517. leht 1299-st
Re: Viktoriin
Postitatud: 04 Nov, 2011 21:06
Postitas Hydrazine
Tsar Bomba!!!
Re: Viktoriin
Postitatud: 04 Nov, 2011 21:22
Postitas Hydrazine
Ja Lemeti küsimusele: Raketipost? 8 juuni 1959 USS Barbero ja Regulus tiibrakett?
Re: Viktoriin
Postitatud: 04 Nov, 2011 21:27
Postitas Lemet
Raketipost oli õige, aeg laevadega aga valed. Vähemalt väidab venekeelne wiki sedapidi:
7 июня 1995 года российская подводная лодка К-44 «Рязань» открыла новую страницу в подводной почте: запущенная ракета-носитель «Волна» за 20 минут доставил спускаемый модуль с научной аппаратурой и почтой из акватории Баренцева моря на Камчатку. Этот факт вошёл в Книгу рекордов Гиннесса как самая быстрая почтовая доставка в мире
Loeme õigeks ja isand Hydrazine küsib. Loodetavasti midagi üldinimlikult mõistetavat...

Re: Viktoriin
Postitatud: 06 Nov, 2011 11:48
Postitas Hydrazine
Mida kutsutakse lennuväe(kahjuks ei saa siinkohal kodumaa lennuväele viidata) kõnepruugis "jõulupuuks"?
Re: Viktoriin
Postitatud: 06 Nov, 2011 11:56
Postitas Lemet
Valgustuspommide allaheitmist?

Re: Viktoriin
Postitatud: 06 Nov, 2011 12:02
Postitas Hydrazine
Ei.
Re: Viktoriin
Postitatud: 06 Nov, 2011 19:16
Postitas Kapten Trumm
1. WWII lõpuperioodi 80-jalased US Navy torpeedokaatrid ning meile jaoks vist peamiselt trizdõ geroi Pokrõskini nimega seonduval ameerika hävituslennuk P-39 Airacobra oli üks ühine oluline seadeldis. Vihjeks niipalju, et tegemist pole mootoritega (tollal kasutasid torpeedokaatrid enamasti lennukitelt pärit bensiinimootoreid) ega 12,7 mm kuulipidujatega.
2. Kui juba selle P-39 peale jutt läks, siis nõuka kirjanduses omistatakse sellele lennukite kaks üsna ebameeldivat omadust. Millest on jutt?
Re: Viktoriin
Postitatud: 06 Nov, 2011 20:02
Postitas AddressUnknown
Kuskilt mälusopist meenub et vantide väitel oli lennuk pea igast kuulist tuld võtnud
Re: Viktoriin
Postitatud: 06 Nov, 2011 20:19
Postitas Lemet
V...u küll, ärge ajage asja kolhoosiks

Eelmine küsimus on veel vastamata...Kui see vastatud, alles siis andke uus tulla ja vastake kasvõi, et päästikute eri näppude all paiknemine..
Re: Viktoriin
Postitatud: 06 Nov, 2011 21:09
Postitas uusmario
Mida kutsutakse lennuväe(kahjuks ei saa siinkohal kodumaa lennuväele viidata) kõnepruugis "jõulupuuks"?
Lennukis olev hoiatustulede konsool.
Re: Viktoriin
Postitatud: 06 Nov, 2011 21:12
Postitas Some
Ma prooviks mõlemad ära vastata - jõulupuu - need pettekad mida lennukid vastase rakettide tüssamiseks välja lasevad ja P-39 omas sama 35-st kahurit mis torpeedokaater? Täitsa huupi, sry.
Re: Viktoriin
Postitatud: 06 Nov, 2011 22:44
Postitas TTA
2. P-39 kippus kergesti horisontaalselt pöörisesse sattuma. Teine ebameeldiv omadus.. omad kippusid saksa hävitajaks pidama? Pokrõshin oleks vist peaaegu maha löödud kui ta peale hädamaandumist tundmatu kujuga ja "saksa tähtedega" kaetud lennukist, ameerika nahktagi seljas leiti.
Re: Viktoriin
Postitatud: 06 Nov, 2011 22:47
Postitas Hydrazine
uusmario kirjutas:Mida kutsutakse lennuväe(kahjuks ei saa siinkohal kodumaa lennuväele viidata) kõnepruugis "jõulupuuks"?
Lennukis olev hoiatustulede konsool.
Ja see on õige vastus. Suht palju on mulle seda terminit jäänud silma Vietnami sõja aegseid ameeriklaste memuaare ja noppeid lugedes. Kopeerin siia mõned:
...
The radar bits and pieces were ingested by both J-79 engines. It was like hitting a wall. The “
Christmas tree” (warning light panel) was fully lit and flashing with every conceivable failure indicated, including fire warning. I called my “Mayday” and pulled up and left to feet wet. C.C. asked for my position and I told him “Come port.” He radioed back and said, ‘All I see is a Spad at the 9o’clock position’. I responded, ‘That Spad is me’. He joined up with me and we headed back to the ship. I told him to get me on the glide slope at 128 knots for the approach to the carrier (all pitot static instrument sensors were on the nose cone which I had just eaten, so I had no altimeter, airspeed indicator, or angle of attack)
...
The F-4 has a tele-light panel on the right side of the instrument panel that contains 42 lights which give you a general system status of the aircraft, kind of like idiot lights in a car. Directly above the tele-panel is a master caution light, "major problems, might be flyable, leave now."
From the corner of my eye I could see the tele-panel twinkling like a freaking
Christmas tree which was not a good sign. PC1 my number one hydraulic system was rapidly unwinding to less than 2000PSI, normal is 2750. Number two engine's EPR was dropping along with the EGT. At this point there was no doubt in my mind that my RIO and I would be going for a swim very soon.
...
I asked him how his engine instruments were then and he said the telelight panel was lit up like a
Christmas tree and both fire lights were on.
...
Aga ka mujalt:
Acronyms and Codenames FAQ, C-E
http://www.hazegray.org/faq/acr2.htm
CWP
[UK] Central Warning Panel -- '
Christmas Tree' of waring lights in aircraft's cockpit.
Re: Viktoriin
Postitatud: 07 Nov, 2011 9:06
Postitas Kapten Trumm
2. P-39 kippus kergesti horisontaalselt pöörisesse sattuma. Teine ebameeldiv omadus.. omad kippusid saksa hävitajaks pidama? Pokrõshin oleks vist peaaegu maha löödud kui ta peale hädamaandumist tundmatu kujuga ja "saksa tähtedega" kaetud lennukist, ameerika nahktagi seljas leiti.
Üks vastus vähemalt õige, P-39 kalduvus kergesti pöörisesse minna on silma jäänud päris mitmes juturaamatus.
Teine halb asi pidi olema kalduvus vigastada välja hüpanud pilooti stabilisaatoriga. Nimelt käis P-39 kabiini sisenemine külgeuksest, mitte ülalt ronides. Kas sel mingi statistika taga on, ei oska öelda.
Episood "maha löömisega" ei olnud P-39ga, vaid siis, kui trizdõ geroi katsetas trofee-messerit "millel kahvatu punase värviga pealekantud viisnurkade alt paistsid vihatud saksa ristid".
Aga PT paadi ja P-39 seos endiselt vastamata.
Re: Viktoriin
Postitatud: 07 Nov, 2011 21:29
Postitas TTA
Kapten Trumm kirjutas:2. P-39 kippus kergesti horisontaalselt pöörisesse sattuma. Teine ebameeldiv omadus.. omad kippusid saksa hävitajaks pidama? Pokrõshin oleks vist peaaegu maha löödud kui ta peale hädamaandumist tundmatu kujuga ja "saksa tähtedega" kaetud lennukist, ameerika nahktagi seljas leiti.
Üks vastus vähemalt õige, P-39 kalduvus kergesti pöörisesse minna on silma jäänud päris mitmes juturaamatus.
Teine halb asi pidi olema kalduvus vigastada välja hüpanud pilooti stabilisaatoriga. Nimelt käis P-39 kabiini sisenemine külgeuksest, mitte ülalt ronides. Kas sel mingi statistika taga on, ei oska öelda.
Episood "maha löömisega" ei olnud P-39ga, vaid siis, kui trizdõ geroi katsetas trofee-messerit "millel kahvatu punase värviga pealekantud viisnurkade alt paistsid vihatud saksa ristid".
Aga PT paadi ja P-39 seos endiselt vastamata.
Ei olnud siis P-39 37mm kahuri kasutus torpeedopaatidel õige? Ometigi ameeriklased seda tegid ju, alguses Guadalcanalil sodiks lastud hävitajatelt neid maha monteerides, seejärel juba täiesti ametlikult, vist kuskil 43 aastast edaspidi?