Re: Viktoriin
Postitatud: 12 Nov, 2013 22:51
Tolmune, kuid suuresti inimtühi. Tolm peaks jääma rohkem auto taha.
Oeh... No mida teha? Olgu, patuga pooleks loen vastuse õigeks. Tõepoolest, Nivade probleemiks Austraalias oli mootorite ülekuumenemine. Ja seda mitte putukate või tolmu tõttu, vaid et need autod olid projekteeritud NSVL ja Euroopa tingimuste jaoks. Nagu mitu erinevat kohalikku inimest kinnitas, kuni +35 kraadise õhutemperatuurini probleeme polnud. Aga kui oli juba 37...38 kraadi väljas, ei suutnud mootori jahutussüsteem enam oma ülesandega hakkama saada. Samas südasuvel pole ka nt. Perthis +40 midagi harukordset (ise seda omal nahal tunda saanud. Tunne oli sama kui soojapuhur omale näkku keerata). Ekvaatorile lähemal on veelgi kuumem. Ja nii juhtuski, et Nivat, mida algul reklaamiti kui mugavat, hea läbivusega ja soodsa hinnaga autot, enam eriti ei tahetud. Mida sa ikka hakkad peale autoga, mida 3-4 kuud aastas eriti kasutada ei saa. Kui ZAZ-il saab veel suuremad "kõrvad" külge aretada ja kapoti sõidu ajal lahti hoida, siis vesijahutusega mootor vajaks suuremat radiaatorit. See aga ilma kapitaalsete ümberehitusteta Niva kapoti alla ei mahuks. Kui kohalik diiler need ümberehitused teekski, viiks see auto hinna tunduvalt kallimaks. Võinuks ju muidugi Nivasid üldse tühja kapotialusega importida ja mingi lääne mootori kohapeal peale panna, aga see ajanuks jällegi hinna üles. Õliradiaatorit Nival polnud ja kahtlane, kas selle lisaminegi (kuhu?) erilist efekti oleks andnud. Ainus töötav lahendus oleks ehk olnud lisaradiaatori kasutamine, aga sellelegi poleks mujal ruumi olnud kui katusel. Sel juhul olnuks auto väljanägemine porr kuubis ja pealegi poleks siis saanud pakiraami paigaldada ja surfilaudu kuhugi panna. Austraallased mainisid veel ka mõningaid probleeme varuosade saadavuses (see probleem olnuks küll lahendatav, valuutanäljas NSVL oleks kasvõi kohalikust jaemüügist vajadusel jupid ära korjanud ja laevaga teele saatnud), aga '80 aastate teises pooles tekkisid Nivale juba ka troopilises kliimas probleemivabalt töötavad konkurendid (Mitsubishi Pajero, Suzuki Vitara, Nissan Patrol ja Terrano jm.), samuti tekkis tsiviilmaasturite järelturg, kust need, kes nt. uut Range Roverit soetada ei jaksanud, said odavalt mõne kasutatud, ent siiski heas korras masina.olef kirjutas:tjaah...nu muhu puhul meenub mul mootoriöli ülekuumenemine (poolasse kulus harvem)
A Nival vist polegi öliradiaatorit?
Mitte ilmselt vaid kindlasti. Kusagil töökojas selline ümberehitus teha lasta ei tuleks just väga odav lõbu. Kõigepealt uus radikas ise juba maksab midagi (minu L-seeria Subaru salongikütteradika eest küsiti esinduses originaalvaruosana AUD1000Kapten Trumm kirjutas:Küsimus on ilmselt ka lääne inimese väheses leidlikkuses ja tahtmatuses selliste probleemidega tegeleda.
Pihtas-põhjas! Tõepoolest onu Evelyn oma püssigaLemet kirjutas:Owen koos oma püstol-kuulipildujaga?
Kui õues on +40 , pole üldse paha mõte salongisoojendus maksimumi peale keerata, ega hullemaks ikka ei lähe.Manurhin kirjutas:Nagu mitu erinevat kohalikku inimest kinnitas, kuni +35 kraadise õhutemperatuurini probleeme polnud. Aga kui oli juba 37...38 kraadi väljas, ei suutnud mootori jahutussüsteem enam oma ülesandega hakkama saada. Samas südasuvel pole ka nt. Perthis +40 midagi harukordset (ise seda omal nahal tunda saanud. Tunne oli sama kui soojapuhur omale näkku keerata).
Läheb ikka hullemaks küll. Kui minu "Subarožetsil" jahutussüsteemi lekke tõttu mootor kuumaks minema kippus (sellest on ka juttu "natuke nuputamist tehnikameestele" teemas), siis proovisin. Polnud mitte masohhism vaid enesetapukatsevanahalb kirjutas:
Kui õues on +40 , pole üldse paha mõte salongisoojendus maksimumi peale keerata, ega hullemaks ikka ei lähe.Karmi vene talve jaoks projekteeritud autol on salongiradikas vahel lausa veerand mootoriradikast ja lõppkiirusele mõjub selline masohhism hästi.