7. leht 96-st
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Postitatud: 13 Nov, 2014 17:56
Postitas Lemet
Ei mäleta vaielda, aga sai kõrvuti kanalitel asuvatel masinatel mootorid ringi tõstetud ja mingit ümbertegemist küll ei mäleta. Ühelt mootor maha, teiselt taliga mootor esimesele ja siis mahatõstet mootor teisele aiste vahele. Ja ei mingit detailide asendamist. Üks oli 2140 ja teine piruk
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Postitatud: 13 Nov, 2014 18:19
Postitas jackpuuk
Tuli üks vana enda oskamatus meelde. 53-l ei töötanud kõik silindrid, ajasime kõik jagaja ja juhtmete süüks, tegelikkuses oli viga karpas. Kuidas sai viga karpas olla? Vihjeks on V8.
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Postitatud: 13 Nov, 2014 18:20
Postitas Manurhin
Aga kas M408 mootor võrreldes M403 omaga natuke rohkem forsseeritud polnud? Et 403 nagu pigem bensiin A72 jaoks, 408 aga juba A76 tarvis. Mõned allikad annavad esimese võimsuseks 45 ja teisel 50hj. Tippkiiruse poolest samuti 408 5km/h võrra kiirem (115 vs. 120km/h). Kuigi tegelikult lipanud tehniliselt korras 408 pea 140 välja

.
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Postitatud: 13 Nov, 2014 18:33
Postitas jackpuuk
Lemet kirjutas:Ei mäleta vaielda, aga sai kõrvuti kanalitel asuvatel masinatel mootorid ringi tõstetud ja mingit ümbertegemist küll ei mäleta. Ühelt mootor maha, teiselt taliga mootor esimesele ja siis mahatõstet mootor teisele aiste vahele. Ja ei mingit detailide asendamist. Üks oli 2140 ja teine piruk
Võibolla vanematel mootoritel seda eripära polnud, aga isiklik kogemus räägib, et ei läinud 1-1-le külge.
Hea 408 jooksis tõepoolest spido järgi 140. 412-ga polnud siiski midagi võrrelda, hoopis teine maailm, 408 ei kannatanud eriti pöördeid kah, nagu vana Volgagi, pikemalt peale tallates lekkisid mahlad igast nurgast. Ja tavaliselt hakkas siis sidur libisema

. Olen ringi sõitnud 401-ga, millel oli 408 aiste vahel, kõvasti käis edasi, aga peale paarutamist tuli jälle moto remont ette võtta, sest õli jooksis lahinal. Sama kere peal "pushka" 412 oli ajastus tõeline püss, umbes 120 heppa aiste vahel ja piruka differ, nämma

.
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Postitatud: 13 Nov, 2014 19:25
Postitas Lemet
Manurhin kirjutas:Aga kas M408 mootor võrreldes M403 omaga natuke rohkem forsseeritud polnud? Et 403 nagu pigem bensiin A72 jaoks, 408 aga juba A76 tarvis. Mõned allikad annavad esimese võimsuseks 45 ja teisel 50hj. Tippkiiruse poolest samuti 408 5km/h võrra kiirem (115 vs. 120km/h). Kuigi tegelikult lipanud tehniliselt korras 408 pea 140 välja

.
Läks rohkem ka....aga muidugi peale pisikest ümberlappamist

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Postitatud: 13 Nov, 2014 21:18
Postitas flint
Tuli üks vana enda oskamatus meelde. 53-l ei töötanud kõik silindrid, ajasime kõik jagaja ja juhtmete süüks, tegelikkuses oli viga karpas. Kuidas sai viga karpas olla? Vihjeks on V8.
Kui see nüüd küsimus oli siis... 53-el oli kahe lõõriga karbuss, kumbki lõõr toitis nelja silindrit.
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Postitatud: 14 Nov, 2014 8:54
Postitas Kapten Trumm
Seal on sisselase selline X-kujuline, et üks lõõr toitis vist ühe silindrirea kahte esimest ja teise rea kahte tagumist või kuidagi nii.
Mitte nii, et üks lõõr mootori vasakut ja teine pool paremat poolt.
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Postitatud: 14 Nov, 2014 10:03
Postitas jackpuuk
Midagi sellist see karpavärk oli jah, kuna aga sellise kahe lõõriga karpaga kokku polnud puutunud, saigi juurutatud ja nuputatud, et mis krt. tal viga on.
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Postitatud: 14 Nov, 2014 10:36
Postitas Kapten Trumm
Hea 408 jooksis tõepoolest spido järgi 140. 412-ga polnud siiski midagi võrrelda, hoopis teine maailm, 408 ei kannatanud eriti pöördeid kah, nagu vana Volgagi, pikemalt peale tallates lekkisid mahlad igast nurgast. Ja tavaliselt hakkas siis sidur libisema . Olen ringi sõitnud 401-ga, millel oli 408 aiste vahel, kõvasti käis edasi, aga peale paarutamist tuli jälle moto remont ette võtta, sest õli jooksis lahinal. Sama kere peal "pushka" 412 oli ajastus tõeline püss, umbes 120 heppa aiste vahel ja piruka differ, nämma
Nõuka ajal polnud ju ei korralikke tihendeid ega hermeetikuid. Hermeetikuid tõsi teatud kanalite kaudu sai, mis olid mõeldud lennukitel kasutamiseks, sellega sai traditsiooniliselt lekkiva 412 karteripõhja ikka nii tihedaks, et remondi ajal oli probleeme põhja tervena kätte saamisega
Siiski täna, kui ei soovi vene "kummist" valmistatud simmerlinge iga aasta vahetada, tasub sammud seada laagreid ja tööstustarvikuid müüvatesse butiikidesse (nt SKF). Ühte -teist saab.
Analoogsete tööstusmaterjalide müüjate juurest saab ka leevendust tihendipapi ja -kummi osas. Friktsioonkatete osas (trummelpiduri klotsid ja siduriketta katted) on ka asi enamvähem tehtav.
Üldiselt kvaliteetsete tarvikosade (lääne päritolu) on Lada paremini varustet kui muud vene margid. Kvaliteetsed sidurid, veepumbad, amortisaatorid, mootori tihendid on veel täiesti saadaval.
Kehvem on lugu pukside ja munakatega. Kui taolised asjad asendada kvaliteetsetega, usun, et vene auto remondimaht kukub kohe tublisti, sest näiteks mosse vene sidur Tallinna linnasõitu suurt üle aasta ei kestnud, kas vibreeris rämedalt või oli kulunud.
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Postitatud: 14 Nov, 2014 10:41
Postitas Lemet
Nõuka ajal polnud ju ei korralikke tihendeid ega hermeetikuid.
Õlivärviga paika pandud korktihend pidas päeris kenasti, vändakaelad olid problemaatilisemad, zimmerlingid (eriti esimene) kippusid saba andma ja läbi laskma...
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Postitatud: 14 Nov, 2014 17:30
Postitas jackpuuk
Lemet kirjutas:Nõuka ajal polnud ju ei korralikke tihendeid ega hermeetikuid.
Õlivärviga paika pandud korktihend pidas päeris kenasti, vändakaelad olid problemaatilisemad, zimmerlingid (eriti esimene) kippusid saba andma ja läbi laskma...
See tsimmeri värk oli minu mäletamist mööda põhiline põhjus, miks mossel sidur saba andis. Tagumine tsimmer hakkas jooksma ja sidurikoda oli õli täis, edasist te juba teate. Paps vahetas kah korra siduri, aga läbisõit oli siis ikka juba 100 + tuhat. Raskema jalaga mossemeeste puhul oli 412-l veel üks tüüpviga, kolvisõrmed tükkisid purunema, ikka va kehva bensiini, raske jala ja detonatsiooni koostöös

. Paps vahetas nimetet detaili vähemalt 4 kui mitte 5 korda. 412-l oli kahte tüüpi sidurikorve, vanematel olid need regullitavate "käppade" ja survelaagriga, hilisemad tulid lamellkorvi ja grafiitseibiga. Mossede üks hädasid oli veel olematu kerejäikus, paps kiitis naabrimehele, vaata kus mul on mosse, tõstad tungiga üles ja uksed käivad ilusti lahti-kinni. Izhevski 412 tuli 82-l aastal osaliselt välja ilma paigaldatud tagumiste turvavöödeta, need olid kaasas, polstri taga oli ka keere olemas ja võisid need ise paigaldada (osadel aga olid need tehasest paigaldatud). Enamik neid ei paigaldanud, sest siis muutus auto loetud kohaliseks ja nelja last enam tagaistmele toppida ei võinud, miilits jälgis seda päris tõsiselt. Keegi naabritest oli need paigaldanud, siis sai lastekarja pärast trahvi, korjas need ära ja kleepis polstritükiga augud kinni, aga või miilits sul loll on (eriti kui neelud käivad), ära nägi ja naaber pidi jälle rublasid luhvtitama

.
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Postitatud: 14 Nov, 2014 19:50
Postitas Kapten Trumm
Kõige rämedam nõuka sõiduauto Gaz-31013 vene telestaari Zenkevitsi saates:
http://www.youtube.com/watch?v=8vA4D1eWkwM
See peaks kõige haruldasem olema:
http://www.youtube.com/watch?v=8Md7LxMq-C4
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Postitatud: 14 Nov, 2014 22:39
Postitas Manurhin
Põhimõtteliselt sama rämedad olid ka GAZ-2424 ja GAZ-23. Minek oli neil muidugi hea, aga raske mootori tõttu juhitavus kehvapoolne, mistõttu omajagu neid autosid sattus avariidesse ja tuli seetõttu maha kanda. Lisaks keeranud Tšaika V8 mootor Volga kere mõne aastaga märgatavalt propellerisse. Ka Pobedast toodeti "julgete poiste" tarbeks üksikeksemplaridena ZIM-i R6 mootoriga varianti, too aga nii räme polnud, sest tegelikult Pobeda oligi algselt R6 jaoks projekteeritud. Stalinile aga meeldinud R4 kui ökonoomsem rohkem ja nii loomulikult jäigi. Samuti tehti eriteenistuste tarbeks vähesel hulgal Ladade vankelmootoriga versioone, aga nood mootorid osutusid pehmelt öeldes mitte just väga pikaealisteks, kuigi tippkiirus ja kiirendus olid paremad kui tavamootoritega autodel.
Mis aga veel Volgadesse (GAZ-24) puutub, siis algselt plaanitud neile koguni nelja eri tüüpi mootorit. Diislit taksode jaoks (see mõte maeti üsna ruttu maha), R4 erasõidukitele (see lõpuks tootmisse läkski), V6 igasugu aparatšikutele ja V8 eriteenistustele. Viimaseid siis vähesel määral käsitööna ka valmistati. Kas see V6 katsetamiseni ka jõudis või jäigi vaid maketiks, pole kahjuks mulle teada. Netist olen ainult ühe pildi sellest leidnud:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Postitatud: 14 Nov, 2014 22:43
Postitas Lemet
Volgale plaaniti ka kuuest rida, aga plaaniks see jäigi. Kuigi Gorki tehasest käisid kuskil 70-ndate teises pooles tähtsad mehed sellest pajatamas ja isegi aasta ja kuu välja ütlesid, millal sellise mootoriga autod Eestisse pidid jõudma.
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Postitatud: 15 Nov, 2014 10:30
Postitas Tegelane5
Lemet kirjutas:Volgale plaaniti ka kuuest rida, aga plaaniks see jäigi. Kuigi Gorki tehasest käisid kuskil 70-ndate teises pooles tähtsad mehed sellest pajatamas ja isegi aasta ja kuu välja ütlesid, millal sellise mootoriga autod Eestisse pidid jõudma.
Huvitav kas see oli midagi 51 R6 e baasil? Poolakad ju tegid oma Warszawale Pobi R4jast rippklappidega variandi:
https://www.youtube.com/watch?v=0Y7w5faJWfs
Sarnane R6 oleks kindlasti mõistlikum olnud gaz52le kui igavesti 51e kone toota
