552. leht 704-st
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 12 Mär, 2025 13:33
Postitas rockrapdude
isakene kirjutas: ↑12 Mär, 2025 13:21
AMvA kirjutas: ↑12 Mär, 2025 13:09
Seda kõik tean ma ka. Ma ei ole küll X kategooria autodiagnostik, aga 5 aasta jooksul sai TPI-s üht-teist ikka õpitud.
Miks ma küsisin seda oli see, et miks peaks mingi anduri takistust ostsilloskoobiga mõõtma? Ostsilloskoobi ja -graafi nimi tuleneb sõnast ostsileerima ehk võnkuma.
Testriga mõõtes saad hetkeväärtuse, ossiga saad ajas muutuva väärtuste jada. Neid andureid on küll ja veel, (ei pea just temp andur olema) mis mingil suvalisel hetkel pada hakkavad ajama. Ossiga teed sellise hälbega asja kiiresti selgeks, tavatestriga võid nikastama jäädagi. Ja ossiga saad mitut asja korraga mõõta, mis annab sulle võimaluse erinevate andurite samaaegseks mõõtmiseks ja sõltuvate vigade leidmiseks.
Tänapäeva autodel ju ometigi ei pea oss-iga mängima vaid saab ju OBD2 diagnostikaprogrammi kasutada, et live andmeid kuvada? Või olen ma siis terve see aeg Launchi ja ODISt valesti kasutanud?

Re: Autotehnikateema
Postitatud: 12 Mär, 2025 13:40
Postitas Kapten Trumm
isakene kirjutas: ↑12 Mär, 2025 13:21
Testriga mõõtes saad hetkeväärtuse, ossiga saad ajas muutuva väärtuste jada. Neid andureid on küll ja veel, (ei pea just temp andur olema) mis mingil suvalisel hetkel pada hakkavad ajama. Ossiga teed sellise hälbega asja kiiresti selgeks, tavatestriga võid nikastama jäädagi. Ja ossiga saad mitut asja korraga mõõta, mis annab sulle võimaluse erinevate andurite samaaegseks mõõtmiseks ja sõltuvate vigade leidmiseks.
Võin rääkida ühe loo.
Ameerikast pärit automaatkastiga auto. Selline viga, et suvalisel hetkel, sh maanteekiirusel paneb sisse esimese käigu. Libedal teel kujutage nüüd ette, mis juhtub (esivedu oli). Kindel kraavisõit ühesõnaga. Ükski imetabane diagnostika ei aidanud. Aitas peaga mõtlev elektrik, kes ühendas käigukasti peal oleva käigukangi asendi lüliti pistiku kahti ja ühendas sinna mõned juhtmed, mida omaval sillates sai imiteerida selle lüliti tööd. Viga kadus. Eri tarkusega "diagnostikute" otsingute käigus sai vahetatud nt jõuseadme aju ja veel ühte-teist.
Hiljem, katkist lülitit lammutades selgus, et tegemist oli selle kontaktpindadelt lähtuva vasepuruga, mis vibratsiooni, temperatuuri ja tont teab mille mõjul tekitas ühendusi kontaktpindade vahel ja koos sellega elektriliselt juhitavas käigukastis suvalisi käiguvahetusi. Jääb vaid õnne tänada, et protsess piirdus toona umbes 20 000 krooni eest tarbetu elektroonika vahetamises ja selle käigus ei keeratud autot katuse peale ega lastud käigukasti tükkideks, kui nt kaks käiku samaaegselt sisse lükatatakse. Konkreetne lüliti ise maksis toona alla 1000 krooni.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 12 Mär, 2025 13:42
Postitas AMvA
isakene kirjutas: ↑12 Mär, 2025 13:21
AMvA kirjutas: ↑12 Mär, 2025 13:09
Seda kõik tean ma ka. Ma ei ole küll X kategooria autodiagnostik, aga 5 aasta jooksul sai TPI-s üht-teist ikka õpitud.
Miks ma küsisin seda oli see, et miks peaks mingi anduri takistust ostsilloskoobiga mõõtma? Ostsilloskoobi ja -graafi nimi tuleneb sõnast ostsileerima ehk võnkuma.
Testriga mõõtes saad hetkeväärtuse, ossiga saad ajas muutuva väärtuste jada. Neid andureid on küll ja veel, (ei pea just temp andur olema) mis mingil suvalisel hetkel pada hakkavad ajama. Ossiga teed sellise hälbega asja kiiresti selgeks, tavatestriga võid nikastama jäädagi. Ja ossiga saad mitut asja korraga mõõta, mis annab sulle võimaluse erinevate andurite samaaegseks mõõtmiseks ja sõltuvate vigade leidmiseks.
Moodsa korraliku multimeetriga saab kah ajas muutuvaid väärtusi salvestada. See et ossid salvestavad midagi on kah alles uuema aja asi. Vanasti lihtsalt nägid ekraanil hetkepilti
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 12 Mär, 2025 13:44
Postitas Kapten Trumm
Jah, saab küll, maksad Oomipoes umbes 90 eurot ja ongi olemas see tester. Mina tunnistan, et mahavisatud raha, kuna sellest arusaamine on terve teadus.

Re: Autotehnikateema
Postitatud: 12 Mär, 2025 13:54
Postitas Fuchs
Kapten Trumm kirjutas: ↑12 Mär, 2025 13:44
Jah, saab küll, maksad Oomipoes umbes 90 eurot ja ongi olemas see tester. Mina tunnistan, et mahavisatud raha, kuna sellest arusaamine on terve teadus.
90 eest saab juba hiinast ossiga testri, väidetavalt päris täpne ja pädev aparaat isegi (hobikasutuseks).
Ma omale ostsin sellise aga see probleem on tõesti, et ei ole kõige lihtsam aparaat. Ja kui igapäevaselt temaga tööd ei tee, siis ongi see olukord, et kui aastas korra vaja on, peab enne koolitama hakkama end.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 12 Mär, 2025 14:02
Postitas OLAVI
rockrapdude kirjutas: ↑12 Mär, 2025 13:33
... Tänapäeva autodel ju ometigi ei pea oss-iga mängima vaid saab ju OBD2 diagnostikaprogrammi kasutada, et live andmeid kuvada?
Või olen ma siis terve see aeg Launchi ja ODISt valesti kasutanud?
Probleem on häire ajalises pikkuses ja OBD seadme poolt kuvatavate mõõtepunktide vahelisest ajast, et kui häire ajaline kestvus on väiksem, kui mõõteperioodi punktide vahe, siis häiret ei pruugitagi registreerida.
OBD testseadmete andmeedastuskiirused on erinevad ja seega ei saa kõikide seadmete näitusid üheselt arvestada mõõtetulemusena vaid neid saab enamasti arvestada indikaatorina.
(Enamustel juhtudel on muidugi abiks kasvõi OBD testseadme ekraanil kuvatav graafik aga
mõõtetulemusena arvestatakse ikkagi ainult otsekontaktiga mõõdetud väärtust.)
Valdav enamus autos olevatest pingetest on ajalises muutumises (ka akupinge saab kuvada graafikuna ajateljel) ja seega saab tavatestriga näha andmeid ainult ühe ajahetke kohta.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 12 Mär, 2025 14:11
Postitas Kapten Trumm
Fuchs kirjutas: ↑12 Mär, 2025 13:54
Kapten Trumm kirjutas: ↑12 Mär, 2025 13:44
Jah, saab küll, maksad Oomipoes umbes 90 eurot ja ongi olemas see tester. Mina tunnistan, et mahavisatud raha, kuna sellest arusaamine on terve teadus.
90 eest saab juba hiinast ossiga testri, väidetavalt päris täpne ja pädev aparaat isegi (hobikasutuseks).
Ma omale ostsin sellise aga see probleem on tõesti, et ei ole kõige lihtsam aparaat. Ja kui igapäevaselt temaga tööd ei tee, siis ongi see olukord, et kui aastas korra vaja on, peab enne koolitama hakkama end.
Mul on vist selline
https://www.oomipood.ee/product/b35t_pl ... ms_bt_barg
Tunnistan ausalt, suht mõttetu ost, sest ega ma 90% selle riista võimetest kasutada ei oska.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 12 Mär, 2025 14:59
Postitas isakene
AMvA kirjutas: ↑12 Mär, 2025 13:42
Moodsa korraliku multimeetriga saab kah ajas muutuvaid väärtusi salvestada. See et ossid salvestavad midagi on kah alles uuema aja asi. Vanasti lihtsalt nägid ekraanil hetkepilti
Ikka saab, päris mitut moodi saab.

Lihtsalt küsimus on selles, milline on lihtsaim, universaalseim ja võimalusterohkeim variant. Ning kui mototehnikat ka tahad teha, siis kolm kanalit korraga on ilgelt mugav värk. Ei ole just igapäevane tööriist, aga kui teda vahel vaja on, on üks krdima tänuväärt apastraat.
Ning uuem aeg... ma oma kaheksakanalilise soetasin 14 aastat tagasi, ei käi vist kõige uuema aja alla...
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 13 Mär, 2025 14:15
Postitas ahto42
Miks on ossi vaja?
https://www.youtube.com/watch?v=qNlQlhVqT0M
OT
Leiti laip konservatooriumi juurest. Kohale sõidavad kaks miilitsat, üks hakkab protokollima. Kirjutab:... Leitud surnukeha konserv..... Õu , Vova.. Sa oskad "konservatoorium" kirjutada?
Vova: Ei oska.
No lohistame siis laiba kino taha.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 13 Mär, 2025 20:06
Postitas Madis Reivik
Ma nüüd kirjutan midagi sellist, millele vastuvaidlemine on KEELATUD ja saab nuheldud automaatselt iseenda rahakoti abil
Ärge ostke oomipoest hiina mõõteriistu. Lihtsalt, ÄRGE ostke. Põhjuseid on palju, uskuge mind.
Ostke parem ebayst mõni kasutatud Fluke vms. See kestab igavesti. Tahate kantavat ossi - mõni Fluke. Tahate lauapealset - kasutatud Tektronix. Raha kulub vähem aga tulemus on parem.
Ja juhtmed ostke ka originaalid. Oomipoe mõõtejuhtmed on PASK. P.A.S.K. Kuubis. Kaks nädalat tagasi kasutasin BNC-BNC mõõtejuhet, ostetud uuena kaks kuud tagasi.. häbi öelda kuskohast, kiire oli. Oleks pidanud ennast nüpeldama sellega, mitte mõõtma. Oleks vähem valus olnud. Kolm tundi otsisin viga skeemist, ei tule selle pealegi et UUS juhe ei anna ühendust.
Vot nii.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 13 Mär, 2025 20:48
Postitas nukkel
Kui nüüd näiteks mul läheb vaja või keegi küsib minu käest " kus kohast saaks head juhet ". Millist poodi soovitada?
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 13 Mär, 2025 21:44
Postitas Madis Reivik
Kui testrijuhtmed, siis otsi Fluke juhtmed. Kallid osta aga odav pidada, sisuliselt igavesed.
nt
https://www.yeint.ee/mooteriistad/moote ... t-10a-cat4
Sama raha eest saab ilmselt mingi hiina testri koos kümne juhtmega. Aga... ma omast kogemusest ütlen et ikkagi tuleb odavam kallilt Fluke osta.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 13 Mär, 2025 22:09
Postitas Walter2
Õnneks ostsin hiina testrijuhtmed Espakist, nii 8 aastat tagasi ehk? Kestavad siiani. Hea teada ja tänud jumalale et juhtmeid Oomipoest ei ostnud... Sealt ostsin hoopis hiina digitestri, kestab ka miski teine aastakümme ehk. Ma muidugi pole proff ka kes oskab asju ära lõhkuda. Kui täppismõõtmisi vaja teha siis kaevan välja kadunud äia peegelskaalaga analoogriista aastast 62.

Re: Autotehnikateema
Postitatud: 13 Mär, 2025 22:19
Postitas rockrapdude
Madis Reivik kirjutas: ↑13 Mär, 2025 20:06
Ma nüüd kirjutan midagi sellist, millele vastuvaidlemine on KEELATUD ja saab nuheldud automaatselt iseenda rahakoti abil
Ärge ostke oomipoest hiina mõõteriistu. Lihtsalt, ÄRGE ostke. Põhjuseid on palju, uskuge mind.
Ostke parem ebayst mõni kasutatud Fluke vms. See kestab igavesti. Tahate kantavat ossi - mõni Fluke. Tahate lauapealset - kasutatud Tektronix. Raha kulub vähem aga tulemus on parem.
Ja juhtmed ostke ka originaalid. Oomipoe mõõtejuhtmed on PASK. P.A.S.K. Kuubis. Kaks nädalat tagasi kasutasin BNC-BNC mõõtejuhet, ostetud uuena kaks kuud tagasi.. häbi öelda kuskohast, kiire oli. Oleks pidanud ennast nüpeldama sellega, mitte mõõtma. Oleks vähem valus olnud. Kolm tundi otsisin viga skeemist, ei tule selle pealegi et UUS juhe ei anna ühendust.
Vot nii.
Veidi vaidlen ikka. Tööle elektrikutele hankisin UNI-T testri paar aastat tagasi, siiamaani kestab tööstuslikus keskkonnas ja ka tegemist kitaiski tootega. Teiste hiina brändide kohta ei oska kosta, aga veidi enesekriitikat peaks ka olema, kui ostad tööriista enne taustainfot uurimata

Re: Autotehnikateema
Postitatud: 13 Mär, 2025 22:22
Postitas nukkel
Kõigile tänud heade soovituste eest.