Postitatud: 27 Apr, 2009 21:49
Selline üldvalgustav artikkel siis venelaste endi poolt kah SU-35ga juhtunut kirjeldamaks...
http://www.lenta.ru/articles/2009/04/27/fire/
http://www.lenta.ru/articles/2009/04/27/fire/
Militaarteemad minevikust kaasaega
https://militaar.net/phpBB2/
Treeninglende paari lennuki kaupa on Eesti kohal tehtud alates Balti õhuturbemissiooni algusest 2004. aastal - need on muutunud nii rutiinseteks, et nendest pole põhjust isegi avalikkust igal korral teavitada.Kilo Tango kirjutas:Noh, vaata kalendrisse - pronksöö aastapäev oli eile ju.Lemet kirjutas:http://www.postimees.ee/?id=112231
NATO lennukite treeninglend viis üle Tallinna
Kuidagi tihedalt on neid sedasorti uudiseid viimasel ajal tulnud. Minust on kaks valikut. Esimene- sama intensiivsusega on lennatud kogu aeg, aga nüüd lihtsalt valgustatakse asja rohkem. Võib-olla lihtsalt seepärast, et keegi oma õhuväest kõva häälega rääkima ei hakkaks. Stiilis, et "näete, liitlased lendavad kogu aeg, liiati rasked ajad ja oma raha peab kokku hoidma." Ja teine, et tõepoolest on rohkem lendama hakatud. Selle koha pealt tuleb ka kohe mitu mõtet..«Tegu oli kahe Taani lennukiga, mis tegid siin treeninglende,» kinnitas kaitseväe peastaabi pressiesindaja Ingrid Mühling Postimees.ee'le.
Küll aga on suhteliselt "uueks nähtuseks" aprilli algul ja esmakordselt oktoobris korraldatud suuremad harjutused, millel osalesid mitte ainult parajasti Leedus asuvad masinad (need ei olnudki nende kahe suurharjutuse seisukohalt nii olulised), vaid Saksmaalt, Poolast ja Taanist startivad hävitajad, Briti saartelt startivad tankurlennukid ja NATO AWACS lennuk. Põhjuseid, miks neid pookuseid just viimasel ajal on hakatud korraldama, on mitmeid - näidata Balti riikide elanikele (ja meie naabritele) NATO kohalolekut (teisisõnu, näidata pärast Gruusia konflikti hambaid). Teiseks on see suurepäraseks võimaluseks erinevatele riikidele harjutada õhuturbe ja alates aprilliharjutusest ka õhukaitseoperatsioone.
Ei-ei. Kõik õppused näitasid seda, et kui hakkab mingisugune national support operation, siis seda baasi ei vajata. Nad maanduvad igal pool. Oled sa oma elus näinud teisaldatavat lennuvälja? Ameeriklastel on need olemas. Ja meil on maandumisrada täpselt Jägala juures, pikkus 3200 meetrit. Teise kategooria lennuväli. Selleks pole vaja Ämarit.
http://www.ekspress.ee/2009/04/24/eesti ... tamata-verVõi veel üks näide. Ämari lennuväli. Noh, ehitatakse valmis. Et seda käivitada, on vaja kusagil 300-400 inimest personali. Kust raha võetakase? Selge kustkohast, maaväest.
http://www.mod.gov.ee/?op=body&id=53822. Mereoperatsioonide ja õhuoperatsioonide osas näeb Arengukava ette võimearenduse keskendumist väevõimetele, mis on eelkõige vajalikud kriisi ennetamiseks ja vältimiseks ning vastuvõtva riigi toetuse (HNS – Host Nation Support) tagamiseks.
Kood: Vali kõik
Eestil peab olema tagatud võime kriisiolukorras liitlasvägede vastuvõtmiseks ning rahvusvaheliste operatsioonide toetamiseks. Vastuvõtva riigi toetuse võime valdkonnas tõhustatakse koostööd tsiviilvõimudega (NATO ja teiste partnerite koostöövõimestandarditele vastavad sadamad ja lennuväljad, sh NATOga integreeritud õhukaitsesüsteem) ning valitsemisala siseselt arendatakse ettenähtud mahus välja HNS (Host Nation Support) infrastruktuur (Ämari lennuväli ja Miinisadam). Riigikaitse eesmärke viiakse ellu lähtudes kavandatud vahenditest aastateks 2009-2012.
Pole isegi mingi lennukispets, kuid Afganistanis tulevad nad maha ja lähevad üles igasuguse prahi seest.Improviseeritud lennuväljadelt startimise võimeline kõige suurem transpordilennuk on C-130. Suuremad lennukid vajavad juba korralikku lennurada. Siin paneb Roosimägi mööda.
Siin tuleb sisse igivana teema venelaste võimekuse tundmisest, enda plaanide läbimõtlemisest jne.Teiseks ei ole võimalik Eesti kohal viljeleda mingeid edukaid õhuoperatsioone, kui lennukid käivad ülemere siin. Isegi Inglismaalt tulnud F-15 oli lisapaakidega ja esimese asjana sõitsid lennukite juurde BP tankurautod. Arvestades, et poolel teel on ka Kaliningradi oblast ning venelastel on ka "pika käe" hävituslennukid odemas, siis on selge, et AWACSi ja tankuri töllerdamine Eesti alal ja lennukite käimine Saksamaa ja Inglismaa vahet ei ole mõeldav strateegia.
Kui venelastel on "pika käe" lennukid, siis on venelatel ka pika käega raketid. Sinu lemmikteema on üllatusrünnak, mis nullib selle FOB'i ära ning fobbititel ei ole enam midagi teha. jne. Sellest on siin foorumis samuti kirjutatud.Forward operating base peab igal juhul olema Eestis.
Noh maismaa kiirusrekordid on kah sõidetud kuivanud soolajärvedel Bonneville kõrbes, milletaolisi oma kõvaduselt juba asfalti meenutavaid ja laudsiledaid kohti on igas kõrbes kümnete kilomeetrite kaupa. Suur tolmupilv käib järgi ja sõidavad isegi üle 1000 kmh.kaur3 kirjutas:
Pole isegi mingi lennukispets, kuid Afganistanis tulevad nad maha ja lähevad üles igasuguse prahi seest.
Loogika on lihtne. Kuna lähim vene lennuväli on Gdovis ja sealt võtab hävitus-pommituslennuki "hüpe" aega suht loetletud minutid, siis selle ohu vastu võitlemiseks peab olema endal hästikindlustatud ja kaitstud lennubaas asjakohase tehnikaga, mis sõjaohu korral hajutatakse.Siin tuleb sisse igivana teema venelaste võimekuse tundmisest, enda plaanide läbimõtlemisest jne.
Venelaste ja nende poolt varustatud ja õpetatud õhujõudude võime viima lennuvälju kasutuskõlmbatusse olukorda ei ole üheski viimase 50 aasta konfliktis tõendamist leidnud. Ma pean silmas analoogseid rünnakuid, millega lülitati Iraagi lennuväljad 1991 businessist terveks sõjaks välja. St stardiraja betoon on täielikult ruineeritud, ümbrus puistemiine täis ja iga lennukiangaari laes haigutab üks väike auk, kust pomm sisse lendas. Ma ei oska praegu aktuaalse Iskanderi kohta öelda, aga olemasolevad operatiiv-taktikalised raketid ei ole reaalselt võimelised tabama nt lennukiangaari suurusi sihtmärke. Süüria on neid kasutanud Iisraeli lennuväljade vastu ja heal juhul on saadud tabamusi lennuväljade perimeetri sisse.Kui venelastel on "pika käe" lennukid, siis on venelatel ka pika käega raketid. Sinu lemmikteema on üllatusrünnak, mis nullib selle FOB'i ära ning fobbititel ei ole enam midagi teha. jne. Sellest on siin foorumis samuti kirjutatud.
Mina väidan, et taktikaliste operatsioonide võime kaugelt tegutsedes on piiratud. Õhuruumi väiksuse kohta on oluline tegutsemine loetud minutite jooksul. Isegi Zokniai jääb kaugeks. Eesti sõjateatri kohal saab Zokniaist startiv lennuk tegutseda vaid eeldusel, et ta lendab siia kruisimiskiiruselMinu peamine mõte, mis puudutab liitlaste sekkumist ja meie poolset panustamist (ehk HNS'i), on selles, et liitlased (kui tahavad) suudavad oma jõudu rakendada väga kaugelt.
Teatud taktikalises olukorras on nad õigustatud, kuid mitte alati. Nad on efektiivsed peamiselt paigalseisvate märkide ja teadaolevate kokku kogutud vastase vägede vastu. Parafraseerides sinu väidet Taani väinast tulevate Tomahawkide kohta, siis nende lennuaja jooksul läbib vene tankikolonn vähemalt 50 kilomeetrit ja olukord on juba pea peale pööratud. Seepärast ongi tänini kasutusel inimese juhitav lennuk kui kõige paindlikum relvasüsteem.Kui esimese hooga ei tule lennukid, siis tulevad kruiisiraketid. Või-olla ei ole enam lennukeid pärast vajagi.Ma olen sellest ka varem kirjutanud ja ei jätka enam.
Kahjuks on kurb tõsiasi, et Eestis müüb vaid NATO lõimumine ja Kamina arusaam riigikaitsest on peaaegu võrdne välismissioonidega. Tõsi, viimase paari aastaga on asi hakanud muutuma. Natuke targemad pead igasugu staapides on selle läbi jaganud ja aru saanud, millisele nupule kaminas vajutades võib raha saada. Täiesti õige - HNS, NATO, BALTRON, BALTNET, BALTBAT, ESTCOY jne on nupud, mille vajutamisel avanevad rahakraanid. Nuppude "reservbrigaadi õppekogunemine", "teise suurtükipataljoni ostmine", "pioneeritehnika hankimine" peale ei avanenud sealt aastaid midagi. Mille tulemusena uputatakse miljardeid, millest on kasu NATO kontekstis ja mis on suht kasutud, kui olude sunnil tuleb alguses ise toime tulla. Sinna hulka läheb kogu meie abilaevadest koosnev võitlusvõimetu merevägi (mis ei suuda merel isegi üheainsa lennuki rünnakut tõrjuda), transpordilennukite osakud, missioonide tarbeks ostetud transpordi- ja lahingutehnika, kavandatav kopterihange ja kindlasti pikk rida pisemaid asju.Siin kirutud sõjalises mõttes mõttetut Mereväge ja nende kalleid laevu ning palju vähem nende infrat. HNS'i hästi müüv legend paistab olevat Õhuväe analoogiline projekt, mis tõsise sõja korral on sarnase väärtusega. Vabandan nende väeliikide meeste ees, kuid vaadake peeglisse. HNS'i on autoriteetse tähendusega sõna ning seda on mugav kasutada raha pärast võitlemise käigus.
IDS ja ECR pole mõeldud sellisteks ülesanneteks, F.3-l oli (on) lõpus peal Active Skyflash, mis vähemalt minule tundub AIM-120 võimekusega AIM-7. Skyflash on Suurbritannias litsensi alusel valmistatud AIM-7 Sparrow.Kilo Tango kirjutas:Kas keegi oskab öelda, miks Tornadodele ei ole AMRAAM-e peale topitud?
Skyflash on ikkagi SARH. Aktiivset versiooni ei viidud toomisse:Kapten Trumm kirjutas:IDS ja ECR pole mõeldud sellisteks ülesanneteks, F.3-l oli (on) lõpus peal Active Skyflash, mis vähemalt minule tundub AIM-120 võimekusega AIM-7. Skyflash on Suurbritannias litsensi alusel valmistatud AIM-7 Sparrow.Kilo Tango kirjutas:Kas keegi oskab öelda, miks Tornadodele ei ole AMRAAM-e peale topitud?
Kuna Eurofighter oli peale tulemas ja F.3 rolliks loeti Briti saartest vene pommitajate eemale hoidmist, siis ju ei peetud vajalikuks teha upgrade lennukitele, mis varsti vanarauda lähevad.
http://www.ausairpower.net/skyflash-slammer.html
Küsimus on selles, et high value air asset'eid nagu AWACS, tankurid, igasugu Jointstarid jne jne ei saadeta elu sees piirkonda, mis jääb venelaste pika käe relvade tuletsooni. Pean silmas eelkõige R-33 ja R-27 tüüpi AA rakette (laskekaugusega ca 130 km), aga ka S-300 teemasid, mille laskekaugus küünib 200 km taha. Kaks lennukit kuskil Soome lahe kohal võtavad kohe isu ära siia igasugu väärtuslikke masinaid saata. Hävituslennukitele pole need raketid nii ohtlikud, küll aga rasketele ja hästi märgatavatele suurtele masinatele.kaur3 kirjutas:Mulle lausa kargab silma, et eelviimases kirjas kirjutatad Sa sellest kuidas VF "pika käe" lennukid teevad natokate elu tuliseks ning see on piisavalt tõsine oht ja vaevalt natokad tulevad.
Teema on aktuaalne siis, kui läheb lahti all-out sõda piirkonnas. Aga kui vastastikusel vaikival kokkuleppel (ja Poola heakskiidumõminal) piirduvad vaenupooled nt Eestiga? NATO pole kindlasti huvitatud mingid III Maailmasõda alustama ja Venemaa pole huvitatud oma väheseid jõude killustama eri sõjateatri vahel. Kokkupuutepunkte näikse olevat.Viitad ka Kaliningradile. Missugune on Kaliningradi baaside võime vastu panna Poolast lähtuvatele natokate rünnakutele?
Ma pole nii väitnud. Ma väitsin, et reaalselt relvastuses olevate vene operatiivtaktikaliste rakettide kasutamisel eri sõdades pole nende väidetav lennuväljade hävitamise võime kinnitust leidnud. Pealegi ei ole betoonrajal 1-2 kraatrit eriline surmaoht, selleks on vastav parandustehnoloogia juba külma sõja ajast olemas. Ohtlikumad on spetsiaalsed lennuradade vastased pommid, mis muudavad suured rajalõigud praguliseks songermaaks ja siis enam lappimine ei aita. Paraku kannab sellist moona taas lennuvägi.Väidad, et lennukid on ohtlikud ja "Iskanderid" on mingi lapselalin.
Kaugeltki mitte. Lihtsalt taktikalise lennuväe toomine Eesti kaitsetandrile on möödapääsmatu. Ükskõik, kas paugutama hakatakse NATOga või NATOta. Selle olemasolu sunnib vastast tegema strateegilisi valikuid, mis on talle ebameeldivamad. Vahet pole, kas USA või Eesti oma. Ja vähemalt vähim lahinguvõimeline üksus - eskadrill või gruppe kümnekonnast masinast.Mul on tekkimas tõsine arusaam, et Sa lobeerid mingisugust silver bulletit. Kui Eesti teab, et tal on selline kuul, siis seda teavad ka teised. Sõjakunstis võetakse see plaanide tegemisel arvesse.