523. leht 1299-st

Re: Viktoriin

Postitatud: 05 Dets, 2011 18:09
Postitas kangelaspioneer
Sõjaaegse rööpmelaiuse muutmise jäljed on peal?

Re: Viktoriin

Postitatud: 05 Dets, 2011 18:21
Postitas Soobel
kangelaspioneer kirjutas:Sõjaaegse rööpmelaiuse muutmise jäljed on peal?
Jah - vasakpoolne rööbas on mõned aastad teisele rööpale lähemal olnud, aluslapi jälg on puidus. See liiper on Riisipere jaamas, seal võib selliseid veel kohata. Riisipere-Vasalemma jaamavahel muidugi ka.

Re: Viktoriin

Postitatud: 06 Dets, 2011 0:32
Postitas kangelaspioneer
Aga küsimise järje annan vabaks.

Re: Viktoriin

Postitatud: 06 Dets, 2011 17:06
Postitas Kilgore
Charles de Gaulle?

Re: Viktoriin

Postitatud: 06 Dets, 2011 17:41
Postitas Kilgore
Mul miskipärast koguaeg kirjapilt "kolonel de Gaulle" silme ees ja avastades siis, et nimetatud härra olla keeldunud nii presidendi kui ka kindrali pensioni(te)st ning rahuldus palju tagasihoidlikuma koloneli omaga, toimus kiirelt tehe 1+1=2 :D

Re: Viktoriin

Postitatud: 06 Dets, 2011 21:31
Postitas Tundmatu sõdur nr. 4
De Gaulle on tõesti enamuse piltide peal brigadiiri kahe tähega oma prantsuse kepiimütsil - s.t kindral.
Iseasi aga, et prantsuse marssali tasemel tegutsenud kaadrisõjaväelasest valitsusjuht jäigi elu lõpuni tagasihoidlikult vaid brigaadikindraliks.

Re: Viktoriin

Postitatud: 06 Dets, 2011 21:38
Postitas Lemet
Kolonel või polkovnik?

Re: Viktoriin

Postitatud: 06 Dets, 2011 22:11
Postitas Tundmatu sõdur nr. 4
No midagi peab pakkuma - Aslan MASHADOV :twisted:

Re: Viktoriin

Postitatud: 06 Dets, 2011 23:02
Postitas albion556
Ulysses S.Grant ehk?
Tal oli 3 poega

Re: Viktoriin

Postitatud: 07 Dets, 2011 1:09
Postitas albion556
Robert Lee
Ülendati kolonelist kindraliks, kuid oli arvamusel, et õigem oleks uus auaste saada, kui sõda läbi. Sõda aga lõppes Konföderatsioonile kaotusega.
Kolm poega oli tal ka.

Postitatud: 07 Dets, 2011 1:19
Postitas albion556
järg vaba

Re: Viktoriin

Postitatud: 09 Dets, 2011 13:08
Postitas Kapten Trumm
USA lennukitööstus suutis WWII perioodil toota mitmeid silmapaistvaid masinaid tänu võimekusele toota piisavalt töökindlaid turbokompressoreid*.

NSVL ühe lennukikonstruktori selleteemalised katsed luua turbokompressormootoriga massiline hävituslennuk kukkusid läbi (kuigi prototüüpidega saavutati väidetavalt seninägematuid lennuomadusi (1941. aastal 640 kmh 10 000 m kõrgusel ja lennulagi 12 500 m olid NSVL kohta täiesti silmapaistev).

Mis lennukist on jutt?

*Turbokompressor - ülelaadekompressor, mida käitatakse mootori heitgaasidega. NSVL tollased lennukimootorid kasutasid (ja üldse enamus tollaseid) väntvõllilt käitatavat (st mootori võimsust kulutavat) mehhaanilist kompressorit. Vahe on selles, et turbokompressoriga mootori erivõimsus ja kasutegur on muudel samadel tingimustel paremad.

Re: Viktoriin

Postitatud: 09 Dets, 2011 13:57
Postitas EOD
MiG-3. Andmed eri allikates küll varieeruvad.

Re: Viktoriin

Postitatud: 09 Dets, 2011 14:08
Postitas Kapten Trumm
MiG-1/3-l ei ole turbokompressorit kunagi olnud.

Kiirus on jah sama, aga MiG saavutas selle 7800, mitte 10 000 meetri kõrgusel. Arvatavasti kaotaks ta 10 000 peal juba pika puuga.

Re: Viktoriin

Postitatud: 09 Dets, 2011 14:12
Postitas Lemet
Siis MiG-7 mootoriga AM-35? Tegelikult väidab net, et MiG-3 paigaldati samuti mootorid AM-35 ja MiG-7 erines vaid vahejahuti olemasolu poolest.
AM-35 kohta väidetakse sedapidi...
Повышение характеристик двигателя было достигнуто за счет установки:

центробежного нагнетателя с односкоростным (число редукции 12,47) приводом ФН-35, на входе которого было размещено специальное устройство с поворотными лопатками конструкции В. И. Поликовского, что значительно улучшило протекание высотных характеристик и увеличило эффективную мощность у земли на промежуточных высотах ниже расчетной (4500 метров) на 90-100 л. с., то есть на 7-8 %;
четырех карбюраторов типа К-35 перед нагнетателем (вместо одного на двигателе АМ-34ФРН), что в значительной степени улучшило равномерность распределения топливной смеси по цилиндрам;
двух соединенных последовательно бензонасосов БНК-5.