Ülekuumenemine tõesti, aga sooviks ka põhjust, mis just sellele lennukitüübile omane.
Vibratsioon on kõigile propelleriga lennukitele ohtlik. Ühe laba vigastumisel võib halvemal juhul mootor sekunditega oma teed minna. Il-2 polnud erand.
Lemet kirjutas:Liiga nõrgajõuline mootor sedavõrd raske masina jaoks.
Raske masin, suht aeglane, lahinguolukorras lend suletud jahutuskanaliga... Kõik õige, kuid just üks jahutussüsteemi ehituse omapära oli põhjustanud nimelt teatud silindrite ülekuumenemist.
Veepump ja radiaator asusid mootori tagaosas ja silindrite jahutusvesi käis piki plokki jooksvate torude kaudu (tehases värvitud roheliseks "djla duraka"), kust oli iga silindri kohta tehtud väljavõte, esimestele silindritele sai osaks kõige kehvem jahutus. Probleemi komplitseeris ka see, et esimeste silindrite kohalt oli IL-2 nina täiesti kinnine, kuid analoogse mootoriga MiG-1/3 ninas olid sellel kohal avad kuulipildujatele, mis leevendasid mootori kapoti alust põrgupalavust.
Ülekuumenemisprobleeme prototüüpidel ja selle pärast toimunud "löömat" Mikulini ja Iljushini vahel märgivad ära üllatavalt paljud raamatud. Mootor oli algselt loodud kõrgel lendavatel pommitajatel kasutamiseks (see seletas ka MiG-ide fenomenaalsed kiirusomadused), mida hiljem Il-2 tarbeks kiirkorras ratsiti.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Lemet kirjutas:Liiga nõrgajõuline mootor sedavõrd raske masina jaoks.
Raske masin, suht aeglane, lahinguolukorras lend suletud jahutuskanaliga... Kõik õige, kuid just üks jahutussüsteemi ehituse omapära oli põhjustanud nimelt teatud silindrite ülekuumenemist.
Kuna on jutt täispööretel lendamisest, siis põhjuseid võis olla 2:
1. Vedeliku voolu "varisemine" jahutusturbiini labadel
2. Vedeliku voolu pitsumine jahutuskanalites, mis ei võimaldanud viimaseid silindreid piisavalt jahutada kuna suurtel pööretel vedeliku liikumiskiirus nende silindrite ümbruses mitte ei kiirenenud vaid aeglustus.
Il-2 mootor nüüd tolle aja kontekstis just eriliselt kõrgepöördeline polnud, et taolisi probleeme tekitada
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
olef kirjutas:Noid kahte viimast silindrit pidi jahutama köigi eelmiste poolt kuumaks aetud vedelik,enne kui see radikasse jahtuma jöudis ?
Just niimoodi Arseni Palu probleemi põhjust seletas. Il-2 radiaator asus mootori taga. Jahutusvedelik, mis radiaatorist tuli, suruti pumbaga ühte silindriritta, selle esiosast teise silindrirea esiossa ja sealt liikus see taas taha. Viimase kahe silindri juurde jõudis juba nii kuumana, et enam ei jahutanud. Probleemi oleks vast lahendanud silindriridade paralleelne ühendus, kuid jahutussüsteemi lihtsustamiseks või ruumipuudusel seda ei kasutatud.
Võtame siis minu lemmikteema nõukogude autod
Ühel ajahetkel lasi Togliatti autotehas liinile uue ja moeka "kast-disainiga" mudeli 2105.
Tehniliselt oli see tegelikult enamvähem sama, mis aegunud 2101, kuid tal oli üks nõuka autoehituses revolutsiooniline uuendus.
Vihjeks niipalju, et see uuendus oli ainult põhimudelil.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Jah, vastus õige. 2105 põhimudel tähisega 2105 oli siis hammasrihmaga 1300 cm3 mootoriga.
Suurema või väiksema mootoriga modifikatsioonid (21051 jne) on traditsioonilise ketiga Ziguli mootoriga.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.