619. leht 666-st

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 24 Juul, 2025 16:17
Postitas Kapten Trumm
Oled valesti aru saanud. Kaks eri case-i. Seal Laagri selveri juures meelitatakse sind sõitma puudulikult tähistatud ühesuunalisel skeemil vastassuunas. Olen kuulnud ka, et pannakse ära sellega, et seal maaalusel parklal on õppeauto sissesõidu keeld, kästakse sisse sõita, tegelikult TRAM eksamiauto pole õppeauto. Ümberreastumine kaherealisel ringteel on teine asi. Mitmed eksamineerijad on seda pidanud oma asjatundmatuse pinnal rikkumiseks, kuigi tegelikult ei ole. Kui radade vahel on katkendjoon ja ohtu ei tekitata (st vaadatakse korrektselt peeglitesse, üle üla ja näidatakse suunda), siis pole mingit rikkumist.

TRAM osakonnajuhataja, selmet tunnistada probleemi, hakkab hämama "ohutuse tagamisest". Sellise ettekäändega saaks ju kukutada läbi mida iganes.
Süsteem on vigane ja põhiprobleem on TRAMis endas, kuna seal on töövõtja (eksamineerija, tehnoülevaatuse) tubliduse indikaatoriks läbikukutamiste protsent, mida rohkem, seda uhkem! Tulenevalt sellest on kontroll keskendunud, et saaks kiirelt oma kukutamise % täis, selleks meetodeid ei valita ja need meetodid on kas ebaseaduslikud või vähemalt kaheldava eetilisusega.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 24 Juul, 2025 16:38
Postitas sass2401
Ma ju ütlesin, anna oma argumentatsiooni põhistamiseks Google mapsi viiteid. Ma panen viited, kus pole mingit teemat https://www.google.com/maps/@59.3528962 ... FQAw%3D%3D

https://www.google.com/maps/@59.3529074 ... FQAw%3D%3D

Ja TRammi jamast anna konkreetset kirjade väljavõtted. Kui ei, on su terve jutt põhk ruudus. Selles juures ma olen valmis materdama siin (mitte kohtus) need jobud maapõhja, kuid ma tahan näha FAKTE, millele tugined, mida huinamuinat.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 24 Juul, 2025 16:54
Postitas Kapten Trumm
Mine osta ajakiri ja loe.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 24 Juul, 2025 17:40
Postitas avrnbr
No nende eksaminaatorite trikid ja võtted on vahel alatud küll.
Naabripoiss kukutati läbi põhjendusega, et reavahetusel ei vaadanud peeglisse.
See tähendas, et pead ei pööratud peegli suunas, sestap eksamineerija ei tuvastanud peeglisse vaatamist.
Tal oli vist veel üks eksimus olnud, aga see peeglivärk olnud kaalukeeleks.
Kas teie autoga sõites peeglisse vaadates pöörate alati pea vaadatava suunas?

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 24 Juul, 2025 19:01
Postitas sass2401
Kapten Trumm kirjutas: 24 Juul, 2025 16:54 Mine osta ajakiri ja loe.
Hea argument küll, tee loost pilt ja pista siia. Muus osas siis Google mapsi täpseid viiteid ei tulnud.
avrnbr kirjutas: 24 Juul, 2025 17:40 Kas teie autoga sõites peeglisse vaadates pöörate alati pea vaadatava suunas?
Sellised mured lahendab tänapäevane auto ise (peeglitel märgutuled, rooli vastu hoidmine jne). Kuid ikkagi peaks olema esitatud faktina eksami protokoll vms asi, kus on kirjas: "Ei vahtinud reavahetusel peeglisse, vaid vahtis eksamineerija kintse." Samas on väidetavalt karmile kukutamispoliitikale ikkagi liiklus mannetuid juhte täis, seega võiks veel karmimalt kukutada. Ega kõik ei peagi liikluses autoga osalema.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 24 Juul, 2025 21:11
Postitas AMvA
Kapten Trumm kirjutas: 24 Juul, 2025 16:17 Oled valesti aru saanud. Kaks eri case-i. Seal Laagri selveri juures meelitatakse sind sõitma puudulikult tähistatud ühesuunalisel skeemil vastassuunas.
Mis sa udutad? Alguses jutt ringristmikust, Selveri parklast, nüüd ühesuunaline tänav.
Pane Google Maps pilt.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 25 Juul, 2025 8:54
Postitas Kapten Trumm
Mine loe parem ajakirja, teie esinduse kliendinurgas on kindlalt olemas.
Kui see ei aita, siis mõned rahustavad tabletid aitavad vältida taolise tati loopimist.
Ma ei ole poole sõnagagi kirjutanud kaherealisest ristmikust Selveri juures.
Aga noh, ega see pisiasi egotrippi sega.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 25 Juul, 2025 8:55
Postitas zephys
sass2401 kirjutas: 24 Juul, 2025 19:01 Samas on väidetavalt karmile kukutamispoliitikale ikkagi liiklus mannetuid juhte täis, seega võiks veel karmimalt kukutada.
See on TRAMi eksamiaegade ja -korralduse otsene vili.
Miks pealinna inimesena soovida üldse teha eksamit pealinnas, kus on pea võimatu saada normaalset eksamiaega ning eksamilt positiivse soorituse saamine ka kahtlasevõitu (nii enda puudulike oskuste, kui ka eksaminaatorite "töövõtete" tõttu), kui saab Paides või Jõhvis vms pisemas kohas kenasti tehtud. Sellest täitsa omaette meem saanud juba FB liiklusgruppides.
Sama ka autokoolidega, eriti nüüd, kus slaavlastel tuleb ka lõpuks riigikeeles asju ajada - ikka on Aleksander Paidest abiks.
Lisame siia rahvuslikud ja kultuurilised eripärad, kus kolmandik riigist endiselt üritab nahaljavu või kokkuleppe korras asju ajada ja tulemus ongi käes.

Teisest küljest sünnib see mannetus tänapäeva autode juhiabidest - ACC+lane assist kombo ongi ju telefoni näppimiseks loodud.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 25 Juul, 2025 8:58
Postitas Kapten Trumm
Sellised mured lahendab tänapäevane auto ise (peeglitel märgutuled, rooli vastu hoidmine jne). Kuid ikkagi peaks olema esitatud faktina eksami protokoll vms asi, kus on kirjas: "Ei vahtinud reavahetusel peeglisse, vaid vahtis eksamineerija kintse." Samas on väidetavalt karmile kukutamispoliitikale ikkagi liiklus mannetuid juhte täis, seega võiks veel karmimalt kukutada. Ega kõik ei peagi liikluses autoga osalema.
Vaidlustamise süsteem on üles ehitatud sedasi, et enamasti pole sel tegevusel mõtet, sestap ka vähe vaidlustatakse (mida ARK esindaja esitleb kui edulugu). Parimal juhul saavutad sa tasuta uue eksami ja ei enamat, mitte nii, et sinu eksimus tühistatakse ja saad load. Ja enamik vaidlustajaid pelgab ametkondlikku kiusu järgmisel eksamil. Ehk süsteemne probleem.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 25 Juul, 2025 9:07
Postitas Kapten Trumm
See on TRAMi eksamiaegade ja -korralduse otsene vili.
Tegelikult laiem probleem kui eksamid - süsteem on põhimõttel "rohkem läbi kukutamist näitab tublidust", selline süsteem ei keskendu enam kvaliteedile, vaid iga hinnaga vigade leidmisele, olgu nad ohutud või ohtlikud, ei oma tähtsust. Ja kui vigade soovitav protsent on olemaS, siis edasine pole oluline. See seletabki, miks need pooleks raamidega veoautod endiselt ringi sõidavad, altkäemaksu ei võeta juba ammu, kaamerad igal pool.

Sama süsteem tegelebki asjadega, et kui terve kerega peegli suunas ennast ei keera, vändatakse sulle ohtlik viga. Kas õppeauto armatuuris enam ei ole sellist peeglit, kust eksamineerija näeb õpliase nägu? Või andmekaitse keelas ära? :shock:

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 28 Juul, 2025 11:52
Postitas davidsoniharald
Mis tootja mootoririhma kasutab VAG grupi tehnika tehasest? 2019 ja uuem bensiini mootoriga tehnika siis.
Mis on hammasrihma vahetusvälp? Internet pakub "igavesti" ehk peale 150k tuleb hakata kontrollima iga 30k järel ja kui tundub kulunud, peab vahetama. Arvamust võib avaldada aga mind huvitab just mis on tehase poolt ette nähtud numbrid.

Tänan juba ette!

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 28 Juul, 2025 13:58
Postitas erkilo
Kui enda 1.4 TSI kohta otsisin, siis leidsin numbreid 150k / 210k / ∞

Aga kõige lõbusam selle juures oli, et kui 100k ette tuli, siis selle aja peale suutsid väljalaske nukkvõlli otsast ajastuse muutmise korpuse kaane M6? poldid ennast lahti kerida. Tulemuseks mootorist lahkuv õli ja märjalt töötav hammasrihm. Ehk siis kokkuvõtteks sai igaks petteks ka hammasrihm vahetatud 100k pealt.

Edaspidi olen vähemalt iga teise õlivahetuse ajal need nuka otsapoldid üle kontrollinud. Pidavat olema selle mootori puhul mitte just liiga harva esinev viga.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 28 Juul, 2025 15:43
Postitas Walter2
Erinevatel mootoritel kipub h.rihma vahetuse välp olema ka erinev. Ma pakun et kui VAG esindusest järgi küsida siis öeldakse, et Saksas on selline välp aga Eestis kui Ida-Euroopa maal kus valitsevad kehvemad ekspluatatsiooni- ja klimaatilised tingimused on see välp tunduvalt lühem. Paraku on see stampvastus nii mõnegi muu margiesinduses siinmail.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 28 Juul, 2025 21:48
Postitas kaupo51
Vaatasin huvi pärast, mida pakub Haynes. Golf VIII 2021 aasta ja DPCA mootor 110 kw. Hammasrihma vahetusvälp. Vastuse leiate pildilt.
Ühel juhul Euroopas ette nähtud servise programm ja teisel juhul Argentina, Brasiilia jne
dpcaint1.jpg
dpcaint2.jpg

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 28 Juul, 2025 21:51
Postitas kaupo51
Kommenteerin pisut. Olenevalt nüüd esindusest võib juhtuda selline asi. Küsid esindusest, kui pikk on minu autol hammasrihma vahetusvälp ja saad vastuse- tehas soovitab 180 000 km, aga meie soovitame 120 000 vms. Ehk esindus võib hoolimata tehase pikast välbast soovitada vahetada varem. Mis iganes see põhjus siis on.

Mis tootjat VAG originaalis kasutab, seda ma ei tea ja kas nad ise seda avaldada soovivadki. Järelturu rihmadest võiks olla Continental kindel kvaliteet.