58. leht 58-st

Re: Low-End innovatsioon taktikaliste eesmärkide saavutamiseks

Postitatud: 03 Juun, 2025 14:16
Postitas Chupacabra
KV matkekeskuses on see tehtav.

Re: Low-End innovatsioon taktikaliste eesmärkide saavutamiseks

Postitatud: 03 Juun, 2025 14:42
Postitas Madis22
Matkekeskuses ehk tõesti juba on, aga kas see süsteem tegelikult vajaks matkekeskust. Mootorratturitele toodetakse smart-kiivreid, mis suudavad liikluses ohtusid ja liiklusmärke tuvastada ning esile tuua, ümbrust jälgida - vaja oleks samalaadet asja, mis liiklusohtude asemel tuvastaks takistusi, inimesi, relva asendit ja lasu hetke ning suudaks simuleerida lendavat drooni ning harjutada saaks reaalsel maastikul. Ühte matkekeskusesse ei mahu harjutama terve kaitsevägi ja kaitseliit. Selliseid peakomplekte võiks aga võiks olla jao või rühma-jagu igas üksuses ja malevas.

Re: Low-End innovatsioon taktikaliste eesmärkide saavutamiseks

Postitatud: 03 Juun, 2025 15:06
Postitas Chupacabra
Ütleme nii, et KV/KL on pakilisemaid vajadusi.

Vene-Ukraina sõda II osa

Postitatud: 06 Juul, 2025 11:36
Postitas ruger
orkid õpetavad spetsiaalsetel polügoonidel mootorratastel liikumist
The Russians are building dedicated training grounds for motorcyclists.
Training apparently is for both logistics riders and for “dragoon” assaults.
Instructors will include “titled motocross athletes”!
https://x.com/GrandpaRoy2/status/1941620825876201960

Re: Vene-Ukraina sõda II osa

Postitatud: 06 Juul, 2025 16:28
Postitas seersant Angua
"Тачанка" ja mootorratsavägi, hirmu äratav... Nu nüüd me teile, valgekaartlikele bandeeranärakatele, alles näitame!

Re: Vene-Ukraina sõda II osa

Postitatud: 06 Juul, 2025 17:55
Postitas rainer.k
seersant Angua kirjutas: 06 Juul, 2025 16:28 "Тачанка" ja mootorratsavägi, hirmu äratav... Nu nüüd me teile, valgekaartlikele bandeeranärakatele, alles näitame!
Ma väga naljaga ei suhtuks sellesse tsiklitega liikumisse vaid see on tõsine probleem.
Liiguvad kiiremini kui jala, teerada kus inimene kõnnib sobib ka selleks ja need kipuvad olema ka varjatud õhuvaatluste eest.
Pealegi on drooniga tsikli jälitamine kõvasti aeganõudvam.
Mingi suva Hiina tsikkel 200cc maksab suurusjärk 3500-4000 eur kui sedagi ja sama rahaga ei saa midagi paremat.
Kui jala minnes sai võtta vaid seljakoti asjadega ja pisut laskemoona, siis tsikliga pole probleemi viia 50-65kg varustust kohale ja minna kohe uue järgi.
Kui elavjõuga probleemi pole on see vastasele väga tõsine probleem ja vastumeetmed kordades kulukamad, niiet ma vaatan küll seda arengut murelikult ja soovitaks ka meil tsiklismi peale mõelda sõjaväes.

Re: Vene-Ukraina sõda II osa

Postitatud: 06 Juul, 2025 18:31
Postitas davidsoniharald
Konteineriga ostes on need ühe otsa tsiklid maksimum 500 eurot tükk, mitte rohkem.

Tsikliga saab liikuda kiiresti ja varjatult. 50kg kandamit eeldab mingit kandesüsteemi, päris niisama selga ei võta.

Vastumeetmeteks sobib ikka okastraat maha või tavaline traat kõri kõrgusele. Sõidu pealt vastu ei lase. Natuke liikuvam kergejalavägi, ei muud. Ei ole nad nii võitmatud midagi.

Meil on ka mootorrattad Kaitseväes:
https://mil.ee/kaitsevagi/tehnika/trans ... s-ec-350f/

Re: Vene-Ukraina sõda II osa

Postitatud: 06 Juul, 2025 19:09
Postitas diesel
virgatsite sõiduvahendiks on tsiklid olnud juba nö. aegade algusest. küllap ronitigi hobuse seljast maha kohe kui tsikkel piisavalt elujõuliseks sai. võitlejad pruukisid tsikleid ka vähemasti juba eelmise ilmasõja ajal.

Re: Low-End innovatsioon taktikaliste eesmärkide saavutamiseks

Postitatud: 07 Juul, 2025 7:06
Postitas kalvis
davidsoniharald kirjutas: 06 Juul, 2025 18:31 Konteineriga ostes on need ühe otsa tsiklid maksimum 500 eurot tükk, mitte rohkem.
Tsikliga saab liikuda kiiresti ja varjatult. 50kg kandamit eeldab mingit kandesüsteemi, päris niisama selga ei võta.

Vastumeetmeteks sobib ikka okastraat maha või tavaline traat kõri kõrgusele. Sõidu pealt vastu ei lase. Natuke liikuvam kergejalavägi, ei muud. Ei ole nad nii võitmatud midagi.
Kokku mõned plussid on. Jala olles on täiesti lootusetu drooni käest pääseda, lisaks saab elimineerida odava pähekukkuva miiniga. Jala varustust tassida on overkill. Natuke mobiilsem on, väike tõenäosus pääseda drooni ja miini käest. Miinus - okastraat on üsna ohtlik, lõikab pea otsast nii et arugi ei saa... Või kummid läbi siis oled sisult surmale määratud kuna tagasi jala ei kõnni , edasi on kah kindel surm. armeele on tsikkel rahaline lisakulu. Ründele läinud mees võibolla pääseb eluga aga tsikkel vaevalt.

Re: Low-End innovatsioon taktikaliste eesmärkide saavutamiseks

Postitatud: 22 Aug, 2025 12:58
Postitas Madis22
kalvis kirjutas: 07 Juul, 2025 7:06 Miinus - okastraat on üsna ohtlik, lõikab pea otsast nii et arugi ei saa...
Iseenesest mingi traadisuunaja post lenksu ette monteerida, mis selle ohu välistaks, ei tohiks eriti keeruline ega kallis asi olla. Maastikul sõitmiseks kasutatakse teinekord õhkkummi asemel nn tire mousse'ga täidetud rehve, seega ka kummide läbitorkamine ei oleks eriti probleem. Kõige tõenäolisem oht selles vallas oleks ilmselt traatspiraali takerdumine - maastiku-kiirustel kukkumise elad üle, aga jalad saaks ikka okastest või lõiketeradest katki olema. Kui see spiraal veel 50-100m kaugusel kellegi positsioonide ees juhtub olema, siis või päris ebameeldiv olla.