563. leht 666-st
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 24 Mär, 2025 14:16
Postitas Kapten Trumm
vanahalb kirjutas: ↑24 Mär, 2025 1:39
Teslade puhul tuleb ka planeeritud kasutusiga vaadata. USA mõistes esineb Kapten Trumm antiigikaupmehena kui ta 10!! aasta vanustest autodest räägib. Ma olen kunagi Usa turu Forde omanud - tsinki ei tunta sealmaal vist üldse, massijuhe on kere küljes isepuuriva plekikruviga ja muud sellised lahendused mis peavad töötama 5 aastat ja siis on veskisse minek. Samamoodi pole mõtet otsida mingeid isalt pojale kestvaud ülikondi Zara kiirmoeketist või mõisale mööblit Ikeast. Konseptsioon on teine.
Kui Tesla hind - 100 000 liig tundub siis Musk ütleb et "aga osta kastiratas, kallis sõber!"
Ma sellele vihjasingi - kui Euroopas eeldatakse, et 100 tuhandene auto kärab ka lastele sõita, siis USA-s pannaksegi neid tati ja tahtejõuga mehhiklaste poolt kokku. Sellest ka probleem, et Tesla satub äraspidisesse statistikasse, teised analoogsed mitte.
Nüüd aga hakkab Tesla tehnomull vaikselt lõhki minema, kui selgub, et ka teised suudavad teha analoogsete näitajatega autosid ning "tavaline" ostja on erinevalt tehno- ja rohefännidest halastamatu igasugu vigade suhtes. Ja kokkuvõttes autotootja sajandipikkune kogemus autode loomisel kaalub üles mõned kokkuostetud ajud ja hunniku kokku ostetud juppe.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 24 Mär, 2025 14:48
Postitas OLAVI
Kapten Trumm kirjutas: ↑24 Mär, 2025 14:09
...
Ja mõistagi selle piduri-mulli juurde veel see küsimus, et regeratiivpidurdus on täna vähemalt pooltel müüdavatel autodel (hübriidid), miks seal massilist põrumist pole?
Äkki on lihtsalt selline pisuke probleem, et Tesla puhul pole hind ja kvaliteet vastavuses? Äkki pole nii lihtne, et ainult pidurite probleemid?
Kuna Tesla autodel ei ole ettenähtud korralisi hooldusi ja neid ainult vajadusel remonditakse, siis ei ole midagi imestada, et kõrvaline isik ülevaatusel vigu märkab.
Kui näiteks sisepõletaja hoolduse aeg läheneb, siis süttib paneelil (väheneva numbriga) kiri: "
Teie auto ei käivitu 900km pärast" ja hooldust läbimata sellise autoga sõita ei saagi.
Seadmete korraliste hoolduste vajaduse vähendamine on otseselt seotud kaasaegse tehnika arenguga, kus enam asju ei remondita vaid seadmed vahetatakse välja, sest uut seadet müüa on tootjal kasulikum kui organiseerida hooldusvõrku.
Kuna te viimati oma televiisorit hooldasite?
Vanasti enne jõule ja olümpiamänge ja hoki/jalka hooaega puhastati telekate lampide vahed tolmust ning õlitati liikuvaid osasid.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 24 Mär, 2025 14:54
Postitas Madis Reivik
Jälle mingi uus teooria.
Tesla veermikus - vedrud, amordid, puksid - pole midagi uut ega imelist. Mis liigub see kulub. Korralise hoolduse mõte ongi vaadata auto üle, et kusagilt ei logiseks sest liigne kulumine võib midagi muud ära lõhkuda.
Samuti vahetatakse hooldusel õlisid, salongifiltreid jms. Kontrollitakse pidureid jne jne
Teslal on elektrimootor ja suur ekraan. Muu on nagu teistelgi autodel.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 24 Mär, 2025 14:59
Postitas Turist 47
Kapten Trumm kirjutas: ↑24 Mär, 2025 14:09
...
Ja mõistagi selle piduri-mulli juurde veel see küsimus, et regeratiivpidurdus on täna vähemalt pooltel müüdavatel autodel (hübriidid), miks seal massilist põrumist pole?
Teisi ei tea, aga, krt Nissan vajab küll, kord aastas, pidurite hooldust - kettad roostes, klotsid kinni.
Käsipiduri tross on eraldi teema... - " нужно образование колхозника "

Re: Autotehnikateema
Postitatud: 24 Mär, 2025 15:04
Postitas AMvA
OLAVI kirjutas: ↑24 Mär, 2025 14:48
Kuna Tesla autodel ei ole ettenähtud korralisi hooldusi ja neid ainult vajadusel remonditakse, siis ei ole midagi imestada, et kõrvaline isik ülevaatusel vigu märkab.
Kui näiteks sisepõletaja hoolduse aeg läheneb, siis süttib paneelil (väheneva numbriga) kiri: "
Teie auto ei käivitu 900km pärast" ja hooldust läbimata sellise autoga sõita ei saagi.
Ära aja rumalat juttu. Selline teade ilmub ainult siis, kui auto heitgaaside puhastus süsteem ei ole töökorras ja ainult diislitel (Adblue vedelik otsas, Adblue rõhk madal, katalüsaatori eluiga otsas). Korralise hooldusega pole sel miskit pistmist.
Ära kirjuta asjadest, millest sa kohe üldse midagi ei tea.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 24 Mär, 2025 15:12
Postitas Walter2
OLAVI kirjutas: ↑24 Mär, 2025 14:48
Kuna te viimati oma televiisorit hooldasite?
Vanasti enne jõule ja olümpiamänge ja hoki/jalka hooaega puhastati telekate lampide vahed tolmust ning õlitati liikuvaid osasid.
Seda ma vaatasin 76. aastal kui saime esimese mustvalge Berjozka teleka omale et mida küll teadmamees selle juures õlikannuga küll teeb?
Selge pilt nüüd - õlitas liikuvaid osasid.. Kuna jõule vene ajal ei tähistatud siis oli see arvatavasti enne hoki MM-i.

Re: Autotehnikateema
Postitatud: 24 Mär, 2025 15:28
Postitas Kapten Trumm
Madis Reivik kirjutas: ↑24 Mär, 2025 14:54
Jälle mingi uus teooria.
Tesla veermikus - vedrud, amordid, puksid - pole midagi uut ega imelist. Mis liigub see kulub. Korralise hoolduse mõte ongi vaadata auto üle, et kusagilt ei logiseks sest liigne kulumine võib midagi muud ära lõhkuda.
Samuti vahetatakse hooldusel õlisid, salongifiltreid jms. Kontrollitakse pidureid jne jne
Teslal on elektrimootor ja suur ekraan. Muu on nagu teistelgi autodel.
Lisaks on kõva marketingikära, justkui töötab see kõik iseenesest, sest "mootor on ju hooldevaba".
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 24 Mär, 2025 15:30
Postitas Kapten Trumm
Turist 47 kirjutas: ↑24 Mär, 2025 14:59
Kapten Trumm kirjutas: ↑24 Mär, 2025 14:09
...
Ja mõistagi selle piduri-mulli juurde veel see küsimus, et regeratiivpidurdus on täna vähemalt pooltel müüdavatel autodel (hübriidid), miks seal massilist põrumist pole?
Teisi ei tea, aga, krt Nissan vajab küll, kord aastas, pidurite hooldust - kettad roostes, klotsid kinni.
Käsipiduri tross on eraldi teema... - " нужно образование колхозника "
Nissan vähemalt tunnistab, et probleem on ega marketeeri klientidele mingit "hooldusvabadust". Vähemalt Autolehes mingi turundustegelane nii väitis, et kliente kutsutakse hooldusesse siiski kord aastas.
Auto pidamine on aga süsteem, mille üks osa on vastus küsimusele, mismoodi tagada auto käigus hoidmine. Elektriauto osas on see mull ammu lõhkenud, et see on justkui "hooldevaba".
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 24 Mär, 2025 15:32
Postitas Kapten Trumm
AMvA kirjutas: ↑24 Mär, 2025 15:04
Ära aja rumalat juttu. Selline teade ilmub ainult siis, kui auto heitgaaside puhastus süsteem ei ole töökorras ja ainult diislitel (Adblue vedelik otsas, Adblue rõhk madal, katalüsaatori eluiga otsas). Korralise hooldusega pole sel miskit pistmist.
Ära kirjuta asjadest, millest sa kohe üldse midagi ei tea.
Minu autol on see adblue süsteem, kompuuter alustab hädakisa umbes 2000 km enne paagi (ca 15 liitrit) tühjaks saamist. Armatuuri jääb hoiatustuli põlema. Peab ikka päris turakas olema, et mitte reageerida. Mina hiljuti tankisin seda, läbisõit oli ca 10 tuhat ja paaki läks seda 13 liitrit. Ma ei viitsin neid vilkuvaid tulesid vaadata, sestap peale nende vilkuma hakkamist teeme asja kohe korda.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 24 Mär, 2025 15:45
Postitas AMvA
Madis Reivik kirjutas: ↑24 Mär, 2025 14:54
Jälle mingi uus teooria.
Tesla veermikus - vedrud, amordid, puksid - pole midagi uut ega imelist. Mis liigub see kulub. Korralise hoolduse mõte ongi vaadata auto üle, et kusagilt ei logiseks sest liigne kulumine võib midagi muud ära lõhkuda.
Samuti vahetatakse hooldusel õlisid, salongifiltreid jms. Kontrollitakse pidureid jne jne
Teslal on elektrimootor ja suur ekraan. Muu on nagu teistelgi autodel.
Eks Tesla kontseptsioon põhineb paljuski USA praktikal, kus puudub tehnoülevaatust ja korralised hoolduses käimine on üldiselt vabatahtlik.
Vaadake mõne Ameerika autoremonditöökoja videoid autodest, mis neil hoolduses käivad. Nipukatega kokku tõmmatud veermikud ja süldistunud õlid
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 25 Mär, 2025 14:20
Postitas Kapten Trumm
Artikkel Tesla Model S nõrkadest kohtadest
https://www.whatcar.com/tesla/model-s/h ... eliability
Tesla Model S reliability rating 78.9%
What went wrong? Bodywork 21%, non-motor electrics 15%, suspension 10%, sat-nav 8%, interior trim 5%, air-con 3%, battery 3%, motor electrics 3%
The Model S has one of the highest fault rates in the last survey it appeared in, with 44% of the cars we were told about going wrong. Problem areas included the bodywork, sat-nav/infotainment system, interior trim, non-motor electrics and suspension. Three-quarters of repairs were done for free, but some owners paid out up to £1500, and 45% of affected cars were out of action for more than a week.
Owner’s view "Build quality and reliability are very poor, and the heater doesn’t always work, which makes it difficult to demist the windscreen"
Ühesõnaga, see "ainult pidurid" jutt on ilmselt tehnofännide haip. Tavaline autoostja, kes ostab auto eelkõige majandusliku otsusena, on halastamatu ja eeldab sellest märksa rohkem kui seniselt, uuena 35 000 euroselt VW Golfilt.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 25 Mär, 2025 14:58
Postitas AMvA
No mis järelduse sa teed näiteks suurimate vigade osakaalu 21% bodywork alusel. Külmaga ei tööta uputatud lingid või mõni tuluke vahest ei tööta. Jube jama või?
Näiteks sellesama väljaande alusel on eestlaste lemmik auto ja saksa autotööstuse uhkus Audi A6 skoor vaid 76%.
No kas see Tesla ikka on nii vilets?
Sinu taevani kiidetud Volvo Xc 70 jäi 20 kohale 28 auto võrdluses sama WhatCar järgi
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 25 Mär, 2025 15:18
Postitas Kapten Trumm
Lihtsalt sinu versioon "ainult pidurid" ei leidnud kinnitust.
Ja ei Audi A6 ega Volvo XC70 seal äraspidiste pingereas Taatsiatega ei konkureeri.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 25 Mär, 2025 16:51
Postitas AMvA
Kapten Trumm kirjutas: ↑25 Mär, 2025 15:18
Lihtsalt sinu versioon "ainult pidurid" ei leidnud kinnitust.
Ja ei Audi A6 ega Volvo XC70 seal äraspidiste pingereas Taatsiatega ei konkureeri.
Sa ajad nüüd asju väga segamini. Ühelt poolt postitada tehnoülevaatuse tulemusi, teisalt ajakirja lugeja küsitluse tulemusi.. Need on väga erinevad asjad.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 26 Mär, 2025 19:00
Postitas maksipoiss
Vanameistrilt päris hea arvamusavaldus
https://arvamus.postimees.ee/8217465/je ... tat-tagasi
Võib-olla kasutan järgmisel nädalal isegi Instagrami, et väita, et teatud ilmastikutingimustes näeb täisvõimsusel pöörlev tuuleturbiin välja nagu pöörlev haakrist. Sest praegusel ajal on vasakpoolsete seas valitsev hüsteeria selline, et nädala pärast oleks viimne kui üks nendest silma riivavatest tornidest näoli maas
