suht palju muutunud.
Aga nüüd tekkis uus küsimus.

Enamikel on lapsed, palju nemad oskaksid näiteks sellisel teemal kaasa rääkida? Palju te vanamehepässid olete sellist (ülivajalikku) infot oma järeltulijatele edasi andnud? Minul poja näiteks teab, kuhu mingid mahlad käivad, mitte, et ta nüüd kohe mootorit pulgendama hakkaks, 8 aastase käest oleks seda vast pisu palju nõutud. Aga Teie tegemised?

Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.

Postitatud: 20 Dets, 2014 23:18
Postitas Lemet
Kummivahetamisega saavad nii tüdrukud kui poiss hakkama, pirnivahetusega kah, kui just Moduse või muu sedasorti kulguriga tegu pole, millel pirnivahetuseks stange maha võtta tuleb (ilmselt saaksid kõik kolm ka sellega hakkama, kui eluküsimus oleks, tööriistad ja nende kasutus on kõigil enam-vähem käppas), haisu järgi teevad bensiinil ja diislil kah vahet, rohkemaks vast vajadust polegi. Teatavasti on uuemal ajal autojuhi põhiline ja ainus tööriist ikka telefon :wink:

Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.

Postitatud: 21 Dets, 2014 0:03
Postitas jackpuuk
Lemet kirjutas:Kummivahetamisega saavad nii tüdrukud kui poiss hakkama, pirnivahetusega kah, kui just Moduse või muu sedasorti kulguriga tegu pole, millel pirnivahetuseks stange maha võtta tuleb (ilmselt saaksid kõik kolm ka sellega hakkama, kui eluküsimus oleks, tööriistad ja nende kasutus on kõigil enam-vähem käppas), haisu järgi teevad bensiinil ja diislil kah vahet, rohkemaks vast vajadust polegi. Teatavasti on uuemal ajal autojuhi põhiline ja ainus tööriist ikka telefon :wink:
Nagu näha, siis peale minu hoiab vähemalt 1 kamraad oskusi au sees. Mobla ja läpakas on iga päevaga vajalikumad küll (võtad läpaka ligi ja pärast vaatad vajalikud vahed ning pingutusmomendid).

Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.

Postitatud: 21 Dets, 2014 8:04
Postitas Hydrazine
Lastega on keeruline, see kollitapmise kultuur arvutites levib imeliselt.

Aga veel keemiast, ostsin kunagi grilli jaoks süütevedelikku, lugedes koostist, mis oli imelühike, ALIFAATSED SÜSIVESIKUD... ja punkt
Selle koha peal läks mul küll juhe kokku, et miskuramuse keemiat ma nüüd sain, et kas selgemini ei saaks pudelile kirjutada, mis seal sees on. Alifaatsetest ühenditest mäletan, et neil puudus ringjas struktuur ja neid on ikka väga palju.

Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.

Postitatud: 21 Dets, 2014 17:00
Postitas Tegelane5
Manurhin kirjutas:
jackpuuk kirjutas: Sa pole ainukene :lol:.
Küll on tänapäevased käivituseetrid natuke "maharahustatud", lisatud pisut määrdeaineid ja pole nii äkilised kui apteegi eeter.
Eetri paha omadus on õlikile mahapesemine silindriseintelt ja detonatsiooni tekitamine (ehk siis plahvatuslik põlemine silindris). Seega võib üledoseerimisel ühe käivitusega mootori ära lõhkuda!
No mina omal ajal lasin enda tehnikale kõva külmaga käivituseetrit ikka mõnuga otse karbussi lõõridesse. Mingi eeter oli, kust pritsis kenasti peene nirena, sealt sai otse lõõri lastud. Mis joa ära pihustas, seda sai topsikusse lastud ja sealt karpasse mõnus sorts valatud. Siis kähku õhupuhasti kaas peale, kinnikruvimisele ei hakanud aega raiskama, õhuklapp kinni ja starterit. Nii Mosse, Lada kui ka Opel käivitusid alati ja ükski mootor laiali ei lennanud. Aga vaatamata isuäratavale lõhnale need eetrid mingit õlilisandit tõepoolest sisaldavad (ptfui! Väkk! :mrgreen: ).
K-jetronik ja selle edasiarendustel on käivitamise jaoks eraldi lisapihusti. See peaks u sama välja tegema kui monopritsel või karpsil laseks käivitus eetrit otse kollektorisse. Niikaua kui starterit anda.

Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.

Postitatud: 21 Dets, 2014 17:22
Postitas Hydrazine
See eetri laskmine on põnev. Ma ei oska marki öelda, aga lõhnas väga vastikult. Õhupuhastist törts sisse ja vana remontimatta disla röögatas ennast käima.

Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.

Postitatud: 21 Dets, 2014 18:14
Postitas Walter2
Tegelane5 kirjutas: K-jetronik ja selle edasiarendustel on käivitamise jaoks eraldi lisapihusti. See peaks u sama välja tegema kui monopritsel või karpsil laseks käivitus eetrit otse kollektorisse. Niikaua kui starterit anda.
Eetri ja bensiini aurustuvus on erinev - siit see efekt tuleb.

Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.

Postitatud: 21 Dets, 2014 20:49
Postitas Tegelane5
Walter2 kirjutas:
Tegelane5 kirjutas: K-jetronik ja selle edasiarendustel on käivitamise jaoks eraldi lisapihusti. See peaks u sama välja tegema kui monopritsel või karpsil laseks käivitus eetrit otse kollektorisse. Niikaua kui starterit anda.
Eetri ja bensiini aurustuvus on erinev - siit see efekt tuleb.
Siis peaks ju kuuma mootorit, kinnise tooreklapiga käivitades, mootor laiali minema :dont_know:

Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.

Postitatud: 21 Dets, 2014 22:10
Postitas Lemet
Mootor ei lähe, küll on aga nii mõnigi kodanik pisut vale süüte või vigase jagaja korral summutajt vahetanud.

Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.

Postitatud: 21 Dets, 2014 22:49
Postitas vanahalb
Tegelane5 kirjutas:
Walter2 kirjutas:
Tegelane5 kirjutas: K-jetronik ja selle edasiarendustel on käivitamise jaoks eraldi lisapihusti. See peaks u sama välja tegema kui monopritsel või karpsil laseks käivitus eetrit otse kollektorisse. Niikaua kui starterit anda.
Eetri ja bensiini aurustuvus on erinev - siit see efekt tuleb.
Siis peaks ju kuuma mootorit, kinnise tooreklapiga käivitades, mootor laiali minema :dont_know:
Küttesegu koostis (bensiiniauru ja õhu vahekord) on ka tähtis. Niimoodi bensiiniga ujutades , kuuma mootorit käivitades ei pruugi segu silindris üldse süttida. Alles summutis kus õhku rohkem või sisselaskes teeb pauku.
Nagu kõikide gaasidega. Toas võib ju ka gaasiballoonil kraani lahti keerata ja tikku tõmmata. Võimalik, et ei juhtu midagi, võimalik, et kõik neli seina lendavad eri suundadesse ja lagi kukub otse alla. Aga seda pole mõtet ise proovima hakata, parem uskuda, mis targad on juba kirja pannud.