Re: Jõelaevad Emajõel
Postitatud: 10 Mai, 2017 11:23
Tavaliselt on nii, et parim viis midagi leida on hakata otsima miskit muud...sattusin juhuslikult ühe aluse, millest oleks võinud saada kohalik kruiisilaev, uuemate piltide peale.
14 aastat tagasi suve hakul ilmus Pärnusse kai äärde seisma üks natuke tünjas laev, kere hall, pealisehitised kollakaspruunid. Ajakirjandusest võib takkajärgi leida temast kaks nuppu
http://parnu.postimees.ee/2371369/soome ... us-lahtine
http://www.postimees.ee/1408737/rein-ki ... nile-kaega
Järgnevad fotod tehtud Novaja Ladoga laevaremonditehase kai ääres Volhovi jõe suudmealal. Pole küll ülivärsked, aga tehtud eri aastatel selle kümnendi keskpaiku Laeva tegelik taust muidu selline. Ehitatud 1978.a. Rauma-Repola tehases. Mitte kruiisi- vaid pigem ekspeditsioonilaevaks, täpsemalt mere-ja järvemõõdistajate baaslaevaks.
Peamõõdud 47m(veeliini mööda 45m)/8m/2m. Veeväljasurve 681, dedveit 199 tonni. 3 diiselmootorit, peamine 252 kWh (küttekulu 30kg/h), abimootorid 120 ja 90 kWh. Kiirus 10 sõlme (arvestades laeva massi, kuju ja mitte just suurt võimsust, pisut üllatav)
Laeval kokku 29 kajutit. On ka tervelt neli trümmi, kuhu saaks samuti midagi aretada.
Tegu sõidurajooni järgi merelaevaga lainetaluvusega 2,5m. Seega võimeline Peipsil sõitma praktiliselt igasuguse sealse võimaliku tormiga.
Pärast Eestis käiku sattuski peagi Venemaale. Olevat heas korras ja aeg-ajalt leiab mingisugust rakendust. Aga omaniku siht on temast lahti saada. Üks värskem müügikuulutus teatab, et poole miljoni taala eest saaks kätte.
Kahte alguses viidatud artiklit võrreldes ei ole ma ikkagi kindel, kas Rein Kilk jättis laeva ostmata eeskätt Venemaale laevaliikluse jätkuva suletuse tõttu või hoopis seepärast, et tehniliselt osutus võimatuks seda kolakat Peipsile toimetada. See, et laev läks Soome tagasi juba 2003.a.augustis, jätab püsti mõlemad variandid.
Kaks aastat hiljem ilmusid ajakirjanduses nupud, et Peipsile ikkagi tuleb kruiisilaev sõitmaks eestisiseseid marsruute mööda. Läks nii nagu ikka...
„Linssi“ puhul olnuks põnev teada saada, kuidas ta Peipsi piirkonna veeteede sügavustega hakkama saab. Tegelikult „Joala“ ja „Imperator/Vanemuine“, samuti kaks suuremat Pihkva kalatranspordilaeva enam-vähem sama süvisega said toime küll ja selge, et nad igale poole oma nina ei toppinud. Aga siis tegeldi laevateedega süsteemselt, mitte projektipõhiselt.
14 aastat tagasi suve hakul ilmus Pärnusse kai äärde seisma üks natuke tünjas laev, kere hall, pealisehitised kollakaspruunid. Ajakirjandusest võib takkajärgi leida temast kaks nuppu
http://parnu.postimees.ee/2371369/soome ... us-lahtine
http://www.postimees.ee/1408737/rein-ki ... nile-kaega
Järgnevad fotod tehtud Novaja Ladoga laevaremonditehase kai ääres Volhovi jõe suudmealal. Pole küll ülivärsked, aga tehtud eri aastatel selle kümnendi keskpaiku Laeva tegelik taust muidu selline. Ehitatud 1978.a. Rauma-Repola tehases. Mitte kruiisi- vaid pigem ekspeditsioonilaevaks, täpsemalt mere-ja järvemõõdistajate baaslaevaks.
Peamõõdud 47m(veeliini mööda 45m)/8m/2m. Veeväljasurve 681, dedveit 199 tonni. 3 diiselmootorit, peamine 252 kWh (küttekulu 30kg/h), abimootorid 120 ja 90 kWh. Kiirus 10 sõlme (arvestades laeva massi, kuju ja mitte just suurt võimsust, pisut üllatav)
Laeval kokku 29 kajutit. On ka tervelt neli trümmi, kuhu saaks samuti midagi aretada.
Tegu sõidurajooni järgi merelaevaga lainetaluvusega 2,5m. Seega võimeline Peipsil sõitma praktiliselt igasuguse sealse võimaliku tormiga.
Pärast Eestis käiku sattuski peagi Venemaale. Olevat heas korras ja aeg-ajalt leiab mingisugust rakendust. Aga omaniku siht on temast lahti saada. Üks värskem müügikuulutus teatab, et poole miljoni taala eest saaks kätte.
Kahte alguses viidatud artiklit võrreldes ei ole ma ikkagi kindel, kas Rein Kilk jättis laeva ostmata eeskätt Venemaale laevaliikluse jätkuva suletuse tõttu või hoopis seepärast, et tehniliselt osutus võimatuks seda kolakat Peipsile toimetada. See, et laev läks Soome tagasi juba 2003.a.augustis, jätab püsti mõlemad variandid.
Kaks aastat hiljem ilmusid ajakirjanduses nupud, et Peipsile ikkagi tuleb kruiisilaev sõitmaks eestisiseseid marsruute mööda. Läks nii nagu ikka...
„Linssi“ puhul olnuks põnev teada saada, kuidas ta Peipsi piirkonna veeteede sügavustega hakkama saab. Tegelikult „Joala“ ja „Imperator/Vanemuine“, samuti kaks suuremat Pihkva kalatranspordilaeva enam-vähem sama süvisega said toime küll ja selge, et nad igale poole oma nina ei toppinud. Aga siis tegeldi laevateedega süsteemselt, mitte projektipõhiselt.