Ma ei saa sellest härra Trummi fanatismist aru selles liinis siin.
Aga ma ei peagi sellst aru saama kui ise vastata. Las härra usub sellesse, et venemaal on jube kõva baas igasugu tehnikaimede väljamõtlemisel ja et igasugune sarnasus enamasti puudub jne jne.
Näiteks seesama moskvich. Loon täiesti spekulatiivsed seosed jne. Aga miks pea ainukesed nliidu rallisõitjad vennad Bolsihhid peale liidu lagunemist valisid omale rallisõiduks tollel hetkel täiesti seletamult BMW M3. Ma saan aru, et asfaldil kihutada. Aga ralliks ? Kas kõige lihtsam ja loogiline seletus pole see, et tehnika on aastaid tuttav ?
Ja nüüd kui ajas tagasi minna huvitav kuidas sai olla et üks moskvich ainult n-liidus sai kiiresti liikuda. Ülejäänud tõsi jah seda pilli ladaga võrreldavalt käima ei saanud.
Ja kui nüüd veel natuke mõtleme kas siis igasugune seos ikka puudub ?
Siin võib ajada igasugust juttu a'la märjad hülsid ja õlipump on teises kohas jne. Ja nii ka on. "hea inspireeringu" tulemusena sai valmis täitsa teistmoodi mootor.
Tegelikult oli ikkagi elu nii, et kogu see krempel on mis sealmaal toodetakse on suures osas lendlease-litsentsi alusel -või siis sõjatrofeena korjatud saksa insenerid kes venelastele tööd tegid.
Võis isi inspireeriti ennast millestki väga sügavalt.
Denis23 on täiesti õigus. Selles pole midagi halba kui võtad siit ja sealt hea ning tagatipus suudad selle kompoti veel tööle ka edukalt panna.
Aga samas on see kõik viinudki sinnamaale, et praeguseks hetkeks on mahajäämus väga suur. Teatud osades lausa masendav.
Ja ise midagi tegema pole kogu selle aja jooksul ikkagi õpitud.
See ongi kopeerijate ja leiutajate vahe. Aja jooksul tuleb vahe sisse.
Tõesti olen sõjatehnikas nõrk, võib öelda, et seos sõjatehnikaga piirdub t34 ja taevas lendava MIG-i nägemisega
Aga võtame tsiviiltehnika inspiratsioonid
Motoroller vjatka. Väga hädine vespa kloon.
Sapikas tuntud kui muhk. Väliskujult Fiat. Tõesti tehnikat pole au olnud võrrelda ja ei leia põhjust ka
http://www.markrice.com/0305argentina/a ... ueFiat.jpg
jne jne.
Seesama kuulus mosse prototüüp mootor mis pidi olema väga innovatiivne ja hea, kuigi tootmisesse ei jõudnud.
Selle DOHC pea oli pärit motogp tsikliprojektilt, no ütleme siis sugemetega. Mis omakorda oli pärit MV Agustalt. No ütleme ka et sugemetega sest võrrelda ei õnnestu kuidagi.
Tõsi ta aga on, et hoolimata vapustavast "leidlikusest" jne. ei õnnestunud seda pead sama hästi käima saada kui originaali. MV Agusta oli kiirem iga kell.
Samatmoodi nende Wankeli projekt, hoolimata üritamisest ja suurest teaduspotentsiaalist neil see mootor kestma ei hakanud kunagi.
Tänaval mõnes mendiautos ta kuidagi veel tiksus. Reaalses võidusõidus oli aga kahe ringi teema 90% juhtudest.
Kui need viimased saksamaalt imporditud insenerid vedru välja viskasid oligi revolutsioon läbi.
Kosmosetehnoloogia ja lennundus olid ehk ainukesed tõesti kus see süsteem, et mõtlev ja ajudega inimene saab leiutada, toimis.
Mujal istusid ja istuvad nagu praegugi mingid tolbajoobid kes soojast kohast ei lahku.
Asi pole inimeste võimekuses, asi on süsteemis. Ja süsteem mis toimib siit-sealt võtmise pealt ei saa pikas perspektiivis mingit potentsiaali omada.
Ja kokkuvõttes tulles veelkord tsiviiltehnika ja ka sõjaväe kasutuses olevate maa peal liikuvate masinate juurde. Võrreldes muu maailma konkureerivate toodetega on vähemalt mootorite näol tegemist sulaselge prahiga kui rääkida nendest "vapustavatest" lahendustest seal.
Kui hakata originaalsetest lahendustest rääkima siis neid pole. Ongi ainult siit sealt laenatud mõtted.
On mõni vene vtec olemas. Või tuldi venemaal viieklapitehnoloogiaga välja. Või leiutati sissepritse ? ...
Ma tean, et lähen teemast mõnes osas sorry ja mõnetpidi vaadatuna tundun ka endale juba jube demagoog
Aga härra Trumm vaatame lihtsalt asja teise nurga alt. Kuna me pole kohtus ja foorum on arutamiseks siis teooriad on lubatud ju ?
Ja midagi originaalset mina nendes üllitistes ei näe.