Re: Siis kui kaob vool!
Postitatud: 10 Sept, 2023 14:43
Olgu peale, aga see on tegelikult teine probleem - akuga auto on optimaalne lahendus mingist kindlast läbisõidust alates. Mina sõidangi autoga nii mõnelgi kuul 2-3 korda.
Militaarteemad minevikust kaasaega
https://militaar.net/phpBB2/
Praktikas on ilma ettevalmistuseta võimalik ainult oma auto sigarisüütajast telot laadida, kui autol ei ole olemas 230V pesa.Turist 47 kirjutas: ↑17 Okt, 2023 6:07 Praktilist kogemust ei oma, aga vähemalt teoorias peaks olema võimalik elektriautot kasutada maja/korteri, elektrisüsteemi toetava, akupangana.
Omades ise ühte sellist odavama poolset masinat, olen selle peale möelnud.
Isegi "poolpiduse" aku korral, peaks ampreid jätkuma päevadeks või umbes nii.
Tesla lubab oma autodele akupangana kasutamise funktsiooni aastast 2025.OLAVI kirjutas: ↑17 Okt, 2023 9:18Praktikas on ilma ettevalmistuseta võimalik ainult oma auto sigarisüütajast telot laadida, kui autol ei ole olemas 230V pesa.Turist 47 kirjutas: ↑17 Okt, 2023 6:07 Praktilist kogemust ei oma, aga vähemalt teoorias peaks olema võimalik elektriautot kasutada maja/korteri, elektrisüsteemi toetava, akupangana.
Omades ise ühte sellist odavama poolset masinat, olen selle peale möelnud.
Isegi "poolpiduse" aku korral, peaks ampreid jätkuma päevadeks või umbes nii.
Kõik muud akukasutuse viisid nõuavad eelnevat elektriliste lisaseadmete ostmist ja ettevalmistusi.
Näiteks Hyundai Ioniq 5 on selline funktsioon täitsa olemas. Väljundvõimsus 3,6kW.Turist 47 kirjutas: ↑17 Okt, 2023 6:07 Praktilist kogemust ei oma, aga vähemalt teoorias peaks olema võimalik elektriautot kasutada maja/korteri, elektrisüsteemi toetava, akupangana.
Omades ise ühte sellist odavama poolset masinat, olen selle peale möelnud.
Isegi "poolpiduse" aku korral, peaks ampreid jätkuma päevadeks või umbes nii.
Kui juttu sellest mooduljaamast, siis nõus. Selle jaotusvõrgu koha pealt sooviks näha vähe sisukamat analüüsi. Mingi hetk tagasi tegin siin rehkenduse, mis näitas, et kui kõik bensiiniautod Eestis läheksid üle elektritoitele, kasvaks elektritarve ca. 25% ceteris paribus. Pool sellest oleks siis 12,5%. Seda on palju, aga mitte nii palju, et jaotusvõrk sellest kokku kukuks. Kindlasti tekib lokaalseid prbleeme, aga ma ei usu, et tekib terve jaotusvõrgu toimivust kahjustavaid. Nii palju toimepidevuse varu peaks jaotusvõrgus juba praegu sees olema.
Mitte mingit põhjust ei ole koju 200kW vedada. Mitte mingit põhjust ei ole ja pole kunagi olnud üleüldse kodus mingi kiirlaadimisega tegeleda. Ka minu Nissan Leaf suudab sisse võtta 46 kW DC kiirlaadijas. Mul ei ole kordagi isegi pähe tulnud mõtet sellest, et ma peaksin seda kodus sellise võimsusega toitma. Praegu istub 3,3 kW AC 1f otsas ja saab ilusti laetud. Leafi laadimiskiirus kodustes oludes on ekvivalentne 17km/h-ga. Enamasti kulub mul aku laadimisele vajaliku tasemeni mõni tund. Ka pikemaid otsi sõitev auto saab 3 kW laadija otsast ilusti toidetud. Võimalikku laadimisaega on öösel ca. 12-15 tundi. Selle ajaga pannakse akusse Leafi laadimiskiiruse näitel 255 km jagu sõiduulatust (juhul, kui mahub). 6 kW 3f laadija korral (mis samuti ei ole eramule mingi probleem) poole rohkem. Muidugi on inimesi, kes sõidavad päevaga rohkem kui 500km, aga neid on vähe. Lisaks on uuemad elektrikad tõhusamad (Model 3 näiteks).
Kui korterelamu enda kinnisasjal puudub piisav ruum iga korteri jaoks parkimiskoha loomiseks, siis igasuguseid "tarku terviklahendusi kõikidele korteriomanikele" kasutada ei saa.Millal tekib kohustus rajada igale parkimiskohale laadimisvõimekus?
Igale parkimiskohale laadimistaristu rajamise kohustus tekib siis, kui ehitusloa taotlus või ehitusteatis püstitamiseks või oluliseks rekonstrueerimiseks on esitatud pärast 10.03.2021.
https://enefitvolt.com/blogi/Kuum-kusim ... -laadijaid
https://www.vool.com/et/kasulikku/blog/ ... a-vaielda/Nutikad või võrguühenduseta laadijad?
Toite jagamise ja juurdepääsu juhtimise funktsioone saab lisada ka RFID-kaart abil. Võrguühenduseta laadimisjaamad ei suuda aga kasutajaid eristada, mistõttu pole võimalik jälgida iga inimese tarbitud energiat. Just seepärast võetakse avalikus kasutuses seda tüüpi laadijate kasutajatelt enamasti fikseeritud tasu.
Me ei soovita võrguta laadijaid kortermajadele, kuna need ei võimalda kindlaks teha, kes laadimisjaama kasutab ning paari aasta pärast sooviks kasutajad need niikuinii moodsamate vastu vahetada.
VOOLu puhul on kasvõi ajutiselt korterelamulahendustes võimalik jagada mitme peale ka ühte laadimisjaama, jälgides samal ajal iga kasutaja tarbimist, et arved õiglaselt jagada.
https://enefitvolt.com/elektriauto-laadija-kortermajaleKas Enefit Volti kortermaja lahendus sobib ka ühistutele, kus parkimiskohad on ainult ühiskasutuses?
Meie lahendus sobib kortermajadele, kus igal korteril oma parkimiskoht või parkimiskohad. Laadimisvalmidus ehitakse kogu parkla ulatuses ja nii on igal elektriauto kasutajal võimalik Enefit Voltiga sõlmida eraldi leping laadija ostuks või täisteenusrendiks koos paigaldusega parkimiskohale. Kui parkimiskohad on ühiskasutuses, saame pakkuda Enefit Volt avaliku laadija paigaldamist ühistu territooriumile. Anna sellest meile märku kodulehe päringuvormi kaudu.
Mis on tänased peamised probleemid laadijate paigaldamisel korteriühistu vaatest?
Liitumisvõimsus. Kortermaja elektrisüsteem on piiratud võimsusega ja selle rajamisel pole arvestatud elektriauto laadimisega. Kui paigaldus on läbimõtlemata ja lisatakse uusi laadijaid, on kerge tekkima elektrisüsteemi ülekoormus ja maja võib jääda sootuks elektrita!
Laadija paigaldus. Paigaldades elektriauto laadijad otse hoone peakilpi, ei pruugi seal olla kaitsmete jaoks piisavalt ruumi. Isegi, kui esimese elektriauto laadija kaitsmed sinna mahuvad, siis tulevastel elektriauto kasutajatel ei ole enam kohta, kuhu laadijaid ühendada.
Korteriühistu nõusolekud. Tööde teostamiseks hoone elektrikilbis ja parklas on elanikul vaja saada korteriühistu liikmete käest selleks luba. See tähendab iga lisanduva laadija puhul KÜ üldkoosoleku kokkukutsumist, erinevaid lubasid ja kooskõlastusi. Lisanduv bürokraatia ei ole jätkusuutlik korteriühistule ega lõppkasutajatele.
Tarbitud elektri arveldus. Kui hoones on palju üksikult paigaldatud ja keskse haldussüsteemiga liidestamata laadijaid, on keeruline arveldada tarbitud elektrit ühe auto või korteri kohta. Isegi kui korteriomanikud edastavad ise laadija pealt näite, tekib paljudele osapooltele mitmeid lisategevusi ja süsteemi haldamine kasvab kiirelt üle pea.
https://enefitvolt.com/elektriauto-laadija-kortermajaleAutomaatne arveldamine korteriühistuga
Saadame laadimiskulude raporti igakuiselt korteriühistule, kes lisab selle kommunaalteenuste arvele.
https://dspace.emu.ee/xmlui/bitstream/h ... sAllowed=yHoone üldandmed
Arvutuseks on võetud tüüpiline üheksakorruseline kortermaja, mis asub aadressil Anne 82,
Tartu linn.
Hoone põhiparameetrid:
Korruste arv: 9 + kelder
Korterite arv: 72
Nimipinge: 3x230/400V, 50Hz.
Peakaitsme suurus : 3x160A
...
Peatükis 5.3 on leitud, et korterelamus on olemas amprite varu, mida saab kasutada elektriautode laadimiseks. Amprite varu faasis L2 on 34,7A (~7,9kW), faasis L1 - 51,3A (~11,8kW) ja faasis L3 - 54,6A (~12,5kW). See tähendab, et hoone elektrisüsteemi võib lisada kas:
1. üks kolmefaasiline laadija 3x32A/22kW/400VAC;
2. või kolm ühefaasilist laadijat 32A/7,4kW/230VAC (iga faasi taga üks laadija);
3. või kuus ühefaasilist laadijat 16A/3,7kW/230VAC (iga faasi taga kaks laadijat). (gG-tüüpi sularid)
...
Laadijate ja lisa komponentide hind ettevõtte Eleport OÜ näitel
Variant A = 4005€ + KM
Variant B = 8805 € + KM
Variant C = 9530 € + KM
Kiirlaadijate hind ettevõtte Eleport OÜ näitel
Alalisvoolu kiirlaadija 50 kW/73A/400V. Efacec QC45 = 19900€ + KM
Alalisvoolu kiirlaadija 24 kW,CCS laadimisotsikuga Efacec QC24 = 10000€ + KM
Elektrimaterjalide ja installatsiooni umbkaudne maksumus on koostatud konsulteerides elektrifirmaga Baum Projekt OÜ.
Erinevate variantide elektrimaterjalide ja installatsiooni umbkaudne maksumus:
Variant A- ~1600 € + KM;
Variant B- ~1500 € + KM;
Variant C- ~2100 € + KM.
Erinevate variantide kogu laadimistaristu umbkaudne maksumus koos elektrimaterjalide ja installatsiooniga:
Variant A- ~5605 € + KM;
Variant B- ~10305 € + KM;
Variant C- ~11630 € + KM.
Niimoodi variant A on eelistatav hinna järgi, aga universaalsuse järgi on parem variant C
Võiks enne kõvade avalduste tegemist ennast natukenegi asjaga kurssi viia.