https://manufacturing-today.com/news/te ... ng-u-turn/tsivi_list kirjutas: ↑20 Mär, 2025 13:40 Gigacasting, struktuurne aku. Oluliselt vähem detaile autodel kui teistel tootjatel. Suurem automatiseeritus.
Autotehnikateema
Re: Sõjaline abi Ukrainale
-
- Liige
- Postitusi: 273
- Liitunud: 23 Apr, 2024 12:03
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Skandaalse pealkirjaga ümberjutustus, kus tõest vähe alles jäänud.Some kirjutas: ↑20 Mär, 2025 14:30https://manufacturing-today.com/news/te ... ng-u-turn/tsivi_list kirjutas: ↑20 Mär, 2025 13:40 Gigacasting, struktuurne aku. Oluliselt vähem detaile autodel kui teistel tootjatel. Suurem automatiseeritus.
Algallikas siin https://www.reuters.com/business/autos- ... 024-05-01/
Ei mingit skandaalset tagasipööret nagu sinu antud link lubas. Pelgalt tõdemus, et otsustati uue põlvkonna väikesõidukit mitte ühest tükist pressida vaid jätkata nii nagu praegu Gigacasting töötab. Uudis ise aasta vana.
Re: Autotehnikateema
3500kg haagiste vedajates natuke valikut on
https://autodiiler.ee/et/vehicles?page=1&vt=1&mibt=3500
https://autodiiler.ee/et/vehicles?page=1&vt=1&mibt=3500
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Ma olen viimase 7a jooksul pannud püsti 400 m2 katusealuse pinnaga kaks hoonet ja ainus "raskevedu" on olnud Ramirendist tõstuki toomine (2,5-3 tonni) umbes kümmekond korda. Ehitusmaterjal tuuakse sulle kohale, kui asja vähegi planeerida ja ühildada, siis umbes 100 euro eest 7000 eurose koorma kohta ja tõstetakse maha. Ei kujuta ette, et peaks koorma kipsi või prusse käsitsi kärule ka kärult maha lappama. Kergehaagisega olen mõned korrad mõne väiksema materjali törtsu toonud, kui suurele autole poleks koormat kokku tulemas.Põhjuseid mustmiljon.
Mul on endal ka kerghaagis, aga nüüd sai kõrini ja läksin BE peale üle. Ja hoian maasturit linnas maja ees ja offroadi ei tee. Aga käru plaanin küll vedada.
Et vastupidised tunded, hetkel ei näe erilist põhjust hakata selle BE-ga jamama, muud tööd on ülepea. Liiklust õppisin viimati 1993. Autosid olen seni vedanud pukkhaagisega ja kui on vaja treileriga, siis keegi tuttav on ära vedanud. Ma ei saa aru, miks peaks nt katuseplekki ise vedama? See on ju suurteks pakendites ja suur võimalus on see tee peal ära käkerdada. Plekitootja auto toob mulle kohale ja tõstab vajalikku kohta, üks katusejagu materjali on 3-5 tuhat ja selle kohta pole ju kallis 100 eurot veo ja tõstmise eest maksta?
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
Äkki vintsib teiselt kaldalt , läbi jõemaksipoiss kirjutas: ↑19 Mär, 2025 20:18Ma tahaks näha, kuidas sa paadikäru läbi kõrkjate vette lased.davidsoniharald kirjutas: ↑19 Mär, 2025 14:43 Mul on vintsil 40m nööri peal ja sellega saab hädajuhul kasvõi läbi kõrkjate käru välja vedada.

[/quote]
Tundub küll
-
- Liige
- Postitusi: 4624
- Liitunud: 20 Dets, 2019 13:30
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Teised autotootjad kasutavad samuti alumiiniumi survevalu ja valandi suurus on lihtsalt tehnilise ülesande lahendus. Suurem valudetail ei tähenda suuremat "julgust" või "vananenud stampide purustamist". Suurema detailiga tekib rohkem probleeme ja mingil hetkel ei ole see lihtsalt majanduslikult tasuv. Suurem detail võib teatud juhtudel ka rohkem kaaluda kui sama asi kahest detailist. Valutehnilistel põhjustel.tsivi_list kirjutas: ↑20 Mär, 2025 14:47Skandaalse pealkirjaga ümberjutustus, kus tõest vähe alles jäänud.Some kirjutas: ↑20 Mär, 2025 14:30https://manufacturing-today.com/news/te ... ng-u-turn/tsivi_list kirjutas: ↑20 Mär, 2025 13:40 Gigacasting, struktuurne aku. Oluliselt vähem detaile autodel kui teistel tootjatel. Suurem automatiseeritus.
Algallikas siin https://www.reuters.com/business/autos- ... 024-05-01/
Ei mingit skandaalset tagasipööret nagu sinu antud link lubas. Pelgalt tõdemus, et otsustati uue põlvkonna väikesõidukit mitte ühest tükist pressida vaid jätkata nii nagu praegu Gigacasting töötab. Uudis ise aasta vana.
Muuseas, Tesla pole ainuke autofirma kes "gigacastingu" masinaid kasutab. Teised lihtsalt ei pea vajalikuks kisada sellest.
https://en.wikipedia.org/wiki/Giga_Press
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 10217
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Muidugi tekib suuremate survevalu toodetega rohkem probleeme. Samas annavad nad ka rohkem eeliseid. Tesla edu oli alguses selles, et nad hakkasid kasutama enda loodud sulameid suuremate valandite saamiseks. Kuna sulam on valmis toote põhjal lihtsasti taasloodav (koostis ju lausa viidatud Wiki lehel üleval), siis oli see ainult ajutine eelis. Siiski oli neil mõnda aega edu selles, et kuna nad said protsessi käima, ostsid nad kogu Idra tootmisvõimsuse vastavatest pressidest tühjaks ja sestap pidid teised tootjad ootama, kuni nad üldse saavad hakata tootmisliine häälestama hakata.Madis Reivik kirjutas: ↑21 Mär, 2025 11:03 ...
Teised autotootjad kasutavad samuti alumiiniumi survevalu ja valandi suurus on lihtsalt tehnilise ülesande lahendus. Suurem valudetail ei tähenda suuremat "julgust" või "vananenud stampide purustamist". Suurema detailiga tekib rohkem probleeme ja mingil hetkel ei ole see lihtsalt majanduslikult tasuv. Suurem detail võib teatud juhtudel ka rohkem kaaluda kui sama asi kahest detailist. Valutehnilistel põhjustel.
Muuseas, Tesla pole ainuke autofirma kes "gigacastingu" masinaid kasutab. Teised lihtsalt ei pea vajalikuks kisada sellest.
https://en.wikipedia.org/wiki/Giga_Press
Suurte valandite põhiline eelis on siiski kokkuhoid koosteetappide pealt ja sellest tulenevalt ka koostude tootmise liinides, ajas (mis on sisuliselt kasutult kulutatud aeg) ning muudes seonduvates kuludes (tehase pind, tööjõud, tööriistad ja kuluvahendid, energia jms). Selle pärast seda tehti. Teised tootjad on lihtsalt pisitasa järgi tulnud/tulemas.
-
- Liige
- Postitusi: 4624
- Liitunud: 20 Dets, 2019 13:30
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
See on fänboi jutt. Tesla põhimõte on see et teeme midagi ja kui p....e läheb siis fuck that teeme uuesti. Teised tootjad on vähe konservatiivsemad ja ei saa lubada et plekitükid auto küljest lendavad.
Tesla kasutab tavalist AlSi sulamit, mis pole kah mingi uus innovatsioon.
Suurte valandite kasulikkus selgub aastate jooksul, valualumiiniumil on palju huvitavaid omadusi ja eks siis ole näha mis juhtuma hakkab. Väsimuspraod jne jne. Aga Tesla ise ju tõmbas ka väheke tagasi.
Ja noh... äkki siin ka mõni põhjus: https://www.carscoops.com/2023/08/tesla ... n-casting/
Masinatest tühjaks ostmine - ega neid masinaid oskavad teised ka teha ja 500 tonni kaaluv press pole midagi ulmelist.
Ma ei tee maha vaid ütlen et tegu on täiesti tavalise tootmise, mitte mingi imeleiutamisega.
Tesla kasutab tavalist AlSi sulamit, mis pole kah mingi uus innovatsioon.
Suurte valandite kasulikkus selgub aastate jooksul, valualumiiniumil on palju huvitavaid omadusi ja eks siis ole näha mis juhtuma hakkab. Väsimuspraod jne jne. Aga Tesla ise ju tõmbas ka väheke tagasi.
Ja noh... äkki siin ka mõni põhjus: https://www.carscoops.com/2023/08/tesla ... n-casting/
Masinatest tühjaks ostmine - ega neid masinaid oskavad teised ka teha ja 500 tonni kaaluv press pole midagi ulmelist.
Ma ei tee maha vaid ütlen et tegu on täiesti tavalise tootmise, mitte mingi imeleiutamisega.
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 10217
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Tõmbab nüüd natuke oksad kokku. Ma saan aru suurest esinemisvajadusest, aga see läheb liiale.
Jama. Sedasi ei ole võimalik panna miljoneid autosid tänavale. Ei ole ka näha ega kuulda, et need Tesla alumiiniumivalud massiliselt kusagil laiali vajuks.Madis Reivik kirjutas: ↑21 Mär, 2025 14:52 Tesla põhimõte on see et teeme midagi ja kui p....e läheb siis fuck that teeme uuesti. ...
Mööndustega tõsi. Siiski mõnede nende oma modifikatsioonidega. See ei ole päris tüüpiline AA 386. Näiteks:Madis Reivik kirjutas: ↑21 Mär, 2025 14:52 ...
Tesla kasutab tavalist AlSi sulamit, mis pole kah mingi uus innovatsioon.
1. räni ja vase sisaldus on väiksem
2. tsinki ja rauda on väga vähe võrreldes tüüpilise AA 386-ga
3. lisaks on terve rodu vähemaid elemente (Ni, Ti, V, Zr, Pb, Sb), mis mahuvad küll standardite vahemikku, kuid mis võivad olla sinna lisatud nendes kogustes ka sihilikult.
Kergesti valatava sulami leidmine on lihtne.
Roostekindla sulami leidmine on ka lihtne.
Kergesti vajatava roostekindla sulamiga on juba keerulisem.
-
- Liige
- Postitusi: 4624
- Liitunud: 20 Dets, 2019 13:30
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Ei pidanud silmas et sina oled fänboi vaid seda et enamus Teslast kirjutatud "tehnilised pressiteated" on justkui fänniklubist pärit.
Nii et pole vaja solvuda.
Sa ignoreerisid ühte linki mis ma panin - pragude probleemi nimelt.
Ja miks sa arvad et see AlSi sulam on korrosioonikindel ?
Ja Cybertruckil tehti just massiline recall... seega miks sa selle "jama" templiga nii aktiivselt toimetad ?
Nii et pole vaja solvuda.
Sa ignoreerisid ühte linki mis ma panin - pragude probleemi nimelt.
Ja miks sa arvad et see AlSi sulam on korrosioonikindel ?
Ja Cybertruckil tehti just massiline recall... seega miks sa selle "jama" templiga nii aktiivselt toimetad ?

- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 10217
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Ignoreerisin, sest see viitas üksikjuhtumile.Madis Reivik kirjutas: ↑21 Mär, 2025 16:31 ...
Sa ignoreerisid ühte linki mis ma panin - pragude probleemi nimelt.
Ja miks sa arvad et see AlSi sulam on korrosioonikindel ?
Ja Cybertruckil tehti just massiline recall... seega miks sa selle "jama" templiga nii aktiivselt toimetad ?![]()
Ei tea, kas tegelikult on või ei ole. Ametlik väide oli, et see (valatavus vs. korrosioonikindlus) oli peamine materjali valiku keerukus.
Cybertrucki recall ei ole nende alumiiniumvalu komponentidega üldse seotud.
Tesla ei ole ka kaugeltki mitte suurim "recallitaja"."The cant rail, a stainless-steel exterior trim panel, can delaminate and detach from the vehicle," the notice said. "A detached panel can become a road hazard, increasing the risk of a crash."
Toyota kutsus 200-2010 vahemikus tagasi 10 mil autot töökindluse probleemide pärast.The largest car recall in history is generally considered to be the Takata airbag recall, which began in the early 2000s and has affected tens of millions of vehicles worldwide. The recall was triggered by defective airbag inflators that could rupture upon deployment, spraying metal fragments into the cabin and potentially causing serious injuries or fatalities.
By 2023, more than 100 million vehicles from a wide range of manufacturers—including Honda, Toyota, BMW, General Motors, Ford, and many others—were affected. The scale of this recall is unprecedented in the automotive industry, not only in terms of the number of cars involved but also due to the extended timeline and complexity of replacing the defective inflators.
Nii, et kui sa üritad väita, et Tesla visatakse kuidagi plirts-plärts kokku ja siis vaadatakse, et kas peab tee peal vastu, siis see on pehmelt öeldes asjatundmatu jama. Mitte, et Teslal töökindlusega probleeme ei oleks. Ja kaugeltki ei ürita ma siin mingit Tesla apologeeti mängida. Lihtsalt katsume jääda ikka sisu, mitte emotsioonide juurde. Isiklikku arvamist mööda on Cybertruck vilets ja kole auto, aga see ei puutu asjasse.
-
- Liige
- Postitusi: 4624
- Liitunud: 20 Dets, 2019 13:30
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Ma täpsustan oma mõtet, muidu paistab lahmimisena.
Kuna Tesla aktsia on absurdselt ülehinnatud ja emotsioonipõhine, siis peab pidevalt uusi pressiteateid tegema. Et oleks ägedam.
Ja siis põrutataksegi välja igasuguseid uudiseid enneolematu innovatsiooni kohta. 99% eraaktsionäridest ei pruugi väga süvenedagi millest juttu on.
Aga sisuliselt kirjutatakse suurte tähtedega ja fanfaaridega teksti stiilis
"cold rolled and brushed stainless steel" - umbes nagu see oleks ilmaime ja leiutis.
Sama lugu nende survevalujuppidega. Eesmärk teha maailma suurimad sõiduautode survevaludetailid ei ole nende leiutis vaid katsetus ja idee.. mille peale kindlasti on mõeldud ka Toyotas ja mujal. Samamoodi "special alloy" on tegelikult lihtsalt optimiseeritud sulam ja optimiseeritud ei tähenda et ta oleks ülima vastupidavusega vaid seda et sulamit on võimalik valada megavormi ja tehnoloogiliselt oleks optimaalne.
Kui räägitakse et pole vaja "heat treatmenti" pärast valamist siis miks on oil-quenching bath toodud seadmete nimekirjas ?
Mulle see tehnobabble ei istu aga noh ega Tesla pole ainuke, seda et tolmuimejal on "custom made enclosure" oleme ikka kuulnud aga mul on küsimus, kuskohast neid "generic tolmuimejakorpusi" osta saab
Tesla kasutab päris palju autoturu valmisjuppe, vanematel mudelitel nt MB õõtshoovasid ja salongidetaile
Seda et ta plirtsplärts kokku visatakse ma päris ei väida... aga hinna-kvaliteedi suhe ei pruugi küll samas klassis olla VW jt tegijatega. Ise ju ütlesid ka et Cybertruck on paras logu.
Recallide osas
https://www.motor1.com/features/745854/ ... ist-tesla/
Kuna Tesla aktsia on absurdselt ülehinnatud ja emotsioonipõhine, siis peab pidevalt uusi pressiteateid tegema. Et oleks ägedam.
Ja siis põrutataksegi välja igasuguseid uudiseid enneolematu innovatsiooni kohta. 99% eraaktsionäridest ei pruugi väga süvenedagi millest juttu on.
Aga sisuliselt kirjutatakse suurte tähtedega ja fanfaaridega teksti stiilis
"cold rolled and brushed stainless steel" - umbes nagu see oleks ilmaime ja leiutis.
Sama lugu nende survevalujuppidega. Eesmärk teha maailma suurimad sõiduautode survevaludetailid ei ole nende leiutis vaid katsetus ja idee.. mille peale kindlasti on mõeldud ka Toyotas ja mujal. Samamoodi "special alloy" on tegelikult lihtsalt optimiseeritud sulam ja optimiseeritud ei tähenda et ta oleks ülima vastupidavusega vaid seda et sulamit on võimalik valada megavormi ja tehnoloogiliselt oleks optimaalne.
Kui räägitakse et pole vaja "heat treatmenti" pärast valamist siis miks on oil-quenching bath toodud seadmete nimekirjas ?
Mulle see tehnobabble ei istu aga noh ega Tesla pole ainuke, seda et tolmuimejal on "custom made enclosure" oleme ikka kuulnud aga mul on küsimus, kuskohast neid "generic tolmuimejakorpusi" osta saab

Tesla kasutab päris palju autoturu valmisjuppe, vanematel mudelitel nt MB õõtshoovasid ja salongidetaile
Seda et ta plirtsplärts kokku visatakse ma päris ei väida... aga hinna-kvaliteedi suhe ei pruugi küll samas klassis olla VW jt tegijatega. Ise ju ütlesid ka et Cybertruck on paras logu.
Recallide osas
https://www.motor1.com/features/745854/ ... ist-tesla/
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Töökindlusest, umbes 10a vanuste autode hulgas Saksamaal on Tesla ülevaatustel põrumise statistika umbes samal pulgal Dacia ja Renaultiga (st saastaga). Natuke kehv sooritus autolt, mis uuena maksis 100 tuhande klassis.
Korraliku auto tegemine on natuke keerukama lahendusega probleem kui elonmuskilik lahmimine. Tesla kogu innovatsioon oli lihtsalt teha ilmseid asju teist mõned aastad varem. Ja nahhaalsus katsetada oma ideid kliendi peal teistest rohkem (nt see idiootne lennukirool - selle sobimatus pidanuks selguma auto katsetamise käigus, mitte klientide negatiivsest tagasisidest).
Korraliku auto tegemine on natuke keerukama lahendusega probleem kui elonmuskilik lahmimine. Tesla kogu innovatsioon oli lihtsalt teha ilmseid asju teist mõned aastad varem. Ja nahhaalsus katsetada oma ideid kliendi peal teistest rohkem (nt see idiootne lennukirool - selle sobimatus pidanuks selguma auto katsetamise käigus, mitte klientide negatiivsest tagasisidest).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
Selleks et selliste statistiliste alusel mingeid hinnanguid anda on vaja natuke sügavamaid teadmisi teemast.Kapten Trumm kirjutas: ↑22 Mär, 2025 12:49 Töökindlusest, umbes 10a vanuste autode hulgas Saksamaal on Tesla ülevaatustel põrumise statistika umbes samal pulgal Dacia ja Renaultiga (st saastaga). Natuke kehv sooritus autolt, mis uuena maksis 100 tuhande klassis.
Korraliku auto tegemine on natuke keerukama lahendusega probleem kui elonmuskilik lahmimine. Tesla kogu innovatsioon oli lihtsalt teha ilmseid asju teist mõned aastad varem. Ja nahhaalsus katsetada oma ideid kliendi peal teistest rohkem (nt see idiootne lennukirool - selle sobimatus pidanuks selguma auto katsetamise käigus, mitte klientide negatiivsest tagasisidest).
Teslade suure põrumise põhjus on valdavalt pidurid, kuna elektriautod on väga tugev regeneratsioonipidurdus, siis sõidu pidurid saavad väga vähe koormust ja kipuvad kinni jääma
-
- Liige
- Postitusi: 4624
- Liitunud: 20 Dets, 2019 13:30
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Ehk siis...kui inverter paugu ära paneb, selgub et tavapidur on vahepeal kinni roostetanud ? Kõlab nagu päris probleem.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Google [Bot] ja 2 külalist