Re: Uued relvasüsteemid EKV-le
Postitatud: 15 Mär, 2019 11:34
Miinijahtimise ja pealvee meresõja tarbeks sama laevakere kasutamise probleeme ma eespool seletasin juba.
Põhimõtteliselt ühildamatud asjad. Miinide õngitsemiseks pead sa ikka olema väga paindlik ja vaikne.
Isegi piirivalve on merel meeskondadele talutavate tingimuste loomiseks täna loobunud laevade kiirusest, sest kiireks käiguks ehitatud laev ei sobi kuigi hästi aeglasel käigul või triivpakis loksumiseks. Laevakered on erinevad! Kiirus tähendab kandilist ristlõiget ja dünaamilist tõstejõudu (ehk lamedat põhja), mugav loksumine tähendab ümmargusi kerevorme (mis ei võimalda kiirust arendada). Ja siin on jutt ainult patrull-alustest, kes ei pea avastatud miini ümber ettevaatlikult hiilima. Kandiline kere kerealuste vintidega tähendab ka suurt akustilist müra liikumisel.
Seega see konteinerite teema on teisejärguline, probleem hakkab juba laevakerest pihta. Lahingut pidades on keerukas manööverdada, kui puudub kiirus - muutud kiirema vastase sihtmärgiks. Miiniväljal ukerdamiseks on aga vaja võimalikult vähe kõikumist, sest sellest sõltub meeskonna vastupidavus (ja ilmselt ka töö kvaliteet). Soome raketikaatritel on lahingukohtadel analoogsed õhkamortidega õõtsuvad istmed nagu traktoritel, kus mees saab end rihmaga kinni panna - võite vaid kujutada miks.
Põhimõtteliselt ühildamatud asjad. Miinide õngitsemiseks pead sa ikka olema väga paindlik ja vaikne.
Isegi piirivalve on merel meeskondadele talutavate tingimuste loomiseks täna loobunud laevade kiirusest, sest kiireks käiguks ehitatud laev ei sobi kuigi hästi aeglasel käigul või triivpakis loksumiseks. Laevakered on erinevad! Kiirus tähendab kandilist ristlõiget ja dünaamilist tõstejõudu (ehk lamedat põhja), mugav loksumine tähendab ümmargusi kerevorme (mis ei võimalda kiirust arendada). Ja siin on jutt ainult patrull-alustest, kes ei pea avastatud miini ümber ettevaatlikult hiilima. Kandiline kere kerealuste vintidega tähendab ka suurt akustilist müra liikumisel.
Seega see konteinerite teema on teisejärguline, probleem hakkab juba laevakerest pihta. Lahingut pidades on keerukas manööverdada, kui puudub kiirus - muutud kiirema vastase sihtmärgiks. Miiniväljal ukerdamiseks on aga vaja võimalikult vähe kõikumist, sest sellest sõltub meeskonna vastupidavus (ja ilmselt ka töö kvaliteet). Soome raketikaatritel on lahingukohtadel analoogsed õhkamortidega õõtsuvad istmed nagu traktoritel, kus mees saab end rihmaga kinni panna - võite vaid kujutada miks.