Seadmed on veel lihtne probleem sest neid saab raha eest. Vastavate spetside leidmine aga keerulisem ehk ilma võõrtööjõuta jääks juba praegu Eesti rasketööstus omadega hätta. https://www.aripaev.ee/uudised/2020/04/ ... a-vedelastdavidsoniharald kirjutas:Tux kirjutas:Minu teada on Milrem endale sisse ostnud ka insenere, kes on aastaid soomus- ja muud rasketehnikat konstrueerinud, seega ei pea sugugi nullist alustama. Lisaks on Eestis erinevates metallitöötlemise ettevõtetes olemas ka kõik vajalikud tööpingid, et kasvõi tanki kere ja paljud muud agregaadid valmis teha ja selles valguses on positiivne, kui need tööd jäävad kodumaale. Lätlased näiteks remontisid oma Inglismaalt toodud sõidukid Inglismaal, sest kohapeal ei suudetud ja seda saatust meile ei tahaks.
Kus on Eestis olemas seadmed, millega tanki soomust kokku keevitada?
Ainuke riik minu teada on Venemaa, kus on rahvusliku uhkuse osaks on kõik mis arendatud ja toodetud Venemaal, olgu see nii suur praht ja raha raiskamine kui tahes. Isegi hiinlased (tehnoloogia kopeeritakse, ise toodetakse) ja ameeriklased (kohapeal arendatakse, hiina komponentidest pannakse kokku) oma kordades suuremate eelarvete juures ei pea 100% millegi tegemist omas riigis kõige mõistlikumaks. Eesti puhul on võib-olla parem tellida meie nõudmiste järgi õiged jupid välismaalt ja siin panna kokku aga kõik sõltub eesmärgist. Hetkel see projekt ei paista enam lihtsalt soomukite hankimisena vaid pigem investeeringuna ehk seal peaks olema Eesti jaoks ka mingi lisaväärtus peale saadava lahingutehnika. Kui on soovi eksportida ja riigi investeeringut ka kasumit teenima panna, siis koostöö mõne teise Nato või ELi riigiga oleks vist mõistlikum, eriti brändi ja toote arengu seisukohast.