Viktoriin

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 44192
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Ei, see valdkond on foorumlaste sõnul kodumaal meil suures tähelepanu puuduses (vihjeks), kaliiber pea 10 korda väiksem :)
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
TTA
Liige
Postitusi: 1814
Liitunud: 07 Sept, 2010 6:51
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas TTA »

Kapten Trumm kirjutas:Ei, see valdkond on foorumlaste sõnul kodumaal meil suures tähelepanu puuduses (vihjeks), kaliiber pea 10 korda väiksem :)

Ehk vihjab Trumm mõnele .338 kaliibriga täpsuspüssile? Võibolla täpsemalt siis L115A3 tüüpi relvale mille arvel on praeguseks ka pikima vahemaa pealt sooritatud tabav lask?
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 44192
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Vastuse võib lugeda õigeks, vähemalt tolles raamatus kirjeldatud perioodil andsid suurema osa lahingugrupi confirmed kill'idest snaiprid (keda oli üsna väike käputäis).
Eks küsimus polnud mitte ülejäänud seltskonna nigelas tulejõus, vaid selles, et britid kasutasid surmavat jõudu väga ettevaatlikult ja raskerelvade kasutust vältisid.
Kuna enamus pole vist raamatut lugenud, siis Talibani katsete vastu snaipreid kasutada (tõenäoliselt optikaga ilmasõja aegsete vintpüssidega) vastasid britid Javelin TT rakettidega. Nimelt suutis Javelin lukustuda ka inimese soojuse peale ja avastatud taliibi täpsuskütt (mõned britid siiski tapeti nende käe läbi) sai enda pea kohale 3 kg lõhkeainet ja 80 000 naela eest pidasid britid selle tulemust odavalt saaduks :shock:
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 44192
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Vaikus :lol:

Lihtne küsimus: mis on selle laevukese seos Eestiga?
Manused
ship21.jpg
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas EOD »

Üks nendest Itaalia kaatritest, milliseid olevat planeeritud kasutada Leningradi mere poolt ründamiseks? Balti laevastiku lahingsukeldujad olid nende sadama õhkinud, mistõttu rünnak ära jäi. :roll:
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 44192
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Igav teiega. :D
Kaater on valmistatud Thorneycrofti laevatehases Suurbritannias :)
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
teddybbeer
Liige
Postitusi: 373
Liitunud: 17 Apr, 2004 15:07
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas teddybbeer »

Iirlaste torpeedokaater, väidetavalt ehitati seda algselt eestlastele (internet väidab ka, et iirlaste kaater M2, mis valmis samal ajal, oli algselt mõeldud lätlastele).
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 44192
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Too jah see eestlaste kätte saamata jäänud "allveelaevade häwitaja".
Huvitav, kas Eesti sai rahaliselt tünni ka selle liigutusega (st maksis raha ära, aga inglased võtsid laeva sujuvalt impeeriumi kätte)?
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 44192
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Välja surnud teema :shock:

II ilmasõjast jäid üle tohutud varud lennukimootoreid, millest vedelikjahutusega V-mootoreid oli lihtne muuks otstarbeks kohandada. Kuna reaktiivlennukid tulid peale, läksid need mootorid võileivahinnaga müüki ja nende varudest piisas 80ndate alguseni.

Nende mootorite üks tuntumaid kasutusviise oli võidusõit ja ühel konkreetsel mootoritüübil põhines terve võistlusklass. Millest jutt?
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Georges
Liige
Postitusi: 150
Liitunud: 26 Nov, 2010 20:03
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas Georges »

Mingite paatide F1?
Zuslik
Liige
Postitusi: 528
Liitunud: 14 Mär, 2008 23:34
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas Zuslik »

Algselt olid Hemi mootorid välja töötatud lennukite jaoks kuid läksid käiku sellistel aukartust äratavatel elukatel : http://en.wikipedia.org/wiki/Top_Fuel . Kuigi see ei saa õige olla sest mootoriplokk on erinev ja silindrite arvu on algse mootoriga poolevõrra vähendatud .
Tahad joosta õpi kõigepealt käima !
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 44192
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Kuna õiget vastust pole, siis ilmasõja lennukimootorite varude küsitud kasutuskoht on nn hüdroplaani-paatide võidusõit USA-s, täpsemalt nn vabaklass (unlimited). Enne gaasiturbiinmootorite tulekut oli seal valdav vedelikjahutusega lennukimootorite kasutamine (enamasti Allison V-1710). Nende mootorite varud on nii suured, et neid jagus 80ndate alguseni.

http://thunderboats.ning.com/photo/albu ... -pay-n-pak
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 10290
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas Kilo Tango »

Kapten Trumm kirjutas:Kuna õiget vastust pole, siis ilmasõja lennukimootorite varude küsitud kasutuskoht on nn hüdroplaani-paatide võidusõit USA-s, täpsemalt nn vabaklass (unlimited). Enne gaasiturbiinmootorite tulekut oli seal valdav vedelikjahutusega lennukimootorite kasutamine (enamasti Allison V-1710). Nende mootorite varud on nii suured, et neid jagus 80ndate alguseni.

http://thunderboats.ning.com/photo/albu ... -pay-n-pak

Minu teada kasutati ka Top Fuelis pikka aega sõjaaegsete lennukimootorite plokke.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 44192
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Lennukimootorite silindrid on märksa jämedamad ikka, ka sellel suht pisikesel Allisoni mootoril.

NHRA competition rules limit the engine displacement to 500 cubic inch (8194 cc). A 4.1875 in. (106.4 mm) bore with a 4.5 in. (114.3 mm) stroke are customary dimensions. Larger bores have been shown to weaken the cylinder block.[citation needed] Compression ratio is about 6.5:1,[citation needed] as is common on engines with overdriven superchargers (that is, the supercharger is driven faster than the crankshaft).

http://en.wikipedia.org/wiki/Top_Fuel#Rules
http://en.wikipedia.org/wiki/Allison_V- ... 10-F30R.29
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Zuslik
Liige
Postitusi: 528
Liitunud: 14 Mär, 2008 23:34
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas Zuslik »

Lennukite peal v8 hemist pole nagu midagi kuulnud aga Top fueli mootori issi peaks olema see v16-teist kuid redelite mootorite plokid on ilma veesärgita, kas päris algusest peale seda ei tea :

Chrysler developed their first experimental hemi engine for the Republic P-47 Thunderbolt fighter aircraft. The XIV-2220 engine was an inverted V16 rated at 2,500 hp (1,860 kW). The P-47 was already in production with a Pratt & Whitney radial engine when the XIV-2220 flew successfully in trials in 1945 as a possible upgrade, but the war was winding down and it did not go into production. However, the exercise gave Chrysler engineers valuable research and development experience with two-valve hemi combustion chamber dynamics and parameters.

In addition to the aircraft engine, Chrysler and Continental worked together to develop the air-cooled AV-1790-5B V12 Hemi engine used in the M47 Patton tank.
Tahad joosta õpi kõigepealt käima !
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline