646. leht 1283-st

Re: Viktoriin

Postitatud: 12 Nov, 2013 22:51
Postitas Sho
Tolmune, kuid suuresti inimtühi. Tolm peaks jääma rohkem auto taha.

Re: Viktoriin

Postitatud: 12 Nov, 2013 23:01
Postitas Lemet
Pika aja peale peaks jahutusradika kinni kittima ikka... :scratch:

Re: Viktoriin

Postitatud: 12 Nov, 2013 23:08
Postitas Helar
Vene tehnikale keeruline ( toll jne ) juppe saada.

Re: Viktoriin

Postitatud: 12 Nov, 2013 23:09
Postitas Manurhin
olef kirjutas:tjaah...nu muhu puhul meenub mul mootoriöli ülekuumenemine (poolasse kulus harvem)
A Nival vist polegi öliradiaatorit?
Oeh... No mida teha? Olgu, patuga pooleks loen vastuse õigeks. Tõepoolest, Nivade probleemiks Austraalias oli mootorite ülekuumenemine. Ja seda mitte putukate või tolmu tõttu, vaid et need autod olid projekteeritud NSVL ja Euroopa tingimuste jaoks. Nagu mitu erinevat kohalikku inimest kinnitas, kuni +35 kraadise õhutemperatuurini probleeme polnud. Aga kui oli juba 37...38 kraadi väljas, ei suutnud mootori jahutussüsteem enam oma ülesandega hakkama saada. Samas südasuvel pole ka nt. Perthis +40 midagi harukordset (ise seda omal nahal tunda saanud. Tunne oli sama kui soojapuhur omale näkku keerata). Ekvaatorile lähemal on veelgi kuumem. Ja nii juhtuski, et Nivat, mida algul reklaamiti kui mugavat, hea läbivusega ja soodsa hinnaga autot, enam eriti ei tahetud. Mida sa ikka hakkad peale autoga, mida 3-4 kuud aastas eriti kasutada ei saa. Kui ZAZ-il saab veel suuremad "kõrvad" külge aretada ja kapoti sõidu ajal lahti hoida, siis vesijahutusega mootor vajaks suuremat radiaatorit. See aga ilma kapitaalsete ümberehitusteta Niva kapoti alla ei mahuks. Kui kohalik diiler need ümberehitused teekski, viiks see auto hinna tunduvalt kallimaks. Võinuks ju muidugi Nivasid üldse tühja kapotialusega importida ja mingi lääne mootori kohapeal peale panna, aga see ajanuks jällegi hinna üles. Õliradiaatorit Nival polnud ja kahtlane, kas selle lisaminegi (kuhu?) erilist efekti oleks andnud. Ainus töötav lahendus oleks ehk olnud lisaradiaatori kasutamine, aga sellelegi poleks mujal ruumi olnud kui katusel. Sel juhul olnuks auto väljanägemine porr kuubis ja pealegi poleks siis saanud pakiraami paigaldada ja surfilaudu kuhugi panna. Austraallased mainisid veel ka mõningaid probleeme varuosade saadavuses (see probleem olnuks küll lahendatav, valuutanäljas NSVL oleks kasvõi kohalikust jaemüügist vajadusel jupid ära korjanud ja laevaga teele saatnud), aga '80 aastate teises pooles tekkisid Nivale juba ka troopilises kliimas probleemivabalt töötavad konkurendid (Mitsubishi Pajero, Suzuki Vitara, Nissan Patrol ja Terrano jm.), samuti tekkis tsiviilmaasturite järelturg, kust need, kes nt. uut Range Roverit soetada ei jaksanud, said odavalt mõne kasutatud, ent siiski heas korras masina.

Re: Viktoriin

Postitatud: 12 Nov, 2013 23:48
Postitas olef
Et niisama lihtne ja loogiline see oligi -moto ülekuumenemine...Nujaah, patust pääsmiseks oless vöind õli mainimata jätta...(muhu öliradikas teadupärast päris pisike) :)
Küsimata jätan kaa - järg vaba!

Re: Viktoriin

Postitatud: 13 Nov, 2013 10:23
Postitas EOD
Lihtsalt kommentaariks:
Niva on teatavasti Armeenia populaarseimaid automarke. Sel peavad küll tingimata olema valuveljed ja toonitud klaasid. :lol:
Aga üle 40 kraadi on sealmail suvel tavaline. Mägedes on küll jahedam, kuid järsud ja pikad tõusud...

Re: Viktoriin

Postitatud: 13 Nov, 2013 10:32
Postitas Kapten Trumm
Küsimus on ilmselt ka lääne inimese väheses leidlikkuses ja tahtmatuses selliste probleemidega tegeleda.
Soomlased nt nii saamatud ei olnud ja arvestasid sellega, et müügikulude hulka kuulub vene töö vigadeparandus.
Nivale mahub peale vähemalt kolmandiku võrra suurem radiaator.

Re: Viktoriin

Postitatud: 13 Nov, 2013 10:47
Postitas Lemet
Ruumi on seal piisavalt, nii suurema radika kui muu jaoks.
Ja kasutatakse probleemi lahenusena ka sellist aretust. Mis ei tohiks küll erilist raha tahta, eriti kui süsteemi ühes ega kahes eksemplaris ei toodeta.

Pilt

Re: Viktoriin

Postitatud: 13 Nov, 2013 14:15
Postitas Manurhin
Kapten Trumm kirjutas:Küsimus on ilmselt ka lääne inimese väheses leidlikkuses ja tahtmatuses selliste probleemidega tegeleda.
Mitte ilmselt vaid kindlasti. Kusagil töökojas selline ümberehitus teha lasta ei tuleks just väga odav lõbu. Kõigepealt uus radikas ise juba maksab midagi (minu L-seeria Subaru salongikütteradika eest küsiti esinduses originaalvaruosana AUD1000 :shock: . B-varuosana sai teisest kohast siiski vaid 270-ga), samuti meistri töötund pole väga odav. Kuna heaoluühiskonna inimesed ise (üksikud fanaatikud välja arvatud) autode remondist suuremat ei taipa, siis polnuks ka kõne alla tulnud variant lammerist odav kasutatud radikas osta ja see ise koduhoovis külge installida. Kõige huvitavam näide lääne inimeste tehnilisest taiplikkusest oli ühtede prantslastega, kes olid omale kamba peale vana Ford Falconi ostnud. Selle käivitamine käis nii, et kruviti õhupuhasti kaas maha, siis üks andis starterit ja teine valas pudelist karbussi bensiini. Suure turtsumise ja paukumisega saadi masin kusagil neljandal-viiendal katsel käima. Iga päev kordus kõik samamoodi kuni ma lõpuks läksin ja pilgu olukorrale peale viskasin. Karbuss imes mitmest avast kohinal õhku sisse, samal ajal kui paar-kolm vaakumvoolikut sealsamas kõrval nukralt ripendasid. Panin need voolikud karpa külge tagasi ja oh imet! Ei mingeid probleeme enam käivitumisega ega töötavate silindrite arvu muutlikkusega. Vaat' siis kuliibinid. Selle peale, et bensiini pudelist lõõri valada nad tulid, selle peale, et ripnevad voolikud kuhugi kinnituma peaks, paraku mitte.

Re: Viktoriin

Postitatud: 13 Nov, 2013 14:33
Postitas Manurhin
Aga olgu. Kuna küsimisjärg anti vabaks ja et pisut oma offtopicuid heastada, annan äraarvamiseks piltmõistatuse. Kes on pildil ja hoiab käes endakonstrueeritud relva?

Re: Viktoriin

Postitatud: 13 Nov, 2013 15:10
Postitas Lemet
Owen koos oma püstol-kuulipildujaga?

Re: Viktoriin

Postitatud: 13 Nov, 2013 15:28
Postitas Manurhin
Lemet kirjutas:Owen koos oma püstol-kuulipildujaga?
Pihtas-põhjas! Tõepoolest onu Evelyn oma püssiga :) .
http://en.wikipedia.org/wiki/Owen_Gun

Re: Viktoriin

Postitatud: 13 Nov, 2013 21:12
Postitas -=Mortyr=-
Google chrome leiab piltmõistatusele vastuse 0.0034 sekundiga. Parem klõps hiirega ja "Otsi otsingumootoriga seda tulemust"

Olgem ettevaatlikud pildikestega :wink:

Re: Viktoriin

Postitatud: 13 Nov, 2013 23:50
Postitas vanahalb
Manurhin kirjutas:Nagu mitu erinevat kohalikku inimest kinnitas, kuni +35 kraadise õhutemperatuurini probleeme polnud. Aga kui oli juba 37...38 kraadi väljas, ei suutnud mootori jahutussüsteem enam oma ülesandega hakkama saada. Samas südasuvel pole ka nt. Perthis +40 midagi harukordset (ise seda omal nahal tunda saanud. Tunne oli sama kui soojapuhur omale näkku keerata).
Kui õues on +40 , pole üldse paha mõte salongisoojendus maksimumi peale keerata, ega hullemaks ikka ei lähe. :D Karmi vene talve jaoks projekteeritud autol on salongiradikas vahel lausa veerand mootoriradikast ja lõppkiirusele mõjub selline masohhism hästi.

Re: Viktoriin

Postitatud: 14 Nov, 2013 0:02
Postitas Manurhin
vanahalb kirjutas:
Kui õues on +40 , pole üldse paha mõte salongisoojendus maksimumi peale keerata, ega hullemaks ikka ei lähe. :D Karmi vene talve jaoks projekteeritud autol on salongiradikas vahel lausa veerand mootoriradikast ja lõppkiirusele mõjub selline masohhism hästi.
Läheb ikka hullemaks küll. Kui minu "Subarožetsil" jahutussüsteemi lekke tõttu mootor kuumaks minema kippus (sellest on ka juttu "natuke nuputamist tehnikameestele" teemas), siis proovisin. Polnud mitte masohhism vaid enesetapukatse :lol: .