62. leht 96-st
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Postitatud: 07 Sept, 2015 20:09
Postitas Manurhin
Mingit vilisevat häält oleks nagu kuulda. Mootorile turbo külge aretatud?
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Postitatud: 07 Sept, 2015 20:45
Postitas Zuslik
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Postitatud: 08 Sept, 2015 18:13
Postitas Kapten Trumm
Pildil on siis tegemist Brunza loodud 16-klapise VFTS-i mootoriga, mis laiemat kasutamist ei leidnud, kuna see tuli liiga hilja (NSVL majanduslik kollaps+ B-grupi keelustamine).
Samasse auku kadus ka see andekas Samara B-grupi siluettauto.
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Postitatud: 08 Sept, 2015 19:48
Postitas Lemet
Brunza loodud 16-klapine VFTS-i mootor Mossele peale pandud? Sest mootoriruum Mosse oma on. Huvitav, kuhu pidurivõim on pandud?
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Postitatud: 08 Sept, 2015 20:16
Postitas häh
Kas see mitte mingi 412 mootori aretus ei ole? Vt jagaja asukohta.
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Postitatud: 08 Sept, 2015 20:21
Postitas Lemet
412 jagaja oli ees all...
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Postitatud: 08 Sept, 2015 20:36
Postitas Zuslik
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Postitatud: 08 Sept, 2015 21:09
Postitas häh
DOHC on ju ikkagi, mis siis, et 8 klappi. Ja no küünlajuhtmed lähevad ette alla paremale, ma ju ütsi

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Postitatud: 08 Sept, 2015 22:03
Postitas Manurhin
Lemet kirjutas:Brunza loodud 16-klapine VFTS-i mootor Mossele peale pandud? Sest mootoriruum Mosse oma on. Huvitav, kuhu pidurivõim on pandud?
Kas Mossel pidurivõim niiväga hädavajalik ongi? Kui ma õigesti mäletan, siis 412 varasematel autodel seda polnudki (pildilolev näib samuti varasem, ühe klaasipesuriga variant olevat). No ja Žigulid 01 ja 011 on samuti ilma pidurivõimuta, suuruse, kaalu jm. omaduste poolest Mosse 412-ga üsna võrreldavad ja pidama saamisega pole mingit probleemi. Pigem just võimaldab pidurdusjõudu täpsemalt doseerida, mis on väga oluline libedal teel.
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Postitatud: 08 Sept, 2015 22:12
Postitas Lemet
Ei mäleta, et 412 ilma pidurivõimuta oleks olnud...408 oli küll, aga 412...

Isegi 2138sal(2140 kere ja 408 mootor) oli võim peal...
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Postitatud: 08 Sept, 2015 22:21
Postitas Zuslik
Siin veidi rohkem pilte ühest "spets" masinast ja tehnilised lahendused paistavad ka hästi välja
https://www.drive2.ru/l/244877/ Siin ka pidurivõim näha aga oma kunagise autoasjanduse õpetaja jutust meelde jäänd , et kui ruumi oli vähe sokutatti kuhugi Volga võim mis peasilindrist siis eraldi !
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Postitatud: 08 Sept, 2015 22:30
Postitas Lemet
Huvitav, käimakott tundub КП-10 olevat...tea, kust nad selle kätte on saanud, neid tehti suht vähe. Head ja väga vastupidavad kastid olid, paraku ei antud neid tootmisse, mingi väikeseeria vaid tehti.
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Postitatud: 08 Sept, 2015 23:00
Postitas Zuslik
Kui on toodetud siis mõni ikka kuskil säilind . Eks ka neid MosseDOHC mootoreid toodeti väikeseeriatena ja nagu selgus jõuti teha lausa viite erinevat varjanti ! Ja fanaatikud on ültse võrreldavad loodusjõududega , et kui kuskilt ei saa siis teeme kasvõi ise

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Postitatud: 08 Sept, 2015 23:11
Postitas Lemet
Kusjuures ei tule ette, et Eestis rallidel osalenud AZLK tehasemeeskond oleks siin DOCH mootoreid kasutanud...aega on muidugi küll palju juba mööda läinud, aga sedasorti imeasja oleks ilmselt seltskonnaga lähemalt uurima tormatud ja peaks mäletama...

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Postitatud: 08 Sept, 2015 23:52
Postitas Zuslik
Taksopargis praktikal olles kuulsin vanemaid seltsimehi rääkimas küll sellest , et Moskvitzhi tehasemeestel olnud kahenukaga mootorid aga kuna siis asi ei huvitand rohkem detaile "volgameeste" käest ei urgitsend , et millal ja kui palju . Aga võisid need mootorid olla ka mõeldud vormelite jaoks ja siis sealt edasi rallikrossi minna
http://s8.postimg.org/h9eye3et1/48cf0d6 ... _large.jpg