Autotehnikateema
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Küsimus võib mõnikord olla selles, et kuidas väiksema kahjuga piirduda. Kuna mul rattalaagri vahetamine plaanis polnud, siis ei tahtnud seal lähedal ei suure kuuma ega liigse lolli jõuga toimetada. Muidugi antud autoehituse "filosoofia" paistis olevat selline, et kui midagi lahti võtad/saad, siis tuleb kõik osad uued panna. Kuna pooltelje otsa välja pressimisel on ainus tugipind rattarummi flants, siis on annus ettevaatust kasuks, selline spets tõmmits (mul oli universaalne) võimaldab kanda rattalaagrile päris suurt jõudu ja kui seal on laagrirullid samasugusest tainasmetallist nagu muu auto, siis pärast avastad üllatusega, kuidas seni vaikne laager häält teeb.
Aga noh, inimene sh mina, õpib kogu elu.
Aga noh, inimene sh mina, õpib kogu elu.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
Kapten Trumm kirjutas: ↑26 Juun, 2025 12:53See tegelt näitas, et sa oled eluvõõras teoreetik, kel mutrivõtmeid pihku harva satub.Ma õnneks ei pea enda pead sellise saasta remontimisega vaevama.
See kui sa ükskord sellise asja enda jaoks juhuslikult avastasid, siis ei tee see sinust veel Liivimaa parimat automehaanikut
Ma ei ole kuskil väitnud, et ma Liivimaa parim olen, aga siin kahest muidumölisejast (sina ja davidsonipoja) kardetavasti oskab ehk rohkem
Tegelt oleks ma huviga lausa näha tahtnud, mismoodi sa need rõngad sinna külmalt peale paned (niiet kinni ka jäävad).



- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Nõrk lastetuba annab tunda...?
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
Kuumutamisega seoses: kui ma veel noorem olin siis pani üks Saksamaa tootja hüdrosilindritel kolvíd varre otsa keermega ja liimi vahele. Kolvi kättesaamiseks et varre tihendeid vahetada oli põhimõtteliselt kaks varianti: karmimad mehed panid varre koos kolviga põrandale, pulk silmast läbi ja selle peale sõitis ekskavaator. Kolvile pandi siis padrunvõti peale (need olid 80 mm ja suuremad), meetrine saba taha ning suruti sellele ekskavaatoriga. Tavaliselt mõjus ja kui esimene nõks ära käis sai juba käega keerata. Mõnikord tuli kolb koos keermega varre otsast ära ja siis oli treialil rohkem tööd.
Teine variant, kui teha käsulaudade järgi, tähendas et seda liidet kuli kõigepealt kuumutada ca 300 kraadini. Siis sai kohe käejõuga keerata. Seal oli selline spets liim mis umbes niisuguse temperatuuriga ära lagunes. 300 kraadi on liiga kõrge temperatuur et masin niisugust ise saavutaks ja liiga madal selleks et kuumutades midagi kahjustada.
Teine variant, kui teha käsulaudade järgi, tähendas et seda liidet kuli kõigepealt kuumutada ca 300 kraadini. Siis sai kohe käejõuga keerata. Seal oli selline spets liim mis umbes niisuguse temperatuuriga ära lagunes. 300 kraadi on liiga kõrge temperatuur et masin niisugust ise saavutaks ja liiga madal selleks et kuumutades midagi kahjustada.
Re: Autotehnikateema
Üldiselt, kui mõni keere on pandud tugeva keermeliimiga (Loctite 2701 näiteks) siis seda ühendust lahti keerates on ka vajalik soojendamine kuni ca 150 kraadi.
-
- Liige
- Postitusi: 1678
- Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Aga seda ma mõtlesingi, Trummil olid valed töövõtted. "Haamri" ja"veel suurema haamri" asemel võiks riiulilt kuuma õhu püssi võtta ja sooja anda. Laagrit sellega veel ei riku aga keermeliimi saab pehmeks.
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Funktsionaalne lugemine või siis auto ehituse tundmine võrdub nulliga. Sama käib ka davisoni-poisu kohta.
Ma ju rääkisin, et kinni olid pooltelje nuudid rattarummu nuutides, mitte pooltelje kinnitusmutri keere.
Pooltelje mutter tuli kenasti lahti.
Miks peavad nuudid olema liimitud, kui pooltelge hoiab rummus kinni mutter, mis on kontreeritud ega saa kuidagi lahti minna?
Või on lihtsalt kogu toode tehtud NSVL kvaliteedi kaanonite järgi, pandud tehases lolli jõuga kinni ja aidaa.
Seda, kuidas käsitleda liimitud mutreid, tean suurepäraselt, tänan meenutamast.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
Täitsa tihti pannakse nuudid kinni liimiga. Vastasel juhul võib veermikus kosta kerge kolks kohalt võttes. Nuutides on kerge pöördlõtk sees.Kapten Trumm kirjutas: ↑27 Juun, 2025 9:13Funktsionaalne lugemine või siis auto ehituse tundmine võrdub nulliga. Sama käib ka davisoni-poisu kohta.
Ma ju rääkisin, et kinni olid pooltelje nuudid rattarummu nuutides, mitte pooltelje kinnitusmutri keere.
Pooltelje mutter tuli kenasti lahti.
Miks peavad nuudid olema liimitud, kui pooltelge hoiab rummus kinni mutter, mis on kontreeritud ega saa kuidagi lahti minna?
Või on lihtsalt kogu toode tehtud NSVL kvaliteedi kaanonite järgi, pandud tehases lolli jõuga kinni ja aidaa.
Seda, kuidas käsitleda liimitud mutreid, tean suurepäraselt, tänan meenutamast.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Ma pean tunnistama, et see on minu käes esimene esisillaveoga auto, mida olen pidanud lammutama. Seni olen lammutanud kvaliteetsete tagaveoliste autode pooltelgi ja seal pole mingit liimi, kerge haamrikoputusega tulevad need rummust välja. Ja mingit kõlksu seal kohaltvõtul ka ei käi, kuigi mootorid on tunduvalt suurema jõuga. Eks ikka töötlustäpsuse ja metalli kvaliteedi küsimus jällegi.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
Volvo P3-l kolksuvad kah, kui ilma liimita panna. Eks see ole jah töötlustäpsuse ja metalli kvaliteedi küsimusKapten Trumm kirjutas: ↑27 Juun, 2025 9:32 Ma pean tunnistama, et see on minu käes esimene esisillaveoga auto, mida olen pidanud lammutama. Seni olen lammutanud kvaliteetsete tagaveoliste autode pooltelgi ja seal pole mingit liimi, kerge haamrikoputusega tulevad need rummust välja. Ja mingit kõlksu seal kohaltvõtul ka ei käi, kuigi mootorid on tunduvalt suurema jõuga. Eks ikka töötlustäpsuse ja metalli kvaliteedi küsimus jällegi.

Re: Autotehnikateema
Minumeelest ja puhtteoreetiliselt - need nuudid seal selle jaoks ongi et pooltelg saaks kuigipalju pikisuunas liikuda. Olenevalt vedrustuse asendist.
Kardaan on samal põhjusel nuutidega. Mul pole juhust olnud et keegi on nad kinni liimitud. Vanematel masinatel oli pigem määrdenippel et libedamaks määrida.
Ükskord vahetasin neliveolisek bemaril ees amorte ja tõmbasin kogemata poolassi käigukastist välja. Väga lihtsalt ja käe jõuga tuli.
Ahsoo, kui mitte käigukasti poolne ots vaid välimine siis võib- olla ongi liimiga?
Kardaan on samal põhjusel nuutidega. Mul pole juhust olnud et keegi on nad kinni liimitud. Vanematel masinatel oli pigem määrdenippel et libedamaks määrida.
Ükskord vahetasin neliveolisek bemaril ees amorte ja tõmbasin kogemata poolassi käigukastist välja. Väga lihtsalt ja käe jõuga tuli.
Ahsoo, kui mitte käigukasti poolne ots vaid välimine siis võib- olla ongi liimiga?
-
- Liige
- Postitusi: 1678
- Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Trummi-poisu võiks ka pead haamri asemel kasutada ja kui millelegi on pinge peale keeratud, siis kasutada soojaõhu puhurit soojuspaisumise efekti tekitamiseks. Kui seal ka näiteks mingi liim on vahel, siis läheb ka see soojaga pehmeks. Jutt ei ole mutrist vaid nuutliitest. Ka igasugu koonuse otsas istuvad asjad tulevad nii moodi palju väiksema jõuga lahti. Aga noh milleks pea, kui saab vapralt keermeid taastada ja foorumis möliseda, kui saast auto see ikka on, mis ei pea valedele töövõtetele vastu.Kapten Trumm kirjutas: ↑27 Juun, 2025 9:13
Funktsionaalne lugemine või siis auto ehituse tundmine võrdub nulliga. Sama käib ka davisoni-poisu kohta.
Ma ju rääkisin, et kinni olid pooltelje nuudid rattarummu nuutides, mitte pooltelje kinnitusmutri keere.
Pooltelje mutter tuli kenasti lahti.
Miks peavad nuudid olema liimitud, kui pooltelge hoiab rummus kinni mutter, mis on kontreeritud ega saa kuidagi lahti minna?
Või on lihtsalt kogu toode tehtud NSVL kvaliteedi kaanonite järgi, pandud tehases lolli jõuga kinni ja aidaa.
Seda, kuidas käsitleda liimitud mutreid, tean suurepäraselt, tänan meenutamast.

Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Just just, nuutliide on ju "koonuse otsas". Kuskohas sellist tarkust õpetatakse, lennuakadeemia BS lennukimehhanikute kursusel vä??
Muide koonilised liited nagu mutriga kinnituvad sharniirid ja rooliotsad, lüüaksegi haamriga lahti, harva viitsib keegi seal tõmmitsaga jännata.
Ja liite kuumutamisel kuumeneb (ja paisub) ainult üks liite osa, teisele see kuumus kuidagi ei jõua (ja paisumist ei põhjusta)
Muide veel üks asi - kui sa rohkem ei soovi, et ma sinu suhtes ebasõbralikke repliike teen, siis lõpeta see jälitav trollimine ära ja räägi teemadest, millest sa ka midagi tead. Diivani peal youtube videoid vaadates palju ei õpi, ise tuleb ikka teha. Kasvõi valesti, sest ka negatiivne kogemus arendab inimest.
Muide koonilised liited nagu mutriga kinnituvad sharniirid ja rooliotsad, lüüaksegi haamriga lahti, harva viitsib keegi seal tõmmitsaga jännata.
Ja liite kuumutamisel kuumeneb (ja paisub) ainult üks liite osa, teisele see kuumus kuidagi ei jõua (ja paisumist ei põhjusta)

Muide veel üks asi - kui sa rohkem ei soovi, et ma sinu suhtes ebasõbralikke repliike teen, siis lõpeta see jälitav trollimine ära ja räägi teemadest, millest sa ka midagi tead. Diivani peal youtube videoid vaadates palju ei õpi, ise tuleb ikka teha. Kasvõi valesti, sest ka negatiivne kogemus arendab inimest.
Viimati muutis Kapten Trumm, 27 Juun, 2025 11:27, muudetud 1 kord kokku.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
Esisillaveolise auto pooltelje nuutliide rummus nüüd küll ei pea vedrustuse asendist tulenevat pooltelje pikenemist kompenseerima (võrdlus kardaani nuutliitega mis peab pikenemist kompenseerima ei ole korrektne), selleks on pooltelje mõlemas kuulliigendis piisavalt lõtku. See pooltelje ots/nuut peab rattarummus mutriga korralikult kinni olema, muidu võib rattalaager laiali joosta.vanahalb kirjutas: ↑27 Juun, 2025 10:40 Minumeelest ja puhtteoreetiliselt - need nuudid seal selle jaoks ongi et pooltelg saaks kuigipalju pikisuunas liikuda. Olenevalt vedrustuse asendist.
Kardaan on samal põhjusel nuutidega. Mul pole juhust olnud et keegi on nad kinni liimitud. Vanematel masinatel oli pigem määrdenippel et libedamaks määrida.
See on nüüd midagi uut - üheski nuutliites ei saa ega tohi pöördlõtku sees olla, see tapaks selle liite kiiresti. See et mõni niimoodi oma autot ''remondib'' ei ole kahjuks näitaja.Täitsa tihti pannakse nuudid kinni liimiga. Vastasel juhul võib veermikus kosta kerge kolks kohalt võttes. Nuutides on kerge pöördlõtk sees.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Väline (rattalaagri/rummu sees olev) nuutühendus on päris kindlalt fikseeritud, pole vähemalt vastupidist näinud. Pooltelje pikenemine-lühenemine tagatakse tavaliselt nuutliitega pooltelje sisemise otsa rummu ja pooltelje "võlli" vahel (viimane saab sisse-välja liikuda). Selleks, et see päris välja ei tuleks, on seal stopperrõngas. Võibolla kuskil liigub ka välimine, aga olen näinud peamiselt sisemise otsa liikumist.Esisillaveolise auto pooltelje nuutliide rummus nüüd küll ei pea vedrustuse asendist tulenevat pooltelje pikenemist kompenseerima (võrdlus kardaani nuutliitega mis peab pikenemist kompenseerima ei ole korrektne), selleks on pooltelje mõlemas kuulliigendis piisavalt lõtku. See pooltelje ots/nuut peab rattarummus mutriga korralikult kinni olema, muidu võib rattalaager laiali joosta.
P3 Volvot ei tea rääkida, aga P2-l olen pooltelgi lahti võtnud, seal vahel pole mingit liimi ja tagasi pannes pole ka vaja panna. Ja mingeid kolkse see ei tee. AmVa-l jääb soovitada vahest otsida mõni hästi säilinud vanakooli Volvo, mida veel rootsi terasest tehti, mitte hiina allhanke junnidest.See on nüüd midagi uut - üheski nuutliites ei saa ega tohi pöördlõtku sees olla, see tapaks selle liite kiiresti. See et mõni niimoodi oma autot ''remondib'' ei ole kahjuks näitaja.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline