vanahalb kirjutas: ↑06 Juul, 2025 19:01
Selline eelpool kirjeldatud punane märgituli ja keeld autot kasutada võib mingite vigade puhul ekraanile tekkida.
Küll aga pole ma kuulnud ühestki autot mille kasutamisel garantii katkeks siis kui andur näitab tühja rehvi. (Sellest jutt alguse ju sai) Kunde mure et kas laseb tühja rehviga võiduka lõpuni või jääb autoabi ootama kes uue ratta toob.
See viimane lepingu lisa on uute ja garantiiliste autode puhul üha levinum. Ei pea sugugi mitte Riias nädalavahetust veetma kui saab helistada autoabisse, öelda et koristage oma ront ja tooge uus
Kui on palju sõitmist siis ongi oluline müüja poolne tehniline tugi. Mitte auto ostuhind või liisingu protsent.
Mu ühel (hobi-)autol just nädalavahetusel lõi punase keelukolmnurga kellaplokis särama.
"Getriebe-problem"- täielik sõidukeeld. (Kuna ma tean, milles sellel autol probleem seisneb, siis sain ise arvuti abil hakkama, aga kui mõni jobu siis ikkagi veel edasi sõidaks kuni kast täitsa ribadeks, siis lipp kah kätte talle nõudmaks tõde ja õigust. Muideks, juba 20 aastat tagasi oli Volvol softist näha millal ja milline probleem tekkis, jne kuni selleni, kui mitu käivitamist sooritati punase keelu ajal ja kui mitu kilomeetrit niimoodi sõideti. Kui sa oled allkirja andnud, siis tähendabki see juba ammusest ajast seda, et ükskõik milline see punase tule põhjus ka pole, siis garantiitingimuste kehtimiseks tuleb sõiduk koheselt peatada. See on väga tugev juriidiline põhjus lõpetada garantii. (Muideks, olen ise erakorraliselt lõpetanud ja sellest omanikule koheselt fikseeritult teada andnud, kui garantiiline tsikkel tuli hooldusesse kuiva õlivardaga). Tartus oli vist see juhtum, kus klient (kliendi naine) sõitis Länkariga punase tulega (õlituli) edasi kuni mootor kokku jooksis, no ta (kliendi naine) arvas, et see kellaplokis põlev punane tuli talle ei kehti ja tema neid tulesid vaatama ja mõistatama ei pea. Et see on Toyota probleem, kui midagi juhtuda võiks, tal on ju garantii. No ei saanud tasuta uut mootorit, ei saanud.
Teine point on see, et enne, kui "kuskile helistada ja rondi äravedamist ja uut asendusautot nõuda", tuleb kõigepealt ostu-müügi tingimused läbi lugeda. Et oleks arusaadav: kes millist teenust ja kellele ja millises ulatuses ja üleüldse kus kohas, on müügilepingus kirjas. Olen näiteks ise omanud ja seoses sellega lugenud garantiilise Jaguari "owner-booki". Seal oli konkreetselt kirjas Jaguari vabatahtlikud kohustused/lubadused
kui ruttu (st kui mitme tunni jooksul),
kellele (koos kui mitme reisiseltsilisega),
millisel kujul (st kas asenduauto, või reisi katkemise/jätkumise hüvitis ja kui kauaks ja kui mitmele), asendusauto korral vähemalt milline mudel ja millises varustuses ja kui mitme tunni jooksul saabub, ja seda kõike juhtumil, kui sõidukil tekkivad garantiist tingitud probleemid. Eraldi teema oli veel see, et
millises piirkonnas see eksklusiivne teenindus toimib. Tegemist oli Belgiast ostetud 6 kuud vana autoga. Antud eksklusiivne lai garantii Eestis ei kehtinud, lähim ala oli Soomes ja Poolas oli üks esinduspunkt, kelle poole pöörduda. Ei pea mainima, et Mersul oli see leht oluliselt nirum ka E korral, ja muudel lihtsamatel on tavaliselt üldse lihtsalt antud mingi 24h-helpline number. Kui sattud murede ilmnemisel Riias olema, siis hea on kui see on Baltikumiülene teenus. Ma olen muideks ise helistanud (jällegi Belgiast ostetud ja Eestisse toodud) garantiilise 7-seeria BMW pärast üle-Euroopalisse helpline-sse, lihtsalt Eestis keelduti antud sõidukit garantiikorras teenindamast, vaid selle asemel nõuti raha. Telefoni teises otsas olnud klienditoe näidsik peale VIN-i kontrollimist kinnitas üle-Euroopalise täispakett-garantii kehtimist, ja pidi tooli pealt tookord pikali kukkuma kui kuulis, et BMW volitatud esindaja Eestis keeldub seda BMW-d garantiikorras teenindamast. Ütles, et teie probleemid saavad kindlast lahendatud ja nad ekstra tegelevad kohe selle probleemi lahendamisega ja kindlasti soovivad tagasisidet, kuidas probleem lahenes.
Aga siis kokkuvõtteks- kui sul pole müügipakkumises kirjas, et sulle asendusauto tuuakse ja kohvreid ühest autost teise tõstetakse, siis ole õnnelik, kui su taksoarvegi hotellini (lähima hostelini) sõiduks kinni makstakse.