Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

See ei tähenda, et ma teenuseid ei kasutaks üldse - AGA ise asja jagades on mõnikord päris lõbus vaadata, mis "kvaliteeti" sulle nt 90 eurot tunnis pakutakse. Ja siis saan ka suurepäraselt aru, kuidas neid töid normtundidest poole kiiremini tehakse- pahatihti kiirustades ja ülejala.

Mina teen tööd väga kaua ja aeglaselt, palgatööna jääks nälga. Aga mul on ka 100,0000% kindlus, et kõik poldid said kinni ja kuskilt ei tilgu. :dont_know:
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Walter2
Liige
Postitusi: 4845
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Perigiali
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Walter2 »

OT aga näiteks Opel Omega tagaratta laagri vahetuseks on Kent Moore'i poolt hirmusvägev tehase rakiste komplekt välja mõeldud millega vahetus läheb sinna kuskil 2,5...3 tunni kanti. Midagi sellist:
https://www.ebay.com/itm/225314571911
Kogenud lukksepp võtab rakise nimega kuvalda ning ketaslõikuri ning teeb tõstukil selle töö ca. 1 tunniga ära. :mrgreen:
Viimati muutis Walter2, 14 Mai, 2025 15:10, muudetud 1 kord kokku.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Sa võlgned mulle siiamaani Getzi esiamortide lahtivõtmise õiged töövõtted (mis kehtiks ka roostes mutrite puhul ja kus saaks amorti pärast veel kasutada) :D
Ole siis hea ja kirjelda, kuidas P2 esirattalaagri vahetamine Trummi moodi välja näeb. Kellegil äkki ka kasu sellest.
Teen ettepanku leppida kokku viik 8)
Viimati muutis Kapten Trumm, 14 Mai, 2025 15:13, muudetud 1 kord kokku.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Walter2 kirjutas: 14 Mai, 2025 15:05 OT aga näiteks Opel Omega tagaratta laagri vahetuseks on Kent Moore'i poolt hirmusvägev tehase rakiste komplekt välja mõeldud millega vahetus läheb sinna kuskil 2,5...3 tunni kanti. Midagi sellist:
https://www.ebay.com/itm/225314571911
Kogenud lukksepp võtab rakise nimega kuvalda ning ketaslõikuri ning teeb tõstukil selle töö ca. 1 tunniga ära. :mrgreen:
P2 V70 (vähemalt XC70) tagumise vedrupüstaku auto alt kättesaamiseks kasutab esindus mingeid spets vedru kokkusurumise riistu, tegelikkuses saab selle kätte ka ühe suure koormarihma ja natukese leidlikkusega (mina vähemalt sain). Haynesi raamat suunas ka esindusse, sest pidi olema "no way" saada neid kätte ohutult.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

davidsoniharald kirjutas: 11 Mai, 2025 16:38
OLAVI kirjutas: 10 Mai, 2025 22:01
AMvA kirjutas: 10 Mai, 2025 19:20 ...
Kas selleks et teada saada, mis autolmootoril on muutuv sammuga hammasrihm peab ka aeglaselt lugema? 😂
Loomulikult et inimene kes ei mõista mehaanikat peab, sest olen seda korduvalt kirjeldanud.
Kui korduvat selgitust ei suudeta mõista, siis ei tasu mul sellele rohkem aega raisata, sest ju ma ei oska õpetada.
Palun viita, kus sa seda kirjeldanud oled. Ja millisel mootoril see paigaldatud on.
Kirjeldasin viimati 30. august eelmisel aastal ja võtmesõnaks on: "... jagatis võrdub täisarvuga".

Analoogne teema, et kui tehnik selgitab mis asi on C3 markeeringuga laager ja teab, et kus kohas seda autos kasutatakse aga autotootja juhendi järgi tuleb kasutada originaal varuosanumbriga laagrit, siis konkreetse automudeli järjekindel küsimine näitab küsija tehnikavõhiklikust.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
AMvA
Liige
Postitusi: 5119
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

OLAVI kirjutas: 14 Mai, 2025 15:27
davidsoniharald kirjutas: 11 Mai, 2025 16:38
OLAVI kirjutas: 10 Mai, 2025 22:01
Loomulikult et inimene kes ei mõista mehaanikat peab, sest olen seda korduvalt kirjeldanud.
Kui korduvat selgitust ei suudeta mõista, siis ei tasu mul sellele rohkem aega raisata, sest ju ma ei oska õpetada.
Palun viita, kus sa seda kirjeldanud oled. Ja millisel mootoril see paigaldatud on.
Kirjeldasin viimati 30. august eelmisel aastal ja võtmesõnaks on: "... jagatis võrdub täisarvuga".

Analoogne teema, et kui tehnik selgitab mis asi on C3 markeeringuga laager ja teab, et kus kohas seda autos kasutatakse aga autotootja juhendi järgi tuleb kasutada originaal varuosanumbriga laagrit, siis konkreetse automudeli järjekindel küsimine näitab küsija tehnikavõhiklikust.
Kuule, ole nüüd mees ja tunnista üles, et ajasid täielikku jama. Muidu näed juba väga naeruväärne välja oma vingerdamisega.
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

ahto42 kirjutas: 13 Mai, 2025 16:41 Eks siin tuleb ka aru saada, et kui viid auto OÜsse/ASsi, siis need on kasumit taotlevad ettevõtted ja heategevusega üldiselt ei tegele.
Catwesis oli honda Mobil1 18,90€ liiter vaadist, ja 1L pudel maksis poes 14,50€ lett..+õlivahetus ja hooldus. J nagu olavi ütles, siis Autodata aeg.
Naabril oli kogemus Passatiga, et rihmavahetus oli 4,5h, aga esindus tegi vea ja helistas juba 2 tunni pärast.
Arve oli ikka 4,5h peale. ei mäletagi kuidas see saaga lõppes, aga halb maik jäi kliendile suhu. ...
Avalike andmete alusel vist tegelevad ikka heategevusega?
Eelnimetatud Honda näitel Honda.global netilehe järgi on Honda esindus Baltimaades ja Eestis NCG Import Baltics OÜ.
https://global.honda/en/about/group/oth ... html#area3

https://www.nc.dk/en/our-business/busin ... nd-baltics
Mille kasumimarginaal on viimastel aastatel olnud ca 0% (tuleb päris alla kerida).
https://www.teatmik.ee/et/personlegal/1 ... cs-O%C3%9C

Sellele firmale kuulub veebileht Honda.ee , kust leiab kohalikud edasimüüjad:
https://www.honda.ee/cars/dealers

https://honda.autobassadone.ee/ kasumimarginaliga ca 0%:
https://www.teatmik.ee/et/personlegal/1 ... ne-O%C3%9C

https://catwees.ee/ kasumimarginaliga ca 0%
https://www.teatmik.ee/et/personlegal/1 ... NG-CATWEES

Igasugu esinduste ja "maaletoojate" süsteemist aru saamine on auto omanikule kohati keeruline, kui autotootja global lehe järgi ei lähe kokku ei kohalik autot müüv ega autole järelhoolet tegev firma.
Ehk see, et mõne ukse kohale on kirjutatud suure autotootja nimi ei pruugi see tähendada, et see firma oleks ametlik esindus.

Sama on tanklatega, et kuigi tankla tegutseb suure keti sildi all, siis tankla omanik võib tellida kütust soodsamast laost.
Viimati muutis OLAVI, 14 Mai, 2025 16:18, muudetud 1 kord kokku.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

Erureamees kirjutas: 31 Aug, 2024 5:06 Ma ei ole küll mootori lappamise alal spets aga lugemisoskus on mul olemas ja kinnitamata või ümber lükkamata kas akf OLAVI väidetud erinevad rihmatüübid on olemas, sain ma aru põhjendusest.
Jutt käis rihma, mitte rihmaratta asümmeetrilisusest.
Ja põhjendus ja toimemehhanism tunduvad loogilisena.
Mõned inimesed suudavad loetut mõista, et jutt käib rihmast (mitte ratastest) ja ju siis seega mu selgituse kirjutamine ei ole päris "raisatud aeg".
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
AMvA
Liige
Postitusi: 5119
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

OLAVI kirjutas: 14 Mai, 2025 16:00
ahto42 kirjutas: 13 Mai, 2025 16:41 Eks siin tuleb ka aru saada, et kui viid auto OÜsse/ASsi, siis need on kasumit taotlevad ettevõtted ja heategevusega üldiselt ei tegele.
Catwesis oli honda Mobil1 18,90€ liiter vaadist, ja 1L pudel maksis poes 14,50€ lett..+õlivahetus ja hooldus. J nagu olavi ütles, siis Autodata aeg.
Naabril oli kogemus Passatiga, et rihmavahetus oli 4,5h, aga esindus tegi vea ja helistas juba 2 tunni pärast.
Arve oli ikka 4,5h peale. ei mäletagi kuidas see saaga lõppes, aga halb maik jäi kliendile suhu. ...
Avalike andmete alusel vist tegelevad ikka heategevusega?
Eelnimetatud Honda näitel Honda.global netilehe järgi on Honda esindus Baltimaades ja Eestis NCG Import Baltics OÜ.
https://global.honda/en/about/group/oth ... html#area3

https://www.nc.dk/en/our-business/busin ... nd-baltics
Mille kasumimarginaal on viimastel aastatel olnud ca 0% (tuleb päris alla kerida).
https://www.teatmik.ee/et/personlegal/1 ... cs-O%C3%9C

Sellele firmale kuulub veebileht Honda.ee , kust leiab kohalikud edasimüüjad:
https://www.honda.ee/cars/dealers

https://honda.autobassadone.ee/ kasumimarginaliga ca 0%:
https://www.teatmik.ee/et/personlegal/1 ... ne-O%C3%9C

https://catwees.ee/ kasumimarginaliga ca 0%
https://www.teatmik.ee/et/personlegal/1 ... NG-CATWEES

Igasugu esinduste ja "maaletoojate" süsteemist aru saamine on auto omanikule kohati keeruline, kui autotootja global lehe järgi ei lähe kokku ei kohalik autot müüv ega autole järelhoolet tegev firma.
Ehk see, et mõne ukse kohale on kirjutatud suure autotootja nimi ei pruugi see tähendada, et see firma oleks ametlik esindus.

Sama on tanklatega, et kuigi tankla tegutseb suure keti sildi all, siis tankla omanik võib tellida kütust soodsamast laost.
Tegemist on maaletoojaga, nii lihtsast asjast võiks ikka aru saada?
Eks sa võid ju proovida selle maaletooja käest varuosi osta või lasta autot hooldada :lol:
Viimati muutis AMvA, 14 Mai, 2025 16:40, muudetud 1 kord kokku.
AMvA
Liige
Postitusi: 5119
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

OLAVI kirjutas: 14 Mai, 2025 16:15
Erureamees kirjutas: 31 Aug, 2024 5:06 Ma ei ole küll mootori lappamise alal spets aga lugemisoskus on mul olemas ja kinnitamata või ümber lükkamata kas akf OLAVI väidetud erinevad rihmatüübid on olemas, sain ma aru põhjendusest.
Jutt käis rihma, mitte rihmaratta asümmeetrilisusest.
Ja põhjendus ja toimemehhanism tunduvad loogilisena.
Mõned inimesed suudavad loetut mõista, et jutt käib rihmast (mitte ratastest) ja ju siis seega mu selgituse kirjutamine ei ole päris "raisatud aeg".
Ma ei ole mitte kunagi rääkinud rattast. Kogu aeg on jutt olnud sinu pool tväidetavast muutuvsammuga hammasrihmast.
Küsimus on jätkuvalt õhus, et millisel automootoril siis kasutatakse sellsit muutuvsammuga hammasrihma.
Peeter
Liige
Postitusi: 3660
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Peeter »

AMvA kirjutas: 14 Mai, 2025 12:54
Peeter kirjutas: 14 Mai, 2025 12:31
Teil ikka nii-laadna-värk seal. Aga jah, vb teetegi mingeid lihtsaid tiivakõpse pelgalt (ja sedagi vahetusega) ja poleerite kriime....
Viimane kord, kui poisi autoga Tartus põksuasja ajasime, siis tuli küll piltide peale mees kohale. Lihtsalt ettevõte kirjutas stangetala vahetusse, aga kindlustuse esindaja piltide järgi ei nõustunud eelarvega ja tuli kohale ise vaatama. Nägi, tegi ise veel juurde lisapilte (kuigi oli sellekohane info ja pildid), ja nõustus tala vahetuse ja järgnenud kaasnevate töödega.
Ei tea kuidas teil seal setomaal see elu käib. Ju siis see remondikoht ei äratanud kindlustuses usaldust.

Meil on üks eesti suurimaid, kui mitte suurim, kertööde osakond
Minu poolt kirjeldatud juhtumil oli kah remonditööde teostajaks kõigi Tartus tegutsevate kindlustuskontorite pikaaegne koostööpartner ja kindlustusfirmade poolt soovituslistis olev remondiettevõte.
ahto42
Liige
Postitusi: 731
Liitunud: 06 Mär, 2022 13:46
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas ahto42 »

Minu masinal on automatkasiõlivahetuses (st kui on vajadus, mitte tootja soovitus) rem manuali järgi täitmine kasti pööreteanduri pesast, mis asub täpselt akukasti all. Soovitavalt loputust teha 3-4 korda, sest puudub eraldi õliradikas, millest vana välja pumbata ja uus õli sisse.
Loputuste vahepeal muidugi mootor korra käima ja käigud läbi lapata.
Tase määratakse väljalaskmise avas oleva toru abil tilkumise vaatlusel. Et kasti karter tühjaks saaks, tuleb toru eemaldada.

Ma olin kavalam ja tegin väljalaskmise avasse korgi keermega voolikuadapteri ja kraaniga voolik pumba külge ja pumpasin sama koguse uuesti alt sisse. Käikude lappamiseks jätsin vooliku suletud kraaniga auto külge. Kui voolik eemaldada, siis jooksis kast uuesti tühjaks. Enne viimast täitmist tuleb muidugi tasemetoru tagasi panna veits üle normi sisse. Nüüd ootad millal üleliigne välja voolab ja tilkuma hakkab ja punn ette(nii näeb ka tehase manual ette).
Aga kes sellise tehase meetodi välja mõtles huvitav? :dont_know: , 4x akukast koos ajuga maha. :wall:
Walter2
Liige
Postitusi: 4845
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Perigiali
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Walter2 »

Kuna AT kasti perioodilist õlivahetust ei näe paljud autotootjad üldse oma TH programmis ette (eluaegne õli!) siis ei nähtagi ette konstruktsioonilisi lahendusi selle teostamiseks. Seetõttu on nii mõnelgi k.kasti sisesed õlifiltrid küll olemas, kuid ligi saab nendele ainult kui kasti osandad remondi käigus.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Ennevanasti oli Mercedesel küll õli väljalaskmiseks kuuskandiga kork käigukasti karteripõhja küljes (selliseks "väiksemaks" õlivahetuseks) ja suuremaks õlivahetuseks tuli sama plekist põhi lahti keerata ning metallvõrguga õlifilter bensiini sees puhtaks loputada. Põlve otsas tegemiseks väga mugav lahendus, pole vaja jännata selle õli täis karteripõhjaga ja siis pool õli vastu magu saada.

Aga siis olid ajad, kui mersu oli veel ehitatud isalt pojale kestmiseks, niiet ka 30a vana auto oleks lihtsalt remonditav-hooldatav. Ma ise arvan, et kuni 1990ndateni toodetud mersu "igikestvuse" üks aluseid on tegelikult (peale töökindla ja läbimõeldud ehituse) ka pisemategi jupikeste lihtne saadavus, mõistlik hind ja võimalus neid ka kodugaraazi oludes edukalt paigaldada (insener mõtles ka selle peale, kuidas see auto ka 30 aasta pärast käigus hoitav oleks). Seda "probleemi" täna vist enam pole.
Viimati muutis Kapten Trumm, 15 Mai, 2025 9:16, muudetud 2 korda kokku.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Walter2 kirjutas: 15 Mai, 2025 7:27 Kuna AT kasti perioodilist õlivahetust ei näe paljud autotootjad üldse oma TH programmis ette (eluaegne õli!) siis ei nähtagi ette konstruktsioonilisi lahendusi selle teostamiseks. Seetõttu on nii mõnelgi k.kasti sisesed õlifiltrid küll olemas, kuid ligi saab nendele ainult kui kasti osandad remondi käigus.
Senikaua, kui kastil on olemas õlimõõte varras, siis vaakumiga saab sealt õli lihtsalt kätte. Kuid filtrid, mille kättesaamiseks tuli käigukast lahti võtta, ilmusid juba 1990ndatel (nt Mazda 626/Ford Mondeo kast CD4E - filter, millel oli veel tekstiilist element, oli võimalik kätte saada vaid käigukasti laiali võttes). Vaakumiga õliimejal on selline peenike, kõrrelaadne otsik, mis aetakse sealt õlivarda torust sisse.

Samad "eluaegsed" Fordi/Mazda kastid käisid Eestis remondis mõnikord enne 150 tkm täitumist, arvake palju see "eluaegsus" väärt oli.

Mercedese kiituseks pean veel ütlema, et 1990ndate keskpaigani kasutatud 4-käiguline automaatkast on üsna hoolduse ja remondi sõbralik, kasti töötamine ise on vastavaid teadmisi omades oma maitse järgi reguleeritav, kuna kickdown ja modulaator on mõlemad lihtsalt reguleeritavad (esimene reguleerib allavahetuse pöördeid ja teine käiguvahetuse kiirust).

Küsimus on ka kultuuritaustas, sellised "ühekordsed" käigukastid on ok nt USA tingimustes, kus käigukastitöökoda on igas väikelinnas olemas ja remonditud vahetuskastid, aga ka igatsorti varuosad on laiatarbekaup. Meil aga mitte niiväga, mis teeb sellise "ühekordse" kasti lagunemise küllalt kalliks probleemiks.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist