569. leht 666-st
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 08 Apr, 2025 8:45
Postitas Kapten Trumm
sass2401 kirjutas: ↑06 Apr, 2025 10:16
Olavi, vabandus, kui ma sain su jutust valesti aru.
5,5 W (LED-i võimsus mis kellelegi midagi ei ütle)
470 lm (juba midagi hakkaks nagu aru saama )
40 W (võrdlus tavalise hõõglambiga)
Sellisega valetamist ei tundu (ühikute nimetust on küll vaja hoolikalt jälgida) nagu hr Olavi esitas. Tema näites isegi 2 nulli ärakorjamine kummastki ühikust ei vii usutava tulemini (32 W ja 9000 lm).
Kuid miks hiinlased mastaapselt valetada armastavad ja riik nende valetamist ei kontrolli (muidu on seal suht totalitaarne värk), on arusaamatu. LED-ide puhul kristalli temperatuur üle 65- 80 C hakkab tema valgusviljakust ja eluiga lühendama.
https://www.google.com/search?q=led+lif ... client=img
Elektriasjanduses toote valed numbrid võivad hiljem tekida paksu pahandust. 100 kuni 500 korda valetamine näitab, et tootja on täielik aferist, ei muud.
Hiinlased valetavad tehnilisi andmeid enamasti paremaks marketingi kaalutlustel - kuna keskmine lammas väga süveneda ei oska, siis on seksikas pakkuda mingeid "bang for buck" tüüpi suhtarvusid, sh leiutada tehnilisi näitajaid, mida tegelikult saavutada ei õnnestugi.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 08 Apr, 2025 9:43
Postitas sass2401
Kapten Trumm kirjutas: ↑08 Apr, 2025 8:40
Probleemid algavad juba sellega, et pirni pesasse saamisega tuleb vaeva näha, kuna see kobakas jahutuselement pirni taga ei luba standrset traatklambrit kasutada, tuleb midagi muud välja mõelda.
Kui viitsiksid kord elus lugeda Osrami antud toote juhendit, siis seal on ilusti kirjas, et sikuta lamp paigaldusvõrust välja, kinnita võru kõigepealt ja topi lamp sisse. Samuti on Osramil tooteleht, millise masina tuledesse tema tooted üldse sobivad või lisadetailide koodid, mis tuleb vajadusel juurde muretseda.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 08 Apr, 2025 11:00
Postitas krossipart
sass2401 kirjutas: ↑08 Apr, 2025 10:57
Ja siis jõuame sinna, et mahtuvus on ka
reaalselt kuni 6Ah nagu nendel Makita akudel?
Mainisin vaid mis akuga on tegemist ja vastavalt nendele andmetele saab valida Makita aku. Muud ei midagi.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 08 Apr, 2025 11:15
Postitas isakene
Kapten Trumm kirjutas: ↑08 Apr, 2025 8:40
Sellised longlife halogeenid võivad ka 100 tuhat kilomeetrit kesta läbi põlemata. Samas näiteks kõrgendatud põlemistemperatuuriga tugevama valgusega halogeene (mõtlen siin legaalseid 55W) tuleb igapäevase kasutamise korral vahetada umbes kord aastas.
Siis on sul hästi läinud. Mul pole ükski üle kolme kuu vastu pidanud, nii palju kui ma neid proovinud olen. Ja nad rajakad on seejuures ju kallid.
Viimane komplekt hiinakaid kestab kaubiku tuledes juba kolmandat aastat. Hind oli viimati ca €12/paar.
sass2401 kirjutas: ↑08 Apr, 2025 9:43
Kapten Trumm kirjutas: ↑08 Apr, 2025 8:40
Probleemid algavad juba sellega, et pirni pesasse saamisega tuleb vaeva näha, kuna see kobakas jahutuselement pirni taga ei luba standrset traatklambrit kasutada, tuleb midagi muud välja mõelda.
Kui viitsiksid kord elus lugeda Osrami antud toote juhendit, siis seal on ilusti kirjas, et sikuta lamp paigaldusvõrust välja, kinnita võru kõigepealt ja topi lamp sisse.
Lisaks veel - hiinakate puhul on hea mõte soklile ja korpusele algne õige asend peene markeriga ära märkida. Säästab pärast valgusvihu timmimisel kõvasti aega.

Re: Autotehnikateema
Postitatud: 10 Apr, 2025 13:24
Postitas Kapten Trumm
Kas keegi kaaskannatajatest omab praktilist kogemust esiveolise auto pooltelje otsal istuva ABS hammasvõru vahetamisega. Oleksin tänulik kuulaja.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 10 Apr, 2025 13:25
Postitas AMvA
Kapten Trumm kirjutas: ↑10 Apr, 2025 13:24
Kas keegi kaaskannatajatest omab praktilist kogemust esiveolise auto pooltelje otsal istuva ABS hammasvõru vahetamisega. Oleksin tänulik kuulaja.
Mis auto?
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 10 Apr, 2025 13:32
Postitas Kapten Trumm
Hyundai Getz
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 10 Apr, 2025 13:41
Postitas AMvA
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 10 Apr, 2025 14:01
Postitas AMvA
Kapten Trumm kirjutas: ↑10 Apr, 2025 13:24
Kas keegi kaaskannatajatest omab praktilist kogemust esiveolise auto pooltelje otsal istuva ABS hammasvõru vahetamisega. Oleksin tänulik kuulaja.
See peaks olema pressistuga veovõlli liigendi korpusel. Tõmmitsad ja pressid aitavad.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 10 Apr, 2025 16:59
Postitas Walter2
Veidi kuuma anda ei tee ka paha - pääseb ehk lahedamalt liikuma. Samas on kvaliteetse varuosana müüdaval pooltelje otsal juba hammasvöö tootja poolt peale pandud (vähemalt euroopa autodel).
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 10 Apr, 2025 18:22
Postitas Kapten Trumm
Tegelt käib see kuuma istuga, vana tuleb tavaliselt lihtsalt ära (roostetab pooleks), uus aga tuleb kuumutada mingi 200 kraadini. Mõtlesin, et kui keegi on reaalselt teinud, siis millega ta kuumutas ja mille järgi aru sai, et paras on. Peaksin seda esimest korda tegema. Klapipukse olen nt vahetanud.
Mulle pakutigi vahetust, et vahetame koos pooltelgedega, poolteljed b osa pluss tööraha 400 eurot. Tegelikult need rõngad maksavad Laki Autos mõni euro tükist ja mul on need olemas, tuleb lihtsalt veel paika saada ja üle jääv 380 eurot kui maast leitud.
Külmast pressides neid kohe kindlasti ei panda, mul on nt Volvo esinduses neid vahetatud, ikka kuumaga, pooltelge autolt maha võtmata.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 10 Apr, 2025 18:33
Postitas MeelisV
Praeahi on kodus ?
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 10 Apr, 2025 18:47
Postitas AMvA
Kapten Trumm kirjutas: ↑10 Apr, 2025 18:22
Tegelt käib see kuuma istuga, vana tuleb tavaliselt lihtsalt ära (roostetab pooleks), uus aga tuleb kuumutada mingi 200 kraadini. Mõtlesin, et kui keegi on reaalselt teinud, siis millega ta kuumutas ja mille järgi aru sai, et paras on. Peaksin seda esimest korda tegema. Klapipukse olen nt vahetanud.
Mulle pakutigi vahetust, et vahetame koos pooltelgedega, poolteljed b osa pluss tööraha 400 eurot. Tegelikult need rõngad maksavad Laki Autos mõni euro tükist ja mul on need olemas, tuleb lihtsalt veel paika saada ja üle jääv 380 eurot kui maast leitud.
Külmast pressides neid kohe kindlasti ei panda, mul on nt Volvo esinduses neid vahetatud, ikka kuumaga, pooltelge autolt maha võtmata.
200 on liig, kui kuumutada, siis ca 100 on ok
Üritasin Workshop manualist leida tehase vahetusjuhist, aga tundub et tehas pole selle vahetamist ette näinud.
Aga OLAVI kindlasti aitab

Re: Autotehnikateema
Postitatud: 10 Apr, 2025 19:15
Postitas Sten1111
Aga kui pooltelg sügavkülma panna? Mäletan et lastena rollereid putitades pandi väntvõll sügavkülma enne paigaldust

Re: Autotehnikateema
Postitatud: 10 Apr, 2025 19:28
Postitas Madis Reivik
200 kraadi saab koduses praeahjus. Lihtsalt, hoidke kaua, pakun et tunnike - õhk on halb soojuskandja.