557. leht 704-st

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 18 Mär, 2025 17:06
Postitas Lemet
Parima nalerehvi ja parima lamellrehvi pidurdusmaa erinevus linnakiirusel (50 kmh) on 12 meetrit
Mainimata jäi pisiasi, et kumma kasuks... :roll:

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 18 Mär, 2025 17:15
Postitas AMvA
Lemet kirjutas: 18 Mär, 2025 17:06
Parima nalerehvi ja parima lamellrehvi pidurdusmaa erinevus linnakiirusel (50 kmh) on 12 meetrit
Mainimata jäi pisiasi, et kumma kasuks... :roll:
Ilmselgelt naelrehvi.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 18 Mär, 2025 18:00
Postitas Kirs
Millal te viimati jääl sõita saite? Ütlen ausalt, minul pole aastaid see õnnestunud. Olen igapäevane sõitja kusjuures.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 18 Mär, 2025 18:02
Postitas Madis Reivik
Miski nädal-paar tagasi Viimsis oli kõrvalteedel umbjää maas.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 18 Mär, 2025 19:07
Postitas AMvA
Kirs kirjutas: 18 Mär, 2025 18:00 Millal te viimati jääl sõita saite? Ütlen ausalt, minul pole aastaid see õnnestunud. Olen igapäevane sõitja kusjuures.
see aasta mitu korda must jää üllatanud

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 18 Mär, 2025 20:49
Postitas isakene
Kirs kirjutas: 18 Mär, 2025 18:00 Millal te viimati jääl sõita saite? Ütlen ausalt, minul pole aastaid see õnnestunud. Olen igapäevane sõitja kusjuures.
Tund aega tagasi. Käisin Viitnal Arturi pubis söömas ja metsa vahel asfaldil võttis neljandaga rõõmsalt pastla all ringi, kui gaasi jõulisemalt tallasin.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 18 Mär, 2025 21:17
Postitas olavsu1
[ot]
Kirs kirjutas: 18 Mär, 2025 18:00 Millal te viimati jääl sõita saite? Ütlen ausalt, minul pole aastaid see õnnestunud. Olen igapäevane sõitja kusjuures.
Iga talv saab kulgeda kõvakstrambitud lumel, olenevalt juhusest on selle peal veel pruun lobjakas ja see kokku on libedam kui angerja kõht.

Soome okassead on selles olukorras parimad. läheb üles ka selt kus lamellimehed nagu kelguga alla tulevad.
[/ot]

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 18 Mär, 2025 22:09
Postitas kaupo51
Lemet kirjutas: 15 Mär, 2025 19:58
Teisisõnu - kaamera efektiivsus peaks väljenduma selles kohas avariide mittetoimumises või vähenemises võrreldes kaameraeelse ajaga. Nii et kui need nüüd siis pärast läbikulumist uuendmata jäetakse, hakkab nendes kohtades taas avariide arv kasvama
Igivana teema, mis meil on siiani selgeks vaidlemata- kas politsei eesmärgiks on õnnetuste vältimine ja rahva kaitsmine või siis riigieelarvesse lisavahendite hankimine. Vastavalt on erinevad ka vahendid ja mis peamine- rahva suhtumine politseiametnikesse.
Võtame kiiruse mõõtmise ilusa ilmaga sirgel maanteel. Politseikolonelleitnant (milline naljakas auaste kas pole) Sirle Loigo räägib ausa näoga õnnetuste vältimisest, aga mõistusega inimene saab aru, et politseil on käsk riigikassat täita.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 18 Mär, 2025 22:31
Postitas Lemet
Kirs kirjutas: 18 Mär, 2025 18:00 Millal te viimati jääl sõita saite? Ütlen ausalt, minul pole aastaid see õnnestunud. Olen igapäevane sõitja kusjuures.
Näiteks Tartu maanteel uuel lõigul kahel nädalavahetusel. Lamellidega "ässad" üritasid füüsikaseadusi eirates oma üleolekut tõestada ja lõpetasid kes teeservas jalga väristades, kes kraavis puksiiri ootamas. Aga sellest olen ma siin juba ka rääkinud, küll teehoolde võtmes.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 18 Mär, 2025 23:37
Postitas OLAVI
AMvA kirjutas: 18 Mär, 2025 15:34
Generalissimus kirjutas: 18 Mär, 2025 14:53 Väide oli, et lamellrehvide kasutamine suurendab vigastatute ja hukkunute arvu.
Ma ei küsinud, mis seda väidet tõestavad, vaid kas on mingisugunegi võimalus seda väidet kummutada.
Nagu ma aru saan, siis uuringud selleks ei kõlba.
Mis siis kõlbab?
Ehk oskab väite esitaja ise öelda mis see peaks olema?
Milline rehvitest mõõdab vigastatute ja hukkunute arvu?
Vaatasin viimast TM talverehvide testi.
Parima nalerehvi ja parima lamellrehvi pidurdusmaa jääl erinevus linnakiirusel (50 kmh) on 12 meetrit, seega kui sulle astub järsku jalakäija teele ette siis edasi võid ise mõelda.
Kas TM talverehvide testis kajastub ka tavaliikluses hukkunute arv ja liiklusõnnetuste statistika?
Enamuse tavaliiklejate jaoks ei ole sõidutee mitte võidusõidurada kus uute rehvidega sõidetakse ja paljud sõidavad teedel isegi 10 aasta vanuste naelrehvidega, sest "naelad on ju sees".

(Vist järjekordne näide funktsionaalse lugemisoskuse puudumisest, kus küsimuse sisu mõistmata vastatakse midagi muud?)

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 19 Mär, 2025 0:35
Postitas olevtoom
Ma üldiselt ususõdadesse eriti ei sekku, aga naastrehvide jumaldamise kohalt tahaksin küll öelda, et see on linlastele midagi säärast nagu linnas kõndides ehitajakiivri kandmine. Sest võib ju juhtuda, et katuselt kukub kivi.
Muidugi ma ei hakka end võrdlema suurte autospetsidega, kuid 51 aasta jooksul olen kuidagi hakkama saanud nii, et ühtki naela all ei ole...

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 19 Mär, 2025 1:51
Postitas olavsu1
[ot]
olevtoom kirjutas: 19 Mär, 2025 0:35 ... Sest võib ju juhtuda, et katuselt kukub kivi. ....
On nii juhtunudki, kivi asemel kukkus kopsakam haamer. Tänu saksa tuletõrjekiivrile olen elus. Ca pool tundi nägemise fokuseerimie ei töötanud.
kes tollel haamril kukkuda aitas, ei teagi.... aga keegi aitas.
[/ot]

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 19 Mär, 2025 7:54
Postitas Kapten Trumm
olevtoom kirjutas: 19 Mär, 2025 0:35 Ma üldiselt ususõdadesse eriti ei sekku, aga naastrehvide jumaldamise kohalt tahaksin küll öelda, et see on linlastele midagi säärast nagu linnas kõndides ehitajakiivri kandmine. Sest võib ju juhtuda, et katuselt kukub kivi.
Muidugi ma ei hakka end võrdlema suurte autospetsidega, kuid 51 aasta jooksul olen kuidagi hakkama saanud nii, et ühtki naela all ei ole...
Suudad sa tagada, et lamellidega ainult linnas püsid? Või vahepeal tuleb olude sunnil mingi liuväljalaadne "tugimaantee" ka ette?
Kui natuke rohkem lund tuleb ja see suudetakse kinni sõita, siis on fooride esised nagu liuväli. Nende libisevate lamellidega poleeritakse ära nagu poleerimiskäsnaga.

Seal pole mingit jumaldamist, kes sõidab juba päevas 100 km erinevates tingimustes, sel ei ole probleeme vaja. Natuke erinev olukord mööda Sõpakat 5 km tööle-koju sõidust, mida võib tõesti edukalt lamellidega teha. Näiteks Tallinna ja lõunapoolsete valdade temperatuurivahe kipub olema paar kraadi juba. Kui linnas on sula, siis Saue vallas võib veel libe olla.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 19 Mär, 2025 8:01
Postitas MeelisV
olevtoom kirjutas: 19 Mär, 2025 0:35 Ma üldiselt ususõdadesse eriti ei sekku, aga naastrehvide jumaldamise kohalt tahaksin küll öelda, et see on linlastele midagi säärast nagu linnas kõndides ehitajakiivri kandmine. Sest võib ju juhtuda, et katuselt kukub kivi.
Muidugi ma ei hakka end võrdlema suurte autospetsidega, kuid 51 aasta jooksul olen kuidagi hakkama saanud nii, et ühtki naela all ei ole...
Või siis kõik need Hiluxid ja LandCruiserid ning RAMid ja Cherokeed jne jne.
Milledel all "madalad" "maantee" mustiga rehvid mitte maastiku võimelised mustrid ega profiilid. Värv läigib iga päev ja oksa kriipsu ka pole külje peal. Pargib magala maja ees. Lähim vaste maastikust mida on pidanud sõitma on haljasala parkla kõrval, et mahuks parkima.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 19 Mär, 2025 8:42
Postitas Tegelane5
AMvA kirjutas: 18 Mär, 2025 15:34
Generalissimus kirjutas: 18 Mär, 2025 14:53 Väide oli, et lamellrehvide kasutamine suurendab vigastatute ja hukkunute arvu.
Ma ei küsinud, mis seda väidet tõestavad, vaid kas on mingisugunegi võimalus seda väidet kummutada. Nagu ma aru saan, siis uuringud selleks ei kõlba. Mis siis kõlbab? Ehk oskab väite esitaja ise öelda mis see peaks olema?
Milline rehvitest mõõdab vigastatute ja hukkunute arvu?
Vaatasin viimast TM talverehvide testi.
Parima nalerehvi ja parima lamellrehvi pidurdusmaa jääl erinevus linnakiirusel (50 kmh) on 12 meetrit, seega kui sulle astub järsku jalakäija teele ette siis edasi võid ise mõelda.
Linnakiirus Tallinna kesklinnas on aina vähem 50 km/h, ning võiks ka väljatuua kuidas ntks ühistranspordi buss 50 pealt pidama saab.