620. leht 666-st
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 28 Juul, 2025 22:03
Postitas davidsoniharald
Tänan akf-i sisuka vastuse eest.
Euroopas siis võib sõita 300k/15 aastat ja siis hakata silma peal hoidma, kas on kulunud
Vähem arenenud riikides on välbaks 120k.
Võta siis kinni, mis õige on.
Keskmise palga järgi oleme täitsa arenenud riik, ma ütleks. Lasen siis sinna keskele, 150k ja 7 aastat. Selline kuldne kesktee.
Esindus soovitab ikka vahetada tihemini, sest siis on neil "kuivem puhtam ja muretum tunne". Lisaks esitavad "tonnise" arve selle töö eest. Seda kõike ei saa neile kuidagi pahaks panna.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 28 Juul, 2025 22:41
Postitas OLAVI
davidsoniharald kirjutas: ↑28 Juul, 2025 22:03
Tänan akf-i sisuka vastuse eest.
Euroopas siis võib sõita 300k/15 aastat ja siis hakata silma peal hoidma, kas on kulunud
Vähem arenenud riikides on välbaks 120k. ...
...Keskmise palga järgi oleme täitsa arenenud riik, ma ütleks. Lasen siis sinna keskele, 150k ja 7 aastat. Selline kuldne kesktee. ...
Rikkama ostjaskkonnaga riigis, kui sõidetakse klapid ribadeks, siis kas ostetakse uus mootor või tõenäolisemalt uus auto, sest EURO roheprogrammid on tootjatel ammu teada ja tootjad on varakult arvestanud autopargi väljavahetamise vajadusega.
Ühe oma autoga oli ka probleem (minu jaoks), et kuna erinevate aastate mootoritel oli erineva pikkusega nukaajami kontrolli/vahetusvälp, siis kui pikk on vahetusvälp konkreetsel mootoril.
Esinduses toksiti vin kood arvutisse ja umbes nii öeldigi, et "nii uue masinaga sõida nii kaua kui liigub ja kui enam ei liigu, siis saab meie käest uue mootori osta, varuosi kataloog (veel) ei anna".
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 29 Juul, 2025 0:15
Postitas vanahalb
Kui neid Kaupo51 pandud linke diagonaalis lugeda siis hooldusvälbad sõltuvad teetolmu hulgast. "Average dust level" kuhu loetakse suurem osa Euroopast, Jaapan jms ning "High dust level" mis on arengumaad aga ka näiteks Iisrael.
Valges ilmas on suuremalt jaolt asfaltteed. Neegrite sekka paigutatud Iisraelis võib-olla samuti aga kõrb ning tolmutorm võtab silmanägemise ära.
Selline jaotus on paljudel masinatel ja isegi siseriiklikult. Kas töötab karjääris või linnatänaval jne. Sest nagunii ei püüa õhufilter 100% kogu sodi kinni, see läheb mootorisse ja juba õli vahetus tehakse tihedamalt.
Kui selle volkkariga ainult Tallinna ja Pärnu vahet sõidetakse siis Euroopa reeglid ja kui Lõuna- Eesti kruusateedel kolistatakse liigitub arengumaaks. .
Kui ma viimati esinduses VW hammasrihmasid lasin vahetada olid Continentali rihmad. Tõsi , Passatil ja mingi 15 aastat tagasi.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 29 Juul, 2025 7:32
Postitas Walter2
OLAVI kirjutas: ↑28 Juul, 2025 22:41
Rikkama ostjaskonnaga riigis, kui sõidetakse klapid ribadeks, siis kas ostetakse uus mootor või tõenäolisemalt uus auto, sest
EURO roheprogrammid on tootjatel ammu teada ja tootjad on varakult arvestanud autopargi väljavahetamise vajadusega.
Hmm... ja kuhu on jäänud pidevalt ja perioodiliselt Brüsselist mahahõigatavad asjade taaskasutus ning remonditavuse parandamine mis just võiksidki olla looduse vähem koormamise ning jalajälje vähendamise aluseks?
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 29 Juul, 2025 7:51
Postitas AMvA
Walter2 kirjutas: ↑29 Juul, 2025 7:32
OLAVI kirjutas: ↑28 Juul, 2025 22:41
Rikkama ostjaskonnaga riigis, kui sõidetakse klapid ribadeks, siis kas ostetakse uus mootor või tõenäolisemalt uus auto, sest
EURO roheprogrammid on tootjatel ammu teada ja tootjad on varakult arvestanud autopargi väljavahetamise vajadusega.
Hmm... ja kuhu on jäänud pidevalt ja perioodiliselt Brüsselist mahahõigatavad asjade taaskasutus ning remonditavuse parandamine mis just võiksidki olla looduse vähem koormamise ning jalajälje vähendamise aluseks?
Oh, ei maksa neid OLAVI väiteid väga tõsiselt võtta.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 29 Juul, 2025 8:19
Postitas Peeter
AMvA kirjutas: ↑29 Juul, 2025 7:51
Walter2 kirjutas: ↑29 Juul, 2025 7:32
OLAVI kirjutas: ↑28 Juul, 2025 22:41
Rikkama ostjaskonnaga riigis, kui sõidetakse klapid ribadeks, siis kas ostetakse uus mootor või tõenäolisemalt uus auto, sest
EURO roheprogrammid on tootjatel ammu teada ja tootjad on varakult arvestanud autopargi väljavahetamise vajadusega.
Hmm... ja kuhu on jäänud pidevalt ja perioodiliselt Brüsselist mahahõigatavad asjade taaskasutus ning remonditavuse parandamine mis just võiksidki olla looduse vähem koormamise ning jalajälje vähendamise aluseks?
Oh, ei maksa neid OLAVI väiteid väga tõsiselt võtta.
No ära aja plära. On küllalt infot, et uute autode tootmise puhul arvestatakse ca 5 aastase elueaga (ja see aeg on järjest vähenenud), ja just nimelt sellest aspektist, et kui selle aja jooksul ilmneb mingeid tõsisemaid tehnilisi probleeme, siis selle asja parandamine on just "finantsperspektiivist negatiivne", st toode on odavam "rohekäitlusse suunata": uue sõiduki soetamisel saadakse mingitest programmidest ja/või kohustustest tulenevate skeemide alusel vanast autost loobumisel lisaks veel arvestatav hüvitis ja hopsti- lähebki pressi alla. Ja siit jälle omakorda sammud toote konstrueerimisel: kui pikemat (auto pidamise/eluea) plaani ei ole, siis võetakse (so on juba võetud) tootmisel kasutusele meetodid ja tehnoloogiad ja inseneeriad, millede põhirõhk on tootmise efektiivistamine, aga selle vaates parandamine/hooldamine jääb/suunatakse kaugele tahaplaanile. Ja neid näiteid on kah juba küllaga, oma paarkümmend aastat.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 29 Juul, 2025 8:39
Postitas Kapten Trumm
kaupo51 kirjutas: ↑28 Juul, 2025 21:51
Kommenteerin pisut. Olenevalt nüüd esindusest võib juhtuda selline asi. Küsid esindusest, kui pikk on minu autol hammasrihma vahetusvälp ja saad vastuse- tehas soovitab 180 000 km, aga meie soovitame 120 000 vms. Ehk esindus võib hoolimata tehase pikast välbast soovitada vahetada varem. Mis iganes see põhjus siis on.
Mis tootjat VAG originaalis kasutab, seda ma ei tea ja kas nad ise seda avaldada soovivadki. Järelturu rihmadest võiks olla Continental kindel kvaliteet.
See on paljudel autodel nii, kui hakkad õiendama, et "tehas lubab", siis ei soovitata sul saatust proovile panna. Näiteks Fiat Multijet 2 diislil, mis käib ka hammasrihmaga, on neid proovilepanijaid olnud ja lõppenud on need ühtemoodi - sestap antud rihm tuleb vahetada max 50 tkm pealt.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 29 Juul, 2025 8:41
Postitas Kapten Trumm
Walter2 kirjutas: ↑29 Juul, 2025 7:32
OLAVI kirjutas: ↑28 Juul, 2025 22:41
Rikkama ostjaskonnaga riigis, kui sõidetakse klapid ribadeks, siis kas ostetakse uus mootor või tõenäolisemalt uus auto, sest
EURO roheprogrammid on tootjatel ammu teada ja tootjad on varakult arvestanud autopargi väljavahetamise vajadusega.
Hmm... ja kuhu on jäänud pidevalt ja perioodiliselt Brüsselist mahahõigatavad asjade taaskasutus ning remonditavuse parandamine mis just võiksidki olla looduse vähem koormamise ning jalajälje vähendamise aluseks?
Liiga kaalukad jõud on huvitatud autode eluea lühendamisest, nii finantssektor (et liisitaks uusi) kui ka autotootjad ise (et soetataks rohkem).
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 29 Juul, 2025 8:43
Postitas Kapten Trumm
davidsoniharald kirjutas: ↑28 Juul, 2025 22:03
Tänan akf-i sisuka vastuse eest.
Euroopas siis võib sõita
300k/15 aastat ja siis hakata silma peal hoidma, kas on kulunud
Vähem arenenud riikides on välbaks 120k.
Võta siis kinni, mis õige on.
Keskmise palga järgi oleme täitsa arenenud riik, ma ütleks.
Lasen siis sinna keskele, 150k ja 7 aastat. Selline kuldne kesktee.
Esindus soovitab ikka vahetada tihemini, sest siis on neil "kuivem puhtam ja muretum tunne". Lisaks esitavad "tonnise" arve selle töö eest. Seda kõike ei saa neile kuidagi pahaks panna.
Sellise "laskmisega" võib kergelt klapid pähe lasta, Eestis on taolisi nõudjaid küllalt olnud ja lõppenud on need proovimised üldiselt ühtemoodi.
15 aastase elueaga hammasrihm on selgelt kahtlane jutt. Eriti kui VW kasutab mingit made in Italy rihma (mite enam Continentali).
Lisaks tuleb arvestada, et hammasrihma materjal ajaga väsib, enamik rihmasid vahetatakse siiski ka 5a pealt välja.
Esindusel on peale oma finantshuvi muidugi ka praktiline kogemus taoliste kõiketeadjatest õigusenõudjatega. Ja nende mootorite lappimisega.
Soovitaks kuulata, mida nad räägivad. Max 5a/150 000 (kumb täitub enne) võiks uskuda.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 29 Juul, 2025 8:52
Postitas AMvA
Peeter kirjutas: ↑29 Juul, 2025 8:19
AMvA kirjutas: ↑29 Juul, 2025 7:51
Walter2 kirjutas: ↑29 Juul, 2025 7:32
Hmm... ja kuhu on jäänud pidevalt ja perioodiliselt Brüsselist mahahõigatavad asjade taaskasutus ning remonditavuse parandamine mis just võiksidki olla looduse vähem koormamise ning jalajälje vähendamise aluseks?
Oh, ei maksa neid OLAVI väiteid väga tõsiselt võtta.
No ära aja plära. On küllalt infot, et uute autode tootmise puhul arvestatakse ca 5 aastase elueaga (ja see aeg on järjest vähenenud),
Selle absurdse väite kohta sooviks nüüd küll KONKREETSET infot, muidu on see täiesti tavaline plära.
Kuna sa seda nii konkreetselt väidad, siis sul peab selle kohta info olemas olema.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 29 Juul, 2025 10:06
Postitas davidsoniharald
Kapten Trumm kirjutas: ↑29 Juul, 2025 8:43
davidsoniharald kirjutas: ↑28 Juul, 2025 22:03
Tänan akf-i sisuka vastuse eest.
Euroopas siis võib sõita
300k/15 aastat ja siis hakata silma peal hoidma, kas on kulunud
Vähem arenenud riikides on välbaks 120k.
Võta siis kinni, mis õige on.
Keskmise palga järgi oleme täitsa arenenud riik, ma ütleks.
Lasen siis sinna keskele, 150k ja 7 aastat. Selline kuldne kesktee.
Esindus soovitab ikka vahetada tihemini, sest siis on neil "kuivem puhtam ja muretum tunne". Lisaks esitavad "tonnise" arve selle töö eest. Seda kõike ei saa neile kuidagi pahaks panna.
Sellise "laskmisega" võib kergelt klapid pähe lasta, Eestis on taolisi nõudjaid küllalt olnud ja lõppenud on need proovimised üldiselt ühtemoodi.
Julge väide. On selle kohta mingit statistikat avaldada või pelgalt arvamus? Kes on mida nõudnud?
Kapten Trumm kirjutas: ↑29 Juul, 2025 8:43
15 aastase elueaga hammasrihm on selgelt kahtlane jutt. Eriti kui VW kasutab mingit made in Italy rihma (mite enam Continentali).
Kas sa tead, mis rihmasid VAG grupp kasutab tehasest? Mina ei tea ja selle pärast küsisin.
Kapten Trumm kirjutas: ↑29 Juul, 2025 8:43
Esindusel on peale oma finantshuvi muidugi ka praktiline kogemus taoliste kõiketeadjatest õigusenõudjatega. Ja nende mootorite lappimisega.
Soovitaks kuulata, mida nad räägivad. Max 5a/150 000 (kumb täitub enne) võiks uskuda.
Milliste kõiketeadjate ja õigusenõudjatega? Miks nende mootoreid peab lappima?
Kui tootja annab välbaks 300k/15 aastat siis kas see on õige välp? Kas tootjat võib uskuda?
Arvad jälle palju aga ühtegi fakti ei suuda pakkuda. Arvamisega on siin ilmas vähe peale hakata.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 29 Juul, 2025 11:13
Postitas OLAVI
Kui suurt tähtsust üldse omab, et millise firmamärgiga detail paigaldati autole 10 või 15 aastat tagasi, kui tänapäeval toodetud detail on väga väikse tõenäosusega toodetud samadel seadmetel või üldse sama tootjafirma katuse all, kuna tootekarbile võib suvalise, hulgifirma poolt tellitud nime lasta trükkida?
Kuna tänapäeval mõjutab ostjat rohkem kirev pakend ja kaubamärk, kui toote enda omadused, siis valiku tegemine võib ootamatult keeruliseks osutuda.
(Näiteks komminimega tööriided või dinosauruse pildiga ehituskeemia.)
Üks hea näide kaubamärgi promost on lastele müüdava maiustusega tulevase turu tekitamine:
https://www.google.com/search?newwindow ... 99&dpr=1.5

Ja kui lapsed on vanemaks saanud, siis saab neile tuttava nimega toodet pakkuda:

Re: Autotehnikateema
Postitatud: 29 Juul, 2025 11:18
Postitas ahto42
Aastaid tagasi, 10+, oli Autolehes interviu kellegi Fordi insener/tegelasega, kus oli täpselt sama teema õhus, et mootori-iga transtil loeti ca 250 tuh km ja pole avatav. Ajakirjanik küsis, et mis siis toorme kokku hoiust ja muust rohevärgist... Insener vastas, et selle ajapeale on juba uuem turvalisem auto ja keskkonnasõbralikum mootor välja. Inimelu on tähtsam, kui ressursi kokkuhoid, toodi põhjenduseks.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 29 Juul, 2025 11:35
Postitas AMvA
OLAVI kirjutas: ↑29 Juul, 2025 11:13
Kui suurt tähtsust üldse omab, et millise firmamärgiga detail paigaldati autole 10 või 15 aastat tagasi, kui tänapäeval toodetud detail on väga väikse tõenäosusega toodetud samadel seadmetel või üldse sama tootjafirma katuse all, kuna tootekarbile võib suvalise, hulgifirma poolt tellitud nime lasta trükkida?
Kuna tänapäeval mõjutab ostjat rohkem kirev pakend ja kaubamärk, kui toote enda omadused, siis valiku tegemine võib ootamatult keeruliseks osutuda.
(Näiteks komminimega tööriided või dinosauruse pildiga ehituskeemia.)
Üks hea näide kaubamärgi promost on lastele müüdava maiustusega tulevase turu tekitamine:
https://www.google.com/search?newwindow ... 99&dpr=1.5

Ja kui lapsed on vanemaks saanud, siis saab neile tuttava nimega toodet pakkuda:
Sa vist ei saa üldse aru, kust tuleb Snickers tööriiete nimetus?
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 29 Juul, 2025 11:55
Postitas davidsoniharald
ahto42 kirjutas: ↑29 Juul, 2025 11:18
Aastaid tagasi, 10+, oli Autolehes interviu kellegi Fordi insener/tegelasega, kus oli täpselt sama teema õhus, et mootori-iga transtil loeti ca 250 tuh km ja pole avatav.
Jutuks hea küll. "Pole avatav" all mõeldi tõenäoliselt "esindus ei remondi vaid asendab, sest nii on odavam" . Tõenäoliselt esindusele ongi odavam. Autoleht on umbes sama tase kui Õhtuleht.
Remontida saab absoluutselt kõiki asju siin maailmas. Küsimus on resurssides (raha, varuosad, aeg).