616. leht 1299-st
Re: Viktoriin
Postitatud: 26 Veebr, 2013 15:36
Postitas aurik
Corvus, ole maru rahulik, Sul on nii palju vihjeid, et panevad pea ringi käima.
Ega Sa Tallinna komandanti Konrad Rotschildi mõtle?
Re: Viktoriin
Postitatud: 26 Veebr, 2013 19:12
Postitas aurik
Minu kord on vist küsida?
Ma arvan, et nüüd võiks käsile võtta Kapten Trummi küsimuse eelmiselt lehelt
Paneme sellise küsimuse - see üsna tuntud paaditootja, kelle paat ületas kõige esimesena WWI eel 50- sõlmelise kiiruse piiri, osutus WWII ajal massilistest sõjatellimusest kõrvale jäetuks. Selle põhjusena on spekuleeritud (kuid ametlikult pole kinnitatud) tema saksa päritolu (tollal oli USAs üldine võõraviha ja usaldamatus sakslaste, jaapanlaste jne suhtes), teha õnnestus tema firmal ükstes teisejärgulisi pisemaid tellimusi nagu päästekaatrid ja sihtmärkide pukseerijad. Ühtegi nö lahingukaatrit tema firma ei teinud. Firmat isnpekteerinud laevastiku esindajad väljendasid kiitvaid arvamusi ja firma sai ka miski "War production excellence" märgi.
Kellest ja mis firmast on jutt?
Trumm, ole siis valmis kommenteerima

Re: Viktoriin
Postitatud: 27 Veebr, 2013 12:50
Postitas Kapten Trumm
Kuna küsimus näeb vist kaelamurdev välja, siis selline vihje, et see firma tegutseb USA-s tänaseni.
Omaaegse toodangu hulgas võis näiteks lenda 10-meetrise lõbusõidupaadi, mida liigutas 1500 hobujõuline Allisoni lennukimootor

Re: Viktoriin
Postitatud: 28 Veebr, 2013 19:12
Postitas aurik
Paistab, et ei viitsita enam väga tehnikaga tegelda.
5 min. otsimist andis sellise tulemuse-
John L. Hacker ja The Hacker Boat Co
Re: Viktoriin
Postitatud: 01 Mär, 2013 16:46
Postitas Kapten Trumm
Vastus õige!
Re: Viktoriin
Postitatud: 01 Mär, 2013 17:56
Postitas Walter2
Kapten Trumm kirjutas:Vastus õige!
minu 5 minutit Googlit andsid sellise tulemuse:
S.E. Saunders ja S.E. Saunders Ltd
http://www.gracesguide.co.uk/S._E._Saunders
esimene 50-sõlmese kiiruse alistanud paat: Maple Leaf IV
http://www.lesliefield.com/boats_teams/ ... eaf_iv.htm
see siis kiirusrekordi poole pealt.
Kommentaare?
Re: Viktoriin
Postitatud: 04 Mär, 2013 21:53
Postitas Lemet
50-ndatel olid nõukogude "õhk-õhk" tüüpi rakettide loojad oma toodete arendamiseks sunnitud kasutama jakuutidest luunikerdajate teenuseid. Miks?
Re: Viktoriin
Postitatud: 05 Mär, 2013 12:33
Postitas Lemet
Hakkame vihjama- otsapidi oli asi seotud traditsiooniliste nõukogude sõjatehnika arendusmeetoditega...
Re: Viktoriin
Postitatud: 05 Mär, 2013 12:35
Postitas TTA
Lemet kirjutas:Hakkame vihjama- otsapidi oli asi seotud traditsiooniliste nõukogude sõjatehnika arendusmeetoditega...
Oli vaja miskit kopeerida?

Re: Viktoriin
Postitatud: 05 Mär, 2013 12:37
Postitas Lemet
Eeee....soe. Aga vale

Re: Viktoriin
Postitatud: 05 Mär, 2013 12:45
Postitas TTA
Lemet kirjutas:Eeee....soe. Aga vale

Jakuudist spioon saadeti nõukogude kultuuri tutvustamise ettekäändel välismaale, kus ta infiltreerus salajasse militaarlaborisse, nikerdas seal valmis luust mikroskeepi koopia, ning seejärel toimetas selle läbi tolli tagasi, väites et tegemist on lihtsalt tavalise kunstiteosega.
?

Re: Viktoriin
Postitatud: 05 Mär, 2013 12:50
Postitas Lemet
Siit annaks lausa õige vastuse kokku panna...Aga ikka vale. Jakuudid olid täitsa ausad nõukogude käsitöölised, ei miskid spioonid. Ja asi toimus ikka töörahva kodumaal...
Re: Viktoriin
Postitatud: 05 Mär, 2013 14:02
Postitas Lemet
Ja servapidi olid ka elektroonikakomponendid asjasse segatud...
Re: Viktoriin
Postitatud: 05 Mär, 2013 14:53
Postitas Kilo Tango
Lemet kirjutas:Ja servapidi olid ka elektroonikakomponendid asjasse segatud...
Tehti juhtpultide nuppe ja pistikuid
Re: Viktoriin
Postitatud: 05 Mär, 2013 15:29
Postitas Lemet
Nõup...
Hakkame tuletama...
1. NSVL sõjaline mõte oli valdavalt USA sõjaline mõte+ n aastat(n= aeg, mil suudeti vajalikust tehnilisest leiutisest aimu saada ja see pännu panna)
2. Õhk-õhk tüüpi raketti iseloomustavad suured kiirused ja koormused.
Koos eelnevaltöelduga peaks siin nüüd piisavalt ainest õigeks vastuseks olemas olema...