60. leht 72-st
Re: Helikopterid
Postitatud: 04 Okt, 2020 12:15
Postitas Crispy
Tohtrid on nagunii haiglas valves ju. Praegugi istub kopterisse reanimobiili brigaad sisse.
Re: Helikopterid
Postitatud: 04 Okt, 2020 12:28
Postitas Lemet
Crispy kirjutas:Tohtrid on nagunii haiglas valves ju. Praegugi istub kopterisse reanimobiili brigaad sisse.
Ega ei istu. Brigaadid on praegu valdavalt hõivatud, helikopterite jaoks tuleb uued brigaadid komplekteerida. Kui sedasorti teenust igapäevaselt pakkuda plaanitakse. Muideks- mujal maailmas on kopterimeeskonnad parameediku kutsega, et mitte ilmaasjata brigaade kaasa lohistada. Nagu öeldud- kallis lõbu.
Re: Helikopterid
Postitatud: 06 Okt, 2020 12:00
Postitas gooligan
Lemet kirjutas:
Ega ei istu. Brigaadid on praegu valdavalt hõivatud, helikopterite jaoks tuleb uued brigaadid komplekteerida. Kui sedasorti teenust igapäevaselt pakkuda plaanitakse. Muideks- mujal maailmas on kopterimeeskonnad parameediku kutsega, et mitte ilmaasjata brigaade kaasa lohistada. Nagu öeldud- kallis lõbu.
100% kirjutan alla - kallis ta on. Medikopteri teenus on mõeldud eelkõige piirkondadele, kus suured vahemaad ning abi kohale jõudmine muude vahenditega väga aeganõudev või võimatu.
Täna, kus igapäevaselt korjame raha laste operatsioonide jaoks välismaal, tundub kogu see kopteribusiness priiskamisena.
3 kopteriga suudab PPA täna tagada selle, et vähemalt üks oleks suvalisel hetkel töövalmis. Kuid on tulnud ette ka hetki, kus kõik 3 olemasolevat on remondis. Lisaks tehnilistele probleeemidele oli suuri väljakutseid ka mehitamisega.
Samaga peaks arvestama ka 3 lisanduvaga - reaalselt oleks üks varnast võtta. 24/7 valveks vaja vähemalt 3-4 meeskonda kopteri kohta + kohapealne hooldusvõimekus (nt Saaremaal?)
Re: Helikopterid
Postitatud: 06 Okt, 2020 12:52
Postitas Kapten Trumm
Üpris kahtlane. Kas ei saa reageerimisaeg suurt erinema praegusest või läheb selle süsteemi ülevalpidamine üüratult kalliks. Vähemalt 12 meeskonda pluss tohtrid hoida 24/7/365 valmisolekus- üpris kallis lõbu. Olukorras, kus iga miljoni ümber kraaklemine käib,
Hetkel pidada tulema meeskonnad töövälisel ajal toimuva häire korral kodust välja. St seal kopteriangaaris inimesed pidevalt ei ela.
Rääkides valmisolekust, siis Mustamäelt lennujaama alla 15 min ei pressi.
Re: Helikopterid
Postitatud: 06 Okt, 2020 13:07
Postitas Lemet
Seda valmisolekuteemat on siin ju pikalt lahatud. Ja et Tallinnas kella 8.30 paiku või 16.00 näiteks Viimsist või Paljassaarest 10-15 minutiga lennujaama jõuab, ei kõla jah tõsiseltvõetavalt
Re: Helikopterid
Postitatud: 07 Okt, 2020 8:20
Postitas nimetu
Leedukad müüvad ühte oma piirivalve helikopterit. Esimene oksjon kukkus vist läbi. Hind 2,76 miljonit.
https://www.15min.lt/verslas/naujiena/k ... 73-1373756
Soovitakse ühtlustada masinaparki ja seetõttu müüakse EC145 tüüpi helikopter maha ja hangitakse asemele H135.
Re: Helikopterid
Postitatud: 09 Dets, 2020 11:50
Postitas aero+
Kuna kolme kiirabikopteri hange on eelarves sees, uuriksin foorumikaaslastelt mis nende hinnangul optimaalseim masin oleks?
Re: Helikopterid
Postitatud: 09 Dets, 2020 14:40
Postitas Kulibin
Augusta Westland 109 Power Grand
Re: Helikopterid
Postitatud: 09 Dets, 2020 15:46
Postitas AMvA
Miks mitte mõni Airbusi omadest?
Re: Helikopterid
Postitatud: 09 Dets, 2020 16:43
Postitas Kirs
Ühe tootja kaup oleks õhukese rahakoti puhul pikemas perspektiivis vast parem?
Re: Helikopterid
Postitatud: 09 Dets, 2020 16:49
Postitas AMvA
Seda kindlasti.
Ma mõtlesin, et äkki on Kulibinil veel mõni muu põhjendus.
Re: Helikopterid
Postitatud: 12 Dets, 2020 21:44
Postitas Crispy
Netis pilte sirvides jäi mulje, et enamasti on kiirabikopterid mitte ratastel vaid jalgadega mudelid. Ilmselt siis kindlam maanduda kahtlastele põldudele, et sisse ei vajuks?
Muidu ega pole mõtet väga jalgratast leiutada. Tuleb lihtsalt vaadata mida kasutatakse Saksas-Rootsis-Soomes-Poolas ning meile sarnased valida. Nagunii on EU rahadega valikus vaid Airbus (Eurocopter) ja Leonardo (AW).
Mudelitest rääkides siis ilmselt kas AW109/139 või EC135/145/155.
Re: Helikopterid
Postitatud: 12 Dets, 2020 23:04
Postitas Kirs
Lähimatest rootslased võtsid kasutusele peale meid ka Agustasta Westland AW-139 mudelid, vist oli 7 tükki ja samuti SAR -i. Kiirabiteenusega on vist ka sihuke asi, et näiteks Rootsis pakuvad kiirabiteenust(võimalik, et osaliselt) ka erafirmad. Kas polnud üks vähemalt Lufthansa oma? Kallis see lõbu on, aga kas oleks selline variant ka Eestis mõeldav? Ilma riigipoolse dotatsioonita vast mitte.

Re: Helikopterid
Postitatud: 15 Dets, 2020 14:30
Postitas Leo
Kiirabikopterite maandumisest veel niipalju, et minu teada ei oma telik (suusk või ratas) suurt tähtsust, sest suvalisele põllulapile või heinamaale nad nagunii maha ei tule, seal on suur probleem pinna tasasus ja maapinna kandevõime. Näiteks haiglate juures on maandusmisplatsid ja vajadusel saab sellise platsi ka igal suuremal parkimisplatsil tekitada. Oluline on, et teemat tundev inimene on koha enne üle kontrollinud ja seal ei ole näiteks puid, juhtmeid või poste, mille otsa kopter võiks takerduda ja kogu täiega alla kukkuda.
Re: Helikopterid
Postitatud: 15 Dets, 2020 15:28
Postitas Kapten Trumm
Rattaid kasutatakse kopteril siis, kui see peab omal jalal suutma ruleerida.
Suuskadega kopteril on selleks vaja vastavaid abivahendeid.
Kuna meil asuvad kopterid Tallinna lennujaamas, kus nad asuvad angaaris, aga häire korral peavad sõitma ise stardiplatsile, vahest seepärast taolised valikud.
Muidugi sissetõmmatav telik ise on üks maksumust ja hoolduskulukust lisav asi, "suusad" on siin suhteliselt hooldevabad.
Ega sel muud põhjust pole kui õhutakistuse vähendamine.