60. leht 666-st

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitatud: 16 Nov, 2020 15:36
Postitas frantzus
nn "hitleri kättemaks" oli pigem Audide diiselmootor 2,5 V6 24v millel kippusid ca 250 000km pealt nookurid välja lendama kuna nukk liiga kulunud, ja see võis palju pahandust teha; kes õigel ajal jaole sai ja nukad-nookurid ära vahetas lasi julgelt samapalju veel, kolvigrupp kestis kenasti! ja kui jutt juba "kättemaksu " peale läks siis oli ju ka "armeenlaste kättemaks nõukogude rahvale" , ja ega grusiinidki tahtsid kellegile kätte maksta oma "Kollaga"!

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitatud: 20 Nov, 2020 10:44
Postitas Dr.Sci
Tänapäeva autokoolis käinu ei oska vist õudusunenäos ka näha neid raskusi, mis toona käisid kaasas C-kati lubadega (eriala "kolmanda liigi autojuht").
Nojah, tollal oli põhirõhk sellel ikka kuidas auto käima ja liikuma saada. Kui masin juba liikus, siis roolikeeramisega saadi ikka hakkama. Ja kui mingil põhjusel jäi tee äärde siis 24h autoabi polnud kuskilt võtta, tuli oma mõistuse ja oskusega viga leida ja likvideerida. Tänapäeval... sai see sügis (esindusest) uus auto muretsetud, mõned päevad hiljem kui oli, rohkem aega, käisin kõik urkad ja laekad läbi, tundus et miski jäi häirima, ja siis plahvatas - varuratas on, aga tungrauda ja rattavõtit ei ole.... esindus siiamaani teeb kindlaks, kas mainitud autoga peaks see üldse kaasas olema või mitte... osadel pole isegi mitte varuratast, on miski rehviparandusvaht+kompressor. Ainuke kord kui olen kuulnud et keegi seda on kasutanud, oli tagasiside äärmiselt negatiivne.

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitatud: 20 Nov, 2020 10:51
Postitas Some
Enamiku uute autodega käib kaasas tasuta autoabi terve garantiiaja ulatuses või siis on antud teenus kaskos olemas. Ehk siis kui rehv katki, istud auto kõrval ja ootad abi.

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitatud: 20 Nov, 2020 11:46
Postitas 2korda2
Dr.Sci kirjutas:...osadel pole isegi mitte varuratast, on miski rehviparandusvaht+kompressor. Ainuke kord kui olen kuulnud et keegi seda on kasutanud, oli tagasiside äärmiselt negatiivne.
Mina ülearu negatiivne ei ole - kahel korral kasutanud ja mõlemal korral pmst toimis. Esimesel korral oli põhjuseks eelnenud korral rehvivahetuses püstoliga kinni lastud vargapolt mida tee ääres enam lahti ei saanud. Teisel korral perega koos pühapäeva õhtul pimedas ja jäises vihmas - vahuga käis asi lihtsalt oluliselt kiiremini (ja puhtamalt).
Mida tähele panna - osa purke nõuab põhi ülespidi manustamist, osa täpselt vastupidi. Valesti tehes on tulemus 0.

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitatud: 20 Nov, 2020 14:28
Postitas Walter2
Dr.Sci kirjutas:...osadel pole isegi mitte varuratast, on miski rehviparandusvaht+kompressor. Ainuke kord kui olen kuulnud et keegi seda on kasutanud, oli tagasiside äärmiselt negatiivne.
Töötab küll kui paarile asjale tähelepanu pöörata. Vast olulisim et tuleb ventiil lahti keerata või parem üldse eemaldada kuna see vaht kitib ventiili koheselt kinni - on see ju mõeldud väikeste aukude lappimiseks. Paljudel aga ventiili eemaldamise võti jälle autodes on?

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitatud: 21 Nov, 2020 19:38
Postitas Manurhin
Walter2 kirjutas: Paljudel aga ventiili eemaldamise võti jälle autodes on?
Omal ajal oli neid igal sõiduautol standardvarustuses 5 tükki, GAZ-51-l aga juba lausa 7 :wink:.

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitatud: 25 Nov, 2020 14:35
Postitas Dr.Sci
C kati tahtjaid oli mingi veidi alla 30. Seega Zil-iga kärutati kohalikus alevikus väike ring ja siis kooli juures platsil külgboksi parkimine + mingi kohaliku EPT estakaadi juures peatumine kallakul ja kohalt minek.
Vaat see oli NSVL ajal tõesti hea... neid estakaade oli suht igal pool. Oli soov enda autoalust paar aastat tagasi korralikumalt uurida - miski jama oli põhjakatte kinnitusega, ja ei leidnudki kohta, lõpuks pöördusin ülevaatuspunkti ja küsisin et kas saaks korra nende kanali peal ära käia...

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitatud: 25 Nov, 2020 14:49
Postitas Walter2
Neid estakaade oligi igal pool - peamiselt ühistranspordi lõpp-peatustes ja igal pool, kus vähegi veeremit liikus ja putitati. Vene ajal võisid neil remonti teha, tänapäeva (euro)keskkonna normid seda kindlasti ei lubaks.

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitatud: 25 Nov, 2020 15:10
Postitas AndresTy
Walter2 kirjutas:Neid estakaade oligi igal pool - peamiselt ühistranspordi lõpp-peatustes ja igal pool, kus vähegi veeremit liikus ja putitati. Vene ajal võisid neil remonti teha, tänapäeva (euro)keskkonna normid seda kindlasti ei lubaks.
Kui küsimus on keskkonna säästmise nõuetes, siis igasugune võimaliku õli mahaläkerdamise ohust hoidumine on igati õigustatud. Millal see auto pesemine veekogu kaldal moest ära läkski? Mäletate oli selline nõukogude autopedede komme omal ajal...

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitatud: 25 Nov, 2020 15:29
Postitas AndresTy
Dr.Sci kirjutas:Vaat see oli NSVL ajal tõesti hea... neid estakaade oli suht igal pool. Oli soov enda autoalust paar aastat tagasi korralikumalt uurida - miski jama oli põhjakatte kinnitusega, ja ei leidnudki kohta, lõpuks pöördusin ülevaatuspunkti ja küsisin et kas saaks korra nende kanali peal ära käia...
:lol: :lol: 80-ndatel ja Eesti aja alguses sai sapakat ja mosset ja kopikat kõriauguni ise remonditud - nii, et ei taha mitte seda nähagi, et peaks ise tänapäeval autot remontima. Isegi mitte lambivahetuse suve- talverataste vahetuse ja põhjakatte kinnitustüüblite tasemel - ei aitäh! Seepärast tundub IMHO häda avaliku estakaadi puudumise pärast ikka väga kummaline olevat...

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitatud: 25 Nov, 2020 15:43
Postitas Dr.Sci
AndresTy kirjutas:
Dr.Sci kirjutas:Vaat see oli NSVL ajal tõesti hea... neid estakaade oli suht igal pool. Oli soov enda autoalust paar aastat tagasi korralikumalt uurida - miski jama oli põhjakatte kinnitusega, ja ei leidnudki kohta, lõpuks pöördusin ülevaatuspunkti ja küsisin et kas saaks korra nende kanali peal ära käia...
:lol: :lol: 80-ndatel ja Eesti aja alguses sai sapakat ja mosset ja kopikat kõriauguni ise remonditud - nii, et ei taha mitte seda nähagi, et peaks ise tänapäeval autot remontima. Isegi mitte lambivahetuse ja põhjakatte kinnitustüüblite tasemel - ei aitäh! Seepärast tundub IMHO häda avaliku estakaadi puudumise pärast ikka väga kummaline olevat...
Lambivahetust ei taha kaasaegsel autol küll ette võtta :)aga auto alla tahaks mõnikord vaadata küll. Tänapäeval - eriti kui auto on uuena ostetud ja kogu aeg ametlikus hoolduses käidud, ei kujutagi ette mis olukord tegelikult valitseb. Tõenäoliselt hea, aga oma silm on kuningas, eriti veel juhul kui maastikuvõimelise linnamaasturiga on sageli sõidetud teedel kus roobastevaheline osa põhjakatte ära viib. Vähemalt saadi esinduses lõpuks aru et iga korralise hoolduse korral pole vaja helistada ja küsida et põhjakate on lahti või kadunud - kas paneme uue, sest vastus oli - see kestab jälle paar kuud maksimaalselt. Ja ega põhjaga ilma katteta midagi juhtunudki, lihtsalt automaatkäigukast - millel pole õli kontrolli ega vahetust ette nähtud andis otsad kui läbisõit oli 197000 - õli kadus tasapisi - selle tõttu et miski tihend ei pidanud Eesti oludes vastu ja siis kui kast imelikult käituma hakkas oli juba hilja... Õigustati et sool jms ja seda siis lõpuks moka otsast mainiti et tegelikult, jah, korralises hoolduses seda ei tehta, kuid iga mõne aasta tagant võiks teha eraldi käigukasti lahtivõtu ja ülevaatuse...näeb ära kas miski kulub ja mis on õlitase :wall:

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitatud: 25 Nov, 2020 15:55
Postitas AMvA
Dr.Sci kirjutas:
C kati tahtjaid oli mingi veidi alla 30. Seega Zil-iga kärutati kohalikus alevikus väike ring ja siis kooli juures platsil külgboksi parkimine + mingi kohaliku EPT estakaadi juures peatumine kallakul ja kohalt minek.
Vaat see oli NSVL ajal tõesti hea... neid estakaade oli suht igal pool. Oli soov enda autoalust paar aastat tagasi korralikumalt uurida - miski jama oli põhjakatte kinnitusega, ja ei leidnudki kohta, lõpuks pöördusin ülevaatuspunkti ja küsisin et kas saaks korra nende kanali peal ära käia...
Tänapäeval on vähemalt pealinnas päris mitu nn. "tee ise" töökoda. Hind on vist 10-15 eur tunnist mis sisaldab tõstukit ja korralikku valikut tööriistu. Ei ole tegelikult tappev hind.

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitatud: 25 Nov, 2020 15:59
Postitas Dr.Sci
AMvA kirjutas:
Dr.Sci kirjutas:
C kati tahtjaid oli mingi veidi alla 30. Seega Zil-iga kärutati kohalikus alevikus väike ring ja siis kooli juures platsil külgboksi parkimine + mingi kohaliku EPT estakaadi juures peatumine kallakul ja kohalt minek.
Vaat see oli NSVL ajal tõesti hea... neid estakaade oli suht igal pool. Oli soov enda autoalust paar aastat tagasi korralikumalt uurida - miski jama oli põhjakatte kinnitusega, ja ei leidnudki kohta, lõpuks pöördusin ülevaatuspunkti ja küsisin et kas saaks korra nende kanali peal ära käia...
Tänapäeval on vähemalt pealinnas päris mitu nn. "tee ise" töökoda. Hind on vist 10-15 eur tunnist mis sisaldab tõstukit ja korralikku valikut tööriistu. Ei ole tegelikult tappev hind.
Kindlasti...kui oleks vastavast teenusest kuulnud aga tänud vihje eest.

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitatud: 25 Nov, 2020 16:10
Postitas AMvA

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitatud: 25 Nov, 2020 16:13
Postitas Kapten Trumm
Esimesel korral oli põhjuseks eelnenud korral rehvivahetuses püstoliga kinni lastud vargapolt mida tee ääres enam lahti ei saanud.
Kes ei oska, siis pange kõrva taha. Kui mingi polt lahti ei tule (pole vahet, kas vargapolt või tavaline, idioodid rehvivahetuses lasevad ka tavapolte miljoni njuutonmeetriga kinni), siis trikk on selline. Keerake ülejäänud poldid lahti ja ainult näpuga kinni. Mittekeerav polt jätke nagu on. Seejärel sõitke aeglaselt mööda võimalikult augulist teed ja iga natuke aja pärast proovige seda polti keerata. Kui kuulete, et ratas hakkab kolinat tegema, siis on polt lahti.

Proovitud korduvalt, vanakooli trikk. 8)
Selle triki eeldus on, et ülejäänud poldid tulevad lahti ja rehv pole täitsa tühi.
Üle ärge pakkuge, rikute velje ära.