7. leht 12-st

articsealiku sketši teine vaatlus - raudteel

Postitatud: 06 Jaan, 2010 14:03
Postitas setu
piisaks ka maa tasapinnani ulatuva transiidikoridori haruteest, mille algus oleks kalde all. Piirivalve kordon vms asendub nö kaamerate süsteemiga ja kuskil ühendatud kordonis jääb üle vaid õigel ajal reageerida, ning vastav "articsealik" liikuv lavadekoratsioon suunata haruteele, lisaks kutsuda pornokomisjon kohale.

Postitatud: 06 Jaan, 2010 14:05
Postitas Karuke
Kilo Tango kirjutas:
Kusjuures kogu sellest loendist on ainult hävitajatel reaalne võimalus muuta see kolonn päriselt kahjutuks. Kõik muud lihtsalt peatavad selle liikumise ajutiselt, kusjuures pärast peatamist jätkub liikumine kasvõi mööda maad.
Pole hullu - kui rong täiskäigult kraavi saata, kõlbab "jääk" ainult laatsaretti ning vanarauda :mrgreen:

Postitatud: 06 Jaan, 2010 14:30
Postitas Soobel
Issandjumalküll. Arukad mehed räägivad sellist juttu! Rongitäis tanke Tallinnas nii, et ei saa arugi!

Parimal juhul saaks transiidirongi peita kamba dessantnikke käsirelvadega. Kui ka piirivalve Petseris peakski neutraliseeritama, siis esimese ülesõidu valvur tõstataks küll juba küsimuse, et mis kuradi tankieselon siin sõidab. Siis juba, et see koosseis Oravast läbi jõuaks, peab jaam olema juba vaenuväe poolt ära ostetud või vallutatud. No kui ülesõiduvahid on koondatud, siis Orava jaam hakkab kindlasti uurima, mis tankid siin vuravad. Pealegi ei tule ükski eselon venemaalt otse ilma peatumata, Petseris vahetatakse vedurit, eesti vedur sõidab ette. Oletame, et eesti vedurimehed on neutraliseeritud ja nende asemele topitakse miskid vankad. Need peavad tundma jälle teeprofiili... No ei kujuta ette seda kohe mitte, sest start Petserist ja Kliima mäest ülespunnitamine on ronginduses kõrgem pilotaaz.

Dispetseripuldist vaadatuna - kui tuleb teateid mingitest tankidest, üks rong ei allu korraldustele ja paneb punastest läbi, siis Tartuni see ikkagi ei jõuaks, ees ootaks mõni tupik või kõrvalteel seisev teine kütuserong. Kuniks raudtee juhtimine ei ole vankade käes või kinni makstud, ei ole selline hullivuudilik äkzn füüsikaliselt võimalik.

Postitatud: 06 Jaan, 2010 14:39
Postitas Karuke
Soobel kirjutas:Issandjumalküll. Arukad mehed räägivad sellist juttu! Rongitäis tanke Tallinnas nii, et ei saa arugi!

Parimal juhul saaks transiidirongi peita kamba dessantnikke käsirelvadega. Kui ka piirivalve Petseris peakski neutraliseeritama, siis esimese ülesõidu valvur tõstataks küll juba küsimuse, et mis kuradi tankieselon siin sõidab. Siis juba, et see koosseis Oravast läbi jõuaks, peab jaam olema juba vaenuväe poolt ära ostetud või vallutatud. No kui ülesõiduvahid on koondatud, siis Orava jaam hakkab kindlasti uurima, mis tankid siin vuravad. Pealegi ei tule ükski eselon venemaalt otse ilma peatumata, Petseris vahetatakse vedurit, eesti vedur sõidab ette. Oletame, et eesti vedurimehed on neutraliseeritud ja nende asemele topitakse miskid vankad. Need peavad tundma jälle teeprofiili... No ei kujuta ette seda kohe mitte, sest start Petserist ja Kliima mäest ülespunnitamine on ronginduses kõrgem pilotaaz.

Dispetseripuldist vaadatuna - kui tuleb teateid mingitest tankidest, üks rong ei allu korraldustele ja paneb punastest läbi, siis Tartuni see ikkagi ei jõuaks, ees ootaks mõni tupik või kõrvalteel seisev teine kütuserong. Kuniks raudtee juhtimine ei ole vankade käes või kinni makstud, ei ole selline hullivuudilik äkzn füüsikaliselt võimalik.

Eks kogu jutu point ole vist selles, et Eesti - nii pisuke kui ta on tekitab võimalikule vallutajale ületamatu kiusatuse "probleem" ühe "ülivälksõjaga" lahendada.
Mina näiteks pelgaks esmajoones dessanti merelt. Aga võibolla ka mööda raudteed? :scratch:
Kuid kas oleme kuidagigi valmis 30 min jooksul vastutegevust arendama?
Austet Kapten Trumm oma sõnavõttudes just optimismi ei sisenda :(
Samas kui tegevusplaan ka oleks - siis päris kindlasti, oleks tegu päris salajase sellise infoga

Postitatud: 06 Jaan, 2010 15:31
Postitas Soobel
Niimoodi rongiga rünnata sai viimati tsaariajal, teataval määral ka IIMS ajal, sest siis oskas iga tolbajoob pööranguid seada. Ja siia ka hiiliti 20km/h, et jõuaks reageerida vastutulevale rongile või rööpa alla pandud miinile.
Praegusel elektritsentralisatsiooniajastul, kui ka miskid abilised üritaks dessantrongile pöörangut teha, oleks dispetseripunktis kohe häirekellad ja lähikonnas liikuvail rongidel punased tuled ees ja sündmuspaik oleks momentaalselt raudteetöötajate erilise huvi all.

Kui transiidirongis on ühtäkki mitu paltvormitäit tanke, siis määraks reageerimisaja see, kui kiiresti neid tähele pannakse ja järeldusele jõutakse, et asi pole õige. Kui aga õnnestub üle piiri saada mõned kinnised vagunid, kus deklareeritud pehme mööbli asemel on mõned sajad sinised baretid, siis see jõuaks küll Tallinna välja.

Nii et mina ootaks ennemini rünnakut merelt ja õhust, raudteel hakkavad vaenlased alles siis liikuma, kui see on nende käes. Niimoodi esimese ründajana Naftarongi pähe dessandi siiatoimetamine on ikkagi nonsenss. Enne peab sõda ikkagi juba käima.

Postitatud: 06 Jaan, 2010 15:42
Postitas jackpuuk
Otse mahasõitmise kohti on ju raudteejaamades küll, Vanjadel korralik eeltöö ja üks süsteemis töötav äraostetud (või ideeline) asja tundev inimene, ning pole probleemi kogu see kola loetud minutitega teedele saada.

Postitatud: 06 Jaan, 2010 17:49
Postitas Pirr
Lõviosa raudteelasi-vedurijuhte on meil muidu miskeelsed (ja -meelsed)? Küll neilt ka vajalikku teavet ja "abi" oleks võimalik saada kui seltsimehed Moskvast väga paluvad vastavaid kanaleid pidi. Küllap vandid on ka teadlikud, mis meie raudteedel toimub ja mida me kasvõi teoreetiliseltki suudaksime üldse ette võtta, et takistada võimalikke, raudteedelt tulevaid sõjaväe ešelone.

Kas tankid saavad rongilt maha ka niimodi, et sõidetakse transpordiplatvormilt järgmisele platvormile s.t. ešeloni peast saba suunas ja viimasel platvormil on mahasõiduks raudteele vastavad kokkupandavad kaldteed maha pandud. Kui nii on võimalik ja see liipreid ei riku (või on ka selle vastu rohi olemas?), võib roomiktehnika maha panna kus iganes punktis, jalaväest rääkimata ja vaevalt, et see palju aega võtaks.

Postitatud: 06 Jaan, 2010 18:03
Postitas pakzmagu

Postitatud: 06 Jaan, 2010 21:10
Postitas onu juulius
Arvan, et potentsiaalse ründaja jaoks pole sellise raudtee-soomusdessandi idee kuigi ahvatlev. Kui maad mööda liikuv soomuskolonn on jõud, mis suudab endale ise teed rajada ja end kaitsta, siis sama tehnika raudteeplatvormidel on täiesti abitu. Paar kilo trotüüli rööpa alla ja finito. Terve rongikoosseis lahingutehnikaga on liiga väärtuslik, et sellega saatust narrida ja loota, et vastane õigel ajal jaole ei saa.
Pakun, et ükski normaalse mõistusega kindral ei hakka sellisele avantüürile 'dobroo' andmisega oma karjääri ohtu seadma.

Postitatud: 06 Jaan, 2010 22:42
Postitas vanahalb
Niipalju kui mina olen tankide raudteel laadimist näinud, sõidetakse ühest otsast platvormide rea peale ja esimese tanki juhiks ei taha keegi olla (sest tema peab teokiirusel kogu rongi läbi sõitma) Ja lindid ulatuvad kahelt poolt üle servade ning üldse käib kogu operatsioon hing kinni ning silm punnis. Siis tõmmatakse nad veel katankaga (traadiga) kinni mille lahtiharutamine oma aja võtab.
Tankikolonn sõidab vabal maastikul isegi ilma raudteeta ca 80 km/t ja kogu see raudteejura on eesti mastaape arvestades selge ajaraiskamine.

Raudtee äralõhkumiseks ei pea tingimata kuskilt laost lõhkeainet välja kirjutama: sellega peaks iga läheduses töötav ekskavaator hakkama saama. Relsside kinnitused on üsna õrnad asjad ja piisab kui korra kopaga kärtsti tõmmata.

Postitatud: 06 Jaan, 2010 22:51
Postitas planet64
Mõnikümmend tanki või ka rohkem Tallinna tuua võiks täiesti reaalne olla. Laadid Ivangorodis esheloni maha ja kohe Narva sillale, pärast gaas põhja ja Tallinna tuled peaksid varsti paistma hakkama. Palju see tank ikka rongist aeglasemini liigub , seal hea sirge tee tulla. Üllatusrünnak on alati suureks probleemiks ja rahu ajal selle tõrjevalmisoleku kindlustamine oleks vast liiga kallis, aga kindlasti võimalik.

Postitatud: 06 Jaan, 2010 23:19
Postitas maanus
Paari ründekopteri jaoks pannakse sellesse esheloni mõned Tunguskad ja peale seda koperdised enam sinna ligi ei lähe.
See et tankid rongiga sõidavad mitte omaljalal ei sega neil ju relvi kasutada?

Postitatud: 06 Jaan, 2010 23:46
Postitas nokkloom
Vabandust, aga miks ei kasutatud seda suurepärast taktikat siis aastal 1991 vaid logistati kohale oma dessanttankidega?

Raudteed juhiti Riiast, sõjavägi võis piiramatult ronge kasutada ja mingit mineerimise ohtu polnud ollagi.

Miks nad sõitsid maha 400km, kaotades osa oma tehnilisest koosseisust, kui nad oleks võinud tulla kohale lihtsalt rongis? Äkki ei ole see siiski nii kerge kui hetkel siin kollektiivselt maalite.

Postitatud: 07 Jaan, 2010 0:02
Postitas hummel
No kes see lammas siia rongiga vaenulikke tanke peaks küll hakkama saatma ei tea. :lol:
Peab ikka päris nikastanud olema.

Välja on mõeldud hulga innovatiivsemad, kindlamad ja operatiivsemad meetodid. Mitte ammu aega tagasi mõeldi välja näiteks helikopterid ja lennukid, samuti merelaevad. Neid kõiki peaks naabritel Len SVR territooriumil jaguma täiesti piisaval määral. Koperdistega võib tulla puulatvade kohalt vabalt poolde Eestisse välja. Ma arvan, et võib isegi otse sinna radari külje alla välja sõita ja selle vallutada või puruks lasta. Samuti võib koperdistelt tehtava dessandiga vallutada mõned olulisemad lennuväljad ja seejärel juba hakkavad seal maanduma IL-76-ed. Kui Leedust lõpuks paar hävitajat kohale jõuab/julgeb tulla... Loomulikult saab ka lihtsalt üle piiri sõita tankikolonnidega. Näiteks 25. brigaadi paar pataljoni üle Narva ja 76. diviisi 1 polgu taktikaline grupp üle Võru.

1991 jõuti piirilt Tartusse vist tundidega näiteks. BMD-d teevad suhteliselt kiiret sõitu. Tartus oli vist miski jama, sest dessantnikel olid maanteekaardid, kus uuem ringtee oli puudu vms ja siis läks aega, enne, kui asjale pihta saadi. Järgmisel päeval olid nad igatahes Tallinnas.
http://heli.err.ee/helid/ajalugu/Konele ... 081991.mp3

Aga vaevalt keegi rongiga siia invasiooni tegema hakkab. :lol:

Postitatud: 07 Jaan, 2010 18:53
Postitas Soobel
nokkloom kirjutas: Miks nad sõitsid maha 400km, kaotades osa oma tehnilisest koosseisust, kui nad oleks võinud tulla kohale lihtsalt rongis? Äkki ei ole see siiski nii kerge kui hetkel siin kollektiivselt maalite.
Püüan isegi siin raudteelasena (ametilt vedurijuhina) kaaskannatajaid maa peale tagasi kutsuda, aga edutult - nagu hüüdja hääl kõrbes.