Zoig kirjutas: Kuidagi loogilisem tundub, et ületalve nikerdati eeltööga (näiteks tõsteti istmed Kreutzwaldile ja muudeti sisemus baarile sobilikumaks), ning esimesel võimalusel 1991 kevadel tõsteti Raketa-2M vette ning hakati Baari ajama. Kui sellest suvejooksul ikkagi asja ei saanud, siis jäässe jätmise asemel leiti kasulikum lahendus ja veeti augustis Narva-Jõesuusse ära.
Nii tundub jah kõige reaalsem. Minu peas on 1990.a. suvest säilinud kaks mälupilti
Esimene- raketad 1 ja 2 kai peal, nr 3 aga nende juures vees. Ja teine- 1 ja 2 ikka kai peal, aga 3 kadunud- kusagil sõidus.
Üks foto. Kust võetud, ei mäleta, aga aastanumber selle juures oli 1985, mis täiesti usutav. Näha, et kaks raketat tihedalt teineteise järel, kolmas siiski pisut maad eemal

- Trtsadam85.jpg (48.22 KiB) Vaadatud 6144 korda
Mis puutub JungaB randumissilda, siis see oli päris kapitaalne, jõepõhja rammitud vaiadega. Sellist tööd oli otstarbeks teha vastu sügist madalveeperioodil, mitte kevadise kõrgveeseisuga.
Võimalik, et mu eelmises postis toodud kahe inimese meenutustes võisid aastate mõjul erinevad asjad läbi põimuda. Üks tegelane mäletas justkui täpselt, et baar seisis samas kohas, kus praegune lodjasaatkond.
Junga oli sealt tegelikult jupp maad ülesvoolu. Aga 1990.a. „Kreutzwaldi“ pontoon oli tõesti sama väljaulatuva kaldaeendi ääres umbes ausambaga kohakuti.
Järgmisel aastal tegi „Kreutzwald“ kogu aeg sõite Turuhoone peatusest. „Koidula“ oli Narva viidud ja sadam sai kooperatiivi käest laeva tagasi. Sel aastal oli regulaarsõitude siht taas Kabina, kusjuures karjääri linnapoolses otsas oli isegi randumispontoon, mida vajadusel kasutati. Et auto igal perel polnud siis iseenesestmõistetav, liinibuss sinna käis vaid paar korda päevas, oli kindlasti sellist suvilarahvast, kes kasutasid võimalust mitte 20 min. umbses bussis loksuda, vaid ajaliselt kaks korda kestvamat, ent see-eest igati mugavamat võimalust kohale jõuda. Kohvik laeval töötas muidu nagu jumal juhatas, aga justkui meeles, et soojemate ilmadega, kui sõitjaid palju, sealt midagi osta sai.
Zwyx kirjutas: külastati Jõgevestes olevat Barclay de Tolly mausoleumi. Hetkel vaatan muidugi kaarti ja proovin aru saada, kaugele laev mõõda Väike-Emajõge sõita sai ja kuidas sinna mausoleumi ikkagi sai.
Kunagi riputasin järgneva foto, mille peal "Kreutzwald", kehvema versiooni juba üles, nüüd ilmus välja vähe parem. Näha, et kusagil enne Jõgeveste silda on jõel ikka laiem koht olemas.

- KreJg.jpg (44.75 KiB) Vaadatud 6144 korda
Zwyx kirjutas:Väike tähelepanek kuidas eristada omaaegset "Kreutzwaldi" (ehk nüüdset "Pegasust") ja "Koidulat" - viimasel oli esisalongi suunduv trepikamber varustatud üleval pisikese illuminaatoriga.
Ka tagasalongi minev trepikamber oli „Koidulal“ illuminaatoriga.
Tegelikult andsid Sa mõtte teha ükskord ära „Koidula“ ja „Kreutzwaldi“ nö välimääraja. Aeg-ajalt ikka keegi küsib, kumb laev pildil on, juhul kui nime või numbrit ei paista.
Hetkel ei hakka tegema, posting läheks liiga pikaks, aga mulle on ette jäänud, et laevadel oli kokku 8 tehasepäritolu erinevust. Kui laevu foorumisrippuvatel fotodel omavahel võrrelda, siis kuuele saab erinevate piltide abil pihta. Aga kahe jaoks peavad olema spets. ülatvaated, mida pole netis kusagil näinud.
---------
Kaugemasse ajalukku kah. Ootamatult, aga see -eest rõõmustavalt hakkas pisut paotuma staaliniaja eesriie
aurik kirjutas: „Tivolist“ on teada, et EW ajal toimetas puksiirina, suutis üle elada isegi II maailmasõja ja jätkata sõitmisi sovetiajal. Selge, et stalinistlikus riigis talle padukapitalistlikku nime külge ei jäetud.. Ja mul tekkis uid, et
„Edasi“ võibki olla endine „Tivoli“.
Täiesti pihtas-põhjas! Ümberristimine toimus enne 1949.a. navigatsiooni. Samal ajal sai „Ukust“ tubli „Bolševik“, kusjuures reisilaevane oli ta täiesti kindlalt kasutuses ka samal aastal ja kaudsed tõendid ütlevad, et veel mõni aasta hiljemgi.
Ka Võrtsjärvega ühenduse küsimus muutus pisut selgemaks. Vähemalt 50-te alguses on Suislepa vahet sõitnud ikkagi „Pioneer“. Endise „Sulevina“ oli tal EW aegadest tee tuttav.
„Pioneeri“ pildid, mis siin vanemast ajast ripuvad, on tehtud täpselt 1950.a. kevadel. Ja laeval on seos "Raketa-2"-ga, nimelt kuulus "R-2" pikaaegne kapten hr Ojamäe noorena "Pioneeri" meeskonda.
Kas mõni teine veel on nõukaaja algul Võrtsu vahet käinud, pole hetkel välja tulnud, aga võimalus on. Nimelt sai paar aastat pärast sõda Tartu sadam nö vennaliku abi korras Venemaalt ühe väikese mootorlaeva, mis on sõitnud nii pikemaid sõite- kindlasti kuni Praagani ja ka lühiliini ujulani.