556. leht 666-st

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 17 Mär, 2025 8:27
Postitas nukkel
Kahju et seda omavalitsust nime pidi ei nimetand, rahvale tuleb ju oma " kangelasi" tutvustada.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 17 Mär, 2025 8:51
Postitas slider
Terevisioonis räägiti ühest Taltechi lõputööst, sõiduauto linnakiirusel lõhub naeltega tolmuks keskmiselt 3g teekatet kilomeetri kohta, see on siis selline tubli teelusika täis. Mnt kiirusel Tln-Trt ots võtvat terve kilogrammi.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 17 Mär, 2025 11:17
Postitas Kapten Trumm
Hakkab pihta igakevadine naastrehvide antipromo. Kahju, et TTÜ ei tee uuringud, et kui uisutataks ringi lamellidega (millest suurem osa ei oma üldse mingit pidamist jääl-lumel), palju siis hukkunuid ja vigastatuid lisandub.

Soomes naastusid ei plaanita keelustada.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 17 Mär, 2025 11:50
Postitas Lemet
slider kirjutas: 17 Mär, 2025 8:51 Terevisioonis räägiti ühest Taltechi lõputööst, sõiduauto linnakiirusel lõhub naeltega tolmuks keskmiselt 3g teekatet kilomeetri kohta, see on siis selline tubli teelusika täis. Mnt kiirusel Tln-Trt ots võtvat terve kilogrammi.
3g korda 186 km=558 gr. Kust see kilo nüüd saadi? Ja juttu, et maanteel on kiirus suurem ja sellevõrra teelõhkumist rohkem, ei võtaks ma väga tõsiselt- linnas tuleb kiirendus ja pidurdustsüklite arv tükkis suurem. Ja see lõhub teed rohkem kui ühtlane kiire sõit.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 17 Mär, 2025 11:51
Postitas Walter2
Ilmselgelt on selliste antinaela-teemade taga Tallinna linna kõrvad kuna nemad peavad oma eelarvest teid lappima mitte teedel-tänavatel langenuid matma.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 17 Mär, 2025 13:36
Postitas Kapten Trumm
Äkki peaks hakkama teid korralikumalt ehitama, Helsinkis pole märganud taolisi, esimese talvega rööpasse sõidetud asfaltkatteid. Ja üleüldse seda tragikoomilist pigi ja killustikuga lappimist näeb seal siiski harva. Seejuures Soomes tehakse ka seda palju põhjalikumalt - teerull rullib lapitud koha peale killustiku peale laskmist kohe kinni, misjärel harjade ja tolmuimejatega seltskond koristab lahtise sodi, mitte nagu siin, et nädalapäevad on kiirust piiravad märgid üleval ja autod lennutavad üksteisele neid killustiku kilde esiklaasi. Meil on see asi lõtvade reeglite toimel nii innovatiivne, et kasutusel on juba autod, kus auto ees olev robotkäsi suudab lasta nii pigi kui kildu ja kogu protsessi juhib üksainus inimene kabiinis.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 17 Mär, 2025 15:27
Postitas Generalissimus
Kapten Trumm kirjutas: 17 Mär, 2025 11:17 Hakkab pihta igakevadine naastrehvide antipromo. Kahju, et TTÜ ei tee uuringud, et kui uisutataks ringi lamellidega (millest suurem osa ei oma üldse mingit pidamist jääl-lumel), palju siis hukkunuid ja vigastatuid lisandub.

Soomes naastusid ei plaanita keelustada.
Kirs kirjutas: 14 Veebr, 2022 21:49 Soomlaste 2019 uuring, lamellrehvidega sõidukitega juhtub vähem õnnetusi.
Soome OTI liiklusõnnetuste registri väljavõttest selgub huvitav tõsiasi, et lamellrehvidega sõidukitega juhtub oluliselt vähem raskete tagajärgedega õnnetusi kui nendega, millel on all naastrehvid.
OLAVI kirjutas: 15 Dets, 2024 18:33 TM artiklis olev statistika näitab, et sõiduoskus sõltub ainult juhi oskustest ja naelrehv tekitab võltsi turvatunde:
https://tekniikanmaailma.fi/nastarengas ... YshDzkW4JQ
Aastatel 2013–2022 talverehvide põhjustatud surmaga lõppenud õnnetustest sõideti 91,4 protsenti naastrehvidega, 8,6 protsenti lamellrehvidega.
Samal ajal on lamellrehvide osakaal talvises liikluses tõusnud umbes 12 protsendilt umbes 20 protsendile.

Lahti toob välja, et rehvidega seotud ohutegureid on avastatud vaid igal kolmandal talveõnnetusel.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 17 Mär, 2025 16:30
Postitas Kapten Trumm
Selle loogika järgi võiks lubada ka suverehvidega uisutamist talvel - mida libedam rehv, seda valvsam autojuht. Kui ikka auto teel viskleb ja roolid niiet higi otsaees, ei ole juttugi "liigsest enesekindlusest" ja "valvsuse kadumisest" 8)

Soomlaste uuringutel lamellide vähesest ohtlikkusest on üsna lihtne põhjus - tänapäeva autoga linnas end surnuks sõita on pea võimatu, need kes sõidavad valdavalt linnas, sõidavad lamellidega ja tikuvad vähem maanteele. Maanteel sõitjad sõidavad naastudega ja sellest ka suur naastukasutajate protsent surmajuhtude hulgas. On loogiline?

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 18 Mär, 2025 12:26
Postitas Generalissimus
Kapten Trumm kirjutas: 17 Mär, 2025 16:30 Selle loogika järgi võiks lubada ka suverehvidega uisutamist talvel - mida libedam rehv, seda valvsam autojuht. Kui ikka auto teel viskleb ja roolid niiet higi otsaees, ei ole juttugi "liigsest enesekindlusest" ja "valvsuse kadumisest" 8)

Soomlaste uuringutel lamellide vähesest ohtlikkusest on üsna lihtne põhjus - tänapäeva autoga linnas end surnuks sõita on pea võimatu, need kes sõidavad valdavalt linnas, sõidavad lamellidega ja tikuvad vähem maanteele. Maanteel sõitjad sõidavad naastudega ja sellest ka suur naastukasutajate protsent surmajuhtude hulgas. On loogiline?
Kas vähemalt teoreetiliseltki on olemas mingi uurin või fakt, mille esinemisel loetakse väide, "Naastrehv on ohutum kui lamellrehv," ümberlükatuks. Kas see väide üleüldse on falsifitseeritav. Minule tundub järjest rohkem, et tegemist on religioose dogmaga, mis ei ole ümberlükatav.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 18 Mär, 2025 12:51
Postitas AMvA
Väga segane jutt. Ise ka said aru, mida sa küsisid?

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 18 Mär, 2025 13:50
Postitas Madis Reivik
ChatGPT ilmselt genereeris selle küsimuse.
Kõik rehvitestid on avalikud ja netist kättesaadavad, ole lahke ja tutvu.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 18 Mär, 2025 14:21
Postitas Kapten Trumm
Seal, kus on ikka päriselt libe, jäätanud lumi või jää, on sama kvaliteediga naastrehv parem kui sama kvaliteediga lamell. See on lausa seaduspärasus.
Kuid seaduspärasus ei kehti hiina käkkide kohta, seal võib naastrehv ka "päris libedal" jääda kvaliteetsele lamellile alla.

Lamell omab tavaliselt eelist asfaldil ja ilmselt ka lahtises lumes eeldusel, et selle all pole kiilasjää. Seepärast linnasõidus ja sõiduks hästi hooldatud maanteedel naast eeliseid enamasti ei paku, välja arvatud lamellidega liuväljaks poleeritud ristmiku esised.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 18 Mär, 2025 14:53
Postitas Generalissimus
Väide oli, et lamellrehvide kasutamine suurendab vigastatute ja hukkunute arvu.
Ma ei küsinud, mis seda väidet tõestavad, vaid kas on mingisugunegi võimalus seda väidet kummutada. Nagu ma aru saan, siis uuringud selleks ei kõlba. Mis siis kõlbab? Ehk oskab väite esitaja ise öelda mis see peaks olema?
Milline rehvitest mõõdab vigastatute ja hukkunute arvu?

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 18 Mär, 2025 15:34
Postitas AMvA
Generalissimus kirjutas: 18 Mär, 2025 14:53 Väide oli, et lamellrehvide kasutamine suurendab vigastatute ja hukkunute arvu.
Ma ei küsinud, mis seda väidet tõestavad, vaid kas on mingisugunegi võimalus seda väidet kummutada. Nagu ma aru saan, siis uuringud selleks ei kõlba. Mis siis kõlbab? Ehk oskab väite esitaja ise öelda mis see peaks olema?
Milline rehvitest mõõdab vigastatute ja hukkunute arvu?
Vaatasin viimast TM talverehvide testi.
Parima nalerehvi ja parima lamellrehvi pidurdusmaa jääl erinevus linnakiirusel (50 kmh) on 12 meetrit, seega kui sulle astub järsku jalakäija teele ette siis edasi võid ise mõelda.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 18 Mär, 2025 16:10
Postitas wolfgang
Vaatasin viimast TM talverehvide testi.
Parima nalerehvi ja parima lamellrehvi pidurdusmaa erinevus linnakiirusel (50 kmh) on 12 meetrit, seega kui sulle astub järsku jalakäija teele ette siis edasi võid ise mõelda.
Hämmastav on, et vaatamata selle tõsiasja, aastakümneid kestnud kehtimisele, endiselt mingid naastrehvi vaenavad jõud oma jura ajavad.