612. leht 1299-st

Re: Viktoriin

Postitatud: 12 Veebr, 2013 10:38
Postitas EOD
Mingi probleem kliimaseadmega? Sellised lennukid lendavad kõrgel, kus temperatuur ka suvel ulatub alla -50 kraadi. Samas maapinnal on suvel kohati samapalju plusskraade. Kliimaseadme ülesütlemisel on haigused kerged tulema. :roll:

Re: Viktoriin

Postitatud: 12 Veebr, 2013 10:56
Postitas Lemet
Nii see tõepoolest oli. M-4 kliimaseade oli üks üpris ebakindel tükk. Asjast endast pajatatakse sedamoodi...

"...Õhu konditsioneerimissüsteem töötas ebarahuldavalt. Lennata tuli karusnahkses riietuses- kõrgustes langes kabiini temperatuur tugevalt allapoole nulli. Kõige hullem oli sealjuures suvel- stardi ja kõrguse kogumise ajal jõudsid kõik end läbimärjaks higistada ning kuivada oli vaja enne seda, kuni lennuk maha jahtub. Selleks seati pardakonditsioneer sooja õhu andmisele ning sellest tulevad voolikud topiti kaelusest või varrukast sisse. Kuid aviaatorite leidlikkusele vaatamata oli külmetus ja nohu „emkade“ ekipaažide peamiseks kutsehaiguseks. Seda edestas vaid närvistress, mis oli esile kutsutud sagedastest süsteemiriketest ja lennuki kõrgest avariilisusest..."

http://airwar.ru/enc/bomber/m4.html

Nii et küsimisjärg austet kaasfoorumlase EOD kätte.

Re: Viktoriin

Postitatud: 12 Veebr, 2013 12:08
Postitas allatah
Ma ise mõtlesin selle SR-71 peale ja teadsin, et sel läheb kiiruse ja sellest tuleneva hõõrdejõu tõttu väga palavaks. Aga eks ta ole ka vähe kiirem lennuk.

Re: Viktoriin

Postitatud: 12 Veebr, 2013 14:01
Postitas EOD
Jääme siis veel lennunduse juurde.
Kõrgel lennates võib sattuda olukorda, mille ingliskeelsel nimetusel on seos matustega.
Mis olukorrast jutt?

Re: Viktoriin

Postitatud: 12 Veebr, 2013 14:13
Postitas Kilo Tango
EOD kirjutas:Jääme siis veel lennunduse juurde.
Kõrgel lennates võib sattuda olukorda, mille ingliskeelsel nimetusel on seos matustega.
Mis olukorrast jutt?
Coffin corner e. kirstunurk. Olukord, kus varisemiskiiruse ja helikiiruse kõverad lõikuvad ja kust kõrgemal alahelikiiruseline lend on võimatu.

Re: Viktoriin

Postitatud: 12 Veebr, 2013 14:24
Postitas EOD
Jep. Kõrgel, hõredas ja külmas õhus on helikiirus väiksem kui maapinnal, samas lennuki õhus püsimiseks vajalik kiirus suurem. Ja tekibki olukord, kus kiiruse vähendamisel lennuk variseb ja suurendamisel ületab helibarjääri. Näiteks Air France kaotas just seetõttu ühe lennuki.
Pilt
Küsi.

Re: Viktoriin

Postitatud: 12 Veebr, 2013 14:54
Postitas Kilo Tango
EOD kirjutas:Jep. Kõrgel, hõredas ja külmas õhus on helikiirus väiksem kui maapinnal, samas lennuki õhus püsimiseks vajalik kiirus suurem. Ja tekibki olukord, kus kiiruse vähendamisel lennuk variseb ja suurendamisel ületab helibarjääri. Näiteks Air France kaotas just seetõttu ühe lennuki.
Küsi.
Air France varises küll, kuid lennuki kaotus oli ikkagi pilootide koolituse puudujääk.

Mis puutub kirjeldusse, siis helikiiruse langus on marginaalne. Mis tõuseb kiiresti, on õhus püsimiseks vajalik kiirus. Ehk siis tegelikkuses ei näe see graafik välja mitte selline kena püramiid vaid pigem selline peaaegu täisnurkne kolmnurk, mille haarad ei ole tegelikult sirged. Ohh mihuke möla sai.

Re: Viktoriin

Postitatud: 12 Veebr, 2013 15:01
Postitas Kilo Tango
Peaks olema lihtne

Nimeta lennukõlblik rakett, mille vedelkütuse paak jäi mootorist väljuvate gaaside voole ette. Täpsemalt siis kasutati raketi stabiliseerimiseks mootori viimist kütusepaagist ettepoole.

Re: Viktoriin

Postitatud: 12 Veebr, 2013 23:03
Postitas Kilo Tango
No mis see's olgu. Ma arvasin, et kohe tuleb vastus. See ometi nii lihtne ju.

Re: Viktoriin

Postitatud: 13 Veebr, 2013 1:41
Postitas Lemet
Sa pead silmas ikka traditsioonilist ühes korpuses asuvat süsteemi, mitte sellist, kus mootor asub väljaspool muud raketikorpust nagu näiteks venelaste K-10nel?

Re: Viktoriin

Postitatud: 13 Veebr, 2013 10:34
Postitas Kilo Tango
Lemet kirjutas:Sa pead silmas ikka traditsioonilist ühes korpuses asuvat süsteemi, mitte sellist, kus mootor asub väljaspool muud raketikorpust nagu näiteks venelaste K-10nel?
Ei pea silmas ühes korpuses asuvat süsteemi. Tegemist on vedelkütusega raketiga, mille põlemiskamber asub kütusepaagist eespool. K-10 on gaasiturbiiniga.

Re: Viktoriin

Postitatud: 14 Veebr, 2013 10:01
Postitas Kilo Tango
Hakkame siis vihjama. Mõeldud seadeldis on pärit raketinduse algusaegadest.

Re: Viktoriin

Postitatud: 14 Veebr, 2013 11:39
Postitas EOD
Rheintochter R 3?

Re: Viktoriin

Postitatud: 14 Veebr, 2013 13:05
Postitas Kilo Tango
EOD kirjutas:Rheintochter R 3?
Ei (http://www.scribd.com/doc/102092588/Rhe ... -Dokumente)

Re: Viktoriin

Postitatud: 14 Veebr, 2013 14:18
Postitas Tschy
1926 Goddard rocket
:write: