7. leht 9-st

Re: E. Puusepa Pe-8

Postitatud: 23 Aug, 2012 13:56
Postitas metsapoole
Natuke rauda lisaks.

Re: E. Puusepa Pe-8

Postitatud: 23 Aug, 2012 14:27
Postitas FW Anton
Päris asjalik raud juba! Loodan, et läheb Sinimägede muuseumisse hoiule.

Re: E. Puusepa Pe-8

Postitatud: 23 Aug, 2012 14:56
Postitas Kapten Trumm
Pildil siis peaks olema suurim tükk propelleri võll koos propi südamikuga ning reduktori veetava hammikaga (selle sees vedrudega väändevõnkesummuti).
Siis ajastule tüüpiline ning vene V-12 sõjalistes diislites kuni hiljutise ajani kasutatud kepsu lahendus (kuna T-34 tanki diisel pärineb otsapidi lennukidiislitest), kus ainult üks keps väntvõllile kinnitub (kolvikäigud silindriridades on erinevad).

Huvitav on hammasrataste profiil - vat sellest mõttest ei suuda aru saada :dont_know:

Re: E. Puusepa Pe-8

Postitatud: 23 Aug, 2012 15:05
Postitas mx77
Hamba profiil on hilisema autoehitaja Citroeni leiutatud ja kannavad nimetust "double chevron gear". Kaasajal vist enam eriti ei kasutata.

Re: E. Puusepa Pe-8

Postitatud: 23 Aug, 2012 15:10
Postitas Lemet
Kas mitte samast hamba profiilist ei pärine ka Citroeni embleem? Kuidagi väga ühte auku...

Re: E. Puusepa Pe-8

Postitatud: 23 Aug, 2012 15:31
Postitas mx77
Lemet kirjutas:Kas mitte samast hamba profiilist ei pärine ka Citroeni embleem? Kuidagi väga ühte auku...
jep, 100% õige. enne autodega alustamist tootis ta firma hammasrattaid.

Re: E. Puusepa Pe-8

Postitatud: 23 Aug, 2012 16:43
Postitas metsapoole
Kindlasti läheb muuseomisse.Selle mõttega saigi raud välja tirida ja kerge see ei olnud.
Enamus kola oli eelmiste huviliste poolt ühte hunnikusse korjatud.Keps oli eemale tassitud ja maha jäetud või pudenes kellegi koorma otsast.Soo peal samblas on päris hästi säilinud mingi tehnika jäljed.Lennuki õigemini jäänuste asukohas on olnud millalgi ulatuslik metsapõleng.Aga kõigele vaatamata on veel natuke rauda alles.Muidugi aja küsimus kauaks?
Huvitav kas toidutermose unustasid pioneerid 80-ndatel või oli Puuseppal soe pudru pardal.

Re: E. Puusepa Pe-8

Postitatud: 23 Aug, 2012 19:22
Postitas Soobel
Kas häda nende hammastega pole selles, et tavalised kallakhammasrattad saavad vedada vaid ühte pidi? Et mõlemat pidi käival reduktoril läheb keeruliseks igasuguste võlli pikilõtkude jne vastu võitlemine? Näiteks elektriülekandega veduritel ja elektrirongidel on veomootorite reduktorid sellised, mis käivad mõlemit pidi ja seal on tavalised risti ratast hammastega hammasrattad nagu mänguautodel. Sellest ka räme, kiirusega sünkroonis lörin kiirendustel. Kahtlustan, et kui seal oleks sellised noolhambumisega rattad, oleks reduktorid palju vaiksemad.
(Iseasi muidugi, miks peaks lennuki reduktoril olema vaja mitut pidi käia...)

Re: E. Puusepa Pe-8

Postitatud: 23 Aug, 2012 19:53
Postitas EOD
Tavaliste, sirgete hammaste puhul on hammasülekanne lärmakas, kaldhammastega aga tekib teljesuunaline surve. Eks nooljate hammaste puhul ole mõlemad puudused kõrvaldatud, kuid selliste hammasrataste valmistamine on kulukas. Lisaks on reduktorit/käigukasti raskem koostada.

Re: E. Puusepa Pe-8

Postitatud: 24 Aug, 2012 8:32
Postitas Kapten Trumm
Huvitav kas toidutermose unustasid pioneerid 80-ndatel või oli Puuseppal soe pudru pardal.
Puusepp ise räägib oma sõjajuttudes teeninduspati naiste tehtud võikudest ja plakust karusnahkse kombinesooni taskus 8)

Re: E. Puusepa Pe-8

Postitatud: 26 Aug, 2012 8:26
Postitas fossiil
Tervit.

Noolhammastega hammasrattal oli ikka täiesti konkreetne ülesanne - muidu oleks propp koos võlliga omapäi lendu pannud ja kõik ülejäänu maha jätnud..

Urmas.

Re: E. Puusepa Pe-8

Postitatud: 26 Aug, 2012 12:12
Postitas Soobel
Ei usuks hästi, et kogu propi veokoormus nende noolhammaste peal elas, usun, et mängus oli ikka ka vastavatpidi toetav laager.

Re: E. Puusepa Pe-8

Postitatud: 26 Aug, 2012 19:23
Postitas kordo
Noolhammastega hammasrattad taluvad suuremaid koormusi ja töötavad vaiksemalt. Lõtk telje suundades peaks ka olema väiksem.

Re: E. Puusepa Pe-8

Postitatud: 26 Aug, 2012 20:14
Postitas ivanorav
Karjala lennundusmuuseumis on ka yks Nöukogude-pommitaja eksponaat, aga sellel ei ole Citroeeni hammasrattaid?
Ehk oskab ka keegi oma väidetele töenduse leida? Kehtlen, ka ajas, millal leiutati vönkeleevendi?
185225_244897978865335_6007900_n.jpg
185225_244897978865335_6007900_n.jpg (94.28 KiB) Vaadatud 5509 korda

Re: E. Puusepa Pe-8

Postitatud: 26 Aug, 2012 20:20
Postitas Lemet
Esiteks oli venelastel ka teisi pommitajaid peale Pe-8 ja teiseks lasti ka Pe-8 välja mitmete erinevate mootoritega. Peale АЧ-30 oli veel ju ka M-30, AM-35, АШ-82 jt.